Heinäkuun eläimelliset odottajat

Voi mitä symppiksiä, ja ihana kevätaurinko ja hanget! Pakko laittaa itekin kuva noista meidän urpoista, kun olivat taas eilen niin huvittava parivaljakko. Oltiin menossa miehen kanssa saunaan, niin siellä nää oli jo 80 asteen lämmössä istumassa ja saunomassa kahdestaan! :D

 
ihania kuvia taiga ja hk!
tosin, hk, tuo kuva on varmana otettu meidän saunasta!! [;)][:D]

meillä koiruudet on ihan onnensa kukkuloilla kun yön aikana taas pölähti pari kymmentä senttiä lunta. varsinki tuo noutaja näytti menevän sekasin.. [:D] voi ku nuo mussukat vaan osais tehä nuo lumityöt!! [:D]
 
APUUUUUVA! [&:] Kauhea koirakuume iski TAAS VAIHTEEKSI.... Ei pitäis käydä apulassa [:(] Millä ihmeellä mä saan tuon ukonrahjuksen vakuuttumaan että meille pitäisi ehdottomasti ottaa toinen koira? [:@] 
Se oli jo luvannut mulle että saan ottaa toisen koiran ja sitten tuli tämä vauvauutinen. Se peru koko homman [:'(] Sano että katellaan muutaman vuoden päästä sitten. Järjellä minä tämän ymmärrän - vaan en syrämmellä kun mie HALUAN [:o] Sen verran otin omaa vapautta että vastasin yhteen Jalostusilmoitukseen. Josko sais ihan oman sessukan penskoja. Eikä isännän tarvii tietää - ellei se nartun omistaja sittenkin lämpee meijän poitsulle [;)]
 
durina, sullakiko on tapana lukee apulan ilmoitukset?? aika hassua, mulla kans.. vaikken koiraa oo ottamassakaan mut silti jääny tavaks lukee ne jopa muutamaan kertaan päivässä.. sitte iskee hirvee hellyyskohtaus ja pitäis saada kaikki itelle äkkiä.. [:D]

tosin mulla säälittää hirveesti ne ilmoitukset jossa tyyliin "annetaan 11v vanhus eläkekotiin, ajanpuutteen vuoksi!" ei helvetti oikeesti.. jos koiralle on ollut aikaa se 11vuotta niin mihkä se aika yhtäkkiä sit loppuu ku koirasta tulee vanha.. toisinpäinhän sen pitäis mennä, kun koira ei enää jaksa niin kauheen pitkiä lenkkejä ku vuosia aiemmin niin eihän omistajankaan niin paljon sitte tarvi antaa sitä omaa, kullan arvosta aikaansa...... en tiiä ymmärrättekö mitä mienaan mut mulla ottaa pattiin ja pahasti! ite en ikinä pystyis antamaan mun koiria pois jotka ollu mulla kuitenki pennusta asti.. pakon sanelemana jollekin tutulle todella lähelle jotta niitä voisin nähdä mutta en ikinä ventovieraalle monen yhteisen vuoden jälkeen.. ei koira sitä ymmärrä miks yhtäkkiä emäntä hänestä luopuu ja hän joutuu ihan vieraiden ihmisten luo..

ja sitte on vielä niitä ilmoituksia että annetaaan/myydään kun on tulossa perheenlisäystä........ eikö ne ihmiset ole ajatellut lemmikkiä hankkiessaan että joskus saattaa niitä vauvojakin perheeseen tulla.....???????????

perheen lisäystähän tässä on tulossa itse kullekin mut mitä sitten? mulle ainki koirat on perheenjäseniä-ei karvaisia lemmikkeä jotka ovi tuosta vaan sysätä syrjään. toki jos sessu on vihainen lapsille tms niin siit on lapsen turvallisuuden kannalta parempi luopua (asiat vaakalaudalle....) MUTTA ei sitä sillon kannata kiertoon ympäri maata laittaa vaan eikö se oo siinä vaihees parempi päästää sinne pilven reunalle, niin pahalta kuin se kuullostaakin..

toivottavasti en kenenkään mieltä pahoittanut tms mut nyt alko ärsyttää taas pahasti nää "niin paljon lemmikkiään rakastavat ihmiset"...!!!!!!

et ei tällä erää muuta..

nauttikaa ihmiset joka ikinen päivä jonka saatte viettää ja nauttia sen oman rakkaan lemmikin kanssa!
 
