Hyvää heinäkuun alkua mammat! :) nyt taas kuulostelin aamulla pitkästä aikaa dopplerilla pikkuisen menoa ja syke oli siinä 146-149 paikkeilla. Mulla on muutenkin niin vahva epäilys että olis pieni poika tulossa ja sitten vielä tälläiset matalat "poikasykkeet" . Jännittää kun miettii ja odottaa rakenne ultraa, onko fiilis oikea? :) aika matelee. Vielä noin 7 vk....
Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
Jänniä aikoja. :) Mulla viikko ekaan neuvolaan ja 11 päivää nt-ultraan. Mulla on sellanen olo et tää raskaus ois jo pidemmällä, maha pömpöttää hirveesti (paino edelleen lähtölukemissa) ja paha olo alkaa jo nyt helpottaa, vaik pitäs olla vasta 9+5.
Heippa! :) Meillä on nt-ultra ens viikolla, tosi jännää ja kivaa mennä sinne :) Kesäloma loppuu kohta ja jännittää, että miten jakselen raskaana töissä, vieläpä kun lähden yksin ulkomaille eikä oo poikaystävän tukea arjessa ja tosi työntäytäiset rankat viikot edessä. Mutta just sopivasta alkaa toinen kolmannes niin pahoinvointi ym. helpottaa ja jossain opuksissa luki, että energiaakin pitäis riittää vaik kuinka tolla jaksolla :D
Vatsaa turvottaa, kiristää, vaatteet puristaa, vaikka paino edelleen raskautta edeltävissä lukemissa. Väsyttää, huono olo, ruoka ei maistu. Nukun huonosti. Jännittää onko masussa kaikki hyvin, vielä yli viikko ultraan. Töissä tukalaa, tänäänkin siirreltiin yli 120 kiloista kuntoutuspotilasta ees taas. Huh. Huominen töitä ja sit onneks kaks vapaata...
Minua alko äsken jännittää entistä kamalammin se huominen seulonta ja ihan kirjaimellisesti oksettaa, kun pelottaa niin että sieltä löytyy jotain kamalata. :/
Sama täällä, mitä vähemmän on aikaa nt-ultraan, sitä enemmän pelottaa... Viimeks oli sama, meinasin oikeesti oksentaa, kun käveltiin ultrahuoneeseen. Jännitys laukes samantien, kun syke alkoi paukuttaa ruudulla ja sit sainkin karseen päänsäryn. :D Toivotaan, että exteri0r saatte hyviä uutisia. <3 Me joudutaan odottamaan ens viikon tiistaihin.
Eilinen meni sängyssä. En päässyt mihinkään. Päätä särki ja oksetti. Ryömin suihkun lattialle jossa sitten oksensin sappinesteitä myöten. Tänään yritin järsiä kurkkua aamulla että ei tulisi huono olo. Ompa tämäkin elämää.. pari viikkoa niin päästään lomalle. Luojalle kiitos ja jos siihen mennessä vois tää olo helpottaa.
Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
Seulonta meni hyvin. Silmät ihan pyöristy, miten paljon olikaan Tiitiäinen kasvanut viime näkemästä. Vähän meinasi olla unelias kaveri, kun kätilö hetken ravisteli alavatsaa ja lopulta yskäisyjenkin jälkeen piti nousta ylös pomppimaan ja heiluttelemaan raukkaa hereille. Sitten innostukin toisen pomppimiskerran jälkeen liikkumaan niin että ei meinannut saada niskaturvotusta lainkaan otettua.
Jännitys oli siis turhaa, kaikki oli hyvin (:
Mulla laukesi kanssa jännitys nt- ultran jälkeen kovalla päänsäryllä. Nyt kun siitä on jo pari viikkoa aikaa niin jännitys on alkanut taas tiivistymään, vielä 6 vk ennen kuin selviää onko kaikki edelleenkin hyvin. ...
