Helmikuisten vaunu valinnat

Mä haaveilen Britaxin smile 3 starttipaketista niin sais kaiken tarpeellisen kerralla. Ja melko tummana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Toki miehen kanssa pitää ehkä vielä keskustella asiasta :Speak No Evil Monkey:
 
Mä haaveilen Britaxin smile 3 starttipaketista niin sais kaiken tarpeellisen kerralla. Ja melko tummana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Toki miehen kanssa pitää ehkä vielä keskustella asiasta :Speak No Evil Monkey:

Meille varmaan tulee nämä. Käytiin jo viime kesänä vähän hipelöimässä miehen kanssa vaunuja, ja tuo jäi mieleen kun siinä olisi tosiaan kaikki. Väristä en vielä kyllä tiedä
 
Mä oon miettinyt kanssa tota Britaxia, mutta niissä on ilmatäytteiset renkaat ja mietin, että a) lumella miten hankalat työntää ja b) mitä jos ne puhkeaa? Erittäin vahva vaihtoehto on tällainen samanlainen starttipaketti Nordbabylta, Nord Active Plus, samaa hintaluokkaa kuitenkin ja kivoja värejä. Mies yritti, että jos käytettynä, mutta sanoin, että kun mulle tulee kerran vaan ensimmäinen lapsi, niin vaunut ja autoistuin ostetaan uutena :D Muita voi sitten ostaa käytettynä.
 
Ilmakumit on kai joustavammat? En tiedä onko mitkään renkaat lumella parhaat mahdolliset. Jos puhkeaa niin sitten paikataan. Kannattaa käydä lastentarvikeliikkeissä kyselemässä, he osaa kertoa eroista.

Ja ehdottomasti muistakaa kokeilla työntää erilaisia vaunuja! Viime kesänä kun käytiin todella etukenossa katselemassa, löysin ehkä yhdet tai kahdet missä työntökorkeus oli itselle sopiva, kun olen lyhyt ja säätökorkeudet oli välillä liian korkeat alimmallakin asetuksella. Työntökorkeus ja -mukavuus on todella tärkeää, koska rattaita työnnellään kuitenkin paljon.
 
Mä oon miettinyt kanssa tota Britaxia, mutta niissä on ilmatäytteiset renkaat ja mietin, että a) lumella miten hankalat työntää ja b) mitä jos ne puhkeaa? Erittäin vahva vaihtoehto on tällainen samanlainen starttipaketti Nordbabylta, Nord Active Plus, samaa hintaluokkaa kuitenkin ja kivoja värejä. Mies yritti, että jos käytettynä, mutta sanoin, että kun mulle tulee kerran vaan ensimmäinen lapsi, niin vaunut ja autoistuin ostetaan uutena :D Muita voi sitten ostaa käytettynä.
Meillä mies ilmoitti heti alkuunsa, että ilmarenkaat pitää olla. :rolling: Ja samaa olen sanonut meillä, että tämä on mun eka lapsi vaikka hänelle toinen niin haluan vaunu ja autosysteemit uutena. Muun voin ostaa käytettynä :Smiling Face With Sunglasses:
 
Ilmakumit on kai joustavammat? En tiedä onko mitkään renkaat lumella parhaat mahdolliset. Jos puhkeaa niin sitten paikataan. Kannattaa käydä lastentarvikeliikkeissä kyselemässä, he osaa kertoa eroista.

Ja ehdottomasti muistakaa kokeilla työntää erilaisia vaunuja! Viime kesänä kun käytiin todella etukenossa katselemassa, löysin ehkä yhdet tai kahdet missä työntökorkeus oli itselle sopiva, kun olen lyhyt ja säätökorkeudet oli välillä liian korkeat alimmallakin asetuksella. Työntökorkeus ja -mukavuus on todella tärkeää, koska rattaita työnnellään kuitenkin paljon.
Joo, totta varmaan tuokin, että ovat ehkä joustavammat ja siksi ehkä hankalassa maastossa helpommat työntää. Mene ja tiedä. Googlettelun perusteella vaan tuli toki vastaan paljon näitä puhjennut rengas-kokemuksia, ja jännittää, että mitä jos se puhkeaa kesken jonkun kävelylenkin keskellä ei mitään. Että mitenkä iso homma on paikkailla. Mutta tosiaan tarkotus on käydä vielä koetyöntelemässä useampaa eri mallia, se nyt on vähintään puolet huvia muutenkin :D
 
Meillä ei vielä tietoa vaunuista, mutta katsellut oon (ja mies sanoi aamulla kans selailleensa ja linkitti mulle yhet 🥰). Mietitty jotain starttipakettia jossa tulee myös kaukalo ja adapterit mukana. Sais olla ilmakumit ja kulkea runsaassa lumessakin hyvin kun pohjoisemmassa asutaan.. hinta mieluummin lähempänä 500 kuin 1000 e 🤭
 