Tiger: Niin samaa mieltä. En ikuuna voisi antaa yhtäkään koiraamme pois, enkä ikinä niin ole tehnytkään. Tuntuu, että lemmikistä ei aidon oikeasti tykkää, jos siitä voi noin vain luopua vanhuuden, uuden lemmikin tai vauvan takia. Täytys olla kyllä hyvin vakavat ja vahvat syyt lemmikistä luopumiseen :(
Mietin, miten joku voikaan luopua rakkaasta koiravanhuksesta [:(]
 
taiga, niimpä! aatella nyt tilanne et sulla on sessukka ollut sen kymmenisen vuotta (aika harvat koirat edes saavuttavat noin korkeaa ikää, tietenkin rodusta riippuen) ja sit sun pitäis antaa se pois vieraille ihmisille, etkä enää koskaan näkis sitä ja et tiedä miten sitä kohdellaan.. KAMALAA!! mä jos joutuisin antaan jomman kumman meidän koirist poissa nii kuolisin ikävään ja kamalaan olooni..en ikinä! sillä periaatteella koirat olen ottanut et ne on mulla niiden elämän loppuun asti, jos hyvin käy niin saavat nukahtaa sitten viimeisen kerran omalle pedilleen. hyi kauhea, tippa tulee linssiin kun ajattelee. pakko lopettaa, sorry.. [:D][;)]
 
tiger ja taiga, olen niiiiin samaa mieltä! Itselläni tämä sessu ei ole edes ollut aivan pennusta saakka, mutta silti niin rakas etten tiedä mitä tekisin jos sen menettäisin. Isännälle puolivitsailinkin ykspäivä että mitäs jos vauva ja karvavauva eivät tule toimeen keskenään? Mihin me sitten se vauva laitetaan, kun koira ei lähe kyllä mihinkään [:D] Mä olisin taipuvainen uskomaan että tervepäinen koira kyllä pärjää vauvan kanssa, kun se sille oikein opetetaan eikä olla heti karjumassa jos toinen tahtoo nuuhkia uutta tulokasta. Ja voi luoja miten muakin rassaa nuo vanhuksestaan luopuvat / pereenlisäyksen johdosta luopuvat ihmiset! En minä mun miehestäkään luovu tän tulevan lapsen takia. Minulle on ihan samalla tavalla itsestään selvyys että koira on perheenjäsen, siinä missä mun miehenikin. Tämä on myös sen koti. Meijän jäbä on 5 vuotias ja jo nyt kamalalla kaiholla olen ajatellut mitä sitten joskus kun se aika tulee vastaan, jolloin täytyy päättää koiran elämästä ja kuolemasta. Siis jos esimerkiksi vanhuuttaan sairastuu tai vaikka loukkaantuu. Hirvittää ajatellakin, sillä vaikka sen oikean vastauksen tietää niin voi vaan kuvitella kuinka vaikea se tilanne tulee olemaan. Ei pitäs ajatella tälläistä täysin terveestä, virkeästä koirasta [:-] Täytyykin alkaa soitteleen eläinlääkäriin SILLÄ ARVATKAAPA MITÄ! Mun rakas ihana mieheni innostui kun kuuli että eräs tuttavani tahtoisi käyttää meidän jätkää narttunsa astutukseen! Täytyy vielä varmistaa että poitsun vehkeet, silmät ja polvet on ok, sitten päästään lemmenpuuhiin ja ME SAADAAN YKSI VAUVA ITELLE! Onpaha mammalomalla sitten puuhaa aivan nokko! [:D]
 
Durina: Nyt tsemppiä, että kaikki menee nappiin ja saatte pienen koiravauvan :)
HK: Aivan ihania teidän kissat, söpöjä. Kovasti tahtoisin kissan, mutta mies on allerginen kissoille. Onneksi koirista ei oireita tule. Meillä kaksi nuorempaa koiraa tykkää saunoa, vanhus ei taas saunan puolelle tule, vaikka kuin houkuttelee :) Nuorin koiramme, rottweiler typyä taas ei saunasta meinaa pois saada, se kovasti viihtyisi löylyissä.
tiger: Voi, en koskaan voi antaa pois meidän vanhusta. En voi edes kuvitella tilannetta. Sara-mummu on ollut minulla koiravauvasta saakka ja on niiiin minun koira. Joskus se kamala aika on edessä, että joudun saattamaan rakkaan viimeiselle matkalle, mutta.. toivottavasti se päivä ei ole vielä lähellä. Saran oma mummu eli liki 14 vuotiaaksi ja Saran emä elää vielä. Toivottavasti mummu on ainakin yhtä pitkäikäinen [:)]

En tiedä, millaista elämä ilman koiria olisi, aika tyhjää kai. Minulla on aina ollut koira, kaksi tai jopa kolme (kuten nyt). Aina koira, ihan vauvasta saakka :) vanhemmillani on aina ollut koira tai kaksi + kissa tai pari kissaa.
 
