Heinäkuun höpinät

Keskustelun 'Laskettu aika tammikuussa 2015' aloitti miuk, 3 heinä 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. MinniV Peruskäyttäjä

Soittelin tänään neuvolaan verikokeen tuloksia. Olin ihan äimänä, kun kuukaudessa oli hemoglobiini noussut 93>113 Obsidanilla. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että nyt rautaa popsimaan. Ei tainnut muistaa sitä ekaa käyntiä ja kuinka alhainen hemoglobiini silloin oli. Lisäksi selvisi, miksi niin paljon täällä päin pumpataan ihmisestä verta. Oli otettu HIV, kuppa ja tippuri sekä veriryhmä ja tietty ne seulonnat.

Olin tuossa viikko sitten ihan fiiliksissä, kun jaksoin päivittäin treenata, tehdä kotityöt ja puuhailla lasten kanssa. Ajattelin, jotta ihanaa että pahoinvointi oli tässä. Tuolloin raskausviikkoja alle 11. Noh, viimeiset kolme päivää, tämä mukaan luettuna, olenkin sitten oksennellut ja maannut sängyssä nukkuen tai kirjaa lukien. Raskausviikkoja 11+4. Onneksi on niin ihana mies, että ymmärtää. Eilen sain hirveet itku-potku-raivarit ja vollotin, että kun on koko ajan niin paha olo ja tutut pyytää sinne ja tänne ja mä en vaan jaksa, kun ne painostaa. Eihän se nyt noin oo, mutta tässä tilassa tulee kaikkea paisuteltua ja liioiteltua.
  2. exteri0r Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Tänään kuulin ekaa kertaa sydänäänet. Kauhea jumputus kävi ja käski neuvolatäti sanoa lapsen isälle, että ihan on terveen kuuloinen ja reipas sydän. Mies kun ei ole mukana yleensä, kun on aina nukkumassa päivät kun yöt töissä. Harmittaa hänen puolestaan ... :sad001

Lääkäriajankin sain, viimein ! Sitä lähdin kyselemään melkein kuukausi sitten. Onneksi myös sama lääkäri voi tarkistaa tuon nt-ultrassa tehdyn löydöksen. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. IhmeJaKumma Peruskäyttäjä

Mun mahassa tuntuu nyt selvä muutos! Se on pinkeä kuin ilmapallo ja napa näyttää suurelta kraaterilta :D mun napa on ollu yleensä sellainen että se ei ole kamalasti näkynyt, kun sen verran on tuota vararengasta aina ollut, että yläosa on vähän niinku painunut napaan päin, mutta nyt se on tosi iso pyöreä reikä.. :eek: ja tosiaan painoa ei ole nyt tullu enää lisää paljon, vaikka maha on kasvanut.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
  4. minmi Aloittelija

En oo varma onko täällä jo puhuttu vauvan liikkeistä jossai tietyllä osiolla, mutta täälä eilen tuli tajuttua, että "rytmihäiriöt" onkin vauvan potkimista. Ihan hullua. Olin varautunu, että ensikertalaisena ei liikkeitä varmaan kuulu pitkään aikaan ja mietin , etten Edes varmaan osaa tunnistaa, mutta kyllä sen näköjään tietää. Täälä ei tosiaan mitään pieniä hipasuja tuntunut vaan ihan kunnon meteliä monta kertaa päivässä ja oon nyt viikolla 16+3 :)
    • Tykkää Tykkää x 4
  5. exteri0r Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Tuohon mahakeskusteluun: mulla alavatsan nahkaa nykyään kiristää koko ajan. Kasvusta ja venymisestä lienee johtuvaa, vai ? Tämmönen tyhmä kysymys esikoisen odottajalta. :rolleyes:

Tänään on ollut vauhtipäivä: kokeiltiin taas (syvän!) ojan pohjia auton kanssa ja säikähdin kunnolla. No, onneksi mitään ei käynyt ja isäpuolella kävin tarkistuttamassa auton 10 km päässä ja sanoi että kaikki on ihan ok. Ihme ja kumma, moukan tuuria kun rupeaa peiliä laittamaan ajon aikana :wink
    Doblerinkin sain tänään velipuolen avovaimolta karkkipussin hintaan, kun vei vain. Kunhan käpäsen Postista hakemassa mammahousut, niin rupean testaamaan osaanko ajaa 1 nappulan laitetta.
  6. Lila-Aurora Ihastunut foorumiin Tammikuunmammat 2015

Minmi, kyllä ne liikkeet noilla viikoilla voi jo hienosti tuntua vaikka olis ekakertalainenkin! :) Mä oon jo jonkin aikaa luullut tuntevani jotain mutta uskon kuitenkin että ihan muita kuplia on tässä ummetusmahassa ollut... Toissailtana nukkumaan mennessä sitten tunsin sen mukavan tutun hipsuttelun.. ♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Hansu_79 Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Mä olen tässä viime viikkojen aikana päässy siitä väsymystunnelista ulos ja eilen sain vapaapäivällä semmosen virtapiikin että huh huh :) Siivosin kämpän ja siirsin vauvalle suunnitellusta huoneesta yhden sohvan esikoisen avustuksella takkahuoneeseen. Nyt sinne voi alkaa suunnittelemaan vauvajuttuja pikku hiljaa, kun tila on tyhjempi. En oo pitkään aikaan saanukaan tommosta siivouspuuskaa. Toivottavasti niitä tulee useemmin tästä lähtien.
    • Hauska Hauska x 1
  8. IhmeJaKumma Peruskäyttäjä

