Helmikuun höpötykset

Mayday-
mekään ei osallistuta siihen seulontaan. Ei esikoista oottaessakaan otettu sitä koetta vaikka tarjottiin.
Mä en siks siihen osallistu kun on niin monasti kuullu että vaikka ne kokeet näyttäs että riski on suuri niin onkii syntyny terve lapsi ja päinvastoin! Et niskapoimussa eikä verikokeessa oo ollu mitään riskiä ja silti on ollu. Ja mä en anna kuitenkaan niiden tehdä niitä lisätutkimuksia (lapsivesipunktio)..
Ja toisekseen,en minä lasta abortois downin oireyhtymän takia :) eihän se tietty ihanne olisi mutta sen kanssa pystyy kuitenkin elämään kohtalaisesti nykymaailmassa :) Tulee mikä tulee,rakas se silti on <3

huuuuuu! :) juhlat ovat nyt täydellisen onnistuneesti ohi <3 :,) oli ihana päivä! nyt saapi sitten alkaa keskittymään tähän masuiluun kun ei enää tarvii ressiä häistä :>

Heippa pitkästä aikaa!

On ollu niin äklövöklö olo ja ihme viikko takana niin on kirjoittelu ja kuulumisten lukeminen jääny väliin.

Onnea xiinalle naimisiin menosta! Hemulille uskoa tulevaisuuteen, kertomuksesi osoittaa että onhan sitä taitaviakin ihmisiä terveydenhuollon puolella töissä!

Turvotusta? Täältä löytyy. Oon nyt sitte käyny töissä farkun sepalus auki mutta pitkä neule siinä päällä. Eilen käytiin miehen kanssa pakkaslenkillä eikä menny toppahousun nappi kiinni. Huoh. Ostin jo yhet isommat rintsikat ku on tosi raskaan oloset ja ajoittain kipeät nuo tissit.

Miehen isä joutui sairaalaan ja on leikattu eilen (kyllä! sunnuntaina!) ja tila ei ole kriittinen mutta toimintakyvyn palautuminen on luokkaa alle 30 % mahdollisuus. Voi olla että papasta tulee vuodepotilas.

Mulla alkoi lopulta uudet työt viime viikolla ja ihan hyvin on alkanut, mitä nyt väsyttää koko ajan ja vaikea keskittyä uusiin kuvioihin mutta hommat on tullu tehtyä ja paremmin tuta osa-aikasta jaksaa tehä.

Tämmösissä mietteissä meillä on menny viime viikko, hirveesti ei vauvasta oo jaksettu riemuita.

Meillä on se veriseula torstaina. Mietittiin että halutaanko sitä ja todettiin että halutaan, ei meistäkään downin syndrooma ole syy abortoida lasta, mutta tieto antaisi meille aikaa opetella että mistä on kyse ja miten se vaikuttaa meidän elämään. Niin sitten oltais vähän "valmiimpia" kun vauva tulee.

Miehen suvussa on tuota perinnöllistä sairautta ja hänkin on tullut varhaisena keskosena ja nyt tuo appiukon tila saa tietty miettimään näitä lapsenteon huolipuolia. Ultra on sitte 7. maaliskuuta missä vertaillaan sitä np-arvoa verikokeeseen. Neuvolalääkäri on pöljästi viikkoa ennen sitä (miksiiii?)

Eikaitsiinä, lähenpä tappelemaan auton kanssa joko se suostuisi käynnistymään. Viime viikollakin teki tenät näissä pakkasissa, syytän sitä uutta bensaa.

Mukavaa viikkoa kaikille ja iloista ystävänpäivää! Mää aion tehä tänään laskiaispullia ja kutsua ystäviä syömään niitä ja kattoo Huippumallia!

