Heinäkuisten rakenneultrakuulumiset

Ihana lukea toistenkin hyvistä ultrakuulumisista!
 
Tuosta pissaamisesta ennen ultraa: mä menin rakko melkein täynnä, koska en kans muistanut että pitikö se nyt olla mieluummin täynnä kun tyhjä! Sanoin ennen ultrauksen alkua kätilölle että on pissaa rakossa eikä ainakaan pyytänyt käymään vessassa. Eli ilmeisesti täydestä rakosta ei ainakaan haittaa ole. Olisiko niin että emättimen kautta tehtävä alkuraskauden ultra tehdään tyhjällä rakolla, mut tämä mahanpäältä täydellä (/osittain täydellä). Mut ainakin rakko on helppo ja nopea käydä tyhjentämässä siinä ennen toimenpiteen alkua, jos niin pyydetään [:)]
 
Mua on nyt sit vissiin alkanut närästää...? Eiköhän tämä sitä ole, en oikein osaa tunnistaa oireita kun onnellisena en aiemmin ole kuin kuullut puhuttavan närästyksestä. Ei nouse paha maku tai hapot (ainakaan vielä) suuhun, mut on sellainen "pala kurkussa" olo. Ja vähän niinkun paha olo... Jee jee. Muuten olo ihan tavallinen, tänään kävin kävelylenkillä ja ihan samassa ajassa sain lenkin lyllerrettyä kun aina ennenkin (no siis lenkki ehkä kokonaiset 5 km [;)][;)]), mut kumminkin, mä kun en mikään varsinainen atleetikko ole...
 
Huomenna neuvola, toivotaan että kaikki on ihan kunnossa, hemppa ei huolestuta mut verenpaine saattaa olla tapissa (ilmeinen valkotakkineuroosi vai miksi sitä sanotaan). Huomenna tulee viikkoja täyteen 23! Vauvan liikkeet ei vielä tunnu kovin "kokopäiväisesti" mut aina sillon tällön muljahtaa. Istukka siis etuseinässä ja muutenkin tuntuu että pikkuinen "uppoaa tähän mun tilavaan runkoon" niin hyvin ettei raskaus oikein vielä näy edes... Jotenkin oon niin "kateellinen" teille joilla vauva myllertää ja touhuaa kaiken päivää... Mut pääasia että poitsulla on kaikki hyvin vaikka äippä hiukan vainoharhainen oliskin [:)] Enköhän vielä ehdi toivoa sitäkin, ettei ne liikkeet olis alkanu tuntua ollenkaan [;)][:D][;)]
 
Jepa jee, hyvää jatkoa kaikille mammoille [:)]
 
 
 
Tulen tuolta elokuisista vierailemaan.. Mulle eilen neuvola käynnillä sanottiin että rakenneultraan menet sitten niin että rakossa on pissaa. Syödä saa normaalisti ja juoda ja käydä vessassa kunhan ei siellä vessassa käy just ennen ultraa. Kuulemma virtsarakko peilaa kohdun alareunan hyvin kun siellä on pissaa ja se helpottaa jotenkin istukan paikan määrittämistä.[:)]
 
Muiia: Mulle sanottiin kahessa ekassa ultrassa vk 7 ja oisko ollu vk12, että rakko tyhjänä... mutta rakenteessa ei enää niin väliä kun vauva on jo niin iso ja samoin kohtu, että ei ole enää ongelmaa erottaa mikä on mikäkin. Näin siis Jorvin äippäpolilla neuvottiin :D

Mutta ite kävin rakon tyhjentämässä parikin kertaa ennen rakennetta, koska muuten olis varmaan lirahtanu pisu housuun, niin kovaa se kuitenkin paineli sillä ultralla mahan päältä, ja suht kauankin vielä... n. 20 min ;D
 
Heippa kaikki heinämammat!
Ihana kuulla muilta hyviä ultrakuulumisia, kaikkien pikkuisilla näyttää olevan kehitys hyvinkin mallikasta [:)] Me käytiin tänään rakenneultrassa vaavia katsomassa. Kaikki oli hyvin, niinkuin pitääkin olla. Paino 380g ja kuusi kuvaakin saatiin mukaan <3 Ihan isänsä näköinen pikkuinen on. Sukupuolta emme halunneet selvittää, mutta sen verran tuntui näkyvän, että ultrasta päästyämme totesimme miehen kanssa yhteen ääneen: "eihän siellä mitään näkynyt" [:D] Saa nähdä sitten kesällä, kuinka oikeassa me maallikot sitten ollaan tuon tyttönäkymän suhteen [;)] Vointeja kaikille!
 