Oivoi, päänsäryt raskausaikana ei ole kovin nannaa. Varsinkaan, jos on migreeniä kuten minulla. Itse kun en kehtaa syödä edes mietoja särkylääkkeitä, joissa ei lue että olisi haittaa. :/ Se on vaan sitten aina kärvisteltävä.
Mä koitan kanssa olla mahdollisimman vähillä lääkkeillä kun joudun syömään verenpaine lääkettä mulla on ollut vuosia korkea alapaine ja pulssi taas tosi matala. 54-60. Ja syytä ei ole löytynyt. Kun särkee niin koitan nukkua jos mahd. Muuten panadolia.... Onneksi tää raskaus on laskenut paineet normaaliksi :)
Kuuntelin taas doplerilla pienen ääniä.. Nyt oli ihan selvät heposen laukat siellä istukan äänen seassa
Huomenna neuvola ja perjantaina mennään nt-ultraan. Voi miten alkoi ihan jännittää!
Onko täällä muita, jotka voi syödä jotain tiettyä lihaa tai tietyllä tapaa valmistettua lihaa, mutta sitten muut lihavalmisteet pistää jo oksentamaan kun ajatteleekaan syömistä ? Tässä juuri popsin ihan innoissani kanasalaattia eikä okseta - jota pysähdyinkin ihmettelemään. Sen sijaan jos kukaan edes mainitsee vaikkapa jauhenlihaa niin alkaa mahassa velloa valmiiksi. :/ Lihavalmisteet on muuten tosi hyviä varsinkin omatekoisena, esim. paistit ja (äidin) lihapullat, mutta hyi olkoon kun nyt ajatteleekaan ...
Ja IhmeJaKumma: mulla oli ainakin tosi kivat kätilöt (toinenkin kävi katsomassa sitä kalvo/kiinnikeasiaa) nt-ultrassa, joten eiköhän sullekin kiva kätilö/kivat kätilöt saada ! :) Ja jos äänetkin kuuluu niin hyvä jutska !
En ole muuten kertaakaan itse saanut kuunnella, kuuluuko sydänäänet. Tänään sanoi vain, että tosi hyvästi lyöpi sydän siellä, kun sanoin että pelottaa että siellä onkin eloton olento. :/
Mua ällöttää tällä hetkellä jauheliha ja kana, oksensin niitä syötyäni ja jäi inhotus päälle. Kalaa tekee hirveesti mieli; just söin kananmuna-sillivoileipää iltapalaks ja raahasin kaupasta kalapullia, silakkaa yms.
Jauhenliha on kyllä yksi pahimmista. Miehen äiti oli tehnyt sunnuntaina syntisen hyvää jauhenlihakeittoa, mutta vähän harmitti kun ei voinut syödä kuin kasvikset, kun pienestäkin lihanpalasta piti istua hetki ja miettiä, että tuleeko se ylös vai ei.
Joo ei mua se jännitä, vaan se että näkee oman pienen vauvan siellä :) tätä vauvaa on odotettu niin monta vuotta, enkä uskonut saavani edes lapsia, eli tää on vielä vähän tätä "oonko mä oikeasti tulossa äidiksi" -jännitystä <3
Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
Vitsi ettois kiva, kun sais kotiin ultraäänilaitteen niin vois aina vilkuilla mitä tonne masuun kuuluu. Kuitenkin mullaki oli tänään vasta toinen ultra niin oli kasvanu aivan hitokseen siitä, mitä varhaisultrassa näkyi.
Voi hitsi etton tuon soten tulemisen jälkeen pelkkä ajanvarausnumeron löytäminenkin vaikeaa ! Vielä katoin Ylä-Savon soten sivuilta nuita numeroita, mihin soittaa aikaa äitiyspolille sen kohdussa olevan kalvon takia niin eikö vaan heti ohjannu toiseen numeroon.
Viimeksikin kun etsi ajanvarausnumeroa neuvolaan, kun muutettiin, niin kierrättivät varmaan 4-5 eri numeron kautta. Meinaa palaa hermo näiden numeroiden kanssa.