Helmikuun hölinät

Mä en todennäkösesti mene ollenkaan lääkärille (ainakaan ekalle käynnille) koska täällä se on pelkästään keskusteluaika. Mitään ei siis tutkita ellei ole epäilyä että olisi jotain pielessä.. juttelen muutenkin jo terv.hoitajan kanssa niin tuntuu turhalta mennä lääkärille samat asiat toistamaan.

Asuttiin neljä vuotta Vantaalla ja siellä ainakin jos on yli 25v tai ylipainoinen joutuu rasitukseen menemään n. rv25 tienoilla. Ja nyt asutaan P-Helsingissä ja sanottiin sama juttu. Itse olen siis kohta 34v ja joudun automaattisesti menemään (ja myös sen takia kun sokrut pielessä edellisissä raskauksissa). Mutta siis tuota en ole kuullut että kaikki joutuisi käymään!?!

Näin ymmärsin että aivan kaikki sinne laitetaan :) toki onhan se sitten oma valinta että meneekö. Mutta ihmettelin samaa kyllä.

Eilen tuli käytyä miehen kanssa konsertissa ja mummu oli sillä aikaa hoitamassa lapsia. Kova työ oli ollut saada meidän pienin (nyt 1.5v) nukkumaan, ja olikin aika vasta nukahtanut kun jo tultiin. Tähän asti iltaisin nukuttanut ainoastaan minä tai mies. Siinäpä sitten hoksasin että eihän se oo ollut öitäkään minusta koskaan erossa. Isästänsä yövuorojen vuoksi muutaman kerran. Kannattaiskohan sellainen toteuttaa ennen ns. vauvan hakureissua vai olettaa että sitten yö vaan menee jotenkin? Onko ketään muuta jolla vastaavaa tilannetta? Toki meillä ehkä pitäis jonkinlaista unikoulua jätkälle pitää mutta mitenhän sen jaksaa toteuttaa.

Isabella, minä varmasti yrittäisin saada kaikki vanhempien lasten uniasiat hoidettua ennen vauvan tuloa. Varsinkin kun ei yhtään tiedä miten vauvakaan tulee nukkumaan/nukahtamaan, saattaa käydä rankaksi jos siihen päälle vielä taaperollakin vaikeuksia :(

Meillä molemmat lapset on olleet yökyläilemässä jo ennen 1-vuotisjuhlia ja mielestäni on kiva kun tietää että voi tarvittaessa huoletta jättääkin mummolaan yöksi (synnytystäkin ajatellen). Tuntuu että nukkuvat siellä melkein paremmin kuin kotona :D

Meillä 1v9kk kaksoset eivät ole koskaan olleet yökylässä. Isovanhemmat ja kerran vieras hoitaja ovat kyllä olleet nukuttamassa iltaisin ja se on tytöille ihan ok. Varmaan mummi tulee kotiin hoitamaan tai ainakin yöksi nukuttamaan tyttöjä, jos mies joutuu olemaan myös yötä synnärillä eli synnytys käynnissä yöllä. Meillä onneksi isovanhemmat asuvat kilometrin päässä ja käydään siellä melkein päivittäin, joten mummila on vähän niin kuin toinen koti. :)

Meillä vähän myös se tilanne että tukiverkostoa ei vain yksinkertaisesti ole kovin hyvin. Miehen äiti sairastaa ja nyt jaksoi just tuon 5h katsoa minkä oltiin pois. Mun vanhemmat eivät yöksi ota ja muutenkin hoitavat kun vain pakko, eli kun molemmilla viikonloppu töitä tms. Kiitollinen saa olla miehen isälle joka aikoinaan ollut paljon apuna tyttöjen kanssa.
Mutta jotenkin tosiaan pitäisi jaksaa taapero ja 8v saada nukkumaan omissa sängyissä. Mies ei vaan millään pysty ja jaksa työn ohella pitää unikouluja ja itsellä lääkitys mikä laittaa väsyttämään yöksi. Kohta saadaan siis leventää parisänkyä [emoji3]

Muoks. Itse tosiaan lääkkeen ajan alas kk ennen laskettua aikaa, mutta tuntuu että siinä vaiheessa unikoulu jää viime tippaan. Ehkäpä aika näyttää kui meidän käy.

Muokattu viimeksi:
Takaisin