Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja tosiaan voimaa jokaiselle pahoinvoijalle! Täällä ollaan samassa veneessä. Suurimmalla osalla teistä helpottaa 13 viikolla. Mutta lämmin osanotto niille ketkä päätyy samaan kerhoon mun kanssa. Yleensä pahoinvoin 16-21 viikkoa joka raskaudesta.

Olettepa kivasti jutustelleet, itsellä tehnyt kiirettä muuton ja lopputentin kanssa, mutta jospa nyt napsisi itselle välillä vähän nettiaikaa!
Juhannus meni hyvin, mitä nyt yritin vitsailemalla saada ihmiset olemaan kiinnittämättä huomiota jäätävään turvotukseen niin siskoni mies sitten alkoi saarnata keho-sheimauksesta :D Keskityttiinpä kuitenkin sitten siihen!

Mulla on siis viimeksikin tullut kohtu tosi aikaisin esiin ja nyt näytän valehtelematta samalta, kuin kaverini joka on viikoilla 24!
Toki on turvottelutaipumus + jäi silloin erkaumaa ja pömppis salilla käynnistä huolimatta, mutta välillä joko tuskastuttaa, tai alan keksiä kaiken maailman kauhukuvia turvotukseen aina alkion munuaisongelmista lähtien! On tämä yhtä mielenhäiriötä <3

Minulla pahoinvointi todella vaihtelevaa, mutta sinänsä lievää ettei oksennus ole tullut kertaakaan.

Me luultiin eka, että odotan tuplia kun turvotti niin pirusti. Sillon oli ne kolmen kympin helteetkin. Nyt kun oon kattonut kuvia enkelitytön odotusajalta, niin ei tää maha nyt niin kauheen iso lopulta ole. Oon pitänyt paljon pellavahousuja ja niihin tarvii iltaisin jatkopalan. Sen lyhimmän siis. Mutta aamulla menevät nätisti kiinni ilmankin. Talveksi joutuu ehkä muutamat mammapöksyt ostamaan. Mutta yleensä olen melkein viime metreille mahtunut omiin farkkuihin kera jatkopalan. Tykkään pitää crop toppeja ja mulla ei vatsaa kerry yleensä kovin korkealle. Olisi kiva löytää korkeavyötäröiset housut, missä vatsan kohdalla olisi jotain muuta kuin trikoota. Toki useimmat mun kaapissa olevat korkeavyötäröiset menee varmaan ilman jatkopaloja jonnekkin viikkolle 15-16.

Pakko sanoa, että mun mies on kyllä ihan tehopakkaus. Se on nyt hoitanut eläinten asumusten pahnoitukset ja heinien jaot, kun en meinaa pysyä pystyssä ja heinän haju oksettaa. Ja se käy töissä ja hoitaa pitkälle koiratkin. Eikä oo mitään tietoa koska oon taas työkunnossa ton pahnoituksen osalta. Pitäis useammin osata sanoa sille kiitos. Kyllä mä kehun sitä ja kiitän joka kerta, mutta tuntuu, että se on liian vähän.

Noh, mutta sä olet uuden inkubaattori, siinä sekä tulevassa ponnistuksessa ja tissivauva-ajassa on varmasti riittävästi haasteita! Ihana mies kyllä, kiitä ihmeessä jatkossakin vaan :)

Olispa osannut jotenkin valmistaa itseään paremmin tähän pahoinvointiin, tämä on aivan kamalaa:sad010
Itku kurkussa koko ajan kun tekee niin pahaa. Oksettaa, yököttää, yökin ilmaa, huimaa, missään asennossa ei ole hyvä, mikään ei mene alas edes nesteinä. Kaiken päälle sain ripulin...
Tätä oloa jatkuu läpi päivän, eikä koskaan mene ohi:sad010

Tsemppiä! Olen itsekin ollut oikeastaan todella järkyttynyt, miten sairaaksi voi itsensä tuntea! En ole oikein edes iloinnut koko raskaudesta vielä, koska huono olo pukkasi päälle melkein heti plussan jälkeen. Kaikki aika menee tästä olosta selviytymiseen, toissapäivänä aloitin aamusta iltaan jatkuvan oksentelun myös. Sitä ennen tuli satunnaisia mihin kellon aikaan tahansa. En voi astua edes keittiöön ilman, että käyn hakemassa vauhtia pöntön kautta ja sitten uusi yritys.

Itseäni vaivaa ummetus taas. Tai sitten ei ole mitään, mitä ulostaa. Juomista joudun seuraamaan nyt, nesteen saanti on liian vähäistä tällä hetkellä.

