Helmikuun höpinät 2011

Huikkailut Hollannista!

Täällä sitten eka oikee lastentauti vissiin meneillään: vesirokko! Haettiin lapsonen eilen illalla anoppilasta, ja huomattiin, että pari päivää ohimolla ollut pahkura oli muuttunut vesikelloksi. Lämpöä oli illalla 38,5 ja tänään se on pysytellyt tuossa 39,1 paikkeilla. Vähän tuo rakkula tuntuu kutittavan, leikkasin lapsen kynnet varmuuden vuoksi... Muita rakkuloita ei vielä näy, mutta paikoitellen on sellaisia pieniä punaisia läiskiä keholla, että eiköhän nekin rakkuloiksi pian muutu. Benji on ollut onneksi hyvällä tuulella tänään, normaalia väsyneempi tosin. Laitoin sen tuossa tunti sitten nukkumaan, ja jäi raasu sinne sänkyyn halailemaan nallea. No, uni paras lääke on...

Omia kuulumisia sen verran, että jumankekka kun pitää kiirettä! Esseetä esseen perään suorastaan. No, ainakin pysyy aivot vireessä. Siis koulujuttujen kanssa. Muusta en tiedä. ;)

Öhhh, mitähän piti kommentoida, en kyllä nyt muista.. Tuun vähän myöhemmin takaisin, taidan ottaa pikku nokoset itsekin, kun vielä voin!!
 
Jihaa, huomenna on perjantai!!! Käytiin eilen opettelemassa meidän uunin lämmitys ja sovittiin samalla, että aletaan siirtää tavaroita viikonloppuna. Jippii! Mutta nuo pakkaset sais nyt kyllä ihan tosissaan jo hellittää. Meillä oli tänä aamuna -35 astetta, joten ihan kohtalaisen kylmä. Eilen käväistiin illalla ihan pikapikaa ulkona - tyttö pulkassa - ja kyllä poskia kihelmöi. Ja oli sentään VAAN -25 astetta.

Ailimelle tsemppiä opiskeluun! Itselläni loppui tänään yksi luentokurssi - varmaan koko opiskeluaikani vaikein. :-( Ja toivottavasti Benjillä menee rokko nopeasti ohi. Pienenä kun sairastaa, niin pääsee helpommalla. Eikös se näin ollut.

Monen taaperolla tuntuu nyt olevan murrosikä meneillään. Niin meilläkin. Meillä on se asenne, että ääntä mahtuu maailmaan ja kiukkuamalla ei saa tahtoaan läpi. Tyttökin on sen jo oppinut...
 
Hei,vaan hei!

Ompas aika hassu olo, kun oltiin pitkästä aikaa oikeen ihmisissä! Se juttu menee näin:
Sanoin eilen illalla Venlalle, väsyneenä ja kyllästyneenä tähän kotona kökkimiseen ja pakkasen pitoon. Niin siis, sanoin, että jos aamulla herätään nätisti ajoissa, eikä ole mitään hässäkkää, niin lähetään kerhoon! Jooko? Ystäviä kattomaan. Noh, ite heräsin kuudelta kuuntelemaan aamuyön ääniä ja Vedoliino könyää pinniksen laidalle notkumaan puol kasi. Kerhoon siis!ee

Siellä ne kaikki olivat meitä odottaneet suurinpiirtein joulusta saakka! Ja Venla oli ihan täpönä huulet tötteröllä joka suuntaan! Mulle lykättiin nuottikirja käteen ja käsketiint laulattaaa lapsilaumaa... Eivät ollu kuulema uskaltaneet laulaa koko talvena??? No siitäpä sitten sain idean, että roudaan sinne kitaran mukaan joku kerta ja laulatan ipanoita kunnolla. Oikeesti! Tai sitten otan tuon ukkokultani säestämään, että saan ite keskittyä laulattamiseen. Elikkä taas olen jonkin asteisessa nesteessä. Minä ja suuri suuni.....MInä minä minä minä.

