Helmikuun höpinät

Mie oon meinannu tuota mammauikkaria kans.. pitäis tyttären kans käyä uimahallissa, harmittaa kun kesällä sai uida NIIN PALJON kun rannalla asutaan niin nyt on ihan lopahtanu tottakai. Kaipa ne olis polskut tuolle mieleen jääny :)
Oon kaksosasta uikkaria käyttäny ite sen minkä muistan (mallit vaan vaihdellu) nyt ei alaosat enää oo hyviä:eek: ja eikä kait ne utareetkaan enää kauaa mahu yläosiin...

Hei ja ihanaa kuulla, että muillakin on tätä "epäuskoista" oloa.. sellanen typerän tyhjä olo ja "miksei masu voi kasvaa" jne.. Välillä tuntuu liikkeet tosi selvästi ja sit esimerkiks just eilen oli päivä, etten havainnu mitään tai sit oli niin hämyjä.

Koulutusreissulla olin pari päivää.. hitsin kiva kahvakuula tuntinen oli järjestetty, mut meikäläinen teki liikkeet, hm-mitä kykeni 4 kilon kuulalla :cool: Nooh, tätä tää on. Mielummin ottaa varovasti kun pelleilee tahallaan.
 
Mulla on siinä mielessä helppo, että ostin viimekesänä kokouikkarin, joka oli vähän iso ja varsinkin vatsankohdalla on tilaa, niin josko sitä sit kokeilis käyttää :)

Täällä kans ummettaa ja vatsa on pieni aamuisin, mut selällään kun makaa niin tuntuu kyllä kovemmalta ja koholla olevalta alavatsa. :) Liikkeitä tunnen kanssa, silleen hennosti aina välillä muljahtaa :)
 
Näin se aika etenee! Viimeksi täällä foorumilla kirjottelemassa alkuraskaudessa, oisko ollut joskus joulukuussa.. Nyt vihdoin energia sen verran parantunut että selviän päivästä ilman päikkäreitä :hello2 ja joskus jaksan tänne foorumille käyttää osan "vapaasta" ajasta. Hihhii! Mistähän tämän keskustelun purkamisen alottaisi, puuh... Se on se miinus tässä harvoin käymisessä ettei pysy juttujen perässä?

Meneillään rv17!!! :smiley-bounce013 Hankala uskoa että noin lähellä raskauden puoliväliä... Ohhoh! Nopeempaa menee kun eka raskaus, liekö johtuu siitä että on tuo taapero mukana arjessa vaatien osansa ajatuksista :Heartred
 
Tänään rv 19+6.
Oi, tämä on nyt ihanaa kun viikon-parin verran on tuntunut liikkeet ja potkut jo aika selvästi, ja monta kertaa päivässä! :love7
Joka kerta vain kun mies laittaa kätensä mun masun päälle, niin tyyppi rauhoittuu ja lopettaa potkimisen. Mies ei ole siis vielä päässyt tuntemaan tätä ihmettä, mutta onnessaan on kun minä sentään tunnen :) En ole varma tunnenko itsekään varsinaisesti aina kädelle masun läpi potkuja, mutta ns. sisäisesti tunnen siis.

Mua on alkanut jännittää ihan kauheasti ensi viikon rakenneultra. Toivottavasti kaikki on hyvin...!
Meillä kädenvääntö sukupuolen selvittämisestä jatkuu... tosin nyt ollaan ehkä päätymässä ratkaisuun, että minä saisin tietää mutta mies ei, ja mä sitten yrittäisin sen mieheltä pitää salassa. Katsotaan nyt...

Ihan tajutonta, me ollaan puolivälissä raskautta hei! :eek: :grin Ihanaa! Äkkiä aika sittenkin on mennyt jotenkin. Silti tuntuu, että kesään on vielä kauhean pitkä aika...! Mutta onneksi töitä ei ole enää kauaa!
 
Myö eilen relloteltiin sohvalla tai siis mie pötkötin ja isäntä piti kättään mahan päällä. Kolme kertaa ihan selkeät liikahdukset siinä miehen käden alla, mut sano ettei mitään havaintoa hälle siitä :rolleyes: No mutta.. ekan kanssa tunsi potkut läpi vasta viikolla 22 :grin Katotaan, miten aktiivinen jäbä tää on, et kauanko menee ennenkun mieskin pääsee liikkeet jollain tapaa kokemaan.
Ollaan melkoisen varmoja, et poika täällä olis mut jää nähtäväks. Pitää yrittää urkkia siellä rakenneultrassa.

Mie kävin muuten toimistolla esimiehelle kertomassa raskaudesta, niin siinä sitten porukassa laskelmoitiin, et järkevin on miun pitää pitämättömät vuosilomat ennen äitiysloman alkua..vaivaiset 1,5 kk siis vuosilomia ennen virallista mammaloman alkua...o_O Jään siis töistä pois jo 14.4 HUUHHUIJAKKAA.
Mutta, onhan tässä kotona vielä tekemistäkin, että ihan hyvä vaan :) Ja saa viettää aikaa tytön kanssa kunnolla rauhassaan ennen uutta tulokasta :)
 
Tuossa taas kiinnitin huomiota, että meitä on täällä viikoilla 12+ - 19+. Kaikkihan ei mahuta heinäkuulle, niin että monella vissii la kesä-tai elokuussa.
 
