Helmikuun höpinät 2011

Moi taas, vielä kerkesin helmikuun puolelle kirjoittelemaan!

Meillä on nettiyhteys pätkinyt uuden liittymän myötä ja hermoja säästääkseni olen vältellyt koneella oloa, kunnes saatiin ilmeisesti asia korjattua.

Onnea Halipossu ja perhe<3 Enpä ollut ekana onnittelemassa ja juttu on kai jo"vanha", vaikka uusi poju onkin vielä ihan uusi ja vauvantuoksuinen?

Siskolle syntyi 6. päivä tyttövauva ja sitä meillä on nyt tunnelmoitu. Käytiin juuri reissussa heillä ja ihasteltiin pientä, valmiin näköistä ja kaunista neitiä. Meidän "vauva" oli ihan jättiläinen sen vieressä! Ei ole Valo enää millään mittapuulla lähelläkään vauvaa, iso poika vaikka pieni vielä onkin. Juna- ja bussimatkat olivat Valolle suurta seikkailua ja riekkumista joko väsymyksestä tai hyvin nukutuista päiväunista. Kätevää matkustaa palveluvaunussa! Meistä muuten tulee tälle ihka uudelle vauvalle kummit<3

Voi sairastelijoita :( ei ole kivaa. Olemme kiitollisina edelleen välttäneet kausiflunssat ja muut ikävyydet.

Suloisia lapsia teillä, pitkästä aikaa näkee päivitettyjä kasvoja! Pitääpä tutkia itsekin tuo mahdollisuus. Kyllä se kesti, mutta pääasia että on!

Amppu se kantaa sitten vielä suurta mahaa ja hankalaa taitaa välillä olla. Kyllä se siitä, rakkaushan se siellä masussa painaa<3

Samat kirjat ne vaan meilläkin luetaan kerta toisensa jälkeen. Lorutoukkaa on selailtu, ja vieläkin vaan kiinnostaa. Itsekin napero jo hytkyy ja ynisee oo-aa-oo-aa:ta.
Vielä ei Valo kävele kuin kärryn kanssa ja sananalkuja tulee satunnaisesti. Elekieli sentään on rikasta! On omat käsieleet auringonvalolänteille seinällä ja vitamiininottamiselle jne. Hurmaavia!

Nähdään taas ja toivottavasti nopeammin :/

Tässä tuote kuva reissulta, Valo kaupittelee isin kelloa. "Mitä maksaisit?"
 
niin.kirjoitin vaikka mitä puoli tuntia ja tää samperin kone hävitti koko pakinan jonnekin... ja sitten se lopulta lähetti pelkän kuvan.... pr.

toss toi muusikon alku nyt esiintyy. ammattimaista.

ihan kuulla paranmetristä
.
ja kivulla ajattelin Ampun selän katkeamista. oih ja voih.

ja leuhkna omaa: meille tulee pitsaa!!!!! Idols ja pitsa. jeee. (venla keikkuu toisella polvella joten tää kirjotus on nyt tätä.) moi moi moi, parempaan aikaan.
 
Moi,

vuodelevossahan ei malteta olla, joten nyt tänään alettiin sitten ihan oikeesti ja kunnolla kävelemään! Jo kuukauden päivät tuo ottanut askeleita sinne tänne, mutta nyt lähti oikeesti. Edelleen odottaa, että äiti tai isi on lähellä (vaikkakin koittaa välillä juosta karkuun) tai ainakaan ei oo yllätetty sitä kävelemästä itse kahden elottoman kohteen välillä. Syliin tai sylistä kävelemään lähtö onnistuu kyllä!

Hei tyhmä kysymys, osaako ja viihtyykö muut ipanat kyykyssä? Musta on aiemminki tuntunut, et Joona ei ihan oikeesti osaa olla kyykyssä... Tasan kerran se on vahingossa ollut, muuten noi on aina tollasia epämääräsiä polviseisontoja, ja polvien kautta se ylöskin nousee, ei koskaan kyykystä.