Ailimen opiskelut! Ja lapsukaisen vesirokko. Ei mikään kaikin mukavin yhdistelmä! onnes tosiaan pienet sairastaa sen suhteellisen kivuttomasti. Tietääkö Saparo, muuten mitään nykyajan lääkettä/helpotusta vesirokon kutinaan? Ennenmuinoin ostettiin jotain viilentävää linimenttiä ja pahoihin raapimis reflekseihin sai keskushermostoa lamauttavaa litkua! En nyt muista nimeä! Atarax? Enivei.. jos on mitään tuommosta, niin kertokaa! Vastasen varalle. Eiköhän se vesirokko ole pian täälläkin. Muistelen, että se lainehtii aina pikku viiveellä paikasta toiseen...

Hennas! Voimia muuttoon ja onnea uuteen kotiin! Saatko rähinä pötkön jonnekin hoitoon vai keikkuuko lapsi mukana muuttolaatikon reunalla?

Ja sitten, kertakaikkisen IHANAA on se että melkeen kaikilla on rähisevä taapero helmoissa! Normaaliutta se kait on! Ja sitä suurta kasvamista... josta pitäisi olla riemuissaan! :)


 
Huomenta!

Nyt se on sitten loppu. Tähän asti on saanut syödä pöydässä mitä lystää ja antaa pojalle eri ruokaa (siis esim pojalle aamupuuroa ja itse syödä vaikka keksiä ja kahvia tai leipää) samalla, mutta äsken se kieltäytyi aamupuurosta kun söin riisipiirakkaa mikä on sen herkkua. Nyt sitten alettava syömään aamupuuroa kanssa, reiluahan se onkin syödä aina samaa ruokaa, mutta kun en oikein tykkää vaikka yritän välillä syödä.....
Liian terävää pikkujengiä! :)

Meillä on tänään aika keittiösuunnittelufirmaan ja mulla on perhosia vatsanpohjassa. Superkivaa!
Hensku, ei ole se mainitsemasi talofirma, Kastellista muistaakseni puhuit. Ja meillä sama linja, kiukuttelemalla ei saa tahtoa läpi, mutta kiukutella saa ja pitääkin antaa vähän tinttailla. Tosin millä sen estäisikään ;) Melua mahtuu tosiaan maailmaan! Ja toisinaan ainakin kun on hyvällä fiiliksellä niin on tosi kiltti ja uskoo vähästäkin. Väsyneenä taitaa olla kiukkuisin mutta niin oon minäki! :)

Maarinen, ihanaa kun löytyy kaltaisesi rohkea heittäytyjä joka laulattaa lapsia. Meidän poika ainakin olisi innoissaan eturivissä!! Meillä on paikallisessa äitilapsipiirissä ihan pirtsakka ohjaaja kanssa jolla löytyy lauluääntäkin. Ja ensi syksyksi on jo ilmottauduttu muskariin, tähän asti on riittänyt hyvin äidin oma muskari. Ensi syksynä on kiva kun poika pääsee harrastamaan ilman tylsää pikkuvauvaa ;)

Yöllä sai juosta vessassa siihen malliin että ajattelin että kohta saa lähteä synnyttämään.... Ja vauva tuntuu oudolta, ehkä se vain on niin iso että liikkeet on erilaiset. Työntää ja puskee, ei juuri potki enää. Kylkiluut kovilla.

Maariselle vielä, sain eilen uudet kumisaappaat pahvilaatikossa ja voi TAIVAS ne tuoksui hyvälle. Kävin vetämässä monet kumi-imut eilen.... Ne on aitoa kumia ja tuoksui tosi voimakkaalle. Nam

 
Moro,

Vesirokon oireiden lievitykset ei juuri ole aikojen saatossa muuttuneet. Ilman reseptiä on saatavana kutinaa lievittävää ja anseptisiä voiteita ja lisäksi myös monessa apteekissa tehdään edelleen mentolirisiiniöljyspriitä jota voi käyttää rauhoittavana linimenttinä. Itse suosin ehkä noita voiteta enemmän helpomman levityksen takia, mutta ihan maku asioita... Reseptillä on sitten noita antihistamiineja eli vanha Atarax joka vähentää kutinaa ja väsyttää ja sitten myös Aeriusta käytetään joka on uudempi antihistamiini, ei väsytä. Joskus jos lapset raapii paljon rakkuloita, ne pääsee tulehtumaan niin niihin saatetaan käyttää antibioottivoidetta, mutta se on sitten jo ihan eri sairaus...

