Heinäkuun hekumoinnit ;)

Joo huomenta ja hikistä heinäkuuta !!
Alkaa olla ilmassa odotuksen makua! :D
39+4
 
Kyllä, vimosia vkoja/päiviä mennään, mistä näistä etukäteen tietää :D Heinäkuu ja 36+5 starttaa herkullisesti sokerirasituksella, nam :D Liemistä ottaa varmasti tämä meidän poitsu ainakin "potkuraivarit", sen verran herkästi innostuu makeasta!!

Nyt voi jo varmaan ihan "virallisesti" toivotella kaikille ihanaa loppuodotusta, tämä on se kauan odotettu "meidän" kuu!:Heartred
 
aurinkoista ja hyvää huomenta täältä Tampereelta ihan kaikille teille siellä ruutujen takana :Heartred se on sit tosiaan tää "meidän kuukausi" avattu ja täällä alkaa ainakin nuo hormoonit tehdä sen, ettei ihan koko aikaa ole ihan väsy vaikka esikoisen vahtimisessa energiaa kuluukin ihan kiitettävästi ja yritän tässä ohessa vielä "valmistella kotia" uutta tulokasta varten :flower :love7 parhautta........

mieli on jotenkin enemmän seesteinen, jos se sellainen nyt ylipäätään voi olla tällä hetkellä.....ens perjantain neuvolakäynti vähän jännittää kun on se sijainen että tuleeko painosta sanomista taas ja sen sellaista, mutta yritän työntää ne ajatukset taka-alalle ja vaan nauttia kun on energiaa vielä touhuta....vaikka löytyy täältä niitä kipujakin :wink mutta ei niistä nyt ainakaan sen enempää :wink
 
Sateista heinäkuun huomenta! Täällä kerrankin nukuttu "pitkään"! Ei tullut herättyä heti kuudelta kuten yleensä :) Tänään onkin hyvä päivä lähteä shoppailemaan, kun ei ole niin kuuma! Ensin kuitenkin siivousta ja aamupalaa massuun.
Ihanaa "meidän" kuuta kaikille :)
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti! Jeeeee! Meidän kuu, todellakin! :gen053 Tätä onkin odotettu jo vaikka kuinka kauan. Täällä meni viime yö aamuyöstä valvoessa, kun heräsin puol neljän maissa kovaan maha-/alaselkäjomotukseen. Tietenkään en löytäny mun kaurapussia tasan mistään. Mut panadolilla sai sit pari tuntia onneks nukuttua. Tosin, nyt herätessä sama olotila jälleen, alaselkää ja mahaa jomottaa ihan ku pahemmissa menkkakivuissa. Neuvolaan soitin, jossa lääkärimahis vasta keskiviikkona. Eli ei auta ku odotella et lähtis homma käyntiin, luonto ei meinaan eilisen synnärille soiton jälkeen anna myöten mennä sinne ennen ku on ihan pakko. :mad:
 
Meidän vauvakuu! Ihanaa!! :) :) Tsemppiä jokaiselle odotteluun ja paljon supparituulia!

Oikein heinäkuun kunniaksi eilen illalla alkoi pahoinvointi, polttelu ja sellanen huono olo.. kävelin ja kääntyilin sohvalla kunnes päätin napata panadolia ja mennä nukkumaan. Pitkästä aikaa nukuin koko yön..hurraa! No nyt aamulla sama paino häpyluulla ja särky jomotus jatkuu.. vaavi oli jo eilen rauhallinen ja nyt edelleen.. apua! :) Ainakin varmaan jotakin tapahtuu jälleen..

Mies meni töihin ja lasten kanssa oon päinsä päivät nyt sitten synnytykseen asti.. saa nähdä kauanko siihen menee!
Kuitenkin jo kaksi kertaa estelty tätä vauvaa synnärillä joten vois vaikka jo syntyäkkin.. silti odotan vasta parin viikon päästä..
Noh.. nyt on kyllä sellanen olo että miten tästä päivästä selviää.. onneksi mies soiton päässä jos tässä nyt jotain alkaisi tapahtumaan!

Heinäkuuta, ei niin helteistä! :)
 
Ihanaa alkanutta heinäkuuta kaikille! :Heartred Toivottavasti (ja onkin) suurimmalla osalla on nyytti tässä kuussa sylissä. Itsellä se voi lipsahtaa elokuun puolelle jos oikein pitkäks venyy mitä en todellakaan toivo!