Toipilaita siis edelleen, blogista voi lukea pidemmät pätkät tästä päivästä, mutta pääasia, että kuume on laskenut. Ipana oli jo 1.5h tuolla omassa sängyssään yöunilla, mutta sieltä se taas pomppas pystyyn, huoh... Nyt yrittää saada unia jatkettua isin kainalossa sohvalla, mutta mun perään vaikuttais huutelevan. Jos ei kohta tyynny, niin pakko kai se on antaa periks...

Tässä tämä omanapaisuus tältä päivää. Luin ja nyökyttelin. Ihanat Valo ja Venla päässeet kuvinakin meidän riemuksi <3
 
Maanantaita!

Voi Joonaa! Toivottavasti on jo menossa parempaan suuntaan. Meillä päinkin on liikkeellä kurkunpääntulehdusta. Ja mahatautia. Yök! Sais olla tulematta.

Halipossulle voimahali! Veljeni vaimoke oli kahden pienen kanssa muutaman ensimmäisen kuukauden ajan helisemässä ja murtumispisteessä, mutta sen jälkeen näytti helpottavan. Eihän sitä "akuuttia" vaihetta kestä kuin sen puolisen vuotta...

Toivottavasti Maarisen jännetuppitulehdus on parantunut. Minulla oli noin vuosi sitten ja meni ohi levolla ja tulehduskipulääkkeillä. Ikävä vaiva. :-(

Hui, vai meinasit Amppu yksin lähteä synnärille! Käsitinköhän nyt oikein...

Joo, meidän tyttö oppi nyt sitten viikonloppuna sanan "äkkiä". Oiskohan meillä kenties ollut jotain kiirettä lähiaikoina... Kröhöm! emoticon Nyt neiti hokee koko ajan "äkkiä äkkiä"! Ja sai myös pienen "kauneusmerkin" leukaansa, kun hyppäsi eilen huuli edellä sohvapöydän reunaan. Huuleen tuli haava ja leukaan naarmu. Verta valui ja itkua tietysti riitti.
 
Heiiiii,

Oi linssiluteita Venlaa, Valoa, Benjiä ja Joonaa. Ihania tenavia, meille saa tuoda hoitoon!!! ...heti 10 vuoden kuluttua :) Venlan tukka on maailman söpöin, näyttäisi pieni pinnikin siellä jo olevan... Mäkin haluan jo päästä laittamaan pientä pinkkiä pinniä tukkaan <3

Hennas, en mä yksin kokonaan lähtis, mutta joudun näillä näkymin olla sairaalassa vähä ennakkoon jo niin mieluusti oon yksin vaikka se vähä synkkää voi olla. Helpompi kuitenki mulle kun tiiän että pojan elo pysyy normaalina.Tiiän että pitäis relata, mutta ei se relaus nyt tähän hätään enää ehdi :)

Vauva painaa mahassa jo oikein tosissaan, tuntuu että maha on ylipinkeä ja nahka on niiiin kireällä. Tuntuu että napa ratkeaa kun neiti punnaa. Rakkaus tosiaan painaa kuten Prana sanoi :)