Ihania nuo Ampun hajumieltymykset. Ite tykkäsin just kellarin tuoksusta ihan hirveesti ja maalista ja pakokaasuista kanssa. Tosi terveellistä.
 
Hyvää iltaa jokaiseen kotiin! Mulla sitä on näköjään vaihteeksi aikaa roikkua netissä. Perjantai-ilta. Ennen muinoin sitä olitiin tähän aikaan jo kovasti viihteellä! Eipä sitli, että kaipailisin humpalle, mutta mutta... pistää välillä mietimään!

Amppu!!! Mikä ihana tuoksu sulla siellä nyt taas onkaan! Uudet kumisaappat! jeeee.... Ehdotan, että käytte miehen kanssa autokaupassa. Sellaisessa sisähallissa, missä on pelkästään uusia autoja! Niin, parhaat kumin aromit! :)

Saparolle kiitokset kattavasta lääke-infosta! Just, tuo Atarax se varmaan oli jota sain sillon, kun KAIKKI neljä lasta olivat yhtäaikaa vesirokossa. Siitä päiväunille lääkitys kohdalleen ja koko katras nukkui autuaasti naamat näppyläisenä, mutta rauhallisesti! Oli sekin aikaa! JA jotakin linimenttiä tosiaan läärättiin useaan otteeseen... Nyt en ehkä jaksasi samaa rumbaa!

Jahah. Mitäpä sitä muuta? Sannakin juttuineen on kadonnut jonnekin???

Ainiin... sain ne kokeiden tulokset... Mun hemglobiini on rojahtanut tosi alas. 114! Siitä vissiin ne kamalat rytmärit ja jatkuva väsymys! Eli Retaferiä napsimaan, niinkuin raskaus-
aikana! Ja totuttelua päiväunille tai edes aikaisempaan yöuneen.
 Muuten olen kuulema TOSI terve! Se on hyvä, se. huh.

 
Hei vaan,

kyllä mä täällä oon, vähän taustalla, mutta täällä kuiteskin!

Mulla on pyörinyt paljon ajatuksia mielenpäällä, ja stressi juoksevista päivistä on valtaisa. Pitäis ja pitäis, mutta jotenkin en vaan osaa, ei aivot tuota minkäänlaista tekstiä! Hittovie, missä on se kunnianhimoinen nuori nainen, joka rakasti suorittamista ja teki, vaikka ei ihan vielä ollut pakkokaan??

Muuttojuttuja ja valmistuvia asuntoja siellä täällä! Ihanaa! Pian saatte sommitella uusissa kodeissa keväisiä verhoja ja ihastella, se on parhautta! Onnea! Erityisesti siis Hennasin talouteen tässä vaiheessa, siellä on varmaan paraikaa muuttohommat hyrräämässä!

Puuhatäti Maarinen!! Voi mikä onni on niillä teidän kylän muksuilla, kun ovat teidät sinne saaneet! Ihanaa! Voisit järkätä näille meidän nappuloille vaikka sellasta etälaulatusta, eiköhän viritetä Skypet toimintaan! Kas nettiperhekin tahtoo osansa ;)
Ja hurraat vielä lääkärin "tuomiolle" matala hemppa kun on helppo hoitaa, etenkin jos kauhukuvat on olleet jostain ihan toisesta sfääristä. Rautaa elämään!

Amppunen, meillä ipana huijataan kyllä syömään puuronsa ;) Se saa puurot ekaks, sitten jää pöytään istuskelemaan, kun mä syön oman aamupalani... Sillä aikaa Joona saa "jälkkäriksi" jotain hedelmää tai näkkileipää :D Tänä aamuna oltiin vallan villejä, ja syötiin koko perhe mannapuuroa mustaherukkasurvoksella, harvinaista myöskin se, että ihan jopa samaan aikaan oltiin aamupalapöydässä!

