Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy tulla tänne avautuun, kun ei oo muutakaan paikkaa, missä tästä juttelis. Pitkän puurtamisen tuloksena mun siskon kaks nuorinta lasta (4&5v) on vihdoinkin saatu huostaan. Sisko on narsistinen hamstraaja (ainakin nämä diagnoosit voi huoletta heittää, luultavasti bipolaarinenkin), joka ei oo enää uuteen asuntoonsa muuttamisen jälkeen suostunu päästään ketään sisään asuntoon. Asunnon elinkelposuutta on siis jouduttu vaan arvailemaan, vaikka entisen perusteella se onkin ollu ihan varmaa, ettei se mikään ihmisen, saati lasten paikka ole. Tähän, kun yhdistetään epävakainen ja ainakin suullisesti, epäillysti myös fyysinen väkivaltaisuus, on suuri helpotus, että lastensuojeluviranomaiset on vihdoinkin saanu riittävät perusteet huostaanottoon. Mun sisko on niin taitava pitämään kulissejaan yllä ja valehtelemaan, että se on monet sossut varmasti onnistunu puhumaan puolelleen ennen tätä. Kaukaisemmat tutut elää siinä uskossa, että se on täysin lapsilleen omistautunu ja yliopistossa koulutettu vaikka ei ole edes peruskoulua suorittanu loppuun. Nyt vaan toivotaan, että lapsien matka huostaanoton piirissä ei ole niin kivinen, kun se joillekin on...

Kurjaa että sun siskon tilanne on tuollainen, mutta hyvä että lapset ovat turvassa :) päätyivätkö vieraaseen sijaisperheeseen vai jollekin sukulaiselle?

Vieraaseen. Ei sielläpäin asu niillä muuta sukua, kuin alaikäinen isosisko. Muuta en tiedä, kun että sillain ovat sijoitetut, että pystyivät samassa päiväkodissa jatkamaan, mikä kuulostaa aika hienolta. Jokin edes elämässä jatku samoja uriaan.

Voih, rankkoja juttuja noi :( Toivottavasti siskosi saa elämänsä raiteilleen ja kaikkea hyvää hänen lapsilleen. Ite oon aikoinani kotiosottesta lähteny tota vanhempana, mut se oli mulle hyvä ratkaisu.

Saa nähdä mihin tilanne kehittyy. Narsistissahan ei ole ikinä mitään vikaa, joten tuskinpa lähtee omaa elämää mitenkään korjaamaan. Tähänkään mennessä (ikää nyt 46v) ei ole suostunu apua ottamaan vastaa, joten luulen melkein, että sivuuttaa vaan noinkin vakavan asian, ja ottaa vaan uudet raiteet alleen.

Keksimamma:Narsistien, epävakaiden ja rajatilapersoonallishäiriöisten kanssa töitä aikoinaan tehneenä pitää kyllä sanoa, et hienoa, että tilanteeseen on päästy puuttumaan, sillä niinkuin sanoit, nämä ovat sieltä vaikeimmasta päästä jo saada avun piiriin kulissielämän ja tietynlaisen omassa fantasiamaailmassa elämisen vuoksi. Tsemppiä ja voimia myös sinulle, ei ole helppoa läheiselle.

Kurjia tilanteita kyllä nuo huostaanotot, mutta pääasia on että lapsilla on turvallista olla. Ehkä siskosi vielä joskus ymmärtää tilanteen...

Tosiaan tämä tuleva mamma ei oikein tiedä miten päin olisi tai mitä ajattelisi. Sain juuri muutama tunti sitten tietää että töissä alkaa yt-neuvottelut. Vasta vajaa 2 vuotta sitten menetin vakityöni yt-neuvotteluissa ja nyt sitten varmaan osa-aikatyöni. Tosin nyt tilanne hieman toinen jäänhän kuitenkin mammalomalle elokuussa. Harmittaa varsinkin työkaverien puolesta tämä tilanne. Itse vaan odotan innolla että saan/joudun jäädä töistä pois. En vaan enää tiedä uskaltaako tässä pomolle puhua raskaudesta yhtään mitään ennen kuin on pakko.. tosin alkaa varmasti näkyä selvästi raskaus jo paljon aiemmin.

Ääh.. en myöskään ar ultrassa joten ei jaksais odotella sitä kutsua ultraan enään yhtään. Tosin taitaa tässä joutua kärvistellä vielä varmaan 3 viikkoa ennen kun pääsee tutustumaan tuohon masuasukkiin.. kärsivällisyys vaan meinaa loppua.
Noh jotain positiivistakin tässä päivässä.. kuumeisena odotellut hyviä uutisia, sillä sisko on parhaillaan kättärillä synnyttämässä uutta tulokasta. Jännityksellä odotan minkänäköinen pikkumies sieltä tulee :)

Janki ihanan jännittäviä odotushetkiä tuosta siskosi tulevasta tulokkaasta! Ja tsemppiä tuohon yt- neuvotteluihin! Kahden vuoden sisään nyt kahdet läpikäynyt, tuntuu et on tullut jokavuotinen "joululahja" tässä firmassa.

Keksimammalle voimia, niin kuin joku aiemmin mainitsi niin läheiselle tuo myös rankkaa, mutta varmasti hyvä näin. Toivotaan lapsille vaan hyvää jatkoa!

Kiitos kaikille ymmärryksestä! Tuo Maggien fantasiamaailma kommentti kyllä niin osu ja uppos. Sisko ihan selvästi usko siihen itsekin, että sen elämässä on kaikki hyvin.

Ihanaa vauvaodottelua Jankilla :) Paljon ikävämpää yt-odotteluakin tosin :( Noista yt-neuvotteluista on ihan tarpeeks kurja kuulla uutisissa, saati sitten, että koskis itseä.

Onnea tuoreelle tädille! :)

Janki: Mun yks kaveri oli myös raskaana yt-neuvottelujen aikaan, niin hänellä oli silloin joku "erikoissuoja" tms., kun oli töissä siis kertonut asiasta. Itse en tiedä, mitä käytännössä tarkoittaa, mutta häntä ei irtisanottu.

Onnea tätiydestä, se on kyllä hieno rooli sekin :) Kiva et tulee serkuksista aikanaan samanikäiset leikkikaverit! :)

Yt-neuvottelut on kyllä surullisen tavallista nyt ollu viime aikoina. Sitä odotellessa, et itekin joutuu asian kans tekemisiin... :/
Mut varmaan se raskaus pitää tavallaan "suojassa" irtisanomisilta, kun se on muutenkin sellanen herkkä asia ja raskaana olevan työntekijän irtisanominen toooosi kyseenalaista muutenkin. Helposti riitaa aiheuttava aihe työpaikoilla.

Takaisin