Keittiö, kodinhoitohuone, vierasvessa (ja äidin oma kauneushoitola samalla, potat ym kylppäriin :) ja kaikki vaatekaapit on nyt sitten lyöty lukkoon tänään. Olipa hermoja repivää, mutta lopputulokseen oon tooosi tyytyväinen. Keittiössä satsattiin kivitasoon, mikä oli mun mielestä tosi nätti (ja ihanan kallista...Mutta myös melkein ikuista)! Kodinhoitohuone on sitten ihan pakettiin kuuluva ilman mitään extraa, siellä ei ole tarkoitus juuri hengailla. Koira saa sinne oman kolon.... Sinne tulee sellainen kaapista taittuva silitysrauta, mutta tykkään silittää illalla ja katsoa telkkaria, joten eipä senkään puolesta ehkä tule siellä niin hirveesti oltua. Kyllä siitä ihan nätti tulee, mutta oikein tosi perus. Koiralle kelpaa varmasti ja viljelijä kuraisille saappaille ;)
Keittiöfirmasta lompsittiin suoraan läheiseen kahvilaan ja siellä ei ollut syöttötuolia joten se reissu ei oikein rentoutuksesta käynyt kaikkien hanojen ja kahvojen jälkeen..... Poika viihtyi kyllä, vähä liianki hyvin. Onneksi kahvilan täti oli itse raskaana joten ei kiristellyt hampaita kun viidennen kerran hain pojan tiskin takaa..... Raskaana olevat on kyllä hauskoja, varsinkin ne ketkä odottaa ekaa. Tyttö tuijotteli poikaa kaiken aikaa ja hymyili haaveilevan näköisenä. Oikeesti, ihan selvästi. :) Samanlainen vauvojen ja pikkulasten tuijottelija minä ainakin olin poikaa odotellessa.... Miksei niitä nytkin ole ihana katsella.

Siinä minun päivä lyhyesti. Nyt lastenvaatelipastoa ojennukseen ja sitten maata, hyvää alkanutta viikkoa joka kotiin!
 
Hennas, mun ekoihin sanoihin myös kuulunut "Äkkiä!" :) Hauskaa! Tosin mun Äkkiä oli aina isoveljen perään...

Jee, Amppunen nyt on päässyt tekemään ne Suuret Linjaukset, ja valintansa uuden kodin tykötarpeisiin. Meillä kans vierasvessa on mun pikku-keidas, vaikka taitaapi se olla vähän pienempi salon ku sulla :) Se on kyllä niin ihanaa, kun on oma pieni pakopaikka, siellä saa olla siisteissä riveissä nassu- ja hiustuotteet, ihanan tuoksuvat vartalovoiteet, puhtaat ja pehmeät pyyheliinat ja ainakin mulle pienen palan ylellisyyttä vessaan tuovat tuoksukynttilät, joita tosin en oo yllättäen kertaakaan vielä poltellut... :D
Kylppärissä sitten on haisevat vaipparoskikset, potat ja satunnaisesti miehen "merkit" pöntössä ja sen hammastahnanroiskeet peilikaapin ovessa. Miten voi olla, että aikuista ihmistä pitää muistuttaa siivoamaan ne pienimmätkin hiukkaset sieltä?! (hahahhaah, Sanna taas jakaa meidän talouden ihanuutta täällä julkisesti :D Sori vaan, jos jollekin on liikaa infoa! Meillä toi isompi sottapytty on kyllä mahdoton, eikä tuo tahmatassuinen pikkumieskään kauas oo tainnut puusta pudota! Aamulla se jäi kylppäriin, mä lähdin keittiöön tekee puuroa.. Kun olin saanut puuron mikrosta jäähtymään, niin ihmettelin, ettei ipana ollutkaan seurannut perässä. Kävin kattomassa, niin siellä se lutras potassaan jollain vesiliruilla, jotka sinne on ilmeisesti eilisen höyryhengityshuoneenteon aikana päätyneet hanasta... Noh, onneks on puhdas potta, mutta silti ällötti äitiä! :D

Viime yön toipilas-apina nukkui taas meidän sängyssä, kuten iltasella raportoinkin, niin omassa sängyssä ei henki makuuasennossa kulkenut. Yllättävän hyvin kuitenkin nukuttiin ja meillä aamu alkoikin vasta joskus kymmenen jälkeen!
Tänään ipana meni klo 20 unille, ja siellä on omassa sängyssään edelleen! Huomattavasti ollut toki reippaampi ipana tänään, jopa taas jo höpötellyt, kun eilen selkeesti totes, että on parempi kurkulle olla vaan hiljaa. Arki saapui muutenkin taas talouteen, isäntä lähti tossa kympiksi töihin ja mä oon ihan iloinen, jos saisin ekaa kertaa vallata ton iiiiiison sängyn ihan vaan itekseni! <3
 
