-Heinäkuun Hölinät-

Ainakin staran sivuilla oli tän Jennin oma tilinro julkaistu, mitään erillistä keräystä ei ainakaan vielä oo.
 
Luin Iltalehdestä pari päivää sitten. Todella ikävä tapaus ja surettaa kyllä. Itse en silti periaattesta osallistu keräyksiin, elleivät ole virallisia, vaikka on kyllä kauheaa taloudellisesta ahdingosta selviäminen surun keskellä.
Tulipahan mieleeni, että kuinka tarkasti selvitin oman vakuutukseni, kun kävin ulkomailla työmatkalla esikoisen raskausaikana, kylläkin EU-maassa, raskaus oli suunnilleen puolivälissä. Muistaakseni sen kyllä selvitin ennen matkaa (outoa, ellen olisi selvittänyt) eli on sen täytyny olla (ja eri yhtiö). Oksensin puoli vuorokautta ja oli kai kuumettakin, syynä mahatauti/ruokamyrkytys tai auringonpistos tai ihan vain nestehukka, mitä lääkäri epäili. Paikalliset kollegat kiikuttivat minut heti yksityiselle, kun sairastuin ja maksoivat kaikenlisäksi lääkärilaskuni!
Todella huonoa tuuri oli kyllä tällä perheellä matkassa! :sad001 Tuntuu vain hassulta, että olisi heti saanut viruksen ja ekana yönä sitten näin sattunut, mutta mikään vakuutus ei kaikkea korvaa. Tietysti tekivät myös oman ratkaisunsa, kun halusivat Suomeen, olisin kyllä varmasti itsekin lentänyt. Kosketti nyt erityisesti, kun mietti, että jos olisi omalle kohdalle sattunut raskausaikana...
 
Muokattu viimeksi:
Mun mielestä olisi fiksua jos jossain lukisi, paljonko ovat rahaa saaneet lahjoituksina. Tarkoitus kai olisi kattaa kulut, ja saattaisin harkita lahjoitusta jos tietäisin vaikka että ollaan puolessavälissä tm.

Epätodennäköistähän se on, että jotain tuollaista tapahtuu matkalla, mutta ei se hirveästi lohduta jos omalle kohdalle osuu.
Mutta en millään käsitä, miksei vakuutusyhtiö maksa sairaanhoitokuluja. Ymmärtäisin jos vauva olisi siellä Turkissa syntynyt ja tarvinnut tehohoitoa, ettei vauvan kuluja makseta, mutta ettei äidinkään kuluja? Vai eikö äidin tila olisi vaatinut ambulanssilentoa? En ehkä lukenut riittävän hyvin tai sitten kirjoituksessa asia ei käynyt ilmi.

Tuosta oksentamisesta. Meillä ei olla pitkään aikaan oksennettu kunnolla, mutta joskus pienempänä ihan muutaman kerran selällään ollessaan poika oksensi tai pulautti kaiken maidon useammassa erässä ulos. Epäilin silloin, että oli vatsavaivoissaan juonut/syönyt kipuunsa.
 
Mä olin Turkissa viime kesänä raskauden puolivälissä. Otin matkalle laajan terveysturvavakuutuksen omalta vakuutusyhtiöltä. Korvasi hoitokulut ja muuta mahdollista. Miehellä oli myös laaja vakuutus ja se tulikin matkalla käyttöön. Korvasi taksimatkoista lähtien kaiken eurooppalaiselle klinikalle. Kyllä niin peestä etteivät he saaneet apua! :sad001 hirveä tilanne.
 
Me oltiin japanissa viime vuonna näihin aikoihin. Mä kans otin vaikutuksesta selvää jo etukäteen, ennen matkan varaamista. Munkaan vakuutus ei olis korvannu muuta kun mun omat kulut, mut aattelin että jos olis käyny niin ikävästi että matkalla olis sattunu jotain, niin rv16-18 joilla matkalla olin, ei olis suomessakaan kauheesti mitään mahdettu...
 
