Heinäkuun hölinät

Kiitos tälle ketjulle, että muistin selvittää vauvauintia. Näköjään melkein naapurista löytyy Folkhälsanin uinnit, 17,50/kerta. Ehkä me ei käydä siellä hirveän pitkään, sen verran että totutaan puuhaan. Myöhemmin voi sitten käydä itsenäisestikin.

Olipa kurjaa saada palkkakuitti postissa, kun se oli nyt viimeinen pitkään aikaan! Tässä kuussa sitten jo Kelan rahoille, voi tylsyys.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Mä olen näillä näkymin kotosalla ainakin ens vuoden syksyyn asti. Katsotaan ens kesänä, et kumpi jää kotiin. Lapset on tarkoitus pitää kotona niin pitkään kuin onnistuu, mut miehen töiden mukaan katsotaan kumpi on kotona ja kumpi töissä. Todennäköisesti töihin palattuani teen 80%työaikaa niin pitkään kuin se on mahdollista eli tämän kuopuksen toppuluokan loppuun.

Mulle sopii hyvin se. Haluan molemmat: olla kotona ja pitää lapset kotihoidossa ja käydä töissä.

Mulla ei kyllä sydän anna periksi viedä 9kk hoitoon. Jos miehellä ei ole töitä niin se jää kotiin ja mä meen töihin mutta hoitoon ei tätä pientä laiteta! Ellei ole AIVAN pakko. Esikoinen meni 1v10kk hoitoon ja sekin oli aika aikasin. Kyllä pari vuotiaaksi olisi hyvä olla kotona!

Mutta nää on näitä ikuisia kiistan aiheita. Itse kun olen ollut päivähoidossa töissä niin tiedän että alle 3v ei todellakaan tarvitse vielä "virikkeitä ja sosiaalista kanssakäymistä" sen enempää mitä kotona voi tarjota. Äidin tai isän läsnäolo ja seura riittää. Usein se on se äiti joka tarttee niitä virikkeitä ;) eikä sekään väärin ole, en sitä sano!

Lapset on kuitenkin vain kerran lapsia niin mä yritän tarjota heille mahdollisimman pitkään oman vanhemman hoitoa! Nyt kun se on ehkä vielä mahdollista :)

Musta kanssa tuntuu jo ajatuksena ihan kamalalta et pitäis viedä tyttö hoitoon 9kk vanhana! noi pienet on niin reppanoita siellä hoidossa, kun eivät vältsii kävele ja puhu vielä. Oon sanonut miehelle etten edes ajattele vaihtoehtoa jossa tyttö menis hoitoon noin pienenä, aikasintaan sit ens syksynä kun ikää oo 1v4kk(sekin liian aikaisin). Ymmärrän kyllä joskus joillakin on tilanne että pakko viedä hoitoon, en siis todellakaan tuomitse aikaisin hoitoon vieviä äitejä! :)

Mulla on opiskelut kesken ja tossa elokuussa pitäis selvitellä (15.8 pitää päättää että alotanko keväällä jo opiskelut vai en!) et pystynkö palata opiskeluihin ja millä tahdilla, voinko tehdä etänä ja kuinka paljon anoppi voi olla apuna tytön hoidossa silloin kun mulla on luentoja.

Meillä on onneks kans niin ihana tilanne että mies pystyy jäädä kotiin sillai että vasta ensi vuoden syksynä pitäis miettiä hoitoasioita. Itse kaipaan töihin jo aiemmin, joten on kyl onnellista että mies haluaa ja pystyy jäämään kotiin. Mullakaan ei sydän antais myöden laittaa ihan vieraiden hoitoon.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei oo työpaikkaa odottamassa ja tän kaupungin tilanne näyttää tosi heikolta, saa nähdä mitä ensi vuonna keksitään... Mä tavallaan haluisin töihin koska oon ollu pois jo yli vuoden lyhyitä pätkiä lukuunottamatta. Mutta vauvaa en haluis hoitoon laittaa! Ollapa niin vanhat isovanhemmat että olisivat jo eläkkeellä. Eiks niiden suurin intohimo ois hoitaa lapsenlapsiaan? :D

mä haluisin olla ainakin ens vuoden syksyyn kotona, mut taloustilanteesta kun ei tiedä... esikoisen kans menin töihin ku oli 1v2kk ja onneks löyty sillon ihana perhepäivähoito!!! eikä poika ollu kun puolikkaana siel (2-3krt/vko) niin ei ollu paha rasti.... ja sanoinki aina et lapsen pitää ainaki osata kävellä, ennen ku hoitoon laitan ja samoin oon ajatellu tän toisenki kans.... ja poika on kyl tykänny ihan hirveesti olla hoidossa, se on tosi ihana paikka.. nykyiseen työpaikkaan en halua palata missään nimessä, opiskelu vähä kiinnostais.... ties vaikka pääsis oppisopimuksella tai jotenki etänä esim. opiskeleen.... mut koko päivä koululaiseks en kyl jaksa, jotenki työnohessa just tai sillai.... en kyl tiedä viel mitä lukis, mut josko sekin selviäis :grin

Meillä taloudellisesti miehen ei kannata jäädä hoitovapaalle ja mulla ei ole työpaikkaa mihin mennä. Ja ainakin tällä hetkellä aikomukseni on olla kotona vielä pitkään,ellei mitään esteitä tuu. Mä en ainakaan halua lastani hoitoon kovin pienenä. Ja en tiedä sitten jos tässä joskus tulevaisuudessa toinen pienokainen saa alkunsa niin eipä siinä pahemmin ehdi kauheesti töissä olemaankaan. Aika näyttää!

