Osasto jaksoa yli 2vk.. yksi muutaman tunnin kotiloma takana. Voi miten ikävöinkään koiriamme.
Mies tekee pitkää päivää (ajaa rekkaa).. onneksi on myös päiviä kotona.
Mutta sairaalasta käsin olen järkännyt tuttuja, ystäviä ja sukulaisia hoitamaan koiriamme.. voi miten kiitollinen olenkaan avusta. Miettinyt pääni puhki,miten tuon kaiken korvaan heille. Ulkoilut, ruokkimiset, näyttelykoulutusta jne.. he ovat viettäneet aikaa meillä, ettei koirien tarvitse olla yksin.
Kaikki ei kuitenkaan ole sujunut ongelmitta =( Vanhin koiramme (saku) ja nuorin koiramme (rotikka), pysyy pihassa aitojen takana, eivät edes yritä karata. Mutta tämä roomasta tarhalta tullut vekkuli osaa karkaamisen taidon. On 10kk aikana kaivautunut aidatulta pihalta 3x jalkakäytävälle.. tutustumaan ohi kulkevaan koiraan =( Onneksi koiramme ei ole purrut toisia koiria, eikä ihmisiä. Ollaan aitaa paranneltu, koroteltu jne.. en kertakaikkiaan tajua, kuinka hän sieltä viimeksi pääsi.
Yksi pienen koiran ulkoiluttaja viimeksi oli huutanut koiriemme hoitajalle.. kun tämä sekarotuinen roomalais-savolainen häirikkökoira oli haukkunut hänen koiraa aidatulta pihaltamme. Nimenomaan tästä koirien karkaamisesta oli avautunut. Hitto, nuo kaksi muuta ei hauku edes ohikulkevia.
(Väitti, että tää häirikkö koira oli käynyt kadulla ja hyppimässä vasten ko. päivänä ja kuitenkin koirien hoitaja sanoi, että aidatulla pihalla se koiramme oli).
"Koirien.." kun yksi vaan on karannut 3x =( ja asian eteen on yritetty tehdä vaikka mitä.
Tämä pienen koiranulkoiluttaja laski kerran koiransa flexsissä meidän pihaan ohikulkiessaan ja silloin tämä meidän koira ensimmäisen kerran syöksyi aidan toiselle puolelle jalkakäytävälle.
Pyysin sitä rouvaa avautumaan minulle, kun palaan sairaalasta kotiin. Lupasin rakentaa uuden aidan jne..
Ja sanoin, ettei tarvitse enää minun ystäville siellä huudella.
Kamala tilanne, mitä ihmettä minä sen koiran kanssa teen?Kilttihän se on, niinkuin naapurimme sanoi.. mutta ei se silti käy, että haukutaan ohikulkijaa saatika karataan pihasta aitojen läpi.
Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Ongelma aidassa on, että osan pihaa kiertää korkea verkkoaita (siitä edes tämä häirikkö ei karkaa), mutta tuuhean kuusiaidan alla verkko on matala ja sieltä karannut 3x. Korkeaa verkkoa sinne juurelle ei oksien takia saa. Mutta, pakko jotain keksiä... kunhan täältä osastolta kotiin pääsen.
Pitkä vuodatus.. yrittäkää ymmärtää :) tämä sairaala elämä sotkee pään :)