Helmikuisten vaunu valinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä käytännössä tuliterät Cybex Priamit, jotka ostettiin esikoiselle 2021. Haluaisin jatkaa niillä, mutta samalla ahdistelen, että pitääkö hankkia jotkut tuplavaunut, kun kohta kaksi lasta. Esikoinen on vajaa 2v. kun toinen syntyy. Hankittiin nyt myös matkarattaat reissuja varten ja tuntuisi vaan hirveeltä hankkia niin monia eri vekottimia.

Meillä vaunu ja turvakaukalo on yhdet niistä hankinnoista, joissa annan päävastuun miehelle 😄 onneksi ystäväpiirissä on paljon lapsia niin pääsee tutustumaan eri kokemuksiin!

Itse kyttäsin aktiivisesti tori.fi ja sieltä löysin vastaavan adapterin supervikingiin. Mutta nopea sai olla. 🙏🏻
Meillä sama tilanne, mutta ostettiin adapterit valmiiksi, kun kuulin että niiden valmistus lopetetaan (tosin sillonkin oli aika työlästä löytää, kun muutkin oli tehneet saman). Toista istuinosaa meillä ei ole, mutta sen luulisi löytyvän suht helpolla (uudet ei käy..).
Kannattaa vielä kuitenkin koittaa löytää käytettynä, kun aikaa on.
Joo, täytyy laittaa hakuvahti päälle! Mietin sitäkin, että tarviiko kahta ratasosaa, vai meneekö jo kävellen/potkupyörällä kun nuorempi siirtyisi vaunuista rattaisiin. Taitaa olla aika yksilöllistä?

Meillä käytännössä tuliterät Cybex Priamit, jotka ostettiin esikoiselle 2021. Haluaisin jatkaa niillä, mutta samalla ahdistelen, että pitääkö hankkia jotkut tuplavaunut, kun kohta kaksi lasta. Esikoinen on vajaa 2v. kun toinen syntyy. Hankittiin nyt myös matkarattaat reissuja varten ja tuntuisi vaan hirveeltä hankkia niin monia eri vekottimia.
Meillä myös tulisi vajaa 2 vuotta ikäeroa, ja ainakin mitä tuttavapiirin lapsia oon katellut, niin päälle parivuotiaita vielä on viety rattaissa. Mutta jaan ahdistuksesi! 😬

Joo, täytyy laittaa hakuvahti päälle! Mietin sitäkin, että tarviiko kahta ratasosaa, vai meneekö jo kävellen/potkupyörällä kun nuorempi siirtyisi vaunuista rattaisiin. Taitaa olla aika yksilöllistä?

Joo, itekin siinä käsityksessä että aika yksilöllistä, mutta kyllä oma fiilis on, että ton ikäisenä vielä rattaat olisi hyvä olla käytettävissä. Meillä ikäeroa on tulossa himpun alle 1,5-vuotta, joten esikoinen olisi noin 2-vuotias kun toista ratasosaa tarvittaisiin. Myös seisomalauta on yks mahdollisuus, mutta en tiedä miten talvella kulkee.

Emmaljunga (viking vaiko superviking) löytyi meille torista esikoiselle, niillä mennään. Mies on aikonut vaihtaa renkaat koska ne alkaa vedellä viimeisiään. Ainakin emmaljungalla just varaosat vanhempiin malleihin todella kiven alla, kun uusia malleja tulee tilalle ..

Me aletaan kallistua Britax Smile 3 starttipakettiin. Elokuun alussa ois mahikset käydä naapurikaupungissa liikkeessä niitä katsoo niin sitten varmaan varmistuu sekin asia eikä tarvii enempiä miettiä 😅 toivotaan että samalle päivälle saatais sovitettua myös np-ultra-aika 😏

Oletteko olleet tyytyväisiä näihin? Ostin torista 2018 Priamit eli sen vanhemman mallin ja hieman mietityttää oliko valinta oikea ja miten vaunut toimivat esim talvella. No vaunut, kuten muutkin lastentarvikkeet liikkuvat kirppiksillä hyvin eteenpäin, joten tarvittaessa pitää vaihtaa, jos osoittautuvat epäkäytännölliksi tai jotain.

Järjestetäänköhän jossain vaunuvalinnan peruskurssia? 😙
Oon väsyttänyt aivoni+ silmäni lukemalla torin ilmoituksia 😑

Tekisi mieli mennä vaikkapa seurakunnan perhekerhon ovelle tekemään galluppia.

Mun on helppo selvittää myytävän asunnon tai kesämökin kunto, koeajaa+tutkia käytettyjä autoja+veneitä ja löytää niiden viat... mutta lastenvaunut, miten ihmeessä ne valitaan?