ALKUPERÄINEN: Jasmiini

Listaan päivitetty Waganan UUSINTAULTRA & J3nnin 4D-ultra päivämäärät.

Rakenne:

4.2. niiva rv 20
10.2. baby86 20+1, Pumpuli82
11.2. Pisara rv 20
12.2. Nina_ rv 19+5
15.2. JoLi, heidikki
17.2. Rila rv 20
19.2. Bixio rv 19+6
22.2. Muikku80, wagana rv 19+6, Jasmiini rv 20+3, Smik
23.2. Millinen rv 20, Mie
24.2. Pihlajainen rv 21+2, Hetao, Anskuliini
25.2 Kedorla rv 20+4, Tiger rv 20+6, Söpsötin
26.2. päivänkakkara rv 20, Tolteekki rv 20+6, kitano rv 20+3, j3nni rv 18
1.3. Mipu76 rv 20+2, Satsu73 rv 20+6, Anna Elina rv 21+4, Sunny82 rv 21+5, Hexuli rv 20+2
2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20, MiniMöö rv 20+5
3.3. TyhjäSyli rv 20+5
4.3. Mickey.Mouse rv 20+1
5.3. Nonunen rv 21+5, Sädetikku84 rv 19+6, Ellen80 rv 20+1, Heidikki UUSINTAULTRA
8.3. Pepi rv 20, wagana uusintaultra
9.3. Elaisah rv 21+2, Sanni86 rv 20+6, Katteri
10.3. Maisis rv 21+1, Mallukka90 rv 20+5, Wagana UUSINTAULTRA
11.3. HKL rv 20, Luppa82 rv 20+1, Taiga rv 20, Samala rv 20+4, Muiia rv 20+2, Pevi
15.3. Kariina rv 21+3
16.3. Yppy rv 21+0
26.3. Tintsu82 rv 21+6
29.3 bambi rv 24
28.4. J3nni rv 26+4 4D-ultra




Onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista kaikille! En käynyt läpi toisen topikin listaa, vaan vain tämän rakenneultra-ketjun, ja ultra on nyt taas onnellisesti takana ainakin seuraavilla:
- Sanni86, (tyttö?)
- Elaisah (tyttö?)
- HK
- Ellen80 (poika?)
- Nonunen
- TyhjäSyli (tyttö)
- Heidikki (tyttö?) (toivotaan kovasti että vauvan vatsasta poistuisivat ne nesteet)

Sunny82; lycka till tänään neuvolaan. [:)] Koitahan ottaa iisisti ja pitää verenpaineet aisoissa. Mullakin on muuten esiintynyt tähän saakka minulle tuntematonta närästystä! Vaikee tunnistaa kun ei oo ennen ollut, mutta kyllä tää nyt sitä on. Mistähän se sellanenkin johtuu...? Jos pahemmaks muuttuu niin täytyy ottaa omaan käyttöön nuo vauvalle varatut puklurätit! [:D]

Waganalle toivotan pikaista paranemista ja onnea matkaan uusintaultraan tänään! [:)]

Nonunen, joko kokeilitte työpaikallasi sitä ultralaitetta? [:D] [:D]

Onnea matkaan tänään myös: Maisis & Mallukka90! [:)]
 
hih..iha intona odotan jo,et kello olis 13.00...sit on vasta se aika sinne ultraan.... :/
haluais vaan jo tietää,et kaikki on hyvin ja että kumpiko.. :D nooh illempana varmaan jo pistän kuulumisia tänne :)
 
Muiia: Mun kutsussa taas lukee että rakossa on hyvä olla virtsaa ultraamisen helpottamiseksi ja mahdollisia näytteitä varten. Viimeks kävin pari tuntia ennen ultraa ja se riitti. Et ei sinne hirveen hädän kanssa tarvii mennä. : )
 
Minä menin rakenneultraan tyhjennettynä koska neuvolakortissa oli tällainen ohje mukana. Rakenneultraaja tosin oli eri mieltä ja siksi minullakin tarkistettiin kohdun tilanne uudestaan (n. 15min ultrauksen alusta) kun oli rakko tyhjillään...

