Helmikuu 2012

Moi.. mö oon täällä!

Venluskalla pölähti taas viimeyöna kuume. yks kas. Se tuli meijän viereen keskellä yötä. ensin ajatteln, että vittu kun tuo taas potkii ja vallottaa koko sängyn. Oli ite ihan unenpöpperössä. Mies sitte ponnahtaa istulleen ja sanoo, että kakara on tulikuuma! JEstas!

aamulla vielä 37,2. Ja ihan tokkurainen... Mitäöhn tää nyt on?

Ja meillä ilma sakeana lumisateesta. Vaikuttaa jopa tähän nettiyhteyteen... Tuun ehkä illemmallla takasin! ootelkaa!

Nyt itelle lisää kahvia!
 
Lumista päivää Imatralta!

Hennasille en oo kateellinen kauppareissusta! Veeti on vielä saanu/joutunu istumaa kärryissä. Hää tykkäis jokaikistä tavaraa koskee ja ottaa kätee jos sais vapaana mennä..

Ja maarisen nätti mekko.

Miks miulla ei oo aikaa ommella mitää? Ois nii ihana kaikennäköstä ommella. Olohuoneen verhot on oottanu jo monta kuukautta :D Enää on alareunat ompelematta.. ja itseasias keittiön ja makkarin verhot on myös ompelematta ja roikkunu ikkunoissa jo ainaki vuoden :D Niitä ostaessa ei kyllä ollu vielä ees omaa ompelukonetta..
hmph, taian olla vaa laiska

Amppu, pitänee ottaa yhteyttä sitte :) Yritän opetella juomaa kahvii siihe mennes ;)
Täytyy täällä vielä syksyyn asti ainaki asua, mutta tahtoo tää aika kyllä nopeesti mennä! (että jos sinuu täällä vielä sillo näkyy) Ois meillä ainaki aika samanikäset lapset. Tuo mein Ilonakii jo pian puol vuotta :o
Nyt ku ollaa tuo muuttoasia päätetty ni en malttais enää täällä ees asuakkaan! Hassua.
(Tuik ei oo tainnu pitkään aikaan täällä kirjotella, hällä tais olla Kaapo-poika?)

Nii ja onneks Amppu mainitsi että teiän poikakaa ei enää nuku päiväunia joka päivä!
On ollu nii hankalaa saaha Veeti nukkumaa päiväunet että oon jokapäivä iha hermorauniona ollu niitten takia.
Sen siivittämänä siis päätettii miehen kanssa et koitetaa sit ilman päiväunia. Illat kun on myös ollu aikamoista ramppaamista välillä.
Eile meni iltaan asti ihan hyvi, hetki rauhottumista iltapäivästä kirjojen parissa ni jakso koko illan. Ja myöskään meillä ei Veeti enää tullu illalla huutelemaa ovenrakoon vaan simahti heti kaheksalta. Muullon se riekkumine on kestäny yheksää tai jopa puol kymmenee :/
Mutta oonpa kuulemma itekkii jättäny päiväunet tosi aikasin pois.

Jahas, aika rientää!
 
töMoi1

En mä sitte enää illemmalla mihinkään nettiin päässy... Mutta ei kukaan jääny kyllä mistään iivin hehkeestä väliin.

Venlan kanssa meni ilta huolestuneissa merkeissä. Tyttö nukkui ensinnäkin neljän tunnin päiväunet.  Sairaalle lapselle ihan hyvä asia sinäänsä. MUTTA sitte hiivin . varovasti herättelemään... Hyvä kun meninn. Pelästyin jo ovella. tuon hengitys oli semmosta tiheää huohotusta ja tyttö yltpäältä hiessä ja pissassa. Ja veltto. Kuumemittari kainaloon. 41.95. Mies äkkiä soittamaan lääkäriin. Oltiin pikkusen paniikissa(minä) No ne neuvoi siellä, että äkkiä vaan suppoa ja viilennystä ja jos ei velttous lähe ja kuume laske, niin sitte nopeasti lääkäriin. Niimpä siinä kävin tulikuuman tytön kanssa viileässä suihkussa. Toinen uikutti ja itteekin palelsi. Puettiin päälle kevyt KESÄMEKKO. .mistä Venla sitten riemastui! Ja viuh. kuume laski 38.0 Hetken päästä jo jäätelö ja pillimehukin maistui!

LÄÄKÄRI SANOI, ETTÄ 100ml juotavaa PITÄS ANTAA PER KUUME ASTE kuumeen laskettamisen yhtydessä!. eli Venlalle tyrkytettiin kaksi pillimehua. Toimi!

on kuulema nyt liikkeellä sitten tuommoine toine tautiaalto....