Oltiin eilen käymässä (iso)mummilla, ja hän tarjoili meille jäätelöä ja tuota mustaherukkasurvosta (omista plantaasin marjoista, tietysti, kyllä nää city-mummotkin osaa ;)). Joonakin sai, tosin lusikallisen kun mummi koitti antaa pelkkää jäätelöä, niin Joonapa sylki sen pois :D Pelkkää survosta kyllä olisi syönyt sitäkin enempi!

Täällä eteläisessäkin Suomessa on kärsitty ihan riittävästi noista pakkasista! Alkanut hiertää ihan jokaisella tässä perheessä, mieskin kun on ollut lomalla. On sitten koitettu keksiä väkipakolla muuta puuhaa ja käyty kylissä, Joona on sitten nukkunut 30-60min automatkoilla, ja ollaan useampaankin otteeseen käyty kiertoajelulla Kirkkonummella ja muualla, jotta Joona sais nukkua edes vähän pidempään! Tänään sitten otettiin riski, ja päätettiin tuupata ipana päikkäreille kotiparvekkeelle, pakkaset toki paukkuivat tänäänkin, mutta aurinko tuntui lämmittävän yllättävän paljon... Laitettiin langaton lämpömittari ipanalle vaunukaveriksi, ja kopassa näytti olevan +3c, ja parin tunnin päikkäreiltä sisälle haettu nassikka oli vallan tyytyväinen! :)
Huomiseksi olisi luvassa ipanan väsytystä Huimalassa (sellainen HopLop-tyyppinen seikkailuhalli), joten ois suotavaa, jos saisi poitsun nukkumaan sitä ennen taas kunnon päikkärit... Huoh, oispa se helppoa, kun ipana suostuis nukkumaan sisälläkin päiväunia!

Noh, siinäpä ne päälimmäiset! Joskos sitä ois aika könytä tonne nallekarhun kainaloon, se tuolla niin kotoisasti kuorsaa tuolla meidän ihanassa (vihdoin viime yönä tuntui kroppa tottuneen tuohon vanhaa kovempaan petiin) uudessa sängyssä! <3
 
Hohoi misuliinit!

Täällä sitä pakkasta pidetään. Viimeyönä oli ovenpielen mittarissa huimat 35 miinusta, kun isi tuli kotiin.... Minä jo kerkesin ihmetellä, että miten nuo talon kulmat paukkuu, niinkuin kakarana ollessa?!?
Ja lattiakin rupesi tuntumaan kovin viileältä! Nyt  kyllä sais jo helpottaa tää ANKARA kylmyys! Tulisi sellainen aurinko joka sulattaisi lumet ja antais lämpöä yöksi asti. Vai mitä?

joopa joo. Aika ei kulu ja päässä humisee! Lähetään kattomaan kylänraitille, että oisko siellä joku kauppa auki! Alkoi meinaan tekemään mieli ihan oikeeta kunnon naudanliha-pihviä ja maustevoita! Ja jos vaikka yhden tumman oluen siihen kylkeen...

Semmosta. Tsemppiä HENNASIN muuton viimeisiin rutistuksiin! Tai ootte jo varman päässy nukkumaankin uuuden kodin seinien suojaan?



 
Maarineeeeeeeeeeeeeeen. Apuva! Ollaanko me ihan juustoja jos me otetaan valkoiset kylmäkoneet meidän uuteen keittiöön? Niitä rosterisia ei siivoa erkkikään...... Viime kodissakin tehtiin uusi keittiö ja oli rosteria kaikki mikroa myöten ja niitä sai hinkata kaiken aikaa.
Ei mietitä tätä rahan takia (siis ne valkoiset ei ole juuri halvemmat) vaan ihan vaan siitä syystä, että rosteriset on tyylikkäämmät (ja myyvän näköiset sitten kun myynnin aika tulee) mutta valkoisia ei tarvi pyyhkiä kaiken aikaa ja itsellehän se koti kuitenkin tehdään vaikka joskus pitäisikin myydä...