Varasin tänään 4D ultran!! [:)][:)][:)][:)] 22.3. maanantaina. Jippey! Nyt on taas hyvä fiilis kun sitä oltiin pohdittu että mennäänkö vai eikö mennä. Ja miksi pohtia kun sinne kuitenkin haluaa mennä! Ja saa vielä 30 min DVD:n mukaan omasta vauvasta! [;)] Onnesta soikeena täällä... 4D ultran paras ajankohta on kuulema rv 24-30. Itse olen tuolloin siis rv 25. Mutta nyt on mitä odottaa! En sitä ensi viikon sokerirasitustestiä niin odota, joten vastapainoksi sille.
 
Uusintaultrassa käyty ja nyt pää vastasi viikkoja oikein hyvin[:)] Lääkäri vilkaisi samalla kaikki muutkin ja hyvältä näytti nekin, poikaa tämäkin epäili mutta ei toki voi olla varma[:)]
Piinallisen pitkään ja hiljaa tutkaili sydäntä ja virtauksia mutta sitten lopulta sanoi että hyvältä näyttää..huh[:)]
Paino arvioksi tuli 450g ja istumapituus olisi(jos saan selvää) 162mm. Vauva oli raivotarjonnassa.
Nyt ei tarvitse enään murehtia kun kaikki kunnossa..odotellaan vain heinäkuuta malttamattomana[:)]
 
Voih, tuo 4D-ultra kuulostaa kyllä houkuttelevalta! Varsinkin kun rakenneultrasta saadut kuvat ei oikein aukene mulle [:D][:D] En tiedä oliko niin mooseksenaikainen ultra vai enkö vaan saa muuten mitään selkoa kuvista... Pääasia kai, että kätilö osas tulkita kuvia ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Noh, on tässä vielä muutama viikko aikaa varailla ultraa, jos innostuu tosissaan [:)]
 
Niin, mulla oli sit se neuvola tänään... Nyt menee ohi tämän ketjun aiheen, mut kirjoitanpa vuodatukseni tänne kun aiempana jo tätä asiaa pähkäilin täällä. En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa tän mun verenpaineeni kanssa! [&:] Kun alkuviikolla viimeksi kotona mittasin, niin aina vaan näyttää noin 120/75. Heh heh, neuvolassa pompsahti tyyliin 150/90. Että sellasta. Ja mulla oli vielä tuo oma mittari mukana, kun ajattelin testata että näyttääkö oikein (siis näyttääkö samaa kun neuvolan mittari) ja kyllähän se ihan yhtä lohduttomia lukuja näytti. Tosin tiedän jo odotustilassa istuessani, että paineet nousee "kohisten". Nyt sit saan jossain vaiheessa mennä käymään äitipolilla lääkärillä, niin arvioivat siellä tilannetta. Eipä siinä mitään, mulla on itsellä ihan mainio olo, ei tosiaan koskaan pää kipeä eikä muita klassisia korkean paineen oireita ja tuo oma (nyt myös isoja lukuja todistettavasti näyttävä) mittari kotioloissa näyttää tuloksia ~115-135/65-80. Toivottavasti saan jatkaa kotimittauksilla siihen asti, jos ne alkaa jossain vaiheessa olla korkeella (siis ettei tarttis alkaa viikottain ravata jossain näytillä). Enhän minä nyt niin hullu ole, että tarkoituksella vääristelisin kotimittauksen tuloksia paremmiksi ja siten aiheuttaisin ainakin jossain vaiheessa vaaraa vauvalle. Huh. Tässä taidetaan nyt olla sellaisessa tilanteessa, että neuvola/lääkäri-olosuhteissa ei enää toivoakaan saada normaaleja lukemia. Aivan surettaa.
 