LauraElina:
Saitko kenties Neoproct nimistä voidetta?
Lääkkeiden pakkausselosteissa ja ihan Pharmaca Fennicassakin (lääkäreiden lääke kirja) kielletään yleensä monien lääkkeiden käyttö raskauden aikana. Yleensä kielto perustuu siihen että asiaa ei ole tutkittu. Apteekista löytyy hyvä tietokanta raskauden- ja imetyksen aikaisesta lääkkeiden käytöstä. Se on lääkäreiden kehittämä tietokanta ja perustuu käytännön kokemukseen, on kuitenkin niin paljon sairauksia joita tulee hoitaa myös raskauden aikana. Ja osassa tapauksissa on tietenkin parasta että vaiva hoidetaan ettei seuraa pahempia seuraamuksia. Tietokannassa lääkkeet on luokiteltu ryhmiin A-D (A= voi hyvin käyttää...D=todella vaarallista käyttää.) Esimerkiksi tämä Nasolin on muistaakseni luokkaa A :D
Tietenkin parasta että käyttää lääkkeitä niin vähän kuin mahdollista, mutta jos tulee aivan pakottava tarve käyttää jotakin, niin apteekista voi mennä kysymään myös neuvoa :) toki hyvä myös kuunnella lääkärin mielipidettä.

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE MASUKKAILLE!!!

Enpä ole ehtinyt reissuiltani ja väsymykseltä koneelle kohta viikkoon. Viime keskiviikkona oli lääkärinla ja tosiaan teki ultran. Olin ihan varma, että jotain vikaa on pakko olla, mutta siellä se pieni eli ja voi hyvin. Melko unessa oli ja lääkäri joutui herättelemään ihan tosissaan, että edes vähän sai liikettä aikaan ja loppujen lopuksi näimme kuinka pieni käsi siellä viuhtoi. Hassun näköinen kaveri siellä oli, kun en ole koskaa ennen näillä viikoilla ultrassa ennen käynyt niin oli vähän tiiraaminen, että kuinkaspäin se pieni siellä tosiaan onkaan! Edelleen oli sen neljä päivää pienenpi niinkuin alkuraskauden ultrassa, joka pitää hyvin kierron kanssa paikkansa.
Eli loppu hyvin kaikki hyvin :)

XIINA: mielettömät onnittelut Rouviintumisesta <3 emoticon

Omaolo on onneksi aavistuksen helpottanut. Jaksoin jopa eilen siivota! Pahoinvointia ilmenee kyllä vieläkin, jos ei muista syödä tasasin väliajoin.

IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ TÄÄLTÄKIN!

Mulle tänään tuli postissa kutsu ekaan ultraan 4.5 emoticon

Mietityttää vaan että millä ihmeen verukkeella saan hammista siirrettyä kolme viikkoa :D
Mun puolmutsi on meinaan siellä töissä ja lupas tänään soittaa ja kattoo mulle ajan sinne.., tosiaan ekan kanssa tuli heti alkuraskaudessa aika paha ientulehdus, eikä se koskaan oo tässä kunnolla parantunu, nyt taas verta tulee tosi helposti.

Ni pelottaa et jos ne siellä huomaa et on ikenet löystyny tms ja kysyy etten vaa ois raskaana, ni ei oo tosiaa se miten haluun kertoo että toka on tulossa :D
Tai sitte jos ne ehdottaa et otetaan kuvat hampaista ni nähää ettei oo mitään muuta häikkää ni siihenkö vaan sanon
"enmä haluu" "miks" "muuten vaa" :D
Ei onneks ollenkaa epäilyttävää :P

Argh, pitänee sanoo et tällä viikolla en ainakaa kerkee, katotaa ehkä ens viikolla jos tää ois jo helpottanu..

Niin ja Xiinalle onnea hurjasti emoticon

Niin ja unohtu vielä sanoa, että me osallistutaan siihen veriseulontaan myös, esikoisenkin kanssa osallistuttiin ja jotenki en vaan pystyis olla osallistumatta.. No kukin tavallaan :)

Niin ja PAHOINVOINTI on ollu poissa jo pari päivää
*koputtaa puuta*
eli en oo nyt eilen enkä tänään oksentanu kertaakaan!! emoticon

kiitoksia rainbow ja ninanina :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille masuilijoille!emoticon

ninanina- kuin sulla vasta tuolloin on eka ultra? :O ku mull on huomenna niskapoimu-ultra.paljon sulla on viikkoja tollon 4.5?

Neukussa laski 28pv kierron mukaan ja sen mukaan 4.5 ois 11+4, mut sanoin että kierto heittäny jopa 3 viikkoa ni ei turhaan liian aikasin varaa sitä jos oonkin vaikka viikon tms jäljessä..