Hmmm. Liesituuletin ja liesihässäkät on rosteria, astianpesukonekin taidetaan laittaa valkoinen kun tulee valkoisten alakaappien kanssa samaan riviin.
 
Uusi viikko taas aluillaan... Kiitos Sannalle ja muille tsemppauksesta muuton kanssa! Maarinen erehtyi - vielä ei olla nukuttu uudessa kodissa, koska varsinainen muutto alkaa tänään. Töiden jälkeen. Eilen vietiin uuteen kotiin meidän "kellarikaappi", joka on siis tavallinen jääviileäkaappi ja käytetty hillojen yms. säilytykseen. Illalla pesin vielä yhden maton... Mahtaa olla tämä mamma tainnoksissa, kun tämä viikko on ohi. emoticon

Maariselle tuuletukset hyvistä labratuloksista! Tosiaan tuo alhainen hemoglobiini on pientä ja hoituu helposti.

Ampulle intoa kodin suunnitteluun! Pakettitalossa on se hyvä puoli, että joku ammattilainen on jo valmiiksi katsonut, että tarjolla olevat vaihtoehdot sointuvat yhteen. Ja vaihtoehtoja on rajallinen määrä. Mieti, jos sulla olisi KAIKKI kauppojen mallistot käytettävissä! Eihän niistä osaisi valita! Ihastuin viikonloppuna erääseen Designers Guildin tapettiin... Onneksi ei ole tarvetta tehdä remonttia, koska saattaisi ns. "mopo karata käsistä".
 
Hrrr! Vieläkö tuota pakkasta pitää sietää viikko? Vilkaisin juuri (luotettavaan) forecaan ja siellähän sanotaan oikeen käyrien kanssa, että eipä laske juuri alle viidentoista, koko viikolla! Täh? Että aurinkoista olis vaan tänään ja huomena? Täh? Että jos ulos haluu väkisin lapsen kanssa , niin tossa kahden kieppeellä vois hetken pyörähtää.... Täh? viikonloppu soitettu Janis Joplinia ja nyt alkoi maanantai Vauvan vaakalla! Siis, että olis jotain muutakin kuin telkkari ja you tube! Kekseliästä?

Tuolla se pikkutyttö siis tanssii daijnta tadaa..tam daa.... ja äitiä alkaa kiinnostamaan manikyyri enempi kuin kodin tai lapsenhoito!!!!
(jos luitte sitä iltiksenan yhtä mitälie-juttua)
l
ASIAA:
TSIIS. AMPPU. Ihan voit rauhassa laittaa valkoiset kodinkoneet. Ne on AINA helpompi myydä kuin erikoisemmat. Ja voihan seuraava perhe haluta valkoiset ihan samasta syystä kuin sinäkin. Eikös teidän koti noussutkin juuri lapsiperheiden luvatulle maalle?
Henk.koht minäkään en laittaisi rosterista jääkaappia. Ei sieltä saa mitään ulos ilman oveen jääviä lääppimisjälkiä.

oi, Hennas, voimaa sitten koko viikolle!


Hm... jostakin tuli mieleen, että pitää soittaa pikkuveljelle! Täähän ei kellekään kuulu, mutta viime yön unen aikaan ostelin sen uudelle vauvalle vaalean sinisiä vaatteita.... Pienen pitäisi syntyä vasta keväällä.. eikä me tosiaan tiedetä edes sukupuolta. Noh, tulipa nyt taas tuumailtua, kaikenlaista.

MUUTEN, viitaten tän pakinan alkuun... onko kellään tuota "vauvan vaaka"-levyä? Se on oikeesti TOSI hyvä! Sopivasti rytmiä ja rauhaa. Jaksaa aikuisenki alitajunta taustalla hengailla. Ja näköjään rauhoittaa tuota pientä vilistäjää!!!! Ja sitten mua kovanaamaa meinaa tietysti yks sun toinen haiku pistää herkistymään.... Suosittelen erityisesti RASKAANA oleville musiikisi rentoutumis hetkiin, tyyliin "minä viestin piilossa uinuvalle vauvalleni!"

