Voi Caarina... Kuulostaa aivan hirveältä. Voin niin eläytyä tilanteeseesi ja tiedän millaista on olla narsistin vaikutuksen alla. Ennen nykyistä miestäni asuin toisella puolen Suomea ja kestin usean vuoden ajan ensin henkistä ja sitten fyysistä väkivaltaa sekä alkoholismia/huumeiden käyttöä silloisen mieheni osalta. Olin hullu menossa sen kanssa jopa naimisiin ja yritimme lastakin. Luojan kiitos ettei lasta tullut ja pääsin hänestä irti. Loppu tuli koko jutulle kun hän ensin aikoi heittää koirani seitsemännestä kerroksesta alas ja sen jälkeen pieksi ja, nosti seinälle veitsi vatsaa vasten. Ja loppujen lopuksihan kun erosimme, hän käänsi lähes kaikki minua vastaan, minä olin syyllinen ja paha ihminen. Tämän jälkeen jouduin kestämään hirveää vainoamista, ihmisiä kävi oven takanani, en saanut olla rauhassa edes omassa lähikaupassa! Onneksi muutin takaisin tänne mistä olen kotoisin ja tapasin nykyisen mieheni. Sairastuin eksäni aikaan masennukseen ja olin myös hoidossa osastolla, söin lääkkeitä ym. Mieheni auttoi minut kaiken tämän yli enkä parempaa parisuhdetta voisi toivoa, ihan tavallista arkea mutta se on juuri sitä hyvää ja mikä tekee minusta onnellisen.
Yritän tässä siis sanoa että asiat voivat kärjistyä nopeastikin todella pahaksi, sinuna miettisin millaiseen elämään haluat lapsesi kasvattaa. Ja ennen kaikkea, oletko sinä onnellinen? Jos et niin valitsetko oikeasti loppu elämäksesi sen että olet onneton ja lapsesi näkevät kuinka oma äiti kärsii hiljaa? Miltä se tuntuu tulevaisuudessakin sun lapsista?
En missään nimessä halua sinua haukkua, moittia, lannistaa tai mitään, olet varmasti hyvin voimaton näin ison asian ja ongelman edessä, vielä kun et tukea saa edes omilta vanhemmiltasi! Toivotan sulle voimia, mitä sitten päätätkin tehdä mutta minusta tällä hetkellä viimeistään olisi päätösten aika, ennenkuin uusi vauva syntyy! Halauksia <3