Ok. Heräsi tuo .. meen hoiteleen!


Hienoja muutto-ajatus tuulia Tuiksin pesueelle. Ymmärrän, että enää ei malttais odotella!




 
Lumisateista keskiviikkoa!

Kamalalta kuulosti Maarisen kokemus! Olisin varmasti itsekin ollut paniikissa. Onneksi saitte kuumeen laskemaan ihan kotikonstein. :-) Tänään uutisissa sanottiin, että nyt on liikkeellä influenssaa, kahta eri kantaa. Anopilla oli mikä-lie-flunssa, jossa kuume nousi yli 41 asteen ja seilasi sitten ylös alas melkein viikon verran. Nyt on röhinyt keuhkojaan pellolle toista viikkoa.

Mies kun on sivutoiminen palomies ja on työnsä puolesta hyvin koulutettu myös ensiaputehtäviin, antoi minulle vasta valistusta siitä, mitä pitää tehdä, jos lapsi on kovassa kuumeessa ja kouristelee. Enpä tiedä, olisiko hädän hetkellä muistunut mieleen.

Paranemista jokaiseen tautipirttiin.

Tuiksille vilkutukset! Varmasti jännittää muutto niinkin kauas. Useampikin minun tutuistani on muuttanut nyt vähällä aikaa aivan toiselle puolelle maata - etelästä pohjoiseen ja idästä pohjanmaalle.
 
Mä ihan vaan supernopeepikavilasulla luin taas! Ihan alkuunsa, IHANA mekko Venlalle taas! Oijjoi, toi maatuskakangas on söpöä! <3

Ja Amppu, Moloa meillä ei oo, eikä tuu! :D En vaan kestä ajatusta, että Joona ravais tuolla pitkin kyliä Molo-vilkkuen ;) Mutta käsittääkseni ranksalaismallisesti kaposampaa, pitkäselkästen mallia? Oisko niinku popin haalareiden kaa samaa kastia?
Mä liputan baggieiden puolesta siinä, että niissä on ollut paras se kaula-leuka-akselille tuleva kiinnitys. Mm. Othellot kiinnostais usein väritysten/kuosien puolesta enempi, mutta se ei oo yhtään sellanen, mistä Joona ei ärsyyntyis... baggiessa tosi hyvä! Lisäks baggien leveys on näille pitkälti tuolla pihalla nelinkontin traktoreiden perässä könttiville paras, kun siinä on riittävästi tilaa, mutt lahkeen ja hihansuut silti riittävät timmit, ettei roiku.
Paketti tuli tänään, minä en haalaria ehtinyt sovitella. Sen takin vetäsin ipanalle, ja voi hitto! Se on kokoa 104 ja on muuten siinä ja siinä, että noinko se menee nyt koko kevättäkään! Haalaria en uskaltanut edes avata siis pussistaan, että oisin sitä silmämääräisesti mallannut... odottakoot.

Tuiks kyseli jotain Tuik:sta, ja joo, hänellä on Kaapo-poika. Tuik välillä pyörii meidän pk-mammojen miiteissä, miten töiltään joutaa, plus että hän asuu vähän kauempana täältä metropolialueelta, eli silläkään ei ihan joka tapaamiseen oo päässyt.

Ja lopuksi, TÖISSÄ ON NIIN KIVAA! Vielä oon aivan pihalla, mutta sormet syyhyten keräilen aineistoa ja tuumailen huonettani, että miten päin siellä mitäkin huonekaluja veivais, jotta ois hyvät feng-shuit ;) Ei vaan, ku sillä silmällä, että on kiva sit tehdä asiakkaiden kanssa töitä. Joskin mä taidan vaihtaa työhuonetta nyt vielä, kun meiltä lähtee psyk.sh sieltä pois (tai lähti tänään) ja mulle vähän vihjattiin, että voisin hänen huoneesa myös ottaa, jos tahdon. Helpottaisi omaa työtä, kun se olisi lähempänä meidän vastaanottoaulaa, jolloin mun ois helpoin tehdä sitä matalankynnyksen työtä, mitä tässä oon suunnitellut. Mutta ihania uusia juttuja ja kaikkea! Ja Joonalla ollut kivaa iskän kanssa tutustua hoitoon, maanantaina sitten aloittaa ihan yksinään! Elämä on aika IHANAA! <3 (ja vielä ihanampaa on tuo ihan järkkyjä verbaalisia lahjoja osoittava pikkumies! Huh! Johan se osaa sanallisesti kertoa lähes kaiken tarpeellisen! :O)
 
Takaisin
Top