Semmosta. Täällä nyt tänään ajetaan sitä puukuormaa..... Tuli toinen kärry just pihaan, että kahvin keittoon mamma mars!
 
Kiitos Maarinen. Sä oot ihan oikeassa. Eiköhän mulla ole kissojen, koiran, lasten ja miehen kanssa ihan tarpeeksi siivoamista ilman niitä rosterikoneitakin :)

Pitää hakea pian uusia kirjoja, nämä kotona pyörivät tulee pian korvista ulos kun niitä luetaan uuudelleenjauudelleen kaikki kymmenen kertaa päivässä. Poika tykkää tuosta lorutoukastakin mikä oli äitiyspakkauksessa ja siinä on se nenäkello-loru, oon painanut poikaa nenästä kun luen sitä ja sanon ringring. Siinä sivulla on valkoinen pupu ja jos jossakin muussa kirjassa näytän pupua niin poika laittaa oman sormensa nenälleen ja yrittää sanoa ringring. Hauskaa miten pienet aivot raksuttaa ja oppii yhdistämään asioita. Ja toisaalta taas yhdistetään "väärin", meillä poika ei vilkuta eteisessä vaan melkein hätääntyy ja yrittää olkkarin ikkunalle ja sinne pitää päästä vilkuttamaan... Eteisessä ei kuulu vilkuttaa! ;) Kehittyy vähän liikaa tällaisia pieniä tapoja kun päivät toistaa toisiaan tässä kotosalla..... Vielä jonkun viikon. Ihanaa olla kotona.

HALIPOSSU mitkä tuplavaunut teillä on tai tulee tai tuleeko? Käy joku päivä huikkimassa miten arki sujuu, vissiin ihan tekemistä riittää :) 
 
Amppu, meilläkin se Lorutoukka on yksi suosikeista. Ja paras loru on se "Potki potki potkukelkka". Aina kun sanoo sen "potki potki potkukelkka", niin pitää ottaa tytön jalasta kiinni ja tehdä potkimisliikettä. Ja meilläkin painetaan sen "ring ringin" kohdalla nenää...
 
Voihan pakkanen >:( Täällä on Sampo ollut viime viikon kuumeessa ja nyt vielä yskällä jatkuu, joten sisällä on hyvin pitkälti päivät menny :( Onneks meillä on nukuttu päikkärit jo pitkään sisällä, joten niistä ei oo ongelmaa tullu.

Kirjat on meillä kans luettu kyllä niin loppuun, että uusia pitäis hankkia :) Suurinpia suosikkeja meillä on ollut Pipsa-possu- ja Maisa-kirjat sekä just tuo äitiyspakkauksen lorukirja (ja muut saman sarjan teokset).

Ei kellään sattuis muutes olemaan hyviä tyrninkäyttötapoja? Pakkasessa ois pari pussillista niitä, mutta en oo keksiny että mitä niistä tekis.

Muoks. Sitähän piti vielä kysymäni, että onko kellään tietoa, pitääkö kodinhoidontuki katkaista erillisellä ilmoituksella kelalle vai katkeaako se automaattisesti äitiyspäivärahan alkaessa?
 
TYRNI-MANGOSMOOTHIE
  • 5 rkl tyrnimarjoja
  • 1 kypsä mango
  • 1/2 banaani
  • soijamaitoa
  1. Kuori ja pilko mango.
  2. Sekoita kaikki aineet sekaisin tehosekoittimessa. Lisää soijamaitoa, kunnes koostumus on sopiv
Tämmönen löytyi Chocochilin sivulta ainakin.

