Helmikuisten vaunu valinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis me
Oletteko olleet tyytyväisiä näihin? Ostin torista 2018 Priamit eli sen vanhemman mallin ja hieman mietityttää oliko valinta oikea ja miten vaunut toimivat esim talvella. No vaunut, kuten muutkin lastentarvikkeet liikkuvat kirppiksillä hyvin eteenpäin, joten tarvittaessa pitää vaihtaa, jos osoittautuvat epäkäytännölliksi tai jotain.
Siis me ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Asutaan kaupungissa, mutta käydään säännöllisesti ympäri vuoden mun vanhempien luona maalla. Rullaillaan siis sekä kauppakeskuksissa, kaduilla, pururadoilla että sorateillä. Millään alustalla ei ole ollut mitään ongelmia. Etupyörät saa lukittua niin se helpottaa entisestään kulkemista, mutta täytyy kyllä myöntää etten ole sitä ominaisuutta kokenut liiaksi tarvittavan. Ja yks parhaista jutuista on se, että ne saa yhdelläkin kädellä kasaan ja auton perään ja menevät vielä tosi pieneen tilaan.

Meillä on esikoisella käytössä Britax Smile 3 vaunut. Ne on ollut ihan näppärät, vaikka on niissä joitakin seikkoja, jotka vähän nyppii. Kaupungissa kuitenkin just parhaat, kun ovat sirot ja pienessä tilassa näppärästi liikkuvat. Hieman olen miettinyt, että taidetaan tarvita sisarusrattaat. Niitä olen vähän netistä selaillut, mutta pitäisi käydä ihan hypistelemässä liikkeessä, jotta osaa olla jotakin mieltä.

Meillä on esikoisella käytössä Britax Smile 3 vaunut. Ne on ollut ihan näppärät, vaikka on niissä joitakin seikkoja, jotka vähän nyppii. Kaupungissa kuitenkin just parhaat, kun ovat sirot ja pienessä tilassa näppärästi liikkuvat. Hieman olen miettinyt, että taidetaan tarvita sisarusrattaat. Niitä olen vähän netistä selaillut, mutta pitäisi käydä ihan hypistelemässä liikkeessä, jotta osaa olla jotakin mieltä.
Mikä noissa vaunuissa ei ole mieleen? Me ollaan mietitty juurikin tuota Britax Smile 3 starttipakettia 🤔

Mikä noissa vaunuissa ei ole mieleen? Me ollaan mietitty juurikin tuota Britax Smile 3 starttipakettia 🤔
Meillä on ihan ensimmäisiä kappaleita, joita on valmistettu, koska ennakkotilattiin helmikuiselle 2020. Pariin otteeseen ollaan jouduttu takuuseen korjauttaa ja ainakin toinen niistä vioista oli tyyppiongelma alkuerän vaunuissa. Talvella auratulla tiellä kulkee hyvin, mut loska ja umpihanki on hankalia. Onneksi kaupungissa umpihankea on harvemmin 😅

Mut pääasiassa olen ollut tyytyväinen, koska ovat kevyet työntää. Ollaan miehen kanssa tosi eri mittaisia ja smileissa on hyvä säätää aisaa. Saa kumpikin ergonomisen työntöasennon 👍🏻

Mut pääasiassa olen ollut tyytyväinen, koska ovat kevyet työntää. Ollaan miehen kanssa tosi eri mittaisia ja smileissa on hyvä säätää aisaa. Saa kumpikin ergonomisen työntöasennon 👍🏻
Nää olikin meillä tän takia yks suosikki, koska itse olen 161cm ja mies 183cm niin pitää saada säädettyä kumpaankin päähän. Monissa vaunuissa se alinkin taso jäi mulle liian korkeaksi. Kiitos kokemuksista!

Hyvien seulontauutisten jälkeen on täällä myös pikku hiljaa ruvettu haaveilemaan vaunuista! Asutaan haja-asutusalueella hiekkateineen, joten jousitusta ja ominaisuuksia pitäisi olla.

Lisähaasteensa asettaa se, että automme on todella pieni (enkä ole valmis vaihtamaan sitä vielä!), matkustellaan ristiin rastiin paljon, ja vaunujen olisi hyvä mahtua kyytiin. 😅 Olen alustavasti katsellut Cybex Talos S Lux -settiä, mutta aika näyttää, mihin päädytään...

