Juu niitä kokopukuja ollaan mekin käytetty yöpukuina. :)
Ja Marzipaani (ja muutkin), mun korvaan kuulostaa aina vaan "järkevältä", kun epäröi asioita ja pohtii, että mitä edessä on. Jotenkin sellaiset tulevat äipät, jotka eivät laisinkaan epäile kykyjään saati tulevaisuuden muutoksia, niin ovat mielestäni vähän naiiveja. Koska kyllähän se hitsi vieköön elämä muuttuu, jos saat lapsen! :D Ja on varmaan enemmän kuin normaalia, että sitä pohtii uutta elämää kasvatellessaan, että osaankohan mä ja miten me pärjätään. Mä pohdin näitä esikoista odotellessani ja nyt pohdin, että voi perhana, mites nyt, kun kloppeja häärääkin jaloissa kohta kaksi! Mitä jos niistä kasvatetaankin jotenkin vahingossa jotain helkatin pikkurikollisia... :)
Mutta oon Tankun kanssa ihan samoilla linjoilla, että kyllä se vauva opettaa äitiänsä. Ja sairaalassa yksi vanhempi kätilö lohdutti, kun pesin ensimmäistä kertaa esikoistani, että eihän tuo poikakaan tiedä miten se pesu tapahtuu, että ihan yhtä lailla on ensimmäinen kerta hänelle. :D Mähän en kanssa ole koskaan ollut mitenkään innostunut vauvoista ja lapsista, joten en tiennyt mistään mitään, kun esikoinen syntyi. Mutta silti vaan hyvin ollaan pärjätty, ihan maalaisjärkeä käyttämällä ja erilaisia asioita kokeilemalla. Siihen omaan intuitioon kannattaa vaan luottaa. :)
Meillä synnytys- ja perhevalmennuksessa harjoiteltiin muuten vauvan käsittelyä nukella, pesua sun muuta ja voi luoja, SE OLI HIRVEETÄ! Naama punaisena yritin vääntää sitä pirun rumaa nukkea kylpyasentoon, hiki valui ohimoa myöden ja mies yritti pidätellä naurua, kun näytti kuulemma niin raa'alta... :DD Se oli vain niin äärettömän luonnotonta leikkiä sillä nukella! Eihän sitä voi edes verrata oikeaan vauvaan... :)