Mutta eise haittaa jos siellä "turhaa" käy aiemmin, on vaan kiva nähä että masussa ois kaikki hyvin emoticon

nii justiis,en vaan osannu (viitsinyt) laskea :D tuntuu niin hassult ku meilkää ei oo ku toi 2 viikkoo eroo et miten se muka niin pitkälle menee mut mullahan on tosiaan jo huomenna ja viikot sillon 11+2 :D:D halusin äkkii,vaikk sit varmaan harmittaa ku jos siirtyy la eteenpäin mutt haluun päästä näkeen tulokkaan<3

Mulla on huomenn ultra ja pelottaa niin pirusti. Turvotus on kadonnut. Pahoinvointia ei ole. Vessa ramppailua ja jatkuvaa janotusta on! ja sit väsymystä. Ennen menin nukkumaan vasta n 3 yöllä, nykyään 9 aikaa illalla jo ihan hirvee väsymys ja pakko mennä nukkuu. Mut nyt mul on sellanen tutina et ei kaikki oo hyvin. :/ Masentelen tääl jo valmiiks :/ Mä sanoin ukolle että mua sitte ei näy jos on km, että en aio tulla kotiin haluun vaa olla yksin. Onneks mua on lohduttamassa mun pieni ihana rottweiler 15viikkonen pentu täälä jos on km, siinä mulla on ihana vauva hoidettavana viel :) Ja toinenki 2v seropi :) Mut se ei tarvii enää tollasta lellimistä niinku tää pieni :)

ENSIKSI IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!! emoticon

zipph
Neoproctia kokeilin joskus aikaisemmin eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Tää uus lääkevoide on nimeltään Rectogesic ja oli muuten ihan sika kallis. Tänään lääkäri soitti kun oli jutellut jonkun synnytyslääkärin kanssa ja he olivat tulleet siihen tulokseen että voin käyttää voidetta. Ihan helpottavaa kuulla. En tiedä onko se toi vaikuttava aine glyseryylitrinitraatti vai mikä, mut aivan armottoman päänsäryn se aiheuttaa melkein heti kun se voiteen on laittanut. Kysyin lääkäriltä tästä päänsärystä ja se sanoi, että se on tosi yleinen haittavaikutus tällä lääkkeellä (lukeehan se kyllä tuoteselosteessakin), etta jos vain kestän sen niin voin jatkaa voiteen käyttöä. Annoksen pienentäminen ei siis juuri vaikuttanut tuohon päänsärkyyn, kokeiltu on. Tehokkaaksi olen sen kyllä jo havainnut. Ihan täysin se ei ole kipua poistanut, mutta hyvään suuntaan on koko ajan menossa, onneksi!

Xiina onnea onnistuneista juhlista!! Oli varmasti ikimuistoinen päivä! <3

Me osallistutaan myös siihen veriseulaan. Osallistuttiin siihen esikoisen aikanakin ja niin aiotaan nytkin. Kukin tekee miten parhaaksi näkee! :)

ninanina Tarkotat varmaan 4.3? Jos sulla nyt tänään on 9+0 niin 4.5 sulla olis sit jo 20+2 :D Meillä on siis ultra samana päivänä! Onks sullakin silloin np-ultra?

Eevi Hyvin kaikki menee! Usko pois ja onnea huomiselle!! :))

Olisin kirjoittanut vähän muutakin, mut täytyy jättää huomiselle kun toi esikoinen nyt vaatii äitinsä huomiota :D

LauraElina oho :D näinhän juuri tarkotinkin, eli 4.3 ja np-ultra kyseessä :D
Meni näköjään vähän sekasin ku tuli samalla kutsu jo rakenneultraan ja se on 6.5 :P

noni! :D mä jo kerkesin huolestuun et onks multa menny matikan tunnilla jotain ohi :D:D
iiiiiik,huomenna np-ultra <3 <3 <3 :)

kts :)

:D:D no jaa,mull on kyll aivot tippunu matkasta heti plussan jälkeen xD ei juokse rattaat ihan täysillä :D

Heipä Hei...

