Helmikuun höpinät

emsu86

Asioista perillä oleva
Lokakuun äidit 2019
Aloitan lokakuisiinkin yleisen kuukausihöpinäkeskustelun, jossa aihe vapaa ja voi jutella mitä mielessä liikkuu.

Mulla tässä saikulla kun tuntuu tätä aikaa taas olevan ja mielessä yhtä sun toista.
:wav
 
Täällä kanssa sairaslomalla saanut tehtyä yhtä sun toista rästiin jäänyttä hommaa :wacky:

Melkein jo laitoin töihin viestiä, että tulen ens viikolla töihin, mutta levätään nyt kaks viikkoa kun kerran on lääkäri on näin määrännyt:hilarious: en siis viihdy yhtään kotona enkä osaa rentoutua vaikka pitäis :shifty:

Oon nyt jo ihan lauantaissa kun mies kotona o_O huomenna pitäisi mennä työporukan mukaan vähä partiparti ja saas nähä kuinka moni arvaa :wideyed: oon aina ollut kova ottamaan varsinkin työporukan kesken joten kyllä varmasti ihmettelevät miksi en juo :p ajattelin hämyksi hakea kyllä jonkun alkoholittoman viinipullon, mutta niissäkin tuntuu kaikissa loistavan kilometrin päähän että ALKOHOLITON :rolleyes:
 
Mä en kyllä oo saanut rästihommiakaan tehtyä.. jos nyt pakolliset pyykit ja tiskit tiskannut. Viime yönä nukuin 20.30-7.00 :sleep002 olin ihan poikki kun haettiin nuorimmalle tehosteinfluenssarokotus neuvolasta eilenaamulla.

Tänään mennään ravintolaan juhlistaa anopin synttäreitä.:king :love7 nyt suihkuun kun pienempi poika kävi päikkäreille. Itekin tekisi mieli vaan vääntäytyä sohvalle, mutta ei auta nyt.
 
Mulla on takana aivan superuuvuttava viikko. Pitkiä päiviä ja vauhdikasta töissä. Huomennakin on opintojuttuja, sunnuntain aion kyllä hyvin pitkälti vain pötköttää :angelic:

Ensi viikko tulee olemaan vielä kauheampi, päivät täynnä palavereja yms. ja lähes joka ilta menoa. Tosin sitten perjantaina onkin jo varhaisultra ja pääsen toivottamasti rentoutumaan viikonlopuksi hyvillä mielin.

Kevät on muutenkin aika kiireisen tuntuinen. Mies oli ihana, lupasi että ottaa vastuuta kotihommissa. Se kyllä tekee muutenkin varmasti enemmän kuin minä. Ihana tyyppi!
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi saikulla oleva:smiley-angry003
Kauhea flunssa ollut koko viikon, mutta josko tää tästä pikkuhiljaa. En oo kyllä koko viikon aikana tehnyt kuin kaiken pakollisen ja muuten levännyt. Ihan kamala väsymys, vaikka nukun 22-07, ja päälle tällä viikolla joka päivä vielä lyhyet päiväunet.

Onneks alkaa viikonloppu! Kaikkea kivaa tiedossa, kunhan olo antaa myöden :smiley-bounce012
 
Täällä mennään vielä aika vähillä oireilla :happy: Nyt on kuitenkin ensi tiistaiksi aika varattuna varhaisultraan, ja täytyy sanoa että vähän jännittää! Ihan innoissani kuitenkin odotan tiistaita :grin

Jaksamisia kaikille! :Heartred
 
Mua alkoi tänään taas kuumottamaan, että josko kuitenkin kävisi alkuraskauden ultrassa. Nt-ultraan on aikaa se 4-5viikkoa. Ensi viikolle saisi Perhe-atresta aikaa ja se oli silleen aika kohtuuhintainen, about 100e.

Malttaisiko mielensä odottaa nt-ultraa vai varaisiko ajan. Siinäpä taas pohdittavaa tälle aamulle. :confused004
 
Itsekkin harkitsen ensviikolla meneväni varhaisultraan. Jotenkin niin epäuskoinen olo, ku oireitakin niin vähän. Terveystalolla taitaa olla kans siinä 100e hujakoilla. :)
Esikoinen kyseessä ja tänään rv5+6 :love7
 
Mun mielenterveys ei anna periksi olla käymättä. Tuntuu niin hullulta tää oireettomuus ku kaikki aina puhunu siitä että ku on niin huono-olo ja oksettaa. :hilarious: Saapahan jotain selvyyttä onko siellä oikiasti pieni kasvamassa :Heartred
 
Lohdutuksen sana teille, mulla ei ole ollut kuin lievää etomista hetkittäin kahdessa edellisessä odotuksessa ja tässäkään ei pahoinvointia, joten ei kaikki ole pää pöntössä niinkuin leffoissa :puke_r

Mulla ei kyllä ole ruokahalua eikä näläntunnetta, oikeastaan mitään ei tee mieli. Hetkittäin tulee jotain päähänpistoja ja siinä ihan alussa 4+0-5+0 söinkin oikeastaan vaan kanakastiketta+riisiä kun sen sain alas. Nyt uppoo kyllä ruoka muidenkin edestä. :laughing002
 
Mullakaan ei ollut mitään pahoinvointia viimeeks ja toivon ettei tuu tästäkään. Jotkut ruoat ja kahvi ällötti, mutta ei se pahempaa. Nyt ei edes kahvi töki vielä.