Viime yö meni vähän huonosti, supistuksia, kai ne oli kivuttomia kuitenkin mutta aika napakoita sellaisia, tuli muutamia ja sit loppuyö oli alamaha ihan hellänä joka aamulla näkyi isoista silmäpusseista. :D
Kohta suuntana neuvola, joka on taas viereisessä kaupungissa. Ajattelimpa samalla käydä kiertää kirpputorit kun pääsen kerrankin ilman lapsia miehen ollessa lomalla! :) Josko tällä viikolla laittais myös vauvalle ja itselle kotiintulovaatteet valmiiksi kaukaloon ja testaisi turvakaukaloa autoon jne.. Sairaalakassiin pitäis vielä muutama juttu ostaa ja sit ois kaikki valmiina. Pienokainen sais kyllä syntyä mun puolesta vaikka heti mutta tuskin se nyt ihan vielä on tulossa.

Nautin nyt noista mun pienokaisista niinkun joku muukin sanoi, kohta heidän elämä muuttuu aika radikaalisti vaikka vauvaa jo kovasti odotetaan (ainakin esikoinen kun ymmärtää jo), masua hellitään ja pusutellaan. Mutta on se iso muutos koko perheelle!

Jaksamisia kaikille, onneksi ilma on raskausystävällinen tänään. :D
 
:blob3 :blob6 :blob7 :blob9 :blob10 :blob5 JEEE!! heinäkuuu!! aaltoja!!!

Itse käyn ihan kierroksilla ja tätä varmaan luvassa koko viikon,minusta tulee nimittäin ÄITI ens maanataina!!! :)
Viikon päästä tähän aikaan olen jo siis äiti ja saan pikkusen syliin ja ja ja apuaaaa!!!! :)

Seurailen myös kun haukka noita sääennustuksia ensi viikolle. Sormet ristissä toivon viileitä päiviä ja sadetta sairaalapäivien ajaksi! vaikka minähän otan sen pöytätuulettimen sinne mukaan sano kuka mitä tahansa hihih laughing6
 
Kattelin muuten kans käsituulettimia clasulta kun oltiin miehen kanssa perjantaina ostoksilla. :) Saa taatusti tuoda sellaasen jos ei ilmastointi pelaa. Täälä pitääs olla ilmastointi kunnossa kun mies ollut sitä jopa asentamassa kolmisen vuotta sitten.. :D :D

Voi jestas tätä alapään särkyä ja jomotusta.. Nautitaan silti ja puuhaillaan kotia valmiiksi. :)
 
mulla on sairaalakassissa jo clasun 2 pientä käsituuletinta :) haha. ja kun kysyin kätilöltä niin kuulema saa tuoda oman pöytätuulettimenkin! jess :) Monet sanoo kyllä että synnytyksen jälkeen on usein kylmä. toivon että olisi nii ei tarttis hikoilla.

Hei tytöt, en tiiä onko tästä keskusteltu jossain mutta mihin te meinaatte laitaa vauvan nukkumaan ekojan viikkojen ajaksi? Eli siis onko se oma pinnis, pinnis kiinni teidän sängyssä vai kauempana? vauva mukana sängyssä? vai miten?

Itse aateltiin pitää vaunujen kovaa kantokassia meidän välissä sängyssä jossa vauva nukkuu ekan kuukaden ainakin kun itsekkin vielä toivun sektiosta niin on helpompaa että vauva on iha vieressä että pääsee tissille helposti. ja kantokassi missä on vähän reunaa sen takia ettei mies vierähdä siihen vauvan päälle.
 
Mä oon aatellu, ett neiti nukkuu ihan tossa pinniksessä alusta asti. Pinnis on mun sängyn vieressä. Mä oon ite niin levoton nukkuja, etten uskalla vieressä nukuttaa ees minkään kopan tai sellasen kanssa.
 
Jihaa, iloista heinäkuuta täältäkin! Me päästään tänään kotiin jesjesjes viikko sit kirjauduin sisään ja nyt ulos. Vielä pitäis rautapläjäys suoneen saada ja antibiootit siirty tablettimuotoon. Ah kuinka ihanaa :) ja meillä on tarkoitus vauva pitää omassa sängyssä meidän huoneessa, sektiosta huolimatta
 
Täällä on rankasta koiranäyttelyvklopusta selviydytty hengissä ja yhtenä kappaleena! :D
Lauantaina kävi niinkin hyvä tuuri, etten joutunut parkkeeraamaan perunapellolle kilometrin päähän kehästä, vaan sain auton ihan kehän viereen. Siellä sitten istuskelin ja venailin kehän alkamista, eikä tavaroita tarvinnut roudata suuntaan eikä toiseen..!

