-Heinäkuun Hölinät-

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NiBaBa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä voi olla kohta unettomat yöt edessä kun pitäisi aloittaa kesän loppua kohti vieroittamaan tutista :sad001 En kyllä tiedä yhtään miten me se tehdään kun nukahtaminen ei useimmiten meinaa onnistua edes tutin kanssa.. Ja öisin herää välillä ja nukahtaa vain kun tutin kiilaa suuhun unilelun kanssa.. :banghead:

Peräti kahdesti on ollut niin väsynyt, että on nukahtanut syliin tuolissa keinuessa ilman tuttia.. Joten jos se niin onnistuisi niin sitten vain öisinkin sinne kiikkumaan.. MUTTA.. Yleensä se tutitta nukahtaminen ei onnistu edes sinne.. Eikä vaunuihin.. Ei tuolla kehtaa vaunujen kanssa kulkea jos sieltä kuuluu kamala huuto, eikä voi sitä tuttia antaa, että alkaisi nukkumaan :confused: Autoonkaan ei useinkaan nukahda ilman.. Nekin kerrat taitavat olla yhden käden sormilla laskettavissa kun siellä nukahtaa ilman tuttia..

Olen koittanut korvata tuttia purulelulla (että vain pureskelisi/pitäisi suussa, mutta ei imisi), unilelulla jne.. Mutta ei nuku kuin tutin kanssa ja senkin kanssa tosiaan huutoa.. :sad001

Pitäisi ennen leikkausta saada nukahtamaan itsekseen ilman tuttia todella hyvin kun leikkauksen jälkeen pitää vielä sitoa sänkyyn käsistä ettei laita niitä suuhunsa.. Ja nukahtamaan & nukkumaan selällään.. Kun nyt nukahtaa melkein aina vain kyljelleen ja vaihtelee asentoa todella usein..

Tulee vielä mielenkiintoiset ajat..:sad001:sad001:sad001

Stemppiä IceQueen. Mä oon ihan puhki tolla klo 23 & 02 & 05 heräilylläkin, saati sit noin usein. Toivottavasti unikoulu onnistuu ja jaksat yrittää.

Meillä poika potkuttelee pinnkisessä, niin ei liitokset natisee (isän ja mummin vanha sänky). Sit tulee otettua poika hetkeks tissille, vaikka hän ois unessa, ku tietää, et sit hän rauhottuu hetkeks. Vaikeita nää yöjutut. :/

Pipanat, ihana kirjoitus sulla tuosta että kyllä äitikin (isän kanssa) voi olla (edes) yhden illan pois lapsen luota! :)
Itse olen ollut yhden yön ja pari kertaa leffassa käyny miehen kanssa. Eikä ongelmaa. Tosin meillä imetys lopahti 2,5kk iässä joten sen kanssa ei tarvinnu painiskella. Elokuussa olllaan miehen kanssa lähössä Savonlinnaan yöksi. Tulee tarpeeseen tän muuttorumban ja remppahulinan jälkeen (remppa ei vieläkää valmis) ja kaiken sen tuoman väsymyksen ja tiuskimisen jälkeen! Ja mummun kanssa kun tiiviisti nähdään niin poika on yhtä aurinkoa kun mummun näkee :)

Kyllä minustakin vauvan voi jättää tutulle ja luotettavalle hoitajalle ajoittain. Meillä ne hoitajat on jommat kummat isovanhemmat ja viikottain on kerran yleensä pari tuntia hoidossa, että pääsen jumpalle tms. miehen ollessa reissuhommissa. En pode huonoa omaatuntoa lainkaan, tiedän jaksavani olla parempi äiti kun saan käydä edes sen kerran viikossa yksin jossain. Pari kertaa on myös käyty miehen kanssa syömässä ja isovanhemmat olleet neidin kanssa tuolloinkin. Nukuttamista ei kukaan ole vielä hoitanut, edes iskä niin etten olisi ollut kotona. Yöunille siis. Ensi viikolla tämä on edessä, sillä menen ystäväni polttareihin päiväksi. Lapsi saa viettää isin kanssa laatuaikaa. En ole jäämässä yöksi, menen tietysti omalla autolla ja toki hälytetävissä kotiin jos isi ei jostain syystä pärjäisi. En tiedä milloin tohtisin yöksi jättää hoitoon, mutta jos nukahtaminen ilman äitiä sujuisi hyvin, en näe syytä miksemme voisi vaikka karata miehen kanssa kaksin yhdeksi yöksi reissuun. Tuttu ja turvallinen mummu pärjäisi varmasti. Tyttökin jo yli 7kk nyt, nukkuu omassa sängyssä eikä syö öisin. Meidän parisuhteelle tekisi hyvää se, että ehtisimme keskittyä vain toisiimme hetken.