Vakuutus ei korvaa ihan kaikkea. Länsimaista tasoa vastaavaa hoitoa oisin iteki vastaavassa tapauksessa saanut. Kaikki vakuutusyhtiöt eivät korvaa raskaana ollessa niin hyvin syntyvän lapsen osalta, kuten If ei ennen raskausviikkoa 29. Ambulanssilento kai korvataan esim. äärimisessä tapauksessa. Tässä tapauksessa äidillä ei ollut hengenhätää, eikä toisaalta mitään takeita siitä, olisiko keskonen selvinnyt, vaikka kaikki olisi tapahtunut Suomessa. Pariskunta oli ehdottomasti halunnut Suomeen, kun ei olleet luottaneet Turkin keskoshoitoon ja onhan se ihan huipputasoa Suomessa. Tästä tapauksesta viisastuneena itse varmastikin selvittäisin etukäteen hyvän sairaalan. Ihmetyttää tuo, että vakuutusyhtiö vedonnut Turkista todennäköisesti saatuun bakteeriin, eikä olisi siis kyse raskauskomplikaatioista. Oireet alkoivat kuitenkin ensimmäisenä yönä. Olivat ilmeisesti vakuutusyhtiöstä tulleet kuitenkin vastaan sairaanhoitokuluissa, mutta lentoa (30 000 e) ei oltu maksettu, sillä sitä ei varmastikaan katsota tuossa tilanteessa välttämättömäksi. Sitä, mistä loput yli 20 000 e tulee, en tiedä.
Kamalinta oli, etteivät mistään saaneet apua, eivätkä oikein tienneet minne mennä. Se oudoksuttaa ja ettei lompakko mukana. Todella surullinen ja valitettava tapaus...
 
Muokattu viimeksi:
Mistä tuo Stara on tilinumeron ottanut? Tänään Ylen otsikoissa että pelätty huijaus toteutui, lapsensa menettäneellä perheellä yritetään rahastaa.. Ja jutussa kerrotaan, että jaossa vääriä tilinumeroita.. Onko joku lukenut?
 
Kyllä tuo staran numero taisi okeinein olla, harmittaa, kun missään ei ollut paljonko rahaa oli kertynyt :/
 
Olisin niin valmis muuttamaan tästä ahtaasta asunnosta, mutta en tahdo maksaa enää vuokraa kenellekään.. Tällä hetkellä maksetaan sitä vanhemmilleni kun omistavat tämän kaksion jossa itse olen asunut n. 7 vuotta ja mies nyt pian 4 vuotta.. Muuten ei muutto sinänsä vieläkään innosta, mutta tämä ahtaus ja betonipuutarha ympärillä johon on niin kyllästynyt :sad001 Näkyy tuosta ikkunasta vähän metsää kerrostalojen lomasta, mutta olisi niin hienoa kun olisi oma piha (esim rivitaloasunto siis) johon mennä aamukahville tai muuten vain päivänmittaan istumaan rauhassa.. Kissatkin pääsisi ulos omalle pihalle eikä parvekkeelle jossa on melkein 40 astetta päivisin..

Olen koittanut puhua miehelle, että pankista vain kysymään lainaa josko saisi ostettua oman vaikka kumpikaan ei kyllä usko meidän lainan saantiin kun mulla on tämä pieni äitiyspäiväraha (pienin mahdollinen), eikä työtä mihin palata kun kaikki vanhat työt joita teki meni pois vaihtoehdoista selkäleikkauksen myötä.. Kouluttautuminen siis edessä.. Ei taida pankki hyvällä katsoa :sorry: Tosin en tiedä mitä vaikuttaisi kun molemmilla ensiasunnon osto olisi edessä..
 
Ahtaus ahdistaa täälläkin. Muutettiin 63 neliösta 61,5 neliöön kesäkuun alus. Tää asunto on miehen ja anopin yhteisomistuksessa, eli vastikkeella mennään. Isompaan muutetaan heti, ku saadaan vähä taloutta vakaammaks. Vuokralle kyl varmaan silti.
Meil on mun kotikaupungissa omistusasunto. Kaks vuotta yritettiin sitä myydä, omakotitalo oli haaveena, mut ei menny. Nyt se on onneks vuokralla. Mut ei varmaan ihan äkkiä omaa osteta...
Tosin näissä asioissa on aina niin monta puolta. Nyt oltais niin kusessa, jos oltais silloin heti saatu se asunto myytyy ja oltais ostettu se talo, mistä maksettiin jo käsirahakin. Tää muutto tänne Turkuun, ku oli väistämätön talouden takaamiseks. Omakotitalot, ku menee viel huonommin kaupaks, ku keskustan kaksiot.
Mut elämä vie. Täällä ollaan nyt. Ens vuonna sit jossain muualla, tai sit ei. :)
On tässä kämpässä plussaa toi parveke ja tää vihreys ympärillä. Ja keskustaankin pääsee tosi kätevästi.
 
Ette Sumppi kaukana asu :p Me asutaan tässä Tampereentien toisella puolen, ei tosin ihan tien lähettyvillä, mutta ei tuosta pitkä matka ole :) Missäs NiBaBa?
 
Me asutaan Länsikeskuksen kupeessa :) Hiljalleen muutetaan pois keskustasta päin, kun viimevuonna asuttiin vielä kävelykadun vieressä, nyt Länsikeskuksessa ja uusi asunto on Länkkärin vieressä :P
 
Takaisin
Top