Sunnuntaina ryhmäkehässä muut kauhistelivat kun olin vielä liikenteessä ja itse esitin koirani. Ihan hirveesti ei tarvinnut juosta, mutta tulipa sieltä ryhmäsijoitus kotiin tuotavaksi! :)

Nyt makoilen ja ihmettelen ja toivon hartaasti ettei tämä päätä tulla ulos ennen sektiopäivää...

Meillä pienellä on jo oma huone, ja siellä tulee nukkumaan omassa sängyssään ihan alusta asti.
 
Me ostettiin semmoinen pinnasänky, johon saa joko tavallisen laidan tai kankaisen jossa luukku. Sen kangaslaidan idea on, että pinnasänky kiinnitetään omaan sänkyyn ja vauvan saa luukun kautta esimerkiksi imetettäväksi. On siis vieressä, muttei samassa sängyssä. Aluksi laitetaan kuitenkin äp laatikkoon ja katsotaan kumpi laita otetaan käyttöön. Jos ei jatkuvasti vaadi yöllä huomiota, saa nukkua ihan normaalissa pinniksessä samassa huoneessa kuitenkin. Mies on uskomattoman levoton nukkuja, joten sama sänky ei ole vaihtoehto. Raukka mietti jopa alkuraskaudessa, jos osuu mun mahaan. Onneksi mahdolliset huitaisut tulee yleensä päähän. :D
 
Janjan Meillä tyty tulee nukkumaan pinniksessä joka on kyl samassa huoneessa mut erillään meidän sängystä. Me kummatkin isännän kans rullataan ja pyöritään yöllä niin paljon, ettei kumpikaan sais nukuttua silmäystäkään jos vauva ois samassa sängyssä :)

Möhis Saas nähä paljon on meidän "pienokaisilla" painoeroo..Tänään äippäpolilla painoarvio 4,1kg :) Ihan siro tyttö siis tulossa :laughing002
 
Vauvarikasta heinäkuuta kaikille foorumin seuraajille. :smiley-bounce016
Ajattelin lauantaisen limatulpanmenon jälkeen että maanantai olisi hyvä päivä syntyä kun heinäkuuksu vaihtuu, mutta eipä ole minkäänlaista merkkiä ollut että niin kävisi ja maanantai menikin jo. Onhan tässä vielä aikaa. Toivottavasti pääsen viemään tyttären farmi messuille katsomaan eläimiä ja onhan siellä vaikka ja mitä muytakin :D.
Onko kellään kokemusta näytöllisistä itkuhälyttimistä? Yks päivä selailin niitä ja pitkästi alle sadan euron saisi näytöllisen, mutta onkohan millasia muuten toimivuudeltaan?
 
Noooniin, eilen olin tosiaan siellä sokerirasituksessa ja niinhän siinä nyt sitten kävi, et GDM täällä on.. Sekä paastoarvo että kahden tunnin arvo ylittivät sallitut ja nyt sitten tuo kokoarvioultran lähete "uusitaan" raskausdiabeteksen varjolla ja vielä ensi viikolla on aika hoitajalle. Eihän tässä nyt kovin ihmeitä ehditä ennen tekemään kun laskettuun on kuitenkin se "3" vkoa, mutta no, jos se edes hiukan vaikuttaa niin hyvä niin. Saas nyt sitten nähdä, koska sinne ultraan päästään ja millaista arviota ne tuosta jötkäleen koosta oikein antavat.. Koska teillä muilla raskausdiabeteksen "omaavilla" on tuota ultraa tehty ja millaisia päätöksiä käynnistyksestä jne olette saaneet?
 
Meillä vauva nukkuu omassa huoneessa alusta saakka (kolmivuorotyö asettaa oman haasteensa vanhemmuuteen). Mutta pojan huoneessa on kyllä sänky, että siinä voin mä kyllä köllistellä sen mukaan mitä tarve vaatii. Pieni uhraus siitä että toinen pysyy työkykyisenä :wink Ja läheisyyttä sekä hellyyttä voi kyllä osoittaa muuallakin kuin sen muutaman neliön peittomajassa :wink
 
Takaisin
Top