Heinäkuun höpinät

"Raskausvaivoista" jäljellä vihlova SI-nivel ja kova vatsa (enkä tarkoita nyt pyykkilauta-vatsaa :D). Yritän syödä ja juoda kaikkea mikä auttaisi tähän epämukavaan vaivaan. Olen esimerkiksi todella huono juomaan vettä, niin nyt olen yrittänyt opetella juomaan sitä enemmän. Taannoin koin suurena saavutuksena kun työpäivän aikana sain ½ litran vesipullon tyhjäksi.

Varsinaista pahoinvointia ei tullut ollenkaan enkä usko että enää tuleekaan. Ruuat ovat pysyneet sisällä koko ajan. Eikä mitään varsinaista inhokkia ruokien ja juomien suhteen ole tullut, kaikki sama uppoaa kuin aina ennenkin. Olen herkkä yökkimään kaikkea sitkeää ja nyt on refleksi ollut ehkä hieman herkempi.

Tällä hetkellä mennään vk 14 ja juuri laskeskelin, että seuraavaan neuvolaan (silloin myös ensimmäinen lääkärikäynti) on kolme viikkoa ja rakenneultraankin enää 6 viikkoa :) Sitten ollaankin jo puolessa välissä. Nopeasti on, ainakin omalta osalta, tämä ensimmäinen kolmannes mennyt. Ehkä siihen on vaikuttanut se, että olen koko ajan ollut rennoin mielen. En ole stressannut/jännittänyt mitään, vaan antanut päivien kulua niin kuin ovat kuluneet. Työpäivät menee vauhdilla ja iltaisin tulee myöhä niin nopeasti että hämmestelen aina kelloa, että joko se on noin paljon. Hyvä fiilis ollut koko ajan, vaikka epämukavia vaivoja onkin ollut. Hienosti pääsin eroon tupakasta heti testin jälkeen ilman kiukutteluja ja repsahduksia, eikä ole kyllä ollut yhtään ikävä aurinkoisina päivinä sangria-kannua terassilla :) Siihen kyllä on auttanut se, että olen ollut terassilla, mutta minulle on tehty oma alkoholiton sekoitus. Tunnelmaan päästy joka tapauksessa eikä ole tarvinnut perus limsaa juoda.

Onneksi auringonpaiste ja lämpöiset kelit tulivat takaisin ja saadaan nauttia kesästä täysin rinnoin (kuppikoon kasvaessa tasaiseen tahtiin)
 
Aurinko ja lämpö on kyllä nyt plussaa, täysin samaa mieltä. (: Kerkesikin jo rueta masentamaan, että eikö tänä kesänä olekaan lämpöisiä päiviä, mutta täällä ainakin varjossa näyttää mittari hieman yli 30 astetta. Vielä kun rannalle pääsisi vähän ruskeaa hankkimaan pintaan !

Oi että, olen onnellinen ! Haaveilin jo viime viikolla, että kun pääsisi tänä kesänä käymään Lahdessa vähän sukuloimassa (lähes kaikki sukulaiset asuu Lahdessa tai sen ympäristössä), niin äidin täti on menossa sinne tässä lähiaikoina ja jos hyvin käy, niin samalla kyydillä pääsisi kattelemaan etelän hetelmiä. :smiley-bounce012
 
Tänään, rv 10+3, kaivoin kaapist ekat mammahousut päälle. Mukavat, trikoiset caprit, niissä oli hyvä tehdä pihahommia. Tavalliset housut mahtuis kyllä vielä, mut ei oo mitään vastaavia. Ja pakkoha se on myöntää, et oli noi ihan törkeen mukavat päällä. :D
 
Pitääpä lähteä Iisalmeen Rokkisille katsomaan, näkyisikö siellä jotakin kiinnostavaa. Kaveri antoi 1½ tunnin varoitusajan tulla sinne, mutta eiköhän tästä kerkeä. :D
 
Ja oli huono reissu: palkaksi sai vain kaamean pääkivun, joka tuntuu olevan vain takaraivolla. Liekö niskat jumissa taas ? Olisipa edes jotakin lääkkeitä, joita voisi ottaa mutta ei ...

Vähän järkytyinkin siellä Rokkisilla, kun oli ikärajaton tapahtuma ja bongasin sieltä max. 13-vuotiaan tytön, jolla oli erittäin löysä toppi ja mm. käsiaukoista näkyi koko kyljet. Tällä neitokaisella oli alla vain tissiliivit. En voisi koskaan itse pukeutua noin saatika jos olisi tyttölapsi, että antaisi hänen pukeutua noin. :| Veti sanattomaksi.
 
Hyvää heinäkuun alkua mammat! :) nyt taas kuulostelin aamulla pitkästä aikaa dopplerilla pikkuisen menoa ja syke oli siinä 146-149 paikkeilla. Mulla on muutenkin niin vahva epäilys että olis pieni poika tulossa ja sitten vielä tälläiset matalat "poikasykkeet" . Jännittää kun miettii ja odottaa rakenne ultraa, onko fiilis oikea? :) aika matelee. Vielä noin 7 vk....

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Hei, kylläpä sait mielenkiinnon heräämään. Mitä tarkoitat matalilla poikasykkeillä? Onko tyttö ja poikavauvoilla oikeasti eroa sykkeissä?
Nim. täälä kovasti jännätään tuleeko tammikuussa toinen tyttö vai olisiko sittenkin poika.
 