Kokeilin doplerilla kuunnella ääniä ja ottaa aikaa samalla. Oli alkuun vähän hankalaa, mutta laitoin sekuntikellon päälle ja 15 sec ajan sydän löi 34 krt. Eikös se syke oo sitten 4×34=136? :) Pari viikkoa sitten neuvolassa se oli 160 :D

9. cora^^ Aloittelija

mä kans aamulla laskin sykettä muutaman kerran ja vaihteli 156-160 välillä mulla on myös alkanut oikealla puolella välillä ihan tajuton särky/vihlominen. Sellanen ettei henkeä meinaa saada, mutta eiköhän ole jotain kasvukipuja tms. ja vauvan löydän aina tuolta oikealta puolelta
  10. IhmeJaKumma Peruskäyttäjä

Meillä myös löytyy vauva melkein aina oikealta. Nyt kun on kasvanut niin on hieman eri kohdassa mun mielestä. Odotan vaan koska tuntis liikkeitä. Sellasta pientä jännää tunnetta tuntunu pari päivää tuossa navasta vähän alas ja oikealle, mutta olisko toiveajattelua?! :D

11. Prötkis Aloittelija

Milloin vauva alkaa kuulemaan masussa? Mulla on tuo raskauskoru tuossa odottelemassa mutta en tiedä millon olis oikea aika ottaa se käyttöön :p

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
  12. Hansu_79 Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Alkaakos vauva kuulemaan joskus rv 24 aikoihin. Muistelen lukeneeni jotain semmosta.
  13. snövit Peruskäyttäjä Tammikuunmammat 2015

Bola-korujen mainoksissa mainitaan, että jo viikosta 20 eteenpäin vauva voi kuulla sen. Eri asia onko siitä todellista hyötyä, mutta onhan ne korut kyllä nättejä :) Katsoo nyt tuleeko itse hankittua.
  14. Minlex Tuttu foorumilla Tammikuunmammat 2015

Mistä niitä koruja saa ostettua? Mietin sellaista jo viime raskaudessa, mutta en koskaan ottanut selvää.
  15. miuk Addikti Syyskuunmammat 2015 Marrasmammat 2017

Mä aloin viimeks käyttää jo aiemmin, ihan siks ku koru oli niin nätti. Mä tilasin www.bolakorut.fi, siel oli iso valikoima. :) Mulla Gaia-malli.
  16. cora^^ Aloittelija

Mulla on kans bolakoru, tollanen double heart :) ja mä oon kyllä jo nyt käyttänyt sitä kun tykkään itse korusta :D mutta tosiaan sanotaan et viikosta 24eteenpäin vauva kuulee ääniä.
  17. ilona-- Aloittelija

Ebaysta saa paljon halvemmalla :) ite laitoin just 2 tilaukseen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
  18. miuk Addikti Syyskuunmammat 2015 Marrasmammat 2017

Pitääpä kaivella oma bola kans käyttöön. :) Eilen ja tänään alko aamu taas oksentamalla. Hohhoijaa, viikkoja 12+3, luulis et pikkuhiljaa loppuu. Väsymys edelleen kova, tiukkaa tekee jaksaa töis, onneks enää 2,5 viikkoo. Lapaluiden välissä lihaslukko, selkä välissä töiden jälkeen tosi jumissa. Kovasti tuntuu rankemmalta tää alkuraskaus, ku esikkoa odottaessa.
  19. IhmeJaKumma Peruskäyttäjä

Tänään tunsin varmasti jo vauvan liikkeet! Heitin töissä hetkeksi pitkäkseni ja masussa alkoi kutittaa ihan hirveästi. Edelleen sama kohta josta tunsin pienempää kutinaa jo vkl. Nyt tuntui selvemmin ja pidempään ja tunsin myös uudestaan hieman myöhemmin. Aivan kuin pieni kala olis uinut ja hipsutellut mun mahaa :D ihana tunne :Heartred mulla eka raskaus ja tänään 13+6

• Tykkää Tykkää x 1
  20. Anna K. Peruskäyttäjä

Mä tunsin esikoisesta liikkeet 15+5, istukka oli silloin takana ja on nytkin. Odottelen tässä pikkuhiljaa että koska voisi tuntua. En nyt ihan vielä mutta lähiviikkoina. Esikoinen oli kyllä mahassa (kuten ulkopuolellakin) hyvin liikkuvainen. Tämä ei ultran perusteella niinkään. :)

Mulla on myös kireä maha ja kraatterinapa. Se napa ei ole kiva. Ja kutiaa nahka, muistan että viimeksi kutisi myös näihin aikoihin. Varmaan venyy.

Jaa tämä sivu