Minä oon myös laittanut torin hakuvahtiin pari vaunumallia. Luultavasti päädyn Emmaljungan super vikingeihin, sillä ne saa kasattua nopeasti ja pieneen kokoon, toisin kuin vaihtoehto kaksi Bugaboo fox, joista täytyisi aina se istuinosa irrottaa. Nuo ensinmainitut saa myös puolet halvemmalla. Mielipide saattaa tässä vaihtua ja varmaan täytyy kokeilla kumpaakin mallia jossain livenä, että miten kasautuu ja mahtuu just autoon matkaan. Myös sen kopan saa tarvittaessa littanaksi, kun taas bugigsissa ei.

Mun auto on 7 paikkainen ja koska kolmas rivi tulee nyt vauvan synnyttyä esikoisen käyttöön, jää tavaratilaa vain sen yhden istuimen verran. Enkä haluisin erikseen matkarattaita..

Me käytiin eilen testailemassa vaunuja, ja Britaxin Smile 3:t kyllä tuntui molempien mielestä parhailta. Kevyet ja helposti kääntyvät. Myös säilytystilaa vaunujen alaosassa oli noissa riittävästi. Ja hyvät säätömahdollisuudet. Vaikkei vielä osteta, niin päätös on kuitenkin nyt tehty 😄

Käytiin tänään myös katselemassa vaunuja ja kyllä se Britax Smile 3 näytti ja tuntui hyvältä. Jälkeenpäin muistin että täällähän ne tuntuvat myös kelpaavan kaikille 😂

Käytiin tänään myös katselemassa vaunuja ja kyllä se Britax Smile 3 näytti ja tuntui hyvältä. Jälkeenpäin muistin että täällähän ne tuntuvat myös kelpaavan kaikille 😂
Oon itse vaunutestailun jälkeen myös bongannut näitä Smileja päivittäin ulkona ihmisillä 😄 Ovat suositut varmasti ihan syystä!

Noita Smile 3 näkee kyllä paljon. Enkä sinänsä ihmettele, kun niissä on tosi paljon hyviä puolia. Me ostettiin silloin 2019 loppuvuodesta koko pakettina, mut vaunukopan myön heti eteenpäin, kun sitä ei tarvittu. Meillä on niin huonosti säilytystilaa ja ulkovarastokin on kylmä, joten ei sinne voi säilöä vaunukoppaa. Nyt sit sattumalta oli myynnissä torissa oikean värinen vaunukoppa ja samalla myyjällä myös britaxin turvakaukalo telakalla. Hyvä diili tuli tehtyä.

Sisarusrattaat saatetaan tarvita, mut ajattelin, etten nyt suinpäin niitä lähde vielä hankkimaan.

Itse en paljoa ole katsellut , mutta niissä smileissä pistää silmään kun eturatas on niin pieni että tökkääkö lumessa/hiekalla? Vaunukokemus 0, yhtiökään vaunuja en ole ikinä työntänyt ja en tiedä onko tämä vaan harhaluulo 😆

Itse en paljoa ole katsellut , mutta niissä smileissä pistää silmään kun eturatas on niin pieni että tökkääkö lumessa/hiekalla? Vaunukokemus 0, yhtiökään vaunuja en ole ikinä työntänyt ja en tiedä onko tämä vaan harhaluulo 😆
Kyllä se varmaan jossain hiekkarannan hiekassa ainakin tökkää😅 Kulkevat siis hiekkatiellä ihan ok ja lumen laadusta paljon riippuu tökkääkö vai kulkeeko ihan ok. Umpihankeen en kyllä lähtis työntelee vapaaehtoisesti, kun ottaa jo pohjastakin nopeasti kiinni ja alkaa auraamaan lunta. Pakon edessä joskus testattu😆

Kyllä se varmaan jossain hiekkarannan hiekassa ainakin tökkää😅 Kulkevat siis hiekkatiellä ihan ok ja lumen laadusta paljon riippuu tökkääkö vai kulkeeko ihan ok. Umpihankeen en kyllä lähtis työntelee vapaaehtoisesti, kun ottaa jo pohjastakin nopeasti kiinni ja alkaa auraamaan lunta. Pakon edessä joskus testattu😆
Sanoisitko että ovat enemmän täysin cityvaunut?

Sanoisitko että ovat enemmän täysin cityvaunut?
No jos asuisin maalla, niin jotkut toiset varmaankin itse hankkisin. Jotkut vähän jämerämmät vaunut ja sellaiset, joissa etu-ja takarenkaat kulkee samalla uralla. Smileissa on eturenkaat kapeammalla välillä kuin takarenkaat. Se tekee vaunuista ketterän, mutta sit tulee haasteita ns.vaativissa olosuhteissa, kuten talvella, jos ei oo aurattu.

Takaisin