Meillä mun miehellä ei ole vielä omia biologisia lapsia. Tähän panostetaan nyt ihan satasella, että saataisiin elävä. Miehen ilme oli melkoinen ultrassa kun ruudulta löytyi syke. Jännitettiin molemmat aika paljon. Oon ite aika hermoraunio ajoittain ja siihen ei välillä tunnu oikeen mikään auttavan. Mutta yritän myös mielessä juhlia jokaista viikkoa, joka on yksi pykälä eteenpäin. Ja olla itselle ja omille tunteille läsnä ja kirjoittaa niitä intuitiivisella kirjoituksella pään sisältä ulos. Kaikki liikunta rajoittuu arkiliikuntaan ja joogaan. Mutta ehdin kyllä tehdä uudet pohjat lihaskunnolle ennen kuin tää alkoi.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! :Heartred
Mulla on ollut tänään ja eilen tosi kuvottava olo, äsken kun käytiin kaupassa niin piti ihan nieleskellä ettei oksennus tule. Veikkaan, että tää lämpö vaan pahentaa asiaa. Toisaalta taas rauhottaa omaa mieltä, kun oireita on. Jouduin eilen soittamaan päivystykseen, kun mahakivut oli tosi pahana ja säteili vasemmalle puolelle. Särkylääkkeellä rauhottu ja tänään ollut enää lievää menkkamaista juilintaa.

Heh, vaikka nyt olenkin täällä jo ennättänyt toitottaa ettei oo nyt ollut yhtään pahoinvointia, eikä edellisissäkään raskauksissa…. Niin jonkinlaista phv on nyt monena päivänä ollut, etenkin autossa, kuumasta tulee huono olo ja jos edellisestä syömisestä menee liian kauan niin oksettaa… Onneksi tulee aaltomaisesti ja helpottaa sitten taas. En siis kuitenkaan oksentele ja pystyn syömään…Ruokahalu on oikeastaan lisääntynyt, vatsan turvotus ja ummetus on tosin ihan hirveetä. Painokin on noussut jotain 1,5kg jo nyt (tosin viikon söin juuri ravintoloissa kun oltiin lomareissulla)…. Ja viikkoja vasta 7+4….
Urheilusta yritän pitää kiinni… Ensi viikolla olisi 5 päivänä ratsastusta, saa nähdä miten tässä kuumuudessa ja kuumuuden aiheuttamassa pahoinvoinnissa onnistuu:hungover::hungover:

Pakko muuten sanoa että oli hiukan haastavaa syödä viikko ulkona turvallisesti ja terveellisesti:hilarious: Meinasi välillä usko loppua:hilarious: Sit yritin tankkaa aamupaloilla hulluna puuroa, kotimaisia marjoja yms. että pärjäis mahdollisimman pitkälle päivään…
Nyt on ihanaa olla kotona kun tietää mitä suuhunsa laittaa:happy:

Mä en ole käynyt vaa´alla moneen vuoteen ja nyt se tulee sitten eteen ensi keskiviikkona. Saa nähdä miten järkytyksestä selviän. Turvotus on melkoinen kun vihkisormus piti ottaa jo pois sormesta, vielä kun sen sai. Se on muutenkin aika nafti, ulkomailla helteessä joutunut myös pois ottamaan turvotuksen takia

Hmm mietin tuossa että kuunnellaankohan ekalla neukkukäynnillä vielä sydänääniä? Itsellä silloin rv 8+2… vai onkohan liian aikaista että kuuluisiko edes? En muista yhtään näitä juttuja:wideyed:

Hmm mietin tuossa että kuunnellaankohan ekalla neukkukäynnillä vielä sydänääniä? Itsellä silloin rv 8+2… vai onkohan liian aikaista että kuuluisiko edes? En muista yhtään näitä juttuja:wideyed:
Ei noilla viikoilla mun mielestä kuunnella :) . Jos istukka on tosi hyvässä asennossa ja vauva myös, niin voi hyvällä lykyllä rv 9+ kuulua. Mutta sanoisin, että rv 8+2 on aika mahdoton. Ja yleensä neuvolassa pelaavat varman päälle, ettei äideille tule hätä.

Multakin tsemppiä pahoinvoiville <3

Viime viikko oli aivan hirveä ja itsekin vaan itkin kun olo oli niin kamala. Tällä viikolla on vähän parempi olo tai sitten olen oppinut syömään vähän ja useammin, mikä vähän kohentaa oloa. Sipsiä olen syönyt monena päivänä koska se on auttanut ja sen jälkeen on pystynyt syömään muutakin. Mutta ihan hirveä olo silti enkä koe olevani ollenkaan omassa kropassa :dead:

Mulla on myös jäänyt lenkkeily ihan töiden, kuumuuden ja tämän olon takia. Ehkä syksymmällä olen taas vähän pirteämpi..

