Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi mies sai aikaiseksi jo sen verran valmistella heitä että sanoi emailissa heille että tiedossa on iso ylläri kun tulevat Berliiniin. Ja nyt he sitten jo pohtivat siellä mikähän se mahtaa olla :) Kiva nähdä sitten autenttiset reaktiot kun tavataan.

Sf-mitta oli tänään rv 26+0 26cm. Rv 21 se oli 21 cm. Tiettyä kaavaa siis havaittavissa :P

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kauhee kun tuntuu olevan isoja lukemia teillä, tulee ihan sellanen olo et onko mulla nyt jotenkin liian pieni toi :eek: (Mymmen nyt ymmärrän :D) Mulla oli nyt 24+0 21cm.... Se terkka kylläkin näytti tietokoneeltaan että just tasan käyrällä mennään..

Joo käyrillä sitä on täälläkin menty neljässä aikaisemmassa. Tästä nyt joutuu uusiks tutkimuksiin.

heinukka, mua taas kauhistuttaa ku tuntuu et on niin iso luku... pelottaa et tulee vielä jättiläismäinen maha ja monsterivauva!

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

Elisheva, aika samoilla mennään, 21+4 21cm ja 26+1 26cm. Toivottavasti ei ole tulossa jättivauvaa silti :wink

Tänään tuli ostettua taas kunnon läjä pojulle vaatteita! :) Kyllä nuilta kirppareilta löytyy paljon hyviä vaatteita ihan pilkka hintaan. :) Aijotteko te käyttää vauvalla nuita kestovaippoja? Minä oon koittanu pyöritellä niitä vaippoja käsissä, lukenu netistä ja äitiyspakkauksen ohjeista miten niitä käytetään mutta ku ei mee oikee järkeen että mikä osa kuuluu minnekki ja mikä pestään ja mikä ei jne!!? :o ja ku niissä joissaki on se imuosa kiinni niin pestäänkö se koko vaippa sitte vai häh? :D :D Mieluiten käyttäisin niitä kestoja ku kertakäyttöisiä, säästyis rahaa ja ei tulis roskaa niin paljoa ! :) Noh on tässä vielä kuukausia aikaa opiskella :) Mun maha ei oo kasvanu enään pitkään aikaan oikeestaan ollenkaan, selälläänki ku makaa niin siittä oikee ees tiiä et sielä vauva on? :o SF-mitta oli kuitenki 24, sano neukkari et se olis liian iso ku viikkoja oli sillon 22+4 ? :o Kyllä se vauva kuitenki liikkuu tuola joka päivä (tosin nyt 2 vähä hiljasempaa päivää) että tuskinpa sillä mitään hätää on :o 10.7 on taas neuvola niin voihan se olla et tuo sf-mitta on tasoittunu,sen kuulee sitte :)

tipitii: sain veljeni vaimolta jotain kestovaippoja ja samaa olen miettinyt. Miten niitä käytetään? Ohjeita en vielä ole etsinyt mutta paljon on oppimista varmasti. Ei näytä kovin loogiselta? Laitetaanko sinne harso sisään?
Tänään sain ensimmäisen ihanan ison orgaanisen harson mieheni siskolta, jolla voi kapaloida pikkuisen esim nukkumaan ja suojata auringolta etc. He kuulivat vauvauutiset vasta tänään Berliinissä ja halusivat heti shoppailla jotain pienelle. Siinä leijailee ihania kilpikonnia laskuvarjolla. Vähän samoin menee tämä raskaus; maha kasvaa hitaasti ja varmasti.

Tipitii, ei aiota kestoilla. Vierestä seurannut veljen perheen kestoilua ja kyllä se vaan on niiiiiin työlästä kuitenkin, että ei ole minusta siihen. Pyykkiä tulee muutenkin niin paljon, enkä oikein ole varma että vaippojen jatkuva pesu on sen ekologisempaa kuin kertistely!
En kestoilisi, vaikka tulokkaita olisi vain yksi :) aikomuksena on antaa äitiyspakkauksessa tulevat kestovaipat niitä tarvitseville!

mä en aio kestoilla. ihan kerttis vaipoilla mennään. Meillä muutenkin tulee pyykiä nin paljon ja se ei vaan oo mun juttuni.

tänään on rv 28 :angel1

tulen illalla kirjoittelemaan meidänkin kuulumisia, kunhan saadaan synttäit vietettyä pois alta :):):):) nyt van luin kaikkien kuulumiset.

Mun ystävä aikoinaan esikoista odottaessaan kovasti vannoi ja vakuutti, että käyttää vain kestovaippoja. Vauvan synnyttyä hän jaksoi viikon eikä sen koommin ole uudelleen kokeillut.