^ Juu näinhän se on, mutta eipä tuo haittaa :)
Itselläkin hilkulla, etten tuonne kesäkuisten puolelle kuuluisi... jos esim. LA olisikin matkan varrella muuttunut aikaisemmaksi, niin olisin varmaan halunnut jatkaa täälläkin keskustelua, koska täällä on ns. tutut tyypit jo.... Meillä siis LA 1.7.
 
Juu eihän se mitään haittaa, ollaan vaan niin eri vaiheissa. Toiset alkaa hehkuttaan puoliväliä, ni toiset on vasta selvinny ekasta kolmanneksesta =)
 
Onko joku jo ollut valmennuksessa?

Mä sain eilen kutsun neuvolan perhevalmennuksiin. Esikoisen aikaanhan olin jo 5-6 kertaa synnytysvalmennuksessa. Ensi viikolla olisi jo ensimmäinen kerta jonka pitää fysioterapeutti. Aihe on raskausajan liikunta ja palautuminen synnytyksestä. Aihe kiinnostaa itseäni eikä esikoista odottaessa ollut tällaistä mahdollisuutta joten menossa olen ehdottomasti. Pari muuta kertaa ovatkin myöhemmin keväällä, mutta niihin tuskin tulee mentyä. Olisivat sopineet paremmin ensisynnyttäjille.

Mitä mieltä muuten olette valmennuksista? Itse en saanut oikeastaan mitään irti niistä kerroista joissa viimeksi olin. Kymmenkunta pariskuntaa kuunteli terveydenhoitajan yksinpuhelua pikkuruisessa tilassa ja samat asiat sai selville lukemalla netistä. Lisäksi muistan epämukavat tuolit, joilla piti istua 1,5 h kerrallaan ja toivoi vain valmennuksen päättymistä nopeasti. Oikeastaan ainoa positiivinen asia valmennuksissa oli se, että tutustuin muihin samassa vaiheessa oleviin pariskuntiin, joista osan kanssa pidän edelleen yhteyttä. Synnytyssairaalaan tutustuminenkin tehtiin netin kautta katsomalla video sairaalan tiloista :confused:
 
^ kaverillani on laskettu aika noin kuukauden päästä ja hänelle tuli kutsu yhteen (teoria)valmennukseen, joka käytännössä oli siis ~2h luento samoista aiheista kuin mitä nyt varmaan kaikki osaa netistäkin hakea. Eikä todellakaan mitään tutustumista sairaalaan... Olin ollut ihan siinä uskossa että valmennukseen sisältyy useampia kertoja ja että se olis vähän jotain muutakin kuin joku parin tunnin luento??
 
Niin no mul on tääl vähä samajuttu et nt-ultran mukaan olin 3 pvää edel. Eli la olis 1.7 mut ei sitä muutettu sillo. Jos se rakenneultras muuttuu kesäkuulle ni meen varmaa kesäkuisiinki tsiikailee :)
 
Meidän kunnassa ei vissiin järjestetä minkäänlaista synnytys-, imetys- tai perhevalmennusta :sad001 Tosi kurjaa, mä sitä synnytysvalmennusta kyllä vähän kaipaisin...
 
Mäki aattelin kysyy neuvolast ens kerral perhevalmennust:) tääl turus pitäs ainaki olla.
 
Juu no jos Turussa järjestetään, niin sinne voisin mennä jos vain mahdollista olisi. Mutta tuskin.... Meidän kunta on niin pieni että täällä nyt ei paljoa muutenkaan ole enää kohta terveyskeskustoimintaa... kaikki siirtyy isompiin kaupunkeihin, yli 60km päähän...
 
Meilläpäin synnytys/perhevalmennus järjestetään vain esikkoa odottaville...

Niinhän siinä kävi että palautukseen menee mun uikkarit... Tilasin siis isommankin koon, M:ssä oli housut naftit, L:ssä toppi jäi tisseistä lörpöks (ei siis auttanu vaikka ovatkin hyvin turvonneet). Eli uutta hakuseen. Pöh! Kiva olla tämmönen eripari kropallinen.
 
Ohoh, taas oon yllättynyt miten erilailla eri paikkakunnilla toimitaan. Olen jotenkin kuvitellut tuon valmennuksenkin kaikkialla järjestettäväksi. Mekin asutaan pienellä paikkakunnalla jossa pitäisi säästää kaikesta mahdollisesti joten täytyy olla iloinen tästä mahdollisuudesta. En tosin tiedä ovatko kerrat vähentyneet vuodesta 2010 jolloin kunnan talous oli vielä hyvällä mallilla. Niin ja sama neuvolantäti sitä pitää kuin muutenkin. Meidän kunnassa on siis vain yksi hlö äitiysneuvolan puolella.

Mutta toisaalta lohdutuksen sana teille joilla sitä ei järjestetä; täältä foorumilta saa enemmän neuvoa ja tietoa kuin niistä valmennuksista! Ainakin oman kokemukeni perusteella.
 
Ystävät on kertoneet noista valmennuksista sen verran huonoa palautetta, että ei tee mieli mennä ollenkaan vaikka on ensimmäinen odotuksessa.. Että kuulemma ainoa tärkeä asia minkä siellä oppii on ovi josta synnytyssairaalaan mennään sisään... :) ja mies sinne kuulemma hajoaa varmasti.. (voin kuvitella ainakin omani hajoavan, jota ottaa päähän jo täyttää kaikenmaailman ravintokyselyjä..)
 
Takaisin
Top