Viikon päästä siis polttarireissu lähikaupunkiin, ja Koitetaan nyt tämä viikko antaa iltamaito pullosta, että ei tule yllätyksenä sitten kun ei olekaan tissi lähellä. Tai ensimukista, tuttipulloa ei varmaan edes huoli enää. Olen viime viikot koittanut päästä eroon tissille nukuttamisesta ja yleensä meneekin hyvin niin, että nuupahtaa tissille muttei nukahda, ja olen nostanut sitten omaan sänkyyn, tutti suuhun ja unirätti käteen ja sitä jää halailemaan. Laulan tai hyräilen hetken tai laitan unipöllön soimaan ja YLEENSÄ nukahtaa nopeasti siihen sitten. Iltapuuron päälle saa iskä nyt seuraavat 3 iltaa kun on kotona koittaa laittaa tytön pullon kautta unille. Ma-to iskä taas poissa mutta ehtiihän siinä pe vielä kokeilla isi nukuttamista. Saisin mielenrauhan kun tietäisin,että nukuttaminen menee hyvin. Väkisinkin se mietityttää. Kyllä tyttö sitten vaikka vaunuihin nukahtaa helposti, mutta Koitetaan nyt saada sänkyyn.

Muokattu viimeksi:
Millane unipöllö nunnuliina? Mä en oo vieläkään löytäny mieluisaa unimusiikkilelua pojalle :) ja pöllöt on pop!

tsemppiä icequeen! Teidän tilanne tuntuu tutulta, meillä samanlaista.

Oon ite kans pikkuhiljaa harkinnut yöimetyksen lopettamista, tosin vasta suunnitteluasteella :) Pitäis ekaks kerätä voimia siihen että muutama yö voi mennä superpieleen :D

Meillä jäänyt nyt neljästä päikkäreistä yhdet pois. Nukkuu yleensä aamu-unet, lounaan jälkeen, iltapäivällä ja alkuillasta . Nyt ei ole viikkoon ollut iltapäiväunia ja tänään ei ole nukkunut kuin 15min aamulla. Mistä energiaa riittää? Kohta repeää pinna varmaan ja tulee suurväsykiukku.

Onko teidänkin vauvojen pissa alkanut haista voimakkaalta kiinteiden aloituksen jälkeen? O.o tai meillä ei yökertsi haise, mutta kestovaipat haisee vahvasti ammoniakilta :yuck: Aloin jo pelätä pissatulehdusta, vaikka ei kyllä ole mitään muita oireita :sad001

Kotimama tällainen
http://www.minime.fi/tuotemerkit/cloud-b/nighty-night-owl-unipollo.html

Neljä eri melodiaa ja neljä eri "ääntä", sydämensyke, valaiden ääntely, aallot ja olikohan sade ja tosiaan neljä erilaista melodiaa, tuutulaulua. Liikkeestä ja äänestä aktivoituu eli yöllä alkaa vauvan liikehtiessä soimaan tai toistamaan esim sykeääntä jos se valittuna. Meillä käytetään lähinnä nukahtamisvaiheessa. Tuttu melodia kun alkaa niin on vinkki tytölle että nyt nukutaan. Sitä herkkyyttä voi säätää, ettei ihan pienestä huokauksesta aina mene päälle. Meillä ollu hyvä.

Kuuden kuukauden iässä viimeinen tiheän imemisen kausi, kuten joku taisi aiemmin jo mainitakin. Tämä taisi meilläkin olla syynä viikon kestäneeseen yöheräilyyn.

Ei tullu miun yksin unikouluttamisesta mitää viime yönä... Poika heräs ekan kerran kun oli nukkunu 2,5 tuntia ja itkuhan siitä tuli ku en heti ottanu tissille. Sylissä pidin ja hyssyttelin, 15min jaksoin kuunnella itkuu kun luovutin ja annoin tissiä. Se on niiiiin surkeeta se enkömiesaakkaatissiä-itku et en pystyny kuuntelemaan pitempää :( poika sit taas otti sen jälkeen isännän paikan sängyssä loppu yöks ku mies oli töissä. Ja tietenkii tiheeseen tahtiin tissitteli loppu yön... Ens yönä uus yritys toivottavasti miehen tuella.