Ei varmasti ole kestoilu minunkaan juttuni. Itse asiassa sain ensimmäisen (kertakäyttö)vaippapaketin toissapäivänä :) Oli pakko avata paketti ja tutkia! Niin ihania pikkuisia!!

Kyllä mää luulen kans ettei mulla hermot kestä läärätä sen paskan kans yhtään sen enempää ku on tarvis,mutta tällä hetkellä olis jonkin asteinen kiinnostus käyttää niitä ainakin osittain :)

Mmmustikka: Ei mulla oo mitään tietoa, joihinki laitetaa joku harso ja toiseen laitetaa jotaki muuta, ÄH! emmä tiedä! :D ku niihin on olemasa omallaisia lisäimuja, http://www.kestovaippayhdistys.fi/kestovaippainfo/kestovaipat/ tuola on paljon asiaa kestoista, oon lukenu ton 1000 kertaa mut silti on olo semmonen että "HÄH?" :D Vissii toi AIO- kestovaippa on kaikkein helpoin, se on muuten valmis paketti ja sinne ku tukkii jonku läjän jotaki lisämateriaalia niin eiku menoksi! :D mut se vastaa sitte sitä kertakäyttövaippaa,eli se pitää käytön jälkee pistää pesuun? :D vissiinkin :D

Me aiotaan kestoilla fiiliksen mukaan eli ei oteta siitä mitään paineita. Aion myös päästä mahd halvalla niiden suhteen just siks että jos ei sit jaksakaan. Ite teen parit villapökät kuoriksi ja harsoja saatiin sisälle. Aion myös itse tehdä muotoon ommeltuja sisävaippoja. Ei vaikuttanut liian vaikealta toi tekeminen, eli miksei kokeilla :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Ostin jo 3-6 kg kestovaipat ja aikomus olisi kestoilla.
Aikaisemmin vauva oli myös kestovaipoissa koko vaippa-ajan.
Silloin kokeilin erilaisia vaippoja, joista jotkut toimivat paremmin kuin toiset.
Mielestäni kestovaippailussa ei ollut jäärin paljon lisähommaa.
Hyvä puoli oli, ettei tarvinnut kantaa kaupasta kertokäyttövaippoja, kunhan vain n. joka toinen päivä pesukoneellinen kestovaippoja pyöri koneessa.

Vaippoja on erilaisia ja eri kokoisia.
Muistaakseni yksi hyvä vaihtoehto oli all-in-one vaipat
joiden päällä oli tarvittaessa villavaippahousut.

Muokattu viimeksi:
hatun nostot teille, jotka jaksatte sitä kestoilua ! HIENOA !

Nyt olis täällä synttärit juhlittu ja huh huh. On se vaan rankkaa. :alien
Leluja, vaatteita ja rahaa saivat hurumykket. Ensi vuonna onkin yhdet syntymäpäivät enemmän juhlitavana:):)
On se lasten vilpitön ilo vain ihanaa seurata kun tulee vieraita ja saavat pakettia.:):):):)

sitten hiukan meidän masu vauvasta; tänään ollut todella hiljainen äivä masussa. Siis ihan muutaman liikkeen oon tuntenut. ysähdyin äsken jopa hetkeksi sohvalle makuulle ja aloin laskemaan liikkeitä. Aluksi ei tunutnut mitään mutta kun otin muutaman karkin niin sitten muutama hassu potku tuli. KYllä mulla semmonen fiilis, että kaikki on ok vauvalla masussa. Muistan kun mulle joskus neukku täti sanonu edellisissä raskauksissa, että kun on oikeen helle päivä niin vauvakin on masussa hiljaisempi, mutta toki täytyy seurata ettei liian hiljainen. Mutta nyt mun äidin vaistoni sanoo, että kaikki on ok. :angel1

Tänään taas yksi viikkoa enemmän, eli tosiaan rv 28:talk017

häpyluun särky on edelleen todella voimakasta. Öisin ja iltaisin sen pahinta. Asentojen vaihtaminen esimerkiksi öisin on ihan yhtä tuskaa. :mad: mulla on iso kasa tyynyjäkin jalkojen välissä asentoa helpottamassa, mutta ei sekään aina auta. :sad001 noh, kyllä tään 12 viikkoa jaksaa vielä vaika kuinka päin:3some en malta odottaa, että saadaan oma pieni syliimme nuuhkutettavaksi:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

oon kyllä niiin täysin jo orakastanut tähän meidän vauvaaamme.

Tänään mun vanhemmat kävi ja sisaruksia oli myös mukana, oli tietty tuo 4vkn ikänen poikavauva myös mukana, en malta odottaa että mrän pieni syntyy, oli niin ihana pitää ja hyssytellä, pestä ja nukuttaa pikkusta! ❤️ toivat tullessaan myös monta ihanaa pikkuvaatetta ja tarviketta vauvaamme varten!

Takaisin