Sanna, yksityiskohtia, ihanaa, anna tulla vaan... :) Luin kauhuissani sun juttua tuosta että poika nukkui teidän välissä, muistan AINA kaikki pienimmät ja turhimmat pikkujutut tärkeiden asioiden sijasta, niinpä nytkin muistan että teillä olis vaan 120cm leveä sänky? Mutta ootte vissiin hankkinu isomman uuteen kotiin vai aiemmin jo? Kerro heti minkälainen sänky teillä on!!!!! ;D Meilläkin pieni hammaspotilas muutti viideltä taas äitin ja isin viereen ja laitettiin suppoa.... Meidän poika jätti eilen ja tänään ekaa kertaa puurot väliin ja vähän saatiin äsken hedelmäsosetta alas, sillä tulee neljä hammasta nyt yhtä aikaa, osa puhki ja osa kuultaa... Ylös ja alas nämä terävät kulmahampaat... Vähä too much! Ressukka. Se rakastaa jogurttia ja eilen sain sitä alas, mutta joka lusikallisella se kivahti. Säälitti kun toisella oli nälkä ja teki mieli syödä mutta pelkäsi joka lusikallista.

Terkut vielä neuvolasta, meikäläinen on todella pian muumiosta seuraava ja ei ihme että väsyttää armottomasti ja huippaa, alapaine oli 58 ja yläpaine 110 ja hemoglobiini enää 110. Viimeksi oli vielä 115. Paineetkin vaan laskee ja laskee.... Ja paino oli tippunut 200g ja siis ei kyllä ole ruokavaliosta kiinni! Oon jopa käynyt laittamaan kahviin sokeria aamuisin kun tekee mieli!! Mulle on nyt tullu joku 7-8 kiloa. Tämä likkamassu on muutenki vähä pienempi kuin poikamassu oli.

Noni, heipat
 
Avasin maaliskuun jo, mutta pikahuikkaan Ampulle tänne, laiskuuksissani ;)

Eli joo, uus sänky saatiin vihdoin hankittua! Ystävänpäivän kunniaksi se meille muutti, että ei ihan "uuteen kotiin". 160cm, jotta mahtuu yks apina väliin ;) Se oli vissiin siitä lintu-liikkeestä, oiskos mallia Jatta, koska se nyt vaan sattu tuntuu parhaalta (kompromissilta) ja meni meidän budjettiin (alle 1000e). Itsessään ruma vaaleabeigeällö jenkkisänky, mutta helmalakanalla kaunis! Ne kaikki sisustuskankailla verhoillut oli ihan vääränlaisia, siis ne patjat! Itse mies tahtoo tehdä tuohon kesällä päädyn, suunnitteli verhoilevansa sen mustalla tekonahalla, mä vielä oon vähän skeptinen tän suhteen... koska siitä voi tulla TOSI RUMA, tai sitten kivannäköinen, jos onnistuu kuviosahalla tekee yksityiskohtia ja muotoa. Mulla on selällä ollut vähän ongelmia tottua tuohon, koska on mun makuun/tottumukseen vähän kovempi, mutta ainoa kompromissiratkaisu tuo tosiaan oli. Ei myöskään haluttu sellasta, missä on molemmilla oman pehmoiset/kovat patjat, koska niissä malleissa patjat tuntui löysiltä ja inhottavilta... Ei tää siis oo vielä himoitsemani Tempur-sänky, eikä edes Hästens, mutta ehkä niiden aika on sitten, kun ei oo enää pelkoa, että lapset päätyisivät hyppimään meidän sängyllä :D

Mut ihan oikein muistit, ei ois ollut apinalla asiaa meidän väliin, jos ois se vanha 120cm leveä. Se ei oikeesti oo ku kahden ihmisen yöunisänky, päikkäreitä siinä vielä välillä saattoikin nukkua kolmisin. Oot kyllä niin ihana ja hassu, muistat kaikkia hölmöjä asioita - mutta sekin hymyilyttää mua, koska tiedän itsessäni olevan sama piirre :P
 
Takaisin
Top