Valintaa ehkä helpottaisi mikäli tietäisi helmikuun asuinympäristön, ainakin nyt tuntuu sille.

Mun on helppo selvittää myytävän asunnon tai kesämökin kunto, koeajaa+tutkia käytettyjä autoja+veneitä ja löytää niiden viat... mutta lastenvaunut, miten ihmeessä ne valitaan?

Valintaa ehkä helpottaisi mikäli tietäisi helmikuun asuinympäristön, ainakin nyt tuntuu sille.

Kannattaa mennä ihan liikkeeseen (pk-seudulla A.T. Lastenturva tai Lastentarvike) koeajamaan ja kyselemään. Se testaus on oikeasti tärkeää, tuntuma vaihtelee ja se korkeussäätö on kanssa hyvä katsoa. Esim itse olen hyvin lyhyt ja tuntui että suurimmassa osassa vaunuja jäi se alin työntökorkeus liian korkeaksi.

Itse kävin myös esikoisen aikaan ihan liikkeessä testailemassa. En tiedä saako täällä mainita, mutta somessa liityin myös ryhmään lastenvaunuhullut, mistä sai hyvin tietoa eri vaunuista ja niiden ominaisuuksista eri maastoissa ym.

Suosittelen kans liikkeessä käymistä ja vähän miettimään etukäteen minkälaiseen maastossa liikkuu jne.

Täytyy kyllä mennä liikkeeseen testailemaan. En tiedä miten aggressiivisia myyjiä noissa liikkeissä yleensä on, mutta mieluiten menisikin juuri näin ajoissa testailemaan, niin voi sanoa että tulee sitten myöhemmin ostamaan kun ollaan jo turvallisemmilla vesillä. 😄 Ostaa sitten netistä, mistä edullisimmin löytää…

Täytyy kyllä mennä liikkeeseen testailemaan. En tiedä miten aggressiivisia myyjiä noissa liikkeissä yleensä on, mutta mieluiten menisikin juuri näin ajoissa testailemaan, niin voi sanoa että tulee sitten myöhemmin ostamaan kun ollaan jo turvallisemmilla vesillä. 😄 Ostaa sitten netistä, mistä edullisimmin löytää…
Oiva strategia! Kiitos

Suosittelen kans liikkeessä käymistä ja vähän miettimään etukäteen minkälaiseen maastossa liikkuu jne.
Jep, tuota maasto asiaa oon juuri miettinyt....ja vaunujen säilytystä/ kasausta auton kyytiin.

Itse kävin myös esikoisen aikaan ihan liikkeessä testailemassa. En tiedä saako täällä mainita, mutta somessa liityin myös ryhmään lastenvaunuhullut, mistä sai hyvin tietoa eri vaunuista ja niiden ominaisuuksista eri maastoissa ym.
Ehkäpä tonne vois liittyä, kiitos😙

Kannattaa mennä ihan liikkeeseen (pk-seudulla A.T. Lastenturva tai Lastentarvike) koeajamaan ja kyselemään. Se testaus on oikeasti tärkeää, tuntuma vaihtelee ja se korkeussäätö on kanssa hyvä katsoa. Esim itse olen hyvin lyhyt ja tuntui että suurimmassa osassa vaunuja jäi se alin työntökorkeus liian korkeaksi.
Tota pelkäsinkin! Kai se on alennuttava ja mentävä käymään...vaikka molemmissa, jottei harmita jälkikäteen.
Mä en oo lyhyt, vaan kummipoikaani lainaten " olen hieman keskimääräistä korkeampi" jota myös pitkäjalka mieheni on.
Turvakaukaloa osalta lienee sama juttu? Liikevierailu opettaa niksit ja käytännöt parhaiten.

Muokattu viimeksi:
Tota pelkäsinkin! Kai se on alennuttava ja mentävä käymään...vaikka molemmissa, jottei harmita jälkikäteen.
Mä en oo lyhyt, vaan kummipoikaani lainaten " olen hieman keskimääräistä korkeampi" jota myös pitkäjalka mieheni on.
Turvakaukaloa osalta lienee sama juttu? Liike vierailu opettaa niksit ja käytännöt parhaiten.
Kyllä se on paras mennä käymään ja juttelemaan, myyjät tietää kyllä hyvin. Mehän käytiin jo viime kesänä vaikkei raskaus ollut lähellä edes silloin, vähän vaan kartoittamassa hintoja jne. Eivät olleet liian itsepintaisia myyjiä, vaan antoivat hyvin tietoa ja kertoivat erilaisista ominaisuuksista.

Takaisin