Muuten kaikki oli ok. Paino noussut kuukaudessa kilon, samoissa lukemissa ollaan kun ekalla neuvolakäynnillä (tosin siis painoa on *köh* riittävästi [;)][:@]). Hemoglobiini 145, en käsitä miten on niin korkeana pysytellyt, mut rautakuurille en taida ainakaan heti joutua. Sydänäänet kuului vahvoina 140. Sf-mitta 20, eli juuri keskikäyrällä. Onneksi nämä kaikki muut jutut oli ok, kun tuo verenpaine niin hermostuttaa mua [:@][:'(]
 
waganalle iso onnentoivotus, kiva kuulla että kaikki on kunnossa! [:)]
 
Tuntuu siltä kun muitakin keskustelupalstoja selailin, että tuo ultra+virtsarakko on ohjeistettu joka toiselle erilailla... Siis että on oikein selvästi annettu etukäteen ohje "rakko täynnä" tai "rakko tyhjä" siis nimenomaan rakenneultraan... Ihme juttu, vähemmästäkin alkaa epäillä omaa muistiaan, että oliko se nyt kummalla tavalla...
 
Hmm,

joo kyllä minulle on aina tähän asti sanottu että rakko saa olla melko täynnä, että muutama tunti ennen saa käydä vessassa mutta sitten pitää vielä juoda vettä.

Ehkä lähen keskitietä, tosiaan helppo hoitaa tyhjäks jos pitää niin olla ja tuskin haittaa jos ei níhan räjähtämispisteessä olekaan..:)

Ja sitten opettelen pitämään lappuset tallessa edes vähän pitempään.[8|] Mutta kiitoksia paljon kaikille kantaa ottaneille! Eiköhän se siitä suttaannnu..!
 

Listaan päivitetty Pumpuli82:n 4D-ULTRA päivämäärät.

Rakenne:

4.2. niiva rv 20
10.2. baby86 20+1, Pumpuli82
11.2. Pisara rv 20
12.2. Nina_ rv 19+5
15.2. JoLi, heidikki
17.2. Rila rv 20
19.2. Bixio rv 19+6
22.2. Muikku80, wagana rv 19+6, Jasmiini rv 20+3, Smik
23.2. Millinen rv 20, Mie
24.2. Pihlajainen rv 21+2, Hetao, Anskuliini
25.2 Kedorla rv 20+4, Tiger rv 20+6, Söpsötin
26.2. päivänkakkara rv 20, Tolteekki rv 20+6, kitano rv 20+3, j3nni rv 18
1.3. Mipu76 rv 20+2, Satsu73 rv 20+6, Anna Elina rv 21+4, Sunny82 rv 21+5, Hexuli rv 20+2
2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20, MiniMöö rv 20+5
3.3. TyhjäSyli rv 20+5
4.3. Mickey.Mouse rv 20+1
5.3. Nonunen rv 21+5, Sädetikku84 rv 19+6, Ellen80 rv 20+1, Heidikki UUSINTAULTRA
8.3. Pepi rv 20, wagana uusintaultra
9.3. Elaisah rv 21+2, Sanni86 rv 20+6, Katteri
10.3. Maisis rv 21+1, Mallukka90 rv 20+5, Wagana UUSINTAULTRA
11.3. HKL rv 20, Luppa82 rv 20+1, Taiga rv 20, Samala rv 20+4, Muiia rv 20+2, Pevi
15.3. Kariina rv 21+3
16.3. Yppy rv 21+0
22.3. Pumpuli82 4D-ULTRA
26.3. Tintsu82 rv 21+6
29.3 bambi rv 24
28.4. J3nni rv 26+4 4D-ultra



Hienoa! Waganalla oli hyviä uutisia eilesestä uusintaultrasta! [:)]

