Heinäkuun keskustelut



YSH kirjoitti:



Tuli mieleeni, että olisiko jostain kansanparannuksesta, vyöhyketerapiasta, akupunktiosta, shiatsusta tmv. apua tällaiseen vaivaan? Mä olen saanut 'hermot kuriin' ;) vastaavanlaisesta hoidosta eli hermopinteet on saatu laukeamaan.




Noi "vaihtoehtoiset" hoitomuodot kyllä kiinnostaa mutta asiassa on kaksi muttaa. Ensinnäkin tuo raskaus eli yksikään lääkäri ei halua sanoa juuta tai jaata mihinkään suuntaan, uskaltaako noita kokeilla. Eikä vielä edes ole selvillä, onko tuo hermopinne puhtaasti raskaudesta johtuva vai onko se vaan peräisin selän välilevyistä. Ja toiseksi asun sen verran tuppukylässä, että täältä tuskin edes mitään akupunktiota löytyy.

Noitten lääkäreidenkin kanssa saa olla varuillaan koko ajan, ja kannattaa tarkistuttaa niiden määrät lääkkeet apteekista, jossa on huomattavasti parempi tietotaito. Viimeksi sain tuosta jalasta nuorelta päivystyksen mieslääkäriltä silmien muljautuksia ja tuhahtelua raskaana olevista vauhkoista naisista, jotka valittavat milloin mistäkin. Ja väärän diagnoosin myötä tuli väärää lääkettäkin, kun lääkäri kirjoitti apteekkiin reseptillä yhtä kipugeeliä. Onneksi tuli apteekkarin kanssa puhetta raskaudesta ja kyseinen kipugeeli ei todellakaan ole raskaana olevilla ykkösvaihtoehto, koska turvallisempiakin löytyy. Mutta eipä tietty pidä toivoa liikoja lekurilta, joka ei osannut edes arpoa sairauttakaan oikein. Jatkossa opin sen, että en mielelläni asioi muiden kuin neuvolalääkärien kanssa.
 
Eka vatsan silittelijä kohdattu: appiukko! Uh.

Joo apteekista kannattaa varmistaa kaikkien lääkkeiden sopivuus raskauden aikana, lääkärit eivät aina ole parhaita farmakologian osaajia kuten tuo anna79:n esimerkkikin osoittaa.

Mulla on selkä vaan vihoitellut entistä enemmän. Yritin mennä sellaiseen tanssilliseen jumppaan eilen, mutta vartin päästä oli pakko mennä kuntosalin puolelle. HIRVEÄÄ todeta, että en pysty hyppäämään, saati keinuttamaan lantioo. Siellä oli kaksi muutakin naista mahan kanssa, mutta tuntuivat nauttivan tunnista täysin siemauksin. Kumpa minäkin vielä...
 
Kuukausi vaihtui, mutta kommenttini Maddelan viestiin.

Mäkin kärsin jo selkä- ja lonkkakivuista, eikä tanssi tule tällä hetkellä kyseeseen vaikka on mun ehdoton ykkösliikuntamuoto ollut lapsesta asti. Olen tehnyt sitä jopa työkseni, mutta ekan raskauden aikaan jouduin lopettamaan ja paluuta puoliammattilaiseksi en ole vielä tehnyt. Mutta mua ärsyttää, miksi toiset voi vain keikuttaa menemään isonkin mahan kanssa ja mä en voi edes pienen???!!!! Tunnen ihmisiä, jotka opettivat aktiivisesti kuntotanssipuolella vielä viikkoa ennen synnytystä! Ei käy mulle.

Mun ei tarvii kuin imuroida, niin sen jälkeen könkkään loppupäivän kuin mummeli paikasta toiseen. Tiedän vain edellisestä raskaudesta kuinka kamalaksi tämä vielä tästä menee, joten yritän toistaiseksi säästää valitteluja. Olen ollut yksin kotona neljä viikkoa ja vasta viikon päästä mieheni tulee kotiin. Sitten mun ei enää tarvii imuroida, mutta siihen asti täytyy. En mä voi elää näiden roskien keskellä.
 
Takaisin
Top