Heinäkuun höpinät

Sindy

Asioista perillä oleva
Lokamammat 2017
Helmikuun äidit 2019
Niin se on vaan jo heinäkuu. :woot: Kesäkuu meni toisaalta kamalan nopeasti, mutta toisaalta tosi hitaasti :)
 
Helkutti, mua puri eilen punkki :hungover: Iski heti kauhea paniikki että nyt saan sen aivokuumeen tai vähintäänkin borrelioosin! Mutta ehkä todennäköisyys on aika pieni... Enempi huolettaa tuo taapero, kun sen vaatteiden mukana se punkki sisälle varmaankin tuli :nailbiting: Nyt tehdään kyl tarkka punkki check joka ilta... Täytyy huomenna soitella neuvolaan että pitääkö ottaa minikuuri antibioottia varmuuden vuoksi.
 
Punkit on mun kauhu... meil on joka ilta punkkitarkistus suikun yhteydessä ollu keväästä asti.
 
Mulla oli yks ilta punkki hiuksissa mutta ei ollu tarttunu kiinni onneks. Pojalla on ollu kerran punkki hiuksissa ja kerran oli tarttumassa päähän. Lähti kun kampasin hiuksia mutta pieni jälki jäi. Seurattiin jonkun aikaa sitä puremakohtaa mutta ei tullut mitään eikä muutenkaan tullu oireita. Punkit on ällöttäviä :yuck: Täällä päin niitä on paljon joten säännöllisesti saa tarkistaa ettei niitä oo. Koiran mukana tulee myös.
 
Toi tarkastus pitäs muistaa tehä mut eihän sitä muista ikinä. Varmaan siks ku ei oo vielä kohalle osunu? Tänäänki neiti juossu ties missä pellolla..
 
Nuorempana oli punkki päässyt puremaan. Nousi kova kuume ja löyty rinkula jalasta. Toista kertaa en halua kokea sitä, mut silloin tuli heinikossa juostua. Poika tulee tarkasttetua jos heinikossa käydään.

Nyt vasta tajuaa ajan kulun. Kuukausi sitten plussasi ja oltu jo kuukausi raskaana. 8 kuukautta jäljellä.. :D
 
Moi, tänään uskaltauduin tänne kirjoittelemaan. Lisäsin LA:n listaan ja vähän kommentoin muuallekin. Aika hiljaista näyttää olevan. Meille tämä ylläriplussa juhannukselta on kolmas. Eka ja toka ovat jo 8 ja 7, mutta mies vielä yhden halusi ja minä hullu suostuin. Eka neuvola reissusta palatessa 12.7.
 
Kyllä sit muistaa tarkistaa, kun punkki on jossain ollu. Pojalla oli hiuksissa ja sen jälkeen oon huolella tarkistanu. Siltikin kerran oli tosiaan just tarttumassa päähän :sad001 Ja mulla käveli punkki reidessä äsken. Koiran mukana niitä tulee sisälle :sad001 Inhottavia ovat ja nyt tuntuu koko ajan siltä, että jossain kävelis punkki! Yök :yuck:
 
Tervetuloa Tuulentytär! Hyh, täällä missä me asutaan ei onneksi ole punkkeja kuin satunnaisina havaintoina tavattu. Meillä on musta koira, jolla hyvin tiheä karva, niin syynääppä siitäkin sitten punkkeja. o_O

En kyllä opiskeluaikanakaan koskaan bongannut ainuttakaan, vaikka asuttiin paikkakunnalla jossa punkkeja oli.
 
Soitin neuvolaan, pitää vaan seurailla jos tulee kuumetta tai se rinkula, niin sit pitää mennä lääkäriin. Mutta punkin puremakohta on jo ihan kivuton ja jäljellä vain pieni punainen piste. Joten ehkä tästä ei nyt mitään vakavampaa seuraa, tosin se puutiaisaivokuumehan oireilee vasta joskus viikkojen tai kuukausien päästä :nailbiting:
 
Varasin netissä just ajan soketirasitukseen, elokuun aluun
 
Meillä töissä parvorokko epäily..
Tänään oli neuvola ja siellä siitä kysyin samalla.
Huomenna meen verikokeisiin ja jos positiivinen niin äippäpolille jatko ja jos negatiivinen niin parin viikon päästä uusi verikoe..
Nyt 7+3
 
Mä olin esikoisen aikana kans verikokeissa parvorokon takia, en oo sairastanu sitä niin toivottavasti ei nyt tuliskaan töissä lapsille eikä poitsulle.
 
Huomenna varhaisultra, tuntuu että pyörryn tästä jännityksestä ja odottamisesta jo nyt! :sorry:
 
Pari päivää on vaatteet kiristäny päällä niin samperisti...oli pakko vaihtaa mekkoon vaikka ulkona tihkuttaa, työhousut tuntuu vaan niin äärettömän epämukavilta!
 
Onko kellään tietoa onko ihan ok olla paljussa lämpimässä vedessä normaalisti ja käydä saunassa tässä ekalla kolmanneksella? Olis useamman päivän mökkireissu tulossa huomenna...
 
Onko kellään tietoa onko ihan ok olla paljussa lämpimässä vedessä normaalisti ja käydä saunassa tässä ekalla kolmanneksella? Olis useamman päivän mökkireissu tulossa huomenna...

Miksi ei olisi? Suomessa äidit saunoneet kautta aikojen. :) Ja palkissa, lämmintä vettähän se on :)
 
Takaisin
Top