Ja tänään onkin rakenneultra isolla joukolla. HKL, Luppa82, Taiga, Samala, Muiia, Pevi: don´t worry, me peukutetaan täällä isolla joukolla! [;)]
 
mua ei ohjeistettu mitenkään rakenneultraan, mutta itsekseni kyllä pohdin, pitääkö olla rakossa virtsaa vai ei. Nt ultraan käskettiin mennä nimenomaan rakko täynnä, mutta mulla menee nykyään heti maha tosi kipeeks ku on pissahätä joten menin rakko tyhjillään, eivätkä sanoneet että olisi ollu huono juttu [:)]
Mun täytyy muutenki rampata vähän väliä vessassa jos oon liikkeessä, penteleen vauva kaiketi vieläki painaa rakkoa [&:]
 
Huh helpotusta, ohi on ja kaikki hyvin :)

Paino oli 314g, sydämen syke ++ ja liikkeet ++. Kaikki näytti hyvältä, ei ollut poikkeamia! Ensimmäinen ultra missä en alkanut heti nauraa hysteerisesti kun näin vauvan, kun olin niin paineissa että saahan se nyt kaikki kohdat hyvin näkyviin ja mitattua..

Peukkua imeskeli pieni posket lommollaan, oli maailman suloisin! Ja potki suoraan virtsarakkoa päin, ultraaja sano että kohta tulee äidiltä pissat housuun kun noin potkit[:D] Niin ja pylly alaspäin oli muttei vielä haittaa mitään. Ja istukka etuseinämässä navan tienoilla.

Ultraaja oli erittäin ihana, puhui rauhallisella äänellä ja kertoi yksityiskohtasesti kaikista kohdista, ja mikä tärkeintä muisti sanoa joka väliin että hyvältä tai normaalilta näyttää. Ja naureskeli ilosesti vauvan tempuille. Tosi hyvä mieli jäi!

Aijai, ei voida lopettaa hymyilyä! Ja aika paljon piilotteli alaosastoa kun oli niin päinkin, mutta täti sanoi että 'ei siellä ainakaan selvästi kiveksiä näkynyt, että minun veikkaus olisi tyttö' :) Harmi vaan että profiilikuvassa melko selvästi näky neitokaisen perineen isin nenän[&:] Mies nauroi että 'sillä on nyt jo suhteessa isompi nenä kun sulla!' Niinpä niin <3
 
Hienoa! Onneks olkoon Muiia positiivisesta ultrakäynnnistä! [:)] Hauskasti kerrottukin vielä [:D] [:D]
 
Heissan mammelit.
Ei tartte täälläkään enää jännittää ja odottaa rakenneultraa, nyt se on ohi. :) kaikki näytti hyvältä, just sellaselta kun pitääkin. Painoarvio pikkusella 312g. Kovasti piti nyrkkejään kasvojen edessä, ei halunnut naamaansa näyttää. Myöskin sukupuoli meinasi jäädä mysteeriksi, mutta juuri kun ultrausta oltiin lopettelemassa, suostui pikkuinen nekin paikat näyttämään eikä enää kainostellut. Poikahan sieltä taitaa olla tulossa. Saatiin "vehkeestä" kuvakin. :D Lisäksi tietysti noita "normi" kuvia ja sitten vielä kuva hänen takaraivostaan, mistä näkyy myös molemmat korvat. Ei ollut ultraaja ennen samanmoista kuvaa nähnyt.
Tosi hyvä mieli jäi ultrauksesta ja ultraaja oli todella ihana. Nyt vain heinäkuuta odotellessa. :D
 
Onnea Samalalle perheineen pojasta! [:)]
Tuntuu että omasta ultrasta ois jo ikuisuus, ja että seuraavaan ultraan on ikuisuus: hirvee ikävä nähdä pikkuista. Mutta onneksi saan paljon iloa teidän ultrakertomuksistanne [:)]
 
Ultra täälläkin takana, kaikki oli ihan ok ja niinkuin joku täällä mainitsikin niin istukka on etuseinämässä, siks ei niitä potkuja ole tuntunut. Painoarvio 270g, pikkanen rääpäle. Pitkän aikaa ne tutki sydäntä mut sit se lääkäri sanokin että se ultraus vekotin on vanhaa mallia ja sillä on hankalampi nähdä sydämestä kaikki tarvittava. Mut lopulta näki kaiken mitä pitikin ja kunnossa oli pieni sydän.