Minlex: Se on uskomus jolla ei ole siis tieteellistä näyttöä mut kuulemma usein on pojilla matalampi syke kun tytöillä.... täällä kans jännätään kumpi on kun oon nähnyt molemmista unta :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mua vähän meinaa tuskastuttaa nuo helteet.. Oon jo pariin kertaan miettinyt, että oon kyllä niin onnellinen että saan talvivauvan, koska noi helteet tuntuu jo tässäkin vaiheessa (13+6) vievän kaikki mehut tästä mammasta, että mitä jos sitä olisi tässä vaiheessa viimeisillään raskaana.. Huhhuh :D
 
marke mä niin ymmärrän sua. Ite en ole koskaan tykänny helteistä, saati sitten kun olen raskaana. Mun aikasemmat raskaudet olen ollu aika loppusuoralla kesällä ja voin sanoo et oli yhtä tuskaa. Nyt oon niin onnellinen et olen viimesilläni talvella.
 
Jep, esikko syntynyt syyskuussa, viime loppukesän helteet oli aika tuskasia...
 
Ja oli huono reissu: palkaksi sai vain kaamean pääkivun, joka tuntuu olevan vain takaraivolla. Liekö niskat jumissa taas ? Olisipa edes jotakin lääkkeitä, joita voisi ottaa mutta ei ...

Vähän järkytyinkin siellä Rokkisilla, kun oli ikärajaton tapahtuma ja bongasin sieltä max. 13-vuotiaan tytön, jolla oli erittäin löysä toppi ja mm. käsiaukoista näkyi koko kyljet. Tällä neitokaisella oli alla vain tissiliivit. En voisi koskaan itse pukeutua noin saatika jos olisi tyttölapsi, että antaisi hänen pukeutua noin. :| Veti sanattomaksi.

Minä pukeudun kesällä hyvinkin usein niukkoihin ja paljastaviin vaatteisiin. Itestä on inhottavaa olla t-paidassa kun se on niin kuuma ja nihkeä ja nahkea. Joo ei ehken ihan ton ikäsen tartteis vielä, mutta itekin alotin yläasteen aikoihin noin pukeutumaan :) Ajattelen aina vaan että kattokoon se kuka kahtoo, mutta pukeudun näin koska viihdyn ite parhaiten näissä vaatteissa :)
Talvella onkin sitten sellaset toppaukset päällä että just ja just nenä näkyy :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Hei asiasta ihan toiseen mutta osaako kukaan sanoa miten tota vauvakalenteria pitäisi oikeasti lukea. Eli jos viikko vaihtuu 14> 15 niin luetaanko sitä että mitä viikolla 16 tapahtuu vai viikolla 15? Osasinko selittää nyt oikein? Oon ite aina lukenu sen mille numerolle viikkovaihtuu mutta sähköpostiin tulee aina seuraavalla numerolla eli tässä tapauksessa 15 sijaan 16
 
Minmi mulla nyt rv 11+6 menossa eli raskausviikko 12. Huomenna kun vaihtuu 12+0 niin alkaa raskausviikko 13.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään ajelin aamulla töihin tyhjää tietä, aurinko paistoi ja mielen valtas niin hyvä fiilis! :) Ihanaa olla raskaana taas. Noh, asian kääntöpuoli löytyy töistä. Meil on tosi raskaita, väkivaltaisia miespotilaita. Pelkään koko ajan saavani iskun tai potkun mahaan. Aina kun ei pysty välttämään heidän hoitamista, kun miehitykset on pienet. Onneks papu on viel hyvin suojassa ja töitäki enää 4 viikkoa.
 
No aikuinen ihminen on eri asia, mutta .... hennan nestas.

Viime päivinä on ollut tosi usein mahakipuja. Myös ilmavaivat on ilmestyneet ja tänään kotiinpäin tullessa alkoi kamalat vatsakivut kesken automatkan. Onneksi ei itse tarvinnut ajaa. Kestivät vain max 5 sekuntia ne kunnon kohtaukset mutta ne olikin elämän pisimmät 5 sekuntia.
 
Täällä alkaa huomiseta rv 16+0. Täysin oireetonta elämää ollut jo yli kuukauden verran. Tänään oli toinen neuvola jossa kuunneltiin myös syke, oli ihan normaali ja kuului hyvin :) Verenpaine ja hemoglobiini ok. Ens viikolla olis sitten lääkärikäynti ja sen jälkeen saa odotellakkin elokuun 15 päivään asti toista ultraa :grin
 
Mulla vissiin on tulossa joko poika tai sitten poikamainen tyttö :grin Alkuraskaudessa oli ihan tyttöfiilis ja nyt se on kadonnut kun mies on sitä mieltä että sieltä tulee potra poika :grin Dopplerilla on sykkeet alle 150 mut neuvolassa oli 155. Alkuraskaus oli helpompi pahoinvoinnin osalta kun esikkoa (joka on tyttö) odottaessa, nyt on kamala väsymys ja voimattomuus koko ajan ei millää meinaa loppua. Mieliteot oli viikonloppuna hampurilaispainotteiset ja tänään taas meni litra mansikoita yheltä istumalta
 
Mä varasin just ajan sokerirasitukseen, 15. viikolle. Tänään tuli ihan hirvee himo makkarakeittoon ja sitä tehtiinki sit monen päin satsi kerralla, namnam. Mä soitin tänään mun mummulle ja kerroin, että pojasta tulee tammikuussa isoveli, mummu oli niin onnellinen. Isovanhemmat on aina olleet mulle tosi läheisiä ja tärkeitä ja onneks heitä on kolme neljästä vielä näkemässä munki lapset. :Heartred
 
Takaisin
Top