Helmien huima heinäkuu!

Miten tuo aika menee noin nopeasti? Kohta vauvelit on jo puolivuotiaita!

Me ollaan tässä koko ajan meinattu syödä ensimmäistä perunasoselusikallista, mutta pitäiskö sittenkin odottaa siihen 9. päivään, että ois virallisesti 5kk? :grin Itte taas ihailin painettua gradua, jonka hain postista.. Ihan uskomatonta kyllä, että oon saanut sen kirjoitettua. Mutta samalla haikeaa, 6 vuotta opiskeluja takana, ja nyt lopuillaan..
 
Onnea pandalle valmistuneesta gradusta!

Meillä vedetään täällä nyt jotain maratoni-päikkäreitä! :eek: Yleensä tähän aikaan ei todellakaan nukuta 30min pidempään ja nyt menään jo toista tuntia. Eipä haittaa, olen tässä puuhaillut kaikkea. :)

Eilinen oli kyllä aika rankka päivä ja ennen seitsemää oltiin hereillä tänäänkin. Itse ihan silmät ristissä, mutta eipä se vaan haittaa herätä, kun toinen siinä hymyilee kun Naantalin aurinko ja aivan innoissaan juttelee. :Heartred

Neiti on nyt alkanut vierastamaan, eikä viihdy muutenkaan itsekseen ollenkaan samaan tapaan kuin ennen. Lisäksi selvästi ahdistuu, jos on liikaa ihmisääniä. Varsinkin väsyneenä ja tietysti ihmisten ilmoilla olo väsyttääkin ihan eri tavalla, kun äidin ja isin seura. Pää kääntyilee ihan vallan! Maailma on jännä paikka, kamalan iso. Pitää kohta hylätä matkarattaat taas ja ottaa kantoliina aktiivisemmaksi siis, näkee ympärilleen sylin turvasta.:)

Juuri järjestelin tytön vaatekaappia, pienet pois. Tai oikeastaan nuo 62 kokoiset menisi kyllä vielä, mutta mieluummin käytän väljää, kun tohinaakin on välillä niin kovasti. :) Yhdet ihanat limenvihreät housut jätin kaappiin, vaikka onkin kokoa 62, mutta kun ne näyttää niin ihanilta pinkkiin yhdistettynä.:p

Noita vaatteita poispakatessa tuli taas jotenkin 'paha mieli'. Tulkitsen, että se on ehkä enemmän pelkoa siitä, että toista lasta ei koskaan tule, kun haikeutta tytön kasvamisesta.

Mitäs vielä? Miehen loma jatkuu, huomenna mennään isomummilaan käymään, loppuviikosta pitäisi sitä Savon reissua tehdä. Ensiviikolla olisi miehen kaverin häät! Niissä onkin päänvaivaa minulle, kun pitäisi 'jaksaa raahautua' kampaajalle. (Oma luottokampaaja on lomalla, en ole käynyt kampaajalla muutenkaan melko 4kk) Pitäisi myös olla jotain päällepantavaa! En ole edes ollut 'kunnon' häissä sitten esikouluiän (Omiani en laske ja kälyn häät oli ristiäisten yhteydessä 'yllätyksenä') , enkä tunne hääparia kovinkaan hyvin. Ei siis mitään hajua minkä tyylistä pukeutumista sielä toivotaan. Kirkkoon sopivaa nyt ainakin, mutta sillä ei pitkälle pötkitä. Imettääkkin pitäisi pystyä siinä koltussa sitten! Äh... En haluaisi uutta mekkoakaan vain yksien häiden takia hankkia, toisaalta on tosi noloa mennä yli- tai alipukeutuneena. Lisäksi tytön pukeutuminen ja kaikki kamat pitää raahata mukana! Hääpaikalle olisi matkaa melkein kaksi tuntia... Tuleeko tässä nyt tarpeeksi selväksi etten oikeastaan halua mennä? :confused: Meille on kuitenkin nyt ruuatkin varattu jo aikapäiviä sitten, en yksinkertaisesti kehtaa enää peruuttaakkaan. Eikä mieskään suostu yksin sinne menemään.

Sellaista tänne siis. Kohta halkeaa tissi, joten pakko herättää tyttö edes syömään välillä!
 