Tänne oli taas tullut sikana tekstiä ja olen koittanut lueskella niitä ja nyt jaksoin vastata.

Täällä ollaan nyt 1,5 viikkoa oltu kuumeessa. Kuume ei kuitenkaan ole ollut korkea, mutta sen verran että olo on ollut heikko. Lämpö on koko ajan pyörinyt 36,8-37,7 välillä.

Viime viikon maanantaina kävin tk:ssa ja tulehdusarvo oli 15. Olin maanantain ja tiistain kotona ja keskiviikkona töihin. Töissä oli tosi sairas olo, mutta jaksoin kuitenkin Panadolin voimalla olla koko päivän töissä. Illalla nousi taas kuume.

Torstaina olin siis taas kotona. Kävin tk:ssa ja tulehdusarvo oli silloin 66 ja hoitaja kirjoitti vielä loppuviikon saikkua. Kerroin epäileväni, että minulla on poskiontelon tulehdus, kun molemmilta puolilta on posket melkein silmiin asti kipeät. Hoitaja käski höyryhengitellä, että räkä lähtisi onteloista pois, kun raskaana ei voi oikein antibioottikuuria ottaa. Ja tämä raskaus kuulemma pitkittää parantumista, kun keho keskittyy vauvaan. Hoitaja käski käydä vielä perjantaina mittauttamassa tulehdusarvot, jos ne olisivat laskeneet.

Perjantaina olo ihan hyvä, mutta tulehdusarvo olikin 118. Hoitaja laittoi minut lääkärille ja tämä totesi, että minulla on poskiontelon tulehdus ja määräsi antibioottikuurin ja nenäsumutteen. Lääkäri käski tulla vielä maanantaina mittauttamaan tulehdusarvot, jos viikonloppuna on kuumetta.

Noh, lauantaina oli ihan hyvä olo, joskin vähän sairas, mutta käytiin kumminkin kaupungissa katsomassa ruokapöytää. Sunnuntaina oli taas kuumetta.

Eilen maanantaina minulla oli vapaapäivä ja kävin taas mittauttamassa tulehdusarvot. 104 eli ei ollut tarpeeksi laskenut, vaikka olin syönyt perjantaista asti antibioottia. Taas lääkärille. Tämä kirjoittikin koko tämän viikon sairaslomaa ja käski tulla taas keskiviikkona mittauttamaan arvot. Jos arvo ei ole laskenut tarpeeksi, niin vaihdetaan eri antibiootti.

Olipas mukava soittaa taas töihin, että saikku jatkuu. Tympäsee vain, että kun nämä sairaslomapäivät menee tähän sairasteluun ja jos pitää loppuraskaudesta jäädä saikulle, niin palkalliset saikku-päivät on kuluneet tähän...
Räkä on ollut tumman keltaista ja sitkeää, niin eilen aamulla niistäessä tuli rusinan kokoisia keltaruskeita lönttejä... Yök. Tuntui vain kun ne lähtivät liikkeelle...

Vein eilen aamulla samalla reissulla pissanäytteen labraan, en sitten tiedä olisiko sitä saanut ottaa kun on antibioottikuuri, mutta viedään sitten uusi.

Täällä ainakin niskapoimu-ultraan kuuluu se veriseulontakin, eli siihen on "pakko" mennä jos haluaa ultrauksen. Huomenna olisikin se ultra, toivottavasti olo on vähän parempi, että jaksan ajaa kaupunkiin...

Ruoka ei ole maistunut, sairasta oloa vielä lisää tämä pahoinvointi... Paino on nyt laskenut 2,5kg vuoden vaihteesta.

Onnea vain Xiina!
Miten Eevi siellä kävi...?
Ja myöhästyneet ystävänpäivät kaikille....! emoticon

ultrasta tultu :)
siellä se pikkupapulainen potkotteli ja sydän pampatti niinku pitikin :,) la siirty 6 päivällä.eli uus laskettu on 10.9 ja tänään 10+3 viikkoja.sain viell uuden ajan 2 viikon päähän missä sit katotaan se niskaturvotus kun rakenteetkin on paremmin jo näkyvillä :)
Oli ihana veitikka siell ,jalat vispas niiiiin lujaa :D:D

Takaisin