Joo, kuumuus ja väsymys on vienyt täältäkin lenkkeilyhalut. Lisäksi oli vähän hätkähdyttävää huomata et karhu käyttää vessana mun lenkkipolkua. Alkoi tuntumaan siltä että ehkä vaihdankin lenkkipolun... sellaiseen missä pysyy avoin maasto koko ajan, ja mielellään oma talo näkyvillä. Asutaan metsän keskellä, ja ei täällä yksin tarvitse olla vaikka ihmisnaapurit ovatkin harvemmassa. Jotenkin raskaanaollessa tuollaiset jännittää enemmän. :lurking:

Lenkille on ikävä täälläkin. Mua ei niinkään hidasta pahoinvointi (vaikka sitäkin on, jos syödä unohdan), vaan jatkuvat flunssat! Mulla on ollu jo kaks (rv 5-8), joista ensimmäinen kesti toista viikkoa, enkä ees kerinny kunnolla parantua, kun tuli jo seuraava. Ilmeisesti tässä alkuraskaudessa vastustuskyky laskee, mutta eikö nyt yks kunnon lenssu olis riittäny... :banghead:

Joo, kuumuus ja väsymys on vienyt täältäkin lenkkeilyhalut. Lisäksi oli vähän hätkähdyttävää huomata et karhu käyttää vessana mun lenkkipolkua. Alkoi tuntumaan siltä että ehkä vaihdankin lenkkipolun... sellaiseen missä pysyy avoin maasto koko ajan, ja mielellään oma talo näkyvillä. Asutaan metsän keskellä, ja ei täällä yksin tarvitse olla vaikka ihmisnaapurit ovatkin harvemmassa. Jotenkin raskaanaollessa tuollaiset jännittää enemmän. :lurking:

Hupsis! Tuossa tilanteessa minäkin vaihtaisin reittiä :wideyed:

Moikka taas kaikille! Täällä ehdin jo vähän höpötellä, kunnes varhaisultrassa todettiin tuulimuna reilu viikko sitten. Kuitenkin tällä viikolla Naistenpolilla löydettiinkin sykkeellinen alkio, joka vastasi koko 7+3. Tänään on siis jo 7+5. Kuitenkin pientä rusehtavaa vuotoa ollut jo 3 viikkoa, niin lääkäri totesi kuitenkin uhkaavan keskenmenoriskin olevan edelleen. Joten täällä siis taas toistaiseksi mukana ja toivottavasti myös ihan loppuun saakka. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollut viimeiset viikot ja tuntuu, ettei tämä edes helpota.

Moikka taas kaikille! Täällä ehdin jo vähän höpötellä, kunnes varhaisultrassa todettiin tuulimuna reilu viikko sitten. Kuitenkin tällä viikolla Naistenpolilla löydettiinkin sykkeellinen alkio, joka vastasi koko 7+3. Tänään on siis jo 7+5. Kuitenkin pientä rusehtavaa vuotoa ollut jo 3 viikkoa, niin lääkäri totesi kuitenkin uhkaavan keskenmenoriskin olevan edelleen. Joten täällä siis taas toistaiseksi mukana ja toivottavasti myös ihan loppuun saakka. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollut viimeiset viikot ja tuntuu, ettei tämä edes helpota.

Kävin tänään lukemassa kuumeilijoiden kuulumisia ja huomasin sun viestin siellä. Miten ihana uutinen! :Heartred :Heartred Varmasti ollut aikamoista tunteiden vuoristorataa, mutta ihana kuulla että siellä pikkutyyppi voi hyvin ja sykekin näkyi. :love017

Ihana uutinen :Heartred Toivotaan parasta myös jatkossa :Heartred

Pakko muuten sanoa että oli hiukan haastavaa syödä viikko ulkona turvallisesti ja terveellisesti:hilarious: Meinasi välillä usko loppua:hilarious: Sit yritin tankkaa aamupaloilla hulluna puuroa, kotimaisia marjoja yms. että pärjäis mahdollisimman pitkälle päivään…
Nyt on ihanaa olla kotona kun tietää mitä suuhunsa laittaa:happy:

Me lähetään kans ens viikolla viikoks reissuun ja tätä oon miettinyt etukäteen, inhottavaa tarjoilijoilta kysellä ja miettiä joka annos että mitä tässä saattais olla mitä en saa syödä. Ja tänään ollaan menossa Amarilloon perheen kanssa niin siellä saa heti testata miten sujuu.. Jos keksit reissun aikana jotain turvallisia annoksia esim. jossain ketjurafloissa niin saa vinkata :grin

Tuo oli hyvä vinkki että syö aamupalalla mahdollisimman paljon ja terveellisesti niin ei tarvi tosiaan niin monta kertaa päivässä käydä sitten muualla syömässä.

Takaisin