Tollanen pakkojuhlinta voi olla raskasta, mutta toisaalta jos kesälle on tiedossa vain nuo yhet häät, niin ehkä se voisi olla ihan mukavakin vaihtelukokemus? Jos on hyvää ruokaa ja kaunis miljöö.. Mulla on nyt aina pojan kanssa ollut korkea kynnys lähteä mihinkään, kun jos se on hankalaa, mutta aina kun saa itseään niskasta kiinni ja järjestettyä asiat, niin on ollut mukavaa. On tosin ollut ihanaa aina palata kotiinkin, jos on joutunut nukuttamaan poikaa jossain muualla kuin omassa sängyssä, pari sellasta yötä on tarpeeksi. :p

Oon jo pitkään himoinnut torikahveja. :rolleyes: Mutta kun pitäis lähteä keskustaan sitä varten.. miksei tori vois olla kävelymatkan päässä? (kun minähän en muuta lähellekään keskustaa :wink)
 
Niin! Tämä 'kesäsää' jäi kommentoimatta! Ei mua niinkään haittaa, ettei ole hellettä (vaikka olis sekin tietty ihan kiva, mulla on noita kivoja shortsiasuja ja muita), mutta olis hirveän kiva jos ei jatkuvasti satais! Meidän koiratkaan ei viihdy ulkona kun on märkää, niin täällä sitä sitten ollaan sisällä kaikki.
 
Mutta sais kyllä olla vähän enemmän kuin n.10 astetta, hrrr.. Viikonlopuksi tosin taidettiin luvata lämpenevää? Toisaalta poika ei ole joutunut kärsimään kuumuudesta, että se on hyvä juttu. :thumright

Ostin tossa pari kesää taaksepäin sellasen vedenpitävän ulkoilutakin ja sen jälkeen luovuin melkein kokonaan sateenvarjon käytöstä, kun se takki on niin kätevä! Ei oo sateetkaan sen jälkeen estäneet lenkkeilyä. Tuo kun on vielä tyylikäskin, niin että voi käyttää satoi tai ei. En ollut ennen raaskinut ostaa kun ovat niin kalliita tuollaiset, mutta osoittautui kyllä hintansa arvoiseksi.
 
Heipsan ja kivaa heinäkuuta kaikille :) Me juhlittiin eilen Lumin vaarin 79v synttäreitä. Leivoin täytekakun ja kaveriksi tein mango-suklaamoussekakun, johon kehitin ohjeen itse. Voisin laittaa kuvat niistä jossakin välissä tänne, jos joku haluaa nähdä? Ens viikolla aikaa menee yllätys yllätys leipoessa, koska mun synttärit on viikon kuluttua. Perjantaina päivällä meille on tulossa äitikavereita vauvojen kera :) ja lauantaina ehkä joitain kavereita. Saas nähdä. Itseasiassa, mun pitäis varmaan joku kakku kehitellä sunnuntaiksi, koska mun sisarukset tulee kylään. Pikkuveli täytti viikko sitten 20v. ja lähtee nyt ens maanantaina Parolaan inttiin. Toinen mun pikkusiskoista juhlii 23v synttäreitä 17. päivä ja Lumi tuleekin puoli vuotta jo 18. päivä. Aikamoista hulinaa siis tiedossa.

Lumi harjoittelee kovasti jo ryömimistä ja odotankin mielenkiinnolla, josko hän lähtee ryömimään ennen kuin 6 kk tulee ikää.
 
minä odotan malttamattomana neuvolaa joka ois 10. päivä.

kiinteitä ollaan edelleen maisteltu ja opittu kääntymään sujuvasti, myös unissaan. yksi yö heräsin oudosti aivan yhtäkkiä ja löysin pojan siitä vierestä naama kiinni lakanasta, happea haukko tokkurassa kun nappasin syliin. sinä yönä tilasin netistä nukkumistuen ja siitä lähtien on yöunet olleet parempia meillä molemmilla. ilman tukea kääntyy unissaan mahalleen mutta ei ilmeisesti tajua kääntää päätä sivulle

soseista ollaan maisteltu luumu bataatti kurkku avokado mustikka persilja päärynä kesäkurpitsa vadelma hilla ja banaani :)

ainoastaan hilla on ollu tähän mennessä näistä sellanen että pisti mahan toimimaan niin äkäisesti että taisi olla liian vahvaa vielä tässä vaiheessa. toisaalta joku sanoi että vitamiinipitoiset marjat esim tyrni pistää mahan toimimaan joillakin aikuisillakin suht vikkelään. pitää kokeilla joskus myöhemmin uudemman kerran

meillä hajosi pyykkikone joten sitäkin odotan kuin kuuta nousevaa, viimeistään 9. päivä pitäis saapua smiley-chores003
 
Uuuh.... Täällä on sukulointi ohitse! Hyttysiä oli Savossa taatusti enemmän kun laki sallii! Mies laski minusta puremia ja lopetti viidenkymmenen kohdalla.... Toinen nännikin 'otti osumaa' neljästi! Aika kärsineen näköinen sanoisinko... Outo reaktio on kyllä, että nyt tuo tissi tuottaa maitoa ihan älyttömästi ylimääräistä!

