Heinäkuun jutustelut

Kosmoskukka

Keskustelun kolmiottelija
Syyskuiset 2021
Tuntuu, etten voi uskoa, että olen edelleen yksin täällä.😆 Noh, tein nyt silti yleiseen pulinaan tämän ketjun jo valmiiksi ja jään odottamaan seuraa. Nämä kesäkuun pari viimeistä päivää varmaan mahtuvat myös jo tähän heinäkuun ketjuun.

Neuvola aikaisti mun LA vielä pari päivää lisää ja 6.rv alkoi tänään. Oikeasti uskon olevan melkein viikon vähemmän. Sain myös varhaisultraan ajan rv6+0 äitiyspolille, koska mulla on lääkityksiä raskautta tukemassa ja niitä ei järkeä käyttää pitempään, mikäli ei koko matkustaa olisi mukana. Vähän kyllä mietityttää näkyykö tuolloin vielä mitään, mutta lääkärin kesäloman vuoksi noin aikaisin.

Muokattu viimeksi:
Eikö täällä ole vieläkään muita 😁 Itse pohdin kumpaan kuuluisin helmikuisiin vai tänne maaliskuision 🤔 Oman kierron mukaan laskettuaika ois 26. tai 27.2. mutta tiedän että neuvolassa laskevat kuitenkin sen 28 päivän kierron mukaan niin silloin tulis 1.3.

Valitettavasti vain minä.😁 Itsekin miettinyt samaa. Edelliset ovat syntyneet ennemmin aiemmin kuin myöhemmin, niin todennäköisesti tämäkin tulisi olemaan helmikuinen, vaikka ultrassa myöhäistäisivät nykyistä laskettua 1.3 vastaamaan alkion oikeaa ikää.

Tulen mukaan! Tänään plussasin ja hedelmöityksen mukaan la 9.3. Ensimmäinen inseminaatio tuotti tulosta 😊. Myös esikoinen 1 v 8 kk on saanut alkunsa samalla lailla.

Tulen mukaan! Tänään plussasin ja hedelmöityksen mukaan la 9.3. Ensimmäinen inseminaatio tuotti tulosta 😊. Myös esikoinen 1 v 8 kk on saanut alkunsa samalla lailla.
Onnea!🥰 Varmasti ihanaa, että noin äkkiä tärppäsi, eikä tarvinnut pitkiä hoitoja.

Pitää ma soittaa äitiyspolille varhaisultraan aikaa, ja neuvolaan myös. Toivottavasti molemmat olisi heinäkuussa. Aloitan elokuussa uuden työn, enkä millään haluaisi olla heti pois 🙄.

Onko teillä jo raskausoireita? Mulla ei vielä mitään. Viime rakkaudessa oksensin raskausviikolta 6 synnytykseen asti ja pelkään sitä jo nyt.

Hei, mä tulin tänne(kin) vaikka kärkyin vähän tuolla helmikuisten puolella. Tein selkeän positiivisen testin viime torstaina, mutta nyt on ollut sen verran epäsäännöllinen kierto että en oikeen tiiä millä viikolla olen, noin 7. kuitenkin.

Hei, mä tulin tänne(kin) vaikka kärkyin vähän tuolla helmikuisten puolella. Tein selkeän positiivisen testin viime torstaina, mutta nyt on ollut sen verran epäsäännöllinen kierto että en oikeen tiiä millä viikolla olen, noin 7. kuitenkin.
Tervetuloa mukaan! Lapsettomuishoidoista on näköjään se ilo, että tietää milloin hedelmöitys on tapahtunut 😁🤭

Mä plussasin eilen. Vähän mielenkiinnolla odotan, että miten ne neuvolassa laskee, kun mulla kierto on 26 vrk ja sen mukaan olis se 4+0 tänään. Varasin yksityiselle varhaisultraa heti, kun pari keskenmenoa on ollut. Mulla esikoinen menee nyt kouluun ja on kyllä kaikki raskauteen liittyvät asiat unohtunu (paitsi tää foorumi). 😅

Mä plussasin eilen. Vähän mielenkiinnolla odotan, että miten ne neuvolassa laskee, kun mulla kierto on 26 vrk ja sen mukaan olis se 4+0 tänään. Varasin yksityiselle varhaisultraa heti, kun pari keskenmenoa on ollut. Mulla esikoinen menee nyt kouluun ja on kyllä kaikki raskauteen liittyvät asiat unohtunu (paitsi tää foorumi). 😅
Toivottavasti kaikki menee tällä kerralla hyvin ❤️. Itsestäkin tuntuu siltä ettei oikein uskalla luottaa kaiken olevan kunnossa ennen varhaisultraa. Pitää maanantaina varata aika, ja neuvolaan myös.