durina, niin ihanaa!! parasta oikeesti saada omalta koiralta jälkeläinen! [:D]
meillä kans ollut suunnitelmissa astuttaa tuo 3v narttu jos soppeli poikakaveri löytyy..[;)]
eka suunniteltiin et oltais tähän juoksuun astutettu, eli pennut olis syntyny sit kesäkuus joskus mutta kun pamahdin itse paksuks niin musta tuntuu etten jaksa kesällä hoitaa sekä koiravauvoja, joita voi hyvinkin tulla se 8kpl, sekä omaa ihmis-vauvaa.. [;)] jotenka siirrettiin sit astutus suunnitelmia vuodella eteenpäin. olis se vaan niin hienoa saada oman koiran jälkeläinen.. tuntuu et se elämä jatkuu sit siin pennussa ku tuosta huppanasta aika jättää.

meillä on ollut mahtava päivä koiruuksien kanssa! aurinkokin päätti näyttäytyä iltapäivästä, jotenka suunnattiin ulos "koko perheen voimin" halkojen tekoon&pinoamiseen.. ok, sessut olla lönkytteli ja pari halkoakin siit välistä tais kadota mut hauskaa oli ja saipa jotain hyödyllistä aikaan! [:D]

huomenna nevolaan![:)]
 
Meillä Sara-mummu ja monirotuinen Alma on leikattu. Almalla vauvoja ei ole, leikkuutimme hänet vuosi sitten. Alma on mukava koiruus, mutta emme nähneet mitään syytä pennuttaa Almaa. Saralla nuoruudessa on ollut pentuja, mutta emme heistä vauvaa itselle jättäneet. Vaikka Sara on kamalan kiltti ja  muutenkin ok, korvat, iho jne hyvin terveet. Näyttelyistä SA ja BH-koe joskus suoritettu (sitten se koulutus lopahti elämäntilanteen takia). Nytkin olisi myynnissä Saran pojan lapsia, lupaavia pieniä sakuja. Edellinen pentue terveeksi kuvattu ja hyvin näyttelyissä pärjänneet... mutta kiitos ei vaikka ovatkin aivan ihania [:D]  Taidan olla hiukan erilainen [:D] Ewelle sitten joskus vuosien päästä otamme kaverin, tällä hetkellä ajattelen, että tuleva koiruus on rottweiler tyttö tai poika. Mutta se päivä on vasta vuosien päästä.. tulevaisuudessa[:D]
 
nyt kyllä täytyy vähän hehkuttaa, kun täälki on niistä kissanpennuista puhetta ollut..
meillä kisu penikoi pari ihanaa pientä pentua..
ai että tuoreet kissavauvat tuoksuu hyvälle!! [:)]
 
ihanaa tiger! [:)] Älä nyt kuitenkaan syö niitä söpöläisiä vaikka hyvälle tuoksuvatkin [:D] ja hei, ota kuva niin mäkin saan huokailla !
 
Siis aivan ihania kuvia [:)]!

Taiga munkin koirasta piti tulla pelastuskoira, mut ekaksi itselläni meni ranne työtapaturmassa ja sit koira rupes sairastelemaan niin ne haaveet sit jäivät. Ja elämmän tuli uudelleen koulutus jne... Mutta olen päättänyt et sit joskus ku on taas aikaa niin sit olen taas pelastuskoiratoiminnassa.

Tiger laita kuvia pikku söpöläisitä. Ja onnea!
 
Meillä on aloitettu ahkera koko perheen harrastus [;)] suurella aidatulla takapihalla ulkoilua jätesäkin ja kumihanskojen kera [:D] Miten niitä kasoja nyt löytyykään, kun lumet sulaa.

Ja koiruudet nauttivat keväästä ja lämpimästä ilmasta "mamma, täältä löytyi TAAS tällainen kukkasipuli, jonka syksyllä hukkasit" <3  Taidan ostaa pari valtavaa uutta puutarharuukkua.. ja kevään/kesän kukkaloistosta nautimme kera amppelien ja kukkaruukkujen [:)]
 