Apua mä en pystyisi mihinkään unikouluihin :( Luotan siihen, että poika kyllä lopettaa yötissittelyn aikanaan :) nyttenkin on öitä kun herää vasta 6 aikaa tissille :)

Meiän on pakko alottaa unikoulu ku oon niin väsyny :( Jos ite jaksais toimii päivisin normaalisti ni sit ei ois mitää väliä miten usein yöllä syödään, mut miusta tuntuu et mitää en jaksa tehä päivisin ku yöt on nii katkonaisia. Toivomus ois et paremmat yöt auttais tähän miun alakuloisuuteen mitä on nyt tässä muutaman kuukauden ollu...

Onko jollain kokemusta tai tietoa Minifom tipoista? Lasten ja nuorten poliklinikan lääkäri ohjeisti käyttämään ilmavaivoihin minifom tippoja - saa kuulemma apteekista. Meillä oli kotona sekä Cuplatonia että Disflatyliä ja kysyin, että voiko niitä antaa yhtä aikaa tuon refluksi lääkkeen kanssa ja onko samaa tavaraa kuin tuo minifom.. Sanoi sitten, että samanlaista ja voi käyttää jompaa kumpaa niistäkin.. No Cuplaton lisää huutoa ja Disflatyl on yhtä tyhjän kanssa.. Luin kokemuksia noista minifomeista ja foorumeilta ja koliikkiohjeista löytyy mainintaa moisista tipoista ja myös, että ovat auttaneet kun Cuplaton yms eivät..

Apteekista löytyy Minifon vain kapseleina "nieltävä kokonaisina".. Kun en löytänyt apteekkien hyllyltä niin kysyin apteekkihenkilökunnalta.. Nainen etsi tippoja siitä missä Cuplatonit yms on ja meni kyselemään toiselta ja sitten olivat yhdessä melkeinpä kauhuissaan, että miksi lastenlääkäri on sellaisia neuvonut kun ne ovat lääkettä josta pitää olla resepti ja vieläpä erikoislupa ja se on sopimus vaikka esim meidän, lääkärin ja yhden tietyn apteekin kanssa, että niitä käytetään.. :wideyed:o_O

Mutta nettikeskusteluissa tipat ovat keskustelussa siinä missä nuo muutkin aineet.. Ja koliikista kertovassa oppaassa mainittu koliikkiin auttavan minifom tipat tai sokerivesi.. Jos nuo ovat samassa lauseessa joko/tai niin miksi ne tipat sitten muka ovat niin myrkkyä.. :meh: Kumpi nyt sekoilee, lääkäri vai apteekkihenkilökunta..

Tuo poliklinikka on nyt ensikuun alkuun saakka kesälomilla niin ei voi lääkäriltä itseltään kysyä mikä tämä juttu nyt oli, eikä pyytää reseptiä jos sellaisen nykyään tarvitsee..

Olisi vain pieni toivonpilke jos olisi tehokkaampi lääke noihin tytön ilmavaivoihin, jotka johtuvat halkiosta.. Ne eivät poistu ennen leikkausta ja leikkaukseen mennessä pitäisi tuo tutti tosiaan saada pois, mutta tytön unet katkevat ilmavaivoihin ja tarvitsee tutin lohdukkeeksi..

Meillä on myös unikoulu tulossa elokuun lopussa. Mä en jaksa tätä nukkumis- ja nukahtamisrumbaa enää. Eilenkin tyyppi heräili 2 h välein.. Jopa 2kk ikäisenä nukkui paremmin.
Nyt viikko pari sitten on myös alkanut uskomaton sählääminen. Koko päivän häslää ja sählää ja riuhtoo itseään ja sitä tapahtuu myös öisin. Eikä mihinkään muuhun rauhoituta kuin tissille. En välttämättä haluaisi unikoulua muuten, mutta multa loppuu voimat. Oon tän viikon taas ollut yksin ja on todella haastavaa jaksaa kaikki päivät, varsinkin kun päikkäreitä nukutaan vain n30min pätkissä mutta silti huudetaan väsymystä.. :-(

Meillä on jo monta kuukkautta heräilty parin tunnin välein. Aikasemmin otin pojan aina herätessä tissille, mutta ainakin kk jos edellisestä syönnistä on vajaa 2 tuntia niin laitan vaan tuttia suuhun ja käännään kylelleen. Yleensä nukahtaa takasin parin laiton jälkeen, mutta välillä pitää ottaa syliin ja hyssyttää. Syödään sitten 2-3 kertaa. Ihmeen vähän väsyttää vaikka joinakin öinä joutuu hyppää silittelemässä jopa 40 min välein. Ei olla vielä mietitty yö imetyksen pois jättöä, odotellaan että poika alkaa ite vähentää kun kiinteiden määrä lisääntyy.

Takaisin