Minäkään en haluaisi viedä lasta hoitoon alle 2 vuotiaana. Mutta nyt vaan on pakko. Meillä alkaa lainanlyhennykset pyöriä just sopivasti, kun mun ä-loma loppuu. Ei oo mitään mahiksia maksaa lyhennyksia, jos oon hoitovapaalla. Mun on ilmoittauduttava työttömäks, että saan ansiosidonnaista ja mentävä heti töihin, kun töitä vaan saan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä olen ollut töissä alle 3v päiväkotiryhmässä, ja en sen perusteella halua omaa lastani alle 2v hoitoon. Niinkun joku jo täällä mainitsi niin ei niin pieni tarvitse hoitoa virikkeiden takia, mutta tietysti jos ei ole varaa olla kotona niin minkä sille voi.
Se on vaan mun mielestä niin kurjaa kun lapsi ei osaa ilmaista itseään ollenkaan, että mikä on hätänä tai mitä haluaa, ei osaa kävellä, ikävöi vaan vanhempiaan... Ja ei siellä ole henkilökunnalla oikeasti niin paljon sitä aikaa yhdelle lapselle antaa huomiota, tai mahdollisuutta tarjota syliä niinä hetkinä kun moni lapsi itkee samaan aikaan.
Ja ne hetket, kun joku on sanonut ensimmäiset sanansa tai kävellyt ensimmäiset kävelynsä päiväkodissa. Varmaan harmittaa vanhempia jäädä niistä paitsi!

Sehän se että kun sydän haluaa jäädä kotiin lasten luo mutta kukkaro sanoo toista! Meillä tosin lapset ei hoitoon mene vaan mummolaan jossa esikoinenkin on viikossa ainakin yhden päivän hoidossa :)

Mä toivon, että pärjättäis, jos tekisin 30h viikossa. En millään haluaisi tehdä täyttä viikkoa ihan jo noiden koululaistenkin takia.

Kyllä se vaan on tosi arvokasta jos pystyy olla kotona. Henkilökohtasesti mulla ei oo kiire töihin, mut varmaan pakko nyt käydä joku pätkä tekemässä. Ois isompi äpraha jos tulee vielä lapsukaisia ;D heh, mikä syy tehdä töitä. Mut varmaan mekin tehtäis sit niin et mies jää kotiin ku meen ite töihin ku se on myös ollu sitä mieltä ettei mielellään laiteta hoitoon. Itellä oli niin mukava tulla lapsena koulusta kotiin kun aina oli äiti kotona :) mut kukin tekee oman mielen ja tilanteen mukaan! Hyvin ne lapset kasvaa hoidossakin jos tarve vaatii! Musta tuntuu et täämlä tulis äitillä ekana ikävä, jos joutus jättään..keksisin varmaan sata tekosyytä vielä ovella ( tarkistaisin turhaan monta kertaa vaatteet, kengännauhat, ym :D)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Mitähän sitä mahtaa kuulua Röpölle ja Rievulle ja heidän pienilleen? Ei ole kuulunut Suskistakaan mitään! Älkää kadotko hyvät ihmiset :).

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

:anyone:p Mä en saa noita hymiöitä pois. Mut täällä ollaan..

Semmosta väsyä vaan meinaa pukata ajoittain, kun meidän pikkuäijä on ollut itkuinen. Ei onneks yöllä, mut päivällä on himppasen haasteellista, kun yks itkee ja vaatii syliä ja täs pitäs muutakin ehtiä, ukolla menee työtauko romuja korjatessa ja hohhoijaa vali vali.. Siis kun päällimmäisenä on nyt niin paljon marinaa, ni tuntuu, ettei viitti edes kirjotella..

mä oon kans riepua miettiny kovasti... ja suski oli kans tosi aktiivinen sillon odotusaikaan, et mitäköhän kuuluu sinne... ja yritin ettiä, mut onko rakkaudellahannele käyny kertomassa vauvasta ollenkaan? blogista kyl näin, et kaikki oli vissiin menny hyvin :)

Voi ku tuntuu pahalta! Mies tehnyt tänään jo 13 ja puoli tuntia töitä eikä vieläkään näy, joten jouduin itkettämään Tonttua vaunuissa kun piti koira käyttää iltalenkillä. Miehellä pitäisi ensi viikolla alkaa loma, mutta saa nähdä kuinka käy kun tekee toista viikkoa 12 tuntista työpäivää!

Pakko on koira käyttää ja pakko mun on syödä, joten tyttö joutuu välillä olemaan kaukalossa tai vaunuissa itkemässä. Ei voi mitään, mutta TODELLA PAHALTA TUNTUU.

Näyttää myös siltä ettei vaunuissa viihdy muuten kuin unessa. Heti herätessä alkaa itku. Ehkä on nälkä, ehkä ei, mutta toivon vaan että Tontun olo vaunuissa helpottaa, että päästään pidemmille lenkeille. (Imetän ja vaihdan vaipan aina ennen lähtöä)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mä haluaisin olla pikku pönthiittiseni kanssa kotona kunnes tulee toinen vauva(tulee jos on tullakseen). Pari vuotta olisi kiva, mutta ainakin ensi syksyyn asti kun saan lomat ensi kesään ja alle vuoden vanhaa en hoitoon vie vaikka joutuisimme syömään makaronia tms. Kymmenen vuoden työnteon jälkeen on ollut ihanaa olla kotona ainakin toistaiseksi.

Takaisin