Tässä muffiniohje:

200 g Pehmeää rasvaa

2½ dl Sokeria

3 Munaa

½ dl Maitoa

3 3/4 dl Vehnäjauhoja

1 tl Leivinjauhetta

1 tl Vaniljasokeria

1 prk Vanilja-valmisrahkaa

Vaahdota rasva ja sokeri. Lisää munat sekoittaen. Lisää jauhoseos ja maito vuorotellen. Lopuksi lisää rahka. Sitruunamuffinsseihin käy myös sitruunavalmisrahka. Itse lisäsin sitruunamuffinssitaikinaan sitruunamehua. Tyrnimuffinssitaikinan sekaan laitoin tyrnejä. Niitä ei kannata laittaa kovin paljon (kirpeitä). Tätä perusohjetta voi  muunnella siten, että rahkaa ei ole pakko lisätä. Ohje onnistuu ilman sitäkin. Suklaamuffinssit syntyy kun lisäät 3 rk kaakaojauhetta. Sekaan voi myös laittaa suklaapaloja.. Ihan mitä mieleen tulee.. marjoja.. :0) Tästä ohjeesta sain 17 isoa muffinia. Paista muffinsseja 200 asteisessa uunissa, keskitasolla, noin 15-20 minuuttia.

ja Merjan leivonta ja askartelublogissa oli tämmöstä tyrni-hyvää.... ja siellä oli aikas ihanan näköisiä kuviakin aiheesta!

Eli suoraan olen kopioinut tänne. nam.
 
Jepjep, Bunni se täällä huutelee tyrmäystippoja... HIhihih, pitäiskö joskus keskittyä lukemiseen? Säikähdin jo, että eikö se saa sitä energia-Sampoaan ollenkaan kulutettua puhki! :)
Tyrnistä ei oo kokemusta, Piltillä on tyrni-jotain sosetta, tee semmosta! Meillä tyrniä löytyy erään hiustuotemerkin hoitoöljystä, ihan superhyvää kamaa sekin (ulkoisesti, sisäisesti en oo kokeillu).

Meillä on joku outo ipana täällä kylässä! Känkkäränkkäläinen, mikä ei oo niiiiiin outoa, mutta ei illalla suostunut olee juur ollenkaan ilman tuttia! :O Lisäks oli ihan omituinen vinkuja, aattelin, et ois johtunut vauva-vieraasta, mutta ei sekään nyt ihan tollasta selitä - etenkin kun känkkäs, vaikka mä en ollu lähelläkään vauvaa! Ja nyt unillaan ollessaan itkee tuolla vähän väliä, aiemmin rauhoittanut itsensä, mutta äsken mä roikun varmaan 10min sängynreunalla, selän kipeydyttyä jouduin hakemaan miehen roikkujaksi.. Se sai apinan lopulta sikeään uneen, mutta vähän näyttäis siltä, että saattaa ens yöstä tulla haastava, ja ipana ehkä päätyä meidän väliin isoon sänkyyn?

Huomenna oli tarkoitus lähteä testaamaan uutta uikkariakin, mutta vähän kuulostaa olevan nokkis tukossa tuolla ipanalla... Joten jos huomenna on räkänokkapokkaa, niin sitten taidetaan jättää suosiolla väliin! Sea Lifekin kuuluis mun "hiihtolomaviikon" suunnitelmiin, joten josko sinne sitten! Siellä vaan taitaa olla noin miljoona muutakin hiihtelijää pakkasia paossa...?

Amppu asuu ehkä turhan kaukana, mutta Bunnille voisin ehdottaa, että pitäiskö tehdä vähän kirjavaihtareita? Sais ipanat uutta luettavaa - ja ainakin tää äitikin kaipais vähän vaihtelua ;) Taitavat pojat olla myös aika samanlaisia noiden kirjojen lukupuuhissa, että kovin uutuudenhohtavina ei kirjat näpeissä säily, eli sillä "uhalla" että saadaan pahvikantisetkin hiirenkorville? :)
Muutenkin on pk-mammojen kanssa ollut pitkään puheissa tällaset leluvaihtarit, että sais vähän "uutta" kivaa näperrettäväksi, ja joskus kun vaihtaa omat takasin, niin uutta ois sielläkin!
Ja ops, Bunni! Muistaakseni oltiin juteltu treffeistä viime vkolle?? Tää lahopää rupes vasta tänään kaivelemaan muistin sopukoista, että millonkas teitä pitikään tavata... Tosin jos siellä on Sampo ollut kipeänä, niin eipä varmaan ois play-datesit onnistaneetkaan.
 
