Helmikuun höpinät

Ilo13

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin perustaa tälläinen ketjun, mihin voi kirjoittaa ihan mitä mieleen tulee. Itse sain tänään digitestiin 3+ ja nyt lopetan testailun ja toivon parasta:) tänään 5+3
 
Täälläkin 5+3 ja pelot jotenki taas vähän helpottanut. Kovasti ajatukset neuvolassa, ultrassa ja lapsille kertomisessa. Ei malttais odottaa. Mietin tapoja miten kertoa lapsille, ne kun toivoo kovasti meille vauvaa. :)
 
Mulla nyt 4+6 ja torstaina tuli apteekin testiin todella selkeät viivat,mutta ei tasavahvat ja tänään tein vielä halpis hcg-testillä aamulla ja aika nopeasti tuli selkeät viivat muttei tasavahvat.Nyt olisi enää yksi sofi-testi jäljellä ja aattelin sen tehdä loppuviikosta.Mietin kans et riittäisikö se sit apteekin testiin luotan ja ultrassa se sitten lopullisesti selviää mikä tilanne.Toivon et ei vuotoja ennen sitä tule.Neuvola ja siellä siis ultra on rv 8+2 että onhan tässä odotettavaa :)
 
Vadelma85:Kirjoitit juuri yhtäaikaa.Minkä ikäiset lapset teillä on?Oon kans miettinyt miten sit lapsille kerrotaan ja odotan myös ihan hirveesti et voidaan heille kertoa kun luulen että ovat intona asiasta.Meillä siis tänä vuonna 4- ja 6-vuotiaat.
 
Täällä rv 5+4 :) ar-ultra rv 7+2 näillä näkymin :) neuvolaan aikaa ajattelin varailla huomenna! Kaikki taas jännittää, mutta toisaalta on niin ihanaa :Heartred
 
Eilen oltiin ilta appivanhempien luona ja kauheasti olisi tehnyt mieli kertoa! Etenkin kun anoppi höpisi kauheasti miehen veljen kuukauden ikäisestä vauvasta jos kuitenkin saisi salattua kuun loppuun kun päästään ultraan katsomaan mitä siellä näkyy.
Ensi to olisi neuvola...miten aika tuntuukin nyt menevän niin hitaasti
 
Nyt vähän hölmö kysymys, mutta saatteko alkuraskauden ultran julkiselta puolelta vai miten? Se ei liene raskauteen kuuluva ilmainen käynti, ainakaan joka kunnassa? Mä kävin ekassa raskaudessa julkisen puolen lääkärillä ultrassa, enkä muista oliko se ilmainen käynti vai normaalin lääkärikäynnin hintainen.
 
Vaveli16, meillä tytöt täyttää tänä vuonna 8 ja 6.. etenkin tuo nuorempi on kovasti odotellut vauvaa meille ja odotan miten reagoi kun kuulee. Mut tosiaan ekan ultran jälkeen vasta kerrotaan koska siltä surulta haluan jotenki säästää jos kaikki ei hyvin meekkään. Noi on kyl sen ikäsiä et jotain kivaa kertomistapaa vois miettiä..

Silene, meillä täällä on ultra viikoilla 10+0-13+6 ? Jos oikein muistan. Se tarjotaan meille. En ajatellu tällä erää mennä yksityiselle ennen sitä.

Neuvolassa sit maaliskuun alussa selviää varmaan lisää.. :) toivon ite et viimestään pääsiäistä edeltävällä viikolla koska sit vloppuna mennää mun vanhemmille ni vois kertoa.. ne kyl yllättyy kun meillä tuota ikäeroa tulee vähä enemmän. Mein iltatähti ♡
 
Minä saan kunnalta ultran, tosin en tiedä joudunko maksamaan käyntimaksun mikä on muutaman kympin, se ei kyllä haittaa koska yksityisellä olisi paljon kalliimpi. Mutta mikäli kaikki olisi ns. Normaalisti niin meidän kunnassa ei automaattisesti saa varhaisultraa. Itse saan sen takia kun aloitan pistää klexane tiistaina, niin halutaan sitten 8 viikolla varmistaa etten turhaa pistele piikkejä monta viikkoa:)
 
Meillä ultrataan neuvolassa ekalla käynnillä ei sen kummemmin tutki vauvaa tai ees mittaile täsmääkö viikot vaan lähinnä tarkistaa et siellä on jotain ja oikeassa paikassa ja sydän lyö :)
Toisaalta olisi tehnyt mieli ar-ultraan yksityiselle mutta ehkä se raha nyt säästetään kuitenkin kun tuon ultran saa.
Vadelma85: Joo me aiotaan varmaan kertoa myös vasta sitten sen np-ultran jälkeen lapsille ja silloin varmaan vasta kerrotaan myös miehen porukoille ym.Toivon myös sitä ultraa ennen pääsiäistä mutta voi hyvinkin mennä jälkeen.
 
Sain ajan ultraan rv 8 neuvola aikaa varatessa..näin oli myös edellisessä raskaudessa ja esikoisen aikaan..jotenkin olin yllättynyt kun kaikkialla ei näin olekaan
 
Ja pojalle varmaan kerrotaan raskaudesta joskus ekan ultran jälkeen..onpa aikaa sulatella asiaa kun ei mitenkään innolla odota sisaruksia
 
Mun ajatukset poikkeaa kyllä nyt teidän kaikkien jutuista. Mä en ole ehtinyt edes miettiä vielä neuvolaan soittamista, kun meillä on olleet kaikki mahdolliset taudit esikoisen riesana. Ensin kaksi kertaa vatsatauti ja nyt ilmeisesti influenssa, jossa kuume ollut kuumelääkkeen jälkeen jo monta päivää 38-39, eikä ota laskeakseen. Yöt hirveitä, käyn parin tunnin välein mittailemassa korvasta, ettei ole noussut enempää ja antamassa juotavaa. Tuntuu siltä, että koko raskautta ei ehdi edes ajatella ja tällä menolla menee varmasti kesken, kun on jatkuva stressi päällä. Ja vieläpä, jos saan itse tartunnan... :sad001 elämä on.
 
Onko kellään tietoa voiko tuon influenssa rokotuksen tai muut rokotukset ottaa raskaana olleessa? Ajattelin nimittäin varuilta ottaa ton influenssarokotuksen, vaikka täällä kyllä ihan terveenä ollaankin.
Eilen tuli täyteen 6+0.
 
Voi ottaa ainakin influenssarokotteen, sitä myös suositellaan raskaana oleville :) itse otin kun esikoista ja kuopusta odotin, nyt otettiin heti, kun niitä alettiin antamaan :)
 
Kyllä varmasti, onko teillä neuvola erikseen vai yhteydessä terveyskeskukseen? Varmaan kannattaa soitella neuvolaan ja varmistaa että niillä on sielä rokotteita.
 
Pikkusiili, ellei sulla ole neuvola jo ihan pian, kannattaa hakea rokotus aiemmin, sillä menee 2 vkoa, ennen kuin se suojaa ja monessa paikassa influenssaa on jo paljon :)
 
Takaisin
Top