Mä meinasin varata ultran reilu kolmen viikon päähän. Oon ihan liian malttamaton odottamaan. Jotenkin nää raskaudet tuntuu valtaavan mun aivot ihan totaalisesti. :rolleyes: Koko ajan pitää olla googlettelemassa jotain tai kattomassa raskausappia. Tekis myös mieli kertoa kaikille, mutta ei vielä viittis kun on hädin tuskin testi kuivunut.
 
Muokattu viimeksi:
Freddy: juuri tänään tajusin, että enpä juuri muuta tällä hetkellä ajattele, kuin raskausasioita. Kysyin mieheltäkin, että oonko puhunut muusta, niin en kuulemma juurikaan. :grin Hän tuntuu kyllä hyvin ymmärtävän, tietää mun odottaneen tätä kovasti ja ymmärtää tämän olevan suuri muutos. Uskon, että kun näistä ensimmäisistä jännistä viikoista pääsee ohi ja olo toivottavasti pysyy hyvänä sitten toisella kolmanneksella, niin ajattelukapasiteettia vapautuu hieman muihin asioihin.

Mulla on nyt voimistunut pahoinvointi päivä päivältä, meneillään siis n. 6+2. En ole oksentanut, mutta helposti alan yökkimään esim. hampaita pestessä. Pahoinvointi ei todellakaan painotu aamuun, vaan se pysyy läsnä jotakuinkin koko päivän ja sen myötä vatsa on muutenkin hieman ärtynyt. Ei tee oikein mieli syödä mitään ja silti on nälkä. Paitsi sipsejä tekee mieli :rolleyes: tai suolakurkkuja. Niitä tilasinkin kaupasta...
 
Majalis, noooh kyllä mulla varmaan oli viimeeks pelkkä raskaus mielessä sen yheksän kuukautta. :hilarious: Jos nyt vaikka toisella kerralla menis ohi alkuhössötyksen jälkeen. Mut niin kun sanoit, onhan tää ihan hirveen suuri muutos. :)
 
Freddy: Saattaa kyllä käydä noin mullekin! :D

Hommasin tänään B6-vitamiinia pahoinvointiin ja ikäänkuin se olisi vähän auttanut? Nyt kyllä illalla taas kehno olo, mutta päivällä meni pari tuntia niin, että käytännössä unohdin olevani raskaana, kun oli hetkellisesti normaali olo ja keskityin muihin juttuihin. Teki ihan hyvää sellainen pieni breikki näistä raskaushöyryistä, sellaista pyöritystä ollut.
 
Iiiiik! Huomenna illalla varhaisultra, jännittää ihan sairaasti :wideyed: Mitäköhän huomisesta työpäivästä tulee? :hilarious:
 
Mä päätin kuitenkin odottaa nt-ultraa, kun ei se varhaisultra mitään muuta. Huoli on kuitenkin aina. Eikä lopu synnytykseen sekään :hilarious:

Huomenna menen taas lääkäriin, jotta josko ainakin ens viikon vielä huilaisi ja himmailisi kotona. Kai sitä jossain vaiheessa pitäisi uskaltaa ja jaksaa töihin kuitenkin :confused:

Oletteko muut aloittaneet jo tai syöneet jo ennen plussaa raskausajan vitamiinilisää? Mä kävin heti samana päivänä hakee apteekista taas kun plussasin. Onneksi ei vielä ole esikoiselta tullut kyselyä miksi syön niitä. :smiley-angelic006:grin
 
Oletteko muut aloittaneet jo tai syöneet jo ennen plussaa raskausajan vitamiinilisää? Mä kävin heti samana päivänä hakee apteekista taas kun plussasin. Onneksi ei vielä ole esikoiselta tullut kyselyä miksi syön niitä. :smiley-angelic006:grin

Minä söin ennen raskautta ihan tavallista monivitamiinia mitä yleensäkin aina talviaikaan syön, kun ei mulla ollut aavistustakaan foolihapoista ja muista raskausaikana hyödyllisistä lisistä mitä kannattaisi syödä. Menin apteekkiin alunperin hakemaan närästyslääkettä ja onneksi apteekin täti sitten kysyi että onko mulla raskausajan vitamiinit myös. :D Kysyin että miten ne poikkeaa tavallisesta monivitamiinivalmisteesta ja tulipa sitten lennosta vaihdettua ”raskausvitamiineihin”. Nyt muutaman päivän niitä pupeltanut. :)
 
Minäkin ihan malttamattomana odotan että milloin pääsee alkuraskauden ultraan. Varasin sen vasta ajalle 6+6/7+0 (jotain sinne päin) että ehtisi varmasti kehittyä siihen pisteeseen että jotain jo pitäisi näkyäkin. Ja edelliset pari keskenmenoa toista lasta yrittäessä on tapahtunut näiden ensimmäisten kahden viikon aikana ettei noin pitkälle raskauksissa ole päästy, niin nyt päätin etten mene aiemmin.

Syön raskausvitamiineja, vielä silloin tällöin extrana lisäfoolihappoa (suositus 400mikrog mutta joidenkin tutkimusten mukaan myös 800mikrog hyvä saada), lisäksi tukilääkityksenä terolutia ja minidisperiiniä. Vehnänalkioöljyä. Taustalla siis lapsettomuushoitoja ja hoitosuhde klinikalle myös tässä vaiheessa vaikka tämä alkoikin pelkkien letrojen avulla. Olen myös käynyt intralipidi tankkauksessa nyt raskauden aikana ja kesällä ferritiinitankkauksessa.

Huh, kuulostaako cocktaililta, mutta sanotaanko näin että hoitosuhde kestänyt kohta 2 vuotta ja monia asioita vauvan saamiseksi selvitetty ja kokeiltu.
 
Takaisin
Top