Helmikuun helinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sitä minä mietinkin puapru, että onko ylempänä äiti vai isä. Ihan kuin kaksi marjaa!

On kyllä samaa näköä :).
Itsekin omia vauvakuvia katsellessa, löytyy paljon samaa näköä pojan kanssa. Mies vetikin sitte oikee huumoriks senkin asian ja sanoi et oon ihan vauvasta asti ollu miehen näkönen. Kiitos vaan hälle -.-

Joko teidän kaikkien mukulat kääntyy masulleen? Meillä neiti nyt 4kk 3vk eikä käänny vieläkään.. Kyljelleen menee ja autettuna aika näppärästi menee vatsalleenkin mut ei vielä omin voimin.. Mietin että onko tuo jotenkin jälkeenjääny tapaus :D masulta kääntyy selälleen hienosti, toivottavasti osaa sen taidon sitten kun oppii tuon päinvastaisen kääntymisenkin.. ;)

Elli ei käänny vielä yhtään mihinkään itse, tai unissaa kyljelleen. Eikä edelleenkään viihdy masullaan, vaikka joka päivä koitan häntä niinpäin pitää. Kaikki ajallaan, varmaan?

Juu, ei tyttö käänny ei - mihinkään suuntaan. Ei taida olla tarvetta. Nyt mahallaan ollessaan sentään kohottaa päätä ja hartioita lattiasta ylös käsillään. Tämäkin taito on tullut ihan vasta tällä viikolla. Meilläkin tytöllä ei ole haluja olla mahallaan, joten treenailut ovat jääneet vähäisiksi.

:angel3Ei käänny tämäkään pullukka vielä mitenkään päin, vaikka ikää yli 5 kk...

Meillä on käännytty 4kk päivästä lähtien mahalleen. Aika vähän viihtyy enää selällään. Ja koko ajan on punkeamassa istumaan :rolleyes: Ei siis todellakaan osaa istua, mutta yritys on kova :grin Viihtyy parhaiten sylissäkin "istumassa". Nytkin oon tässä koneella ja tyttö istuu hajareisin mun reiden päällä ja mä vähän tuen kainaloiden alta. Kopeloi omia lelujaan ja datailee äitin kanssa :p

Tosiaan, kaikella on puolensa. Meillä on käännytty selältä vatsalleen varmaan jo kuukauden verran muttei toisinpäin, eli päivät menee lasta käännellessä. Huoh :D

Emmu_ma , samaa saa täälläkin harrastaa. Ja voi luoja niitä puklulammikoita joissa tuo välillä mahalla ollessaan makaa! Kun ei tää äiti nyt joka hetki ole vieressä jokaista puklua kuivaamassa....

Meillä on nyt muutamia kertoja käännytty itse mahalta takaisin selälleen :) JES!!! Tuon taidon kun oppisi, niin vähenisi tarve tälle "kääntöpalvelulle" :grin

Me on nyt päädytty sellaiseen ratkaisuun, että minä menen kesäksi töihin ja isäntä on kotona Ellin kanssa. Hän pitää siis kuukauden verran vanhempainvapaata touko-kesäkuussa, heinäkuussa kesälomansa ja elo-syyskuussa "isäkuukauden". Mä teen sitten töitä toukokuun lopusta elokuun noin puoleenväliin, ja siihen päälle pidän kertyneet lomapäivät (30) ja loman jälkeen jään hoitovapaalle siksi aikaa kun se on mahdollista (ja jos vaikka raskautuisi uudestaan?) =D

En osaa kuvitella että enää ajelisin tuota pitkää työmatkaa (80km suuntaansa) talvella, mutta kesällä se vielä menee. Eli hoitovapaan jälkeen sitten on edessä uuden työmaan etsintä, jostain täältä lähempää.

Tultiin äsken pokan ekasta hammaslääkäristä :). Ei ollu yhtään reikää, mut ei oo kyl hampaitakaan, eikä merkkiäkään niitten puhkeemisesta.

Miten te jo hammaslääkärissä Kattis?

Minulla on tässä kuussa (ja jo tammikuunkin aikana) pientä kriisiä oman kehon muutoksista. Kilot ovat jo kadonneet, kaikki vanhat vaatteet mahtuvat ja vähäiset raskausarvetkin ovat aika hyvin vaalentuneet, mutta silti kehon muuttuminen käy koville. Minulla on aina ollut pientä mahaa (eli jos tulee lisäkiloja, niin mahaan ne pakkautuvat) ja nyt sitä vain on hieman enemmän. Vielä imetän, joten tissit ovat vähän isommat kuin ennen, eikä sitä miltä ne sitten imetyksen jälkeen näyttävät. MUTTA olen aina tykännyt kiinteistä tisseistäni ja nyt ne eivät ole enää niin kiinteät. Eivät ne kovasti roiku, mutta muuttuneet ovat.

Nyt olen alkanut taas opettamaan tanssia ja joka kerta, kun vetää treenivaatteita päälle, sitä katsoo peilistä, että tuollainenko kroppa sitä on. Ei ihan omalta näytä!

Kutsu tuli pari vko sitte postissa. Hammashoitaja siellä höpötteli ekojen hampaiden hoidosta ja vettä ja janojuomina jne..
Kaikki vauvelit vissii kutsutaan puolenvuoden iässä. Voi varmaan olla paikkakuntakohtaista mut näin täällä.

Jos oikein hammashoitsun puheista ymmärsin, niin nyt jo saa totutella hammasharjaan harjaamalla ikeniä kevyesti ilman tahnoja.. Ootteko muut kokeilleet vauvan kanssa sitä jo? Entäs ne joilla on jo hampaita, onko hammaspesut alkuunsa yhtä tahtojen taistelua, vai kivaa puuhaa? :)

Tuli meillekin kutsu hammashoitajalle, tän kuun puolen välin paikkeilla se on. =) Ja ei, ei ole hampaista varsinaisesti vielä tietoa, mutta hyvä siellä on varmaan käydä muistuttelemassa mieleen sitä tulevien hampaiden hoitoa.

Miten miusta tuntuu, että täällä meidän paikkakunnalla vauvalle joutuu ite varaamaan hampilääkäriajan, kun siltä itestä tuntuu ja sen ajan saa varaamisesta puolen vuoden - vuoden päähän :D :D Muutenkin kun täällä säästetään kaikesta mahdollisesta..

Takaisin