Savossa saunottiin ja ulkoiltiin ihan urakalla ja isomummiakin moikattiin.

Autoreissutkin meni oikei hyvin, vaikka ajamista tuli se 6h suuntaansa...:confused:

Ja saatiin ne helteetkin hei!
 
Poika on nyt alkanut ihan itse yrittämään selältä vatsalle kääntymistä. Ennen aina äidin piti pistää harjoittelemaan. :p Toistaiseksi onnistuu vasta mahalta selälle, mutta kyllä tuo selältä mahallekin vielä kohta, niin lähellä on. :)

Ihanaa, mää kyllä nautin lämmöstä. Varsinkin illat on nyt aivan ihania, kun lämpimän päivän jälkeen tulee sellainen viileämpi kostea kesätuoksu. :love2
 
ei sitä huomaa et kuu vaihtuu, joten laitan nää kuulumiset tuolta kesäkuun puolelta tänne

Täällä ollaan nyt lomailtu, ja neiti ei oo nukkunut ollenkaan normaalisti päiväunia. Siis nukkuu monta kertaa 30-60 min. Ennen nukku parikin kertaa päivässä 2-3 tuntii. Mutta luulen näiden helteiden olevan syy. Miten teillä jaksetaan näin helteillä? Tänään oltiin ensimmäistä kertaa kylpylässä uimassa. Ensin neiti ihmetteli ja meinas siinä itkuakin tulla, mutta kyl se siitä ku käytiin lämmittelemässä saunassa ja samalla syötiin siellä. Toisella kerralla oltiin paljon iloisempi ja jaksettiin hieman hymyilläkin.

Meillä nyt tällä viikolla aloitettiin soseet, ku alko itsestä tuntuu et maito ei vaan riitä. Ei meinaa muistaa juoda riittävästi ,niin ei maitoa tuu. Pari kertaa olen joutunut antaa 100ml korviketta, mut en onneksi enempää. Nyt sit syödään kolme kertaa päivässä soseita. Pari kertaa vihannessoseita ja kerran hedelmäsosetta. Ite teen kaikki. Nyt ollaan siis maisteltu bataattia, banaania ja päärynää.
 
En mä tarkoittanut, etteikö sinne saisi kirjoitella, on vaan helpompaa, kun kaikki on yhdessä paikassa. :) :wink

Meillä on vähän kiirettä pitänyt. Mukavien asioiden parissa onneksi. :) Sukulointia yms.

Helteillä meillä jaksetaan erittäin nihkeästi! Tyttö suostuu nukkumaan vain ja ainoastaa makkarissa tuulettimen kanssa tai autossa (se kun on ilmastoitu). En ihmettele yhtään. Tainnut periä meiltä molemmilta 'kuumaverisyyden', eli viileässä viihtyisi ja erityisesti nukkuisi mieluiten. Mutta en kyllä valita näistä keleistä yhtään! :)

Ihan vasta viimepäivinä on alkanut neitiä kiinnostaa kaikki mitä miehen kanssa pidetään kädessä. Aiemmin satunnaisesti hamuillut, nyt ihan antaumuksella kaikkea. :) Pyörii napansa ympärillä mahallaan, melkein kääntyy selältä mahalleen hereilläkin jo ja mahalta kääntyy nykyään kumpaankin suuntaan selälleen. Kamalasti yrittää ryömiä, mutta hermohan se vieläkin menee, kun ei osaa. Öihin on tullut 1-3 syöntiä, mutta ei ihmekään kun on niin aktiivinen! Eikä malttais syödä päivisin, kun on kaikkea niin kiinnostavaa.Muutenkin uni kamalan levotonta, jalat ja kädet heiluu. Sitä se teettää, kun on niin huima kehitys aivoissa meneillään. :)