Joo, totta varmaan tuokin, että ovat ehkä joustavammat ja siksi ehkä hankalassa maastossa helpommat työntää. Mene ja tiedä. Googlettelun perusteella vaan tuli toki vastaan paljon näitä puhjennut rengas-kokemuksia, ja jännittää, että mitä jos se puhkeaa kesken jonkun kävelylenkin keskellä ei mitään. Että mitenkä iso homma on paikkailla. Mutta tosiaan tarkotus on käydä vielä koetyöntelemässä useampaa eri mallia, se nyt on vähintään puolet huvia muutenkin :D
Mä oon jotenkin ymmärtänyt että puhjenneen kanssa selviää kotiin. Voihan sitä kantaa vararengasta mukana 😂
 
Meillä on ollu esikoisen kanssa Britax Smile 3:set ja ollaan kyllä tykätty kyseisistä vaunuista todella paljon. Sirot ja mahtuu hyvin kaikkialle, mutta on päästy eteenpäin hyvin loskassa ja lumessakin. Nyt ois mietinnässä seuraaviks vaunuiks Bugoboo Donkey Duo, kun ne menis kätevästi ensin kahdelle lapselle ja myöhemmin myös yhdelle tavarakorin kanssa, kun taapero kasvaa isommaksi eikä istu enää rattaissa. Ainut, että ne maksaa kyllä sen verran, että pitää katsella ensin torin valikoimaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Meillä on ollut stokke Crusi, Bugaboo donkey duo, yoyo ja Baby jogger city mini 3 gt. Näistä enää jäljellä yoyo:t ja niillä + kantoliinalla meinasin pärjätä. Kaikista meidän rattaista tykkäsin ja olivat oikein toimivia siihen elämäntilanteeseen. Nyt meillä on niin hektinen elämä, että kantoliina on vaan helpoin, kun juoksen tiheässä metsässä isompien lasten perässä tms. 😅
 
Mulla on ollut emmaljungista pari eri versioo sekä kuopuksen synnyttyä Bugaboo donkey2 duot seisomalaudalla. Nyt olen kahden vaiheilla kumman merkkiset haluan. Emmaljungat ovat laadukkaammat, mutta käytöltään Bugikset ovat vähän näppärämmät. Tällä kertaa ostan käytettynä vaunut. Kokemusta on sekä uusista, että käytetyistä ja käytetty on vaan niin paljon kannattavampi sijoitus omalla kokemuksella.
 
Me ostettiin esikoiselle Uppababy Vista V2 yhdistelmärattaat ihan sillä ajatuksella, että toivottiin mahdollista toista lasta pienellä ikäerolla. Noi menee hyvin yhdelle lapselle, mutta voi muuntaa kaksoisrattaiksi myös (koppa/rataspenkki tulee päällekkäin ennemmin kuin vierekkäin). Näin ollen vaunuja meidän ei tartteis hankkia tässä vaiheessa, ainoastaan toinen rataspenkki sitten kun pieni vauva ei enää mahdu koppaan (~6kk ikäisenä).
 
Meillä Emmaljungan Supervikingit. Aivan mahtavat esikoisen kohdalla, joten uskon että samoilla jatketaan. Matkarattaita kaipaisin uusia.
 
Me ostettiin esikoiselle Emmaljunga NXT90 -yhdistelmävaunut sillä ajatuksella, että pikkusisarus tulisi pienellä ikäerolla, ja noista saa adapterilla tuplat. Kappas vaan kun ei ostettu sitä adapteria. Sitä ei enää tehdä ja käytettynä ihan kiven takana.. 🤦‍♀️
 
Me ostettiin esikoiselle Emmaljunga NXT90 -yhdistelmävaunut sillä ajatuksella, että pikkusisarus tulisi pienellä ikäerolla, ja noista saa adapterilla tuplat. Kappas vaan kun ei ostettu sitä adapteria. Sitä ei enää tehdä ja käytettynä ihan kiven takana.. 🤦‍♀️
Itse kyttäsin aktiivisesti tori.fi ja sieltä löysin vastaavan adapterin supervikingiin. Mutta nopea sai olla. 🙏🏻
 
Meillä nyt Britax Smile 2, ja ollaan tykätty 👌🏻 Nyt pohditaan, että ostetaanko toiset vaunut vai tuplat (jolloin nykyiset voisi jäädä parvekevaunuiksi) 🤔
 
Me ostettiin esikoiselle Emmaljunga NXT90 -yhdistelmävaunut sillä ajatuksella, että pikkusisarus tulisi pienellä ikäerolla, ja noista saa adapterilla tuplat. Kappas vaan kun ei ostettu sitä adapteria. Sitä ei enää tehdä ja käytettynä ihan kiven takana.. 🤦‍♀️

Meillä sama tilanne, mutta ostettiin adapterit valmiiksi, kun kuulin että niiden valmistus lopetetaan (tosin sillonkin oli aika työlästä löytää, kun muutkin oli tehneet saman). Toista istuinosaa meillä ei ole, mutta sen luulisi löytyvän suht helpolla (uudet ei käy..).
Kannattaa vielä kuitenkin koittaa löytää käytettynä, kun aikaa on.
 
Takaisin
Top