Tarkkaan ne kaikki syynää kun oon ennen raskautta käyttänyt heidän mittapuun mukaan paljon alkoholia niin tällä käynnillä ne PUHALLUTTI mut, piti antaa pissanäyte huumetestiä varten ja neljä putkiloa verta mistä ne varmaan kattoo maksaarvot yms että oonko juonu vai en. Hitto miten ärsyttävää tommonen kyttääminen, en todellakaan ottas sellasta riskiä että vauvalle jotain tapahtus mut kylläkai sellasiakin ihmisiä on joten onhan niiden oltava tarkkoja. Ja kun se kätilö tuli mun kans sinne vessaankin mukaan kattomaan etten laukusta tms kaada jonkun toisen pissaa siihen kuppiin. Käsittämätöntä ettei ihmisiin voi enää yhtään luottaa. : ( Mut ei mulla mitään salattavaa ole että tutkikoon ihan rauhassa niin paljon kun haluavat. Se on mulle vaan niin itsestään selvyys että odottaessa ei polteta / juoda / käytetä huumeita niin ärsyyntyy sit kun epäillään. No mut kaikki kuitenkin kunnossa, ens viikolla olis neuvola.
 
Hejssan! Ultra takanapäin ja kaikki valtakunnassa hyvin! [:)]

Vehkeet läväytti ruutuun heti, ennen kuin edes alotettiin virallista "kuvausta".[:D] Eli pikku-ukko olis meille tulossa. Hemmo oli lähes koko ultrauksen ajan niska seisonnassa ja kutitteli varpaillaan otsaansa.. yritti kuperkeikkaa tehdä. Saatiin huippu kuva tästä jumppaajasta ko asennossa. Samoin saatiin sivuprofiili kuva kasvoista. Isän näköinen tuo taitaa olla. [:)] Kätilö sanoi ettei näin notkeaa kaveria ole ennen tavannutkaan. Tänään hemmo on muutenkin myllännyt ihan hirmuisasti mahassa.

Istukka on etuseinässä ylhäällä, paino ja pituus menee normaali arvoissa.

Toki meillä on kolmen viikon kuluttua sydän ultra vkolla 24, kun seulontatulokset silloin hälytteli. Toki sydän näytti jo nyt ihan normaalilta, mut lääkäri katsoo sit vielä tarkemmin. Ihan kiva päästä moikkaan hemmoo uudelleen..

Äh, musta tuli heti hirmuinen lässy kun sukupuoli selvisi.. konkretisoitui koko raskaus. Kävin muutaman nutun ostamassa pojalle.. muut tarvikkeet saa odotella vielä viikoille 30+, ettei sit vaan tule itku pitkästä ilosta, jos jotain sattuu..
 
suoraan sanoen meinas poru tulla ultran jälkeen!!ku ei mulle mitää pituus ja painoarvioita kerrottu,sit ku sanoin,että haluan sitten tietää sukupuolen,nii hyvä et ei mulle haistateltu siitä hyvästä.....lekuri vaan irvisteli päin naamaa ja sanoi,että en mä nyt tollaisia kerro,mene yksityiselle jos niin haluut tietää!! sit se kyl sen sanoi,että kaikki näyttääolevan ihan hyvin yms...mutta sit se mun paino!!voi herttinen aika!!5kg 800g tullut koko odotuksen aikana lisää,elikkäs kuulemma aivan hirveä määrä!

mutta siis tosi pettynyt ja vittuuntunut olo jäi tosta reissusta...viis minuuttia oli oikeen aikaa kattoa ja tutkia ja sit 2 suttuista kuvaa saatiin mukaan ja sit neuvolatädin mukaan tosiaan täytyy vähä tarkemmin kattoa mitä syö...

että onko kenelläkään tietoa mitä tollainen perus 2D/3D maksaa yksityisellä? ku mua jäi tosi paljon vaivaamaan toi reissu enkä tyydy tollaseen...
 
Takaisin
Top