Itsellä on sellainen olo, että ensimmäistä kertaa elämässä voisin ihan oikeasti antaa aikaa muutamalle hyväntekeväisyyspuolen toiminnalle, jotka on olleet 'to do-listillä' jo pitkään. Nyt pitäisi enää vaan valita yksi tai kaksi sieltä kaikista monista, joita haluaisn tehdä, kun eihän kaikelle vaan aika riitä. Lisäksi olen tässä pyöritellyt 'business-ideoita', joiden avulla vois jäädä kotiäidiksi vähän pidemmäksi aikaa vielä. :)

Pikkukakkonenkin kutkuttaa mielessä ja pitäisi varmaan mennä gynelle keskustelemaan. Olisi sitten suunnitelmat selvät. Aika paljon olen viimeaikoina puntaroinut kahden välillä: lapsentahtinen imetys vai pikkukakkonen? Kun en varmaan voi kumpaakin valita. Täytyy tosiaan sen lääkärin kanssa jutella, että tietää varmasti mikä on mahdollista.

Monilla tuntuu olevan 5kk neuvola? Meillä ei (vissiin täällä vain niille, joiden kasvua seurataan? tms) :P Ei haittaa. :)
 
Meillä 5kk neuvolassa tulevat rokotukset. Mutta sitten 2kk neuvolaa ei ollut.

Hei miten muuten pakastettuun äidinmaitoon tehty sose säilyy jääkaapissa? Pakastaa ei varmaan voi uudestaan? Ja miten sen voi lämmittää, jos mikroa ei suositella äidinmaidolle? En muista oliko näistä jossain vaiheessa puhetta..
 
Pakastettu äidinmaito säilyy sulatuksen jälkeen jääkaapissa vuorokauden ja soseen säilyvyys menee sen mukaan, käsittääkseni. Pakastuksesta en tiedä, itse en lähtisi pakastamaan enää, koska mitään sulatettuahan ei saisi enää lähteä uudelleen pakastamaan. Käsittääkseni suositellumpaa on tehdä soseet veteen ja lisätä se ämmä siiihen sitten tarjoiluvaiheessa.

En kyllä mene vannomaan, kun ei soseita ole kiinnostus täällä alka tarjoilla alkuunkaan, niin en ole kiinnitnyt huomiota. :) Mutta tuola Imetyksen Tuessa olen hengaillut viimeaikoina paljonkin ja sieltä muistelen lukeneeni Imetystukiäideiltä tämmöistä.
 
Muokattu viimeksi:
panda,
en osaa sanoa tuosta säilyvyydestä, kun notkistan soseen lypsämällä vasta juuri ennen syömistä. mutta niitä soseita oon sulattanut niin että ottanut joko pöydälle tai jääkaappiin ensin hetkeksi sen sosekuution, niin ettei ole enää täysjäässä ja sitten kuumaa vettä syvään lautaseen ja sose kahvikupin pohjalle siihen hautumaan.

tässä vaiheessa vielä niin pieniä ne annokset että nopeasti sulavat sillä aikaa kun imetän pojan

me siis syödään tissiä sekä ennen että jälkeen soseiden kun pieni ihminen vaikuttaa olevan moisen kolmivaiheinen aterian jälkeen onnesta soikeena :)
 
en oo tosiaan lisäilly valmistusvaiheessa edes keitinvettä kuten jotkut neuvoo tekemään, mutta esim. bataattisoseen olen tehny juoksevammaksi lisäämällä sekaan keitettyä kesäkurpitsaa, avokadon kanssa kurkkua jne.

muuta en ookaan vielä ehtiny pakastaa kuin tuota bataatti-kesäkurpitsasosetta

mutta nyt täytyy jo käydä nukkumaan!
 
Kiitos vinkeistä! Vielä kun menee niin pieni määrä maitoa noihin, niin voisikin lypsää siinä samantien, en tullut ajatelleeksi. Mulla on pakkasessa muutama pussi, missä on n.100ml samassa palassa. Pumppasin niitä sitä varten, jos jonkun muun pitää syöttää, mutta en tiedä tuleeko sellaisia tilanteita vielä kauhean paljoa. Tai ehkä voi vielä tulla. Hukkaan ei viitsisi niitä heittää, että jotakin pitäisi sitten keksiä. Tai ehkä voin itsekin syöttää pullosta ja pumpata uutta pienempiin paloihin..
 
Heiiiii!Korjasin tonne aiempaan, koska kävi joku ajatusvirhe ja siis ne soseet siihen veteen, eikä todellakaan maitoon!
 
Takaisin
Top