Tuleeko teille muille vauva järkevään elämäntilanteeseen? Mulla alkaa 1.8. uusi työ, nolottaa tosi paljon jäädä niin nopeasti äitiyslomalle 🙄. Mutta ikää on niin paljon, että oli pakko yrittää tulla raskaaksi, mikäli halusi vielä lapsen.

Suunnittelen jo löysien mekkojen ja paitojen ostamista. Vanhassa työpaikassa se olisi ollut epäilyttävää, mutta yritän aloittaa uudessa työssä heti "uudella tyylillä" 😂🤭

No, mä oon ollut nyt kotona vajaa 2 vuotta esikoisen äitiyslomalla ja hoitovapaalla, jos kaikki menee hyvin ehdin olla elokuusta tammikuuhun käymässä töissä😀 eli työnantajan kannalta ei järkevä ajanjakso kai mut koitan saada jotain tehtyä 🤞

Mulla yksi kkm takana Ekassa raskaudessa, mutta nyt jotenkin ei niin paha jännitys siitä kuin edellisessä raskaudessa. Mietin että ei otettaisi ehkä varhaisultraa, jos ei neuvolasta saa (sitä kyllä epäilen) vaan sen sijaan mentäisiin sillä rahalla ravintolaan toivomaan parasta🙏 mut en tiiä pitääkö hermot😀🤕

Mulla loppuu koeaika tän viikon jälkeen. 😃 Puoliso sanoi just äsken että jos kaikki menee hyvin, ni tää tulee ihan täydelliseen hetkeen. Lähipiirissä sukulaisilla ja kavereilla saman ikäisiä ja mulla työn puolesta hyvä hetki ja on ollu puhetta, että puoliso olis puolet ajasta kotona. 😊

Ehkä mä nyt uskallan kirjoittaa tänne, mutta sitä en selvitä vielä, miten tuollaisen maaliskuiset-tagin saisi. Se olisi jo liikaa. 😅 Vaikka eipä sillä, harmittaisihan se joka tapauksessa jos tämäkin kemialliseksi osoittautuisi.

Täällä siis ekaa kuumeiltu jo vuosikausia, mutta yritetty seitsemän kuukautta. Yksi kemiallinen oli huhtikuussa, siitä alkoi tiputtelemaan 4+5 ja kunnon vuoto muistaakseni 5+0. Yhden pitkäksi venyneen kierron jälkeen tuli uudestaan plussa (viivoja on voi kuulkaa tiirattu nyt viikon päivät 😂) ja nyt olisi rv 4+2. Koitan suhtautua järkevästi, mitä vaan voi tapahtua, mutta toisaalta, onpahan jokainen meistäkin ollut sellainen hailakka plussa joskus! Tuntuu siis aika vaikealta uskoa, että tästä voisi vauvan syliin asti saada, varmaan se on osaltaan mielen suojelumekanismi myös.

Oireita on ja ei ole. Ehdottomasti oudoin, jota olen googlannut varmaan tuhat kertaa, on pakaran/reiden lihaskipumainen särky, joka tuntuu erityisesti oikealla. Tekisi vaan mieli runnoa sitä foamrollerilla koko aika. Joitain tuloksia googletus tuottaa, joten ilmeisesti tämä voi olla ihan normaalia. 😅 Keskenmenoa enteilevä kipu olisi varmaan enemmän luonteeltaan vatsakivusta säteilevää ja jatkuvaa ja pahenevaa? Jos nyt keskenmenosta näillä viikoilla voi puhua...

Lisäksi mulla vihlaisee välillä jonnekin tuonne häpyluun seudulle. Syke on korkeahko, herään ennen kellonsoittoa virkeänä ja tänään valitin työkaverille kahdesta hajusta, joita se ei muka huomaa ollenkaan. 🤨 Pienen pientä kuvotusta oon kanssa muka ollut tuntevinani, mutta se on kyllä varmaan oikeasti ollut ihan mielikuvituksen tuotetta.