meillä on vielä semmoset kinokset tuolla pihalla että ei siivoamaan pääse..onhan se homma aina talven jälkeen kasat kerätä pois.meillä on kans aidattu toi takapiha missä koirat käyny talven.Mulla tuo leikattu uros ei lenkillä käydessä pissaa enää mihinkään, lorottelee sitten omalle kotipihalle vasta..ennen kyllä nosti jalkaa joka paikkaan mutta ei taida enää niin olla tarvista..Mitä mieltä muuten ootte tosta uroksen leikkaamisesta?Ite en enää leikkais näin jälkikäteen kun asiaa aattelen.meillä oli siinä mielessä pakko juttu kun oli toinen koira tulossa, narttu ja oli vielä sukulainen.Lisäks tolla uroksella ei ollu toinen kives laskeutunut.Eipä tarvi nyt kuitenkaan miettiä että ois alkanu jotain kasvaimia tekemään tai muutenkaan sitten kun tosiaan tuo narttu on.Karva meni kyllä ihan hirveeks leikkaamisen jälkeen ja on lihonut..ruokaa ei kärsis kyllä antaa minkään vertaa.Mies aina sanookin että mitä se paksu poika[:D]Eilen ku olin kaupassa käymässä niin oli nämä karvakamut sitten saanu kaadettua ton astian missä niillä kuivamuona on ja käyneet tietenkin siellä säkillä niin johan kuulkaa juoksutti toi narttu pihalla viime yönä..ei se kauheesti ollu ehtiny syömään mutta sen verran kumminkin että saatto vähän vattassa tuntua..ottikohan opiksi..epäilen
 
Huomenia kaikille...

Meidän esikoinen (eli siis koira[:D]) otti eilen hittiä pitbullilta ja sen seurauksena eläinlääkäri laitto muutamia tikkejä ja lääkekuuri + kauluri. Viimeyö valvottiin kun toinen on ihan hädissään tuon kaulurin kanssa. Ei syö eikä juo, kun ei oikein osaa käyttää tuota muovipönttöä. Ei oikein innostu pihalla edes pissaamaan kun ei osaa haistella sen pöntön kanssa. Oon sellasella ruutalla ruiskutellu sen suuhun vettä. Sydän meinaa valahtaa varpaiden tasolle kun toinen koko ajan hakee kasekontaktia kuin pyytääkseen jotain (meidän koira ei edes hauku, pyytää aina tuolla katseellaan päästä pihalle) Nyt katse on kuitenkin erilainen, jos ymmärrätte mitä tarkotan. Reppana ois halunnu meidän sänkyyn ja sohvalle ja kerran sen sänkyyn nostinkin ja nostaminen kävi selkeesti kipeää vaikka varovainen olinkin. Ja hölmö hyppäs itse sängyltä alas kauheen ulinan kera [&:] Luojan kiitos selvittiin näin "vähällä" ja jalka on sentään vielä koirassa kiinni, kun tämä tapaus on tosiaan 4kg painava kääpiöpinseri ja toinen pitbull, mä säikähin kuollakseni kun se koira hyökkäs ja tää vain huusi. Hyvä ettei itku tullu kun vaurioita tarkasteltiin [:(] Eläinlääkäri kuitenkin sano että repeymä (joka tikattiin) on vain aika pinnallinen mutta ikävän näkönen. Lisäksi jalan lihasessa on kulmahampaanreikä, joka kuulemma tulee olemaan kipeämpi koska on lihaksessa. Nyt ei muutaku hellyyttä, rakkautta ja ymmärrystä poitsulle niin kyllä se siitä toipuu [:)]  En ees tiiä miks mun piti tääki tarina tulla tänne kertomaan, jotenkin on vaan ressannu niin pirusti koko yön ja uskon että muut lemmikinomistajat voi samaistua oikein hyvin tähän kamalaan tunteeseen...  mitähän sitten kun lapsi on kipeä? [&:] Hyviä vointeja muiden karvaisille kavereille!
 
voi Durina..ompa huonosti teän koiruuelle käyny..niinhän se on että kun koira on kipee niin itekkin on ihan kipee huolesta ja samanlailla se menee lastenkin kanssa..
aiemmin kun puhuin tuolla tuosta koiran leikkauttamisesta niin olihan se hirveetä kun koira kannettiin ihan pökkyrässä lekurista kotia ja raukka vaan n.5h sen jälkeen nukku, kieli roikku ulkona ja oli ihan ryppynen ja kuiva, no minä kannoin vettä talouspaperissa ja rutistin siitä kostukettä kielenpäälle..näin jälkikäteen se jo nauarattaa mutta eipä naurattanu sillon.kauheet omantunnontuskat oli että mitä oon menny toisellle tekemään..tötterö päässe sekin sitten kulki muistaakseni 2 viikkoa, kolluutti sillä joka paikkaan ja ulkona ollessa se tokkäs aina lumeen kun haistella yritti..
pikaista paranemista teän koiralle!
 
voi surkeus durina!!!!
kamala, toivottavasti lapsesi tervehtyy pian.. kuin se sillain pääs tappelemaan?
 
Takaisin
Top