Heiii...

Minun piti tulla kertomaan, että meidän poika tuli juuri ekalta parturireissulta kotia!! Äiti ei herkistynyt kyyneliin, sen verran hyvin parturi oli noudattanut ohjeita. Eli etutukkaan ei koskettu, mikko alatalo-niskatukka sai lähteä ja korvan päällä olevat reuhkat. Tuli kyllä ison pojan näköä, mutta ei liikaa. :)

Nyt ei muuta. Kiva Sanna kun kävit moikkaas. Aurinko paistaa, kohta on kesä ja meidän perinteinen stadinykäisy, nähdään sitten :)
 
Oooh! Ampun hurmuri on päässyt parturiin! Voihan video, varmasti komea isopienipoika! <3

Meidän apinalle koittaa klo 16.40 elämänsä ensimmäinen lääkärireissu, jos ei neuvolan pakollisia lekureita lasketa. Käydään ny kattomassa noi korvat ihan varmuuden vuoks, jos se kiukun syy sieltä löytyis!

Viime yönä siis koin tulikasteeni Oikeaksi Äidiksi, kun valvoin ekaa kertaa tän 13.5kk aikana tuon lapsparan "unta". Huutoa ja rääkyä, mikään ei ollut hyvä, ja kirkui kuin sika teuraalla! Ihan hirveetä oli :(
Blogista voi käydä lukemassa täysvuodatukset, en jaksa toistaa, enkä myöskään copypastee ;)
Nyt on joko ihan superiloinen ja pirteä poika, tai vaihtoehtoisesti ihan äärimmäisen väsynyt ja kirkuva laps...

Hammas nro 11 tuli eilen ikenestä kunnolla läpi, alhaalle ootetaan sille kaveria. Kiukun syy voi siis toki olla niissäkin, mutta käydään nyt käyttämättä tota jo turhaan vuoden verran maksettua vakuutustakin :)
 
Piristystä äitien päivään. Mää nauran täällä veet silmissä emoticon

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1334951/minka_ikaisena_olette_kaantaneet_lapsenne_kasvot_m
 
Kapina-apinan elämän eka lääkärireissu sujui oikeastaan odotetuin tuloksin; lievä korvatulehdus molemmissa korvissa, tässä resepti antibiootteihin, haluatteko reseptejä muihin "lapsiperheen kotiapteekin kipu. ja tulehduslääkkeisiin", tässä olkaa hyvä, kiitos hei.

Lekurisetä oli siis kyllä tosi ihana ja kiva, mutta vähän liukuhihnameininkiä näemmä tuolla yksityiselläkin puolella... Tosin kyllä se sit vielä käynnin lopuks kyseli, että vieläkö jäi jotain kysymyksiä tai voiko hän muutoin auttaa! Joonahan ei siis korvien tutkimisessa ollut se kaikista helpoin potilas :D Mä en varmaan ois saanu apinaa pideltyä edes aloillaan, mutta onneks ukko oli mukana ja sai hoitaa apinan aloillaan pidon. Meni niinku neuvolassa rokotusten aikaan aina! :D Tosin mua jotenkin häkels, kun mentiin sisään, niin Joona oli isin sylissä ja sitten kun lääkäri ois alkanu tutkimaan, niin sanoi, että äiti voisi ottaa lapsen ja istua lekurin osoittamalle penkille. Häkeltyneenä mutisin jotain, että voi se isikin... Tajusi se lääkäri sitten onneksi korjata, että jos lapselle kelpaa isi yhtä hyvin, niin sittenhän se on ok olla siinä isänkin sylissä :D

Bunnin jakamalle linkille nauroin jo kans aiemmin päivällä, kun naamakirjaan laittoi. Suosittelen siis minäkin :D Ja naurattaa kuulemma myös ei-äiti-ihmisiä!
 
Takaisin
Top