Neuvolaa en varaa ennen kuin on ylitetty tuo päivä, jolloin edellinen tuli ulos. Jotenkin tuntuu henkisesti turvallisemmalta niin. Tosta mä ehdin jo jonottaa neuvolan puhelimeen 1 h 15 minuuttia (asuinalueellamme ilmeisesti lisäännytään hyvin aktiivisesti), jälkikäteen ajatellen onneksi työt kutsuivat enkä voinut jäädä odottamaan linjalle, en olisi halunnut perua varattu aikaa. Varhaisultraan ei päästä rv 6+3 (jos sinne asti päästään), koska ollaan silloin reissussa, mutta heti mennään jahka palataan kotiin.

Mulla on varmaan vähän pessimistinen suhtautuminen, mutta en enää jaksa edes stressata keskenmenoa. Tulee sitten jos tulee. Nuorempana raskaudet menivät hyvin, mutta nyt kun ikää on kertynyt, niin ei taida ainekset olla enää ihan priimaa. Tämä on mun viides raskaus tässä neljänkympin nurkilla ja joka toinen niistä on mennyt kesken. Nyt olisi taas keskenmenon vuoro.😅
Olen ollut kotona siitä asti kun -20 vauva syntyi ja ajateltiin tähän samaan putkeen vielä yhtä pientä yrittää.💕 Jos kaikki nyt hyvin menee, niin olen luvannut lopettaa vauvakuumeilun lopullisesti.😄

Mulla on varmaan vähän pessimistinen suhtautuminen, mutta en enää jaksa edes stressata keskenmenoa. Tulee sitten jos tulee. Nuorempana raskaudet menivät hyvin, mutta nyt kun ikää on kertynyt, niin ei taida ainekset olla enää ihan priimaa. Tämä on mun viides raskaus tässä neljänkympin nurkilla ja joka toinen niistä on mennyt kesken. Nyt olisi taas keskenmenon vuoro.😅
Olen ollut kotona siitä asti kun -20 vauva syntyi ja ajateltiin tähän samaan putkeen vielä yhtä pientä yrittää.💕 Jos kaikki nyt hyvin menee, niin olen luvannut lopettaa vauvakuumeilun lopullisesti.😄
Mun mielestä tuo on just hyvä ja järkevä suhtautuminen! Koska tosiaan, km tulee tai ei tule, eikä siihen voi omilla ajatuksilla vaikuttaa.

Mun mielestä myös hyvä tapa suhtautua asiaan. Mä olen koittanu pitää vähän samanlaista ajattelutapaa, mutta pakkaa väkisin jo nyt mennä sinne tulevaisuuden suunnittelun puolelle, vaikka koitan selittää itselleni, että järkevästi tulisi ajatella. :)
Ennen esikoista oli joku lapsettomuudenpelko, joka oli ihan kamalaa. Keskenmeno tuntui ihan maailmanlopulta. Yhden lapsen jälkeen siitä puuttuu se lapsettomuudenpelko, ni se suhtautuminen keskenmenoon on jotenkin helpompaa, jos niin vois sanoa.

Tuleeko teille muille vauva järkevään elämäntilanteeseen? Mulla alkaa 1.8. uusi työ, nolottaa tosi paljon jäädä niin nopeasti äitiyslomalle 🙄. Mutta ikää on niin paljon, että oli pakko yrittää tulla raskaaksi, mikäli halusi vielä lapsen.

Suunnittelen jo löysien mekkojen ja paitojen ostamista. Vanhassa työpaikassa se olisi ollut epäilyttävää, mutta yritän aloittaa uudessa työssä heti "uudella tyylillä" 😂🤭
No kyllähän tuo tulisi tosi hyvään tilanteeseen, että voi kun tulisi. :Heavy Black Heart: Sain vakipaikan viime vuoden lokakuussa ja mulle on töissä vitsailtu jo silloin, että nyt sitten vaan virkavauvaa (koin sen kyllä pikkuisen ahdistavaksi). Että sielläkään ei kyllä tulisi vauvauutiset kenellekään yllätyksenä. En ole puhunut vauvahaaveilusta työyhteisössä, mutta kaipa se on niin ihmisten sisäistämä ajattelutapa, että sitten kun on tutkinto, vakaa parisuhde ja vakityö, niin ei muuta kuin perheen perustamiseen. Ja no, kyllähän me tosiaan jätettiin ehkäisy pois oikeastaan heti tuon jälkeen, että... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin