Heinäkuisten rakenneultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmiini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä oli tänään se rakenneultra <3 siellä se pikkuinen kölli ja omat äidinvaistot meni oikein sukupuolen suhteen.. [;)]
kaikki oli oikein hyvin ja vaavi vastasi viikkoja. painoarvio tais olla 390g. ai että se oli ihanaa!! mieskin oli aivan haltioissaan vaikkei mitään puhunutkaan koko puoli tuntisen aikana, kun niin tiiviisti katseli kuvaruutua.. [:)]
ujo vähän oli, kun ei kasvoista antanut kuvaa ottaa ollenkaan.. pikku kämmyt oli kasvojen edessä ja vilkas oli kuin mikä. koko ajan liikuskeli jotenki päin.. istukka oli kuulemma todella hyvässä paikassa, n.5cm kohdunsuulta pois päin johonki suuntaan mutten muista minne..[:D]

Hei Jasmiini, Päivänkakkara ja muutkin mammat. Kiitos sympatiasta! Kyllä olen jo päässyt harmituksestani yli ja ilolla eteenpäin mennään. [:)]

Varasin äsken ajan siihen 4D ultraan. Kallishan tuo on, mutta kun molemmat käydään töissä, niin ei se meidän taloutta kaada. Hintaa tulee tosiaan vajaat 300 euroa, mistä sitten saa osan Kelalta takaisin. Tällaiseen satsaa kuitenkin ihan mielellään, ja saa sitten vielä varmistaa että pikkuinen voi varmasti hyvin. Heinäkuulle on kuitenkin vielä piiiiitkä matka. Tietysti tavallisen 2D- ultran sais yksityiseltäki huomattavasti halvemmalla, joten kyllä tuo 4D on siinä mielessä vaan ihan omaa hupsutusta. Mutta saanpahan sitten niitä kaipaamiani kuvia ja halutessani sellaisen dvd-tallenteenkin. Sain ajan kuukauden päähän 24.3. eli silloin taitaa olla viikkoja 25+2 suunnilleen. Silloin pitäisi jo kasvon piirteidenkin näkyä kohtalaisen hyvin. Jännittävää! [:D]

Moi,

me varasimme myös ajan 4D-ultraan, ihan omaksi iloksi, kun aikaisempienkin kanssa on käyty. Maksu kyllä hirvittää meitäkin ja siitä ajattelinkin, Pihlajainen sanoa, että minä varasin ajan Femedasta, ja siellä sanottiin, että ajan täytyy olla ennen viikon 24 päättymisä, jotta siitä saa kelakorvauksen. Siksi meillä on se jo nyt ensi viikolla 4.3. Onkohan teillä jotenkin eri juttu? Oli kyllä ihan törkeää se teidän kokemus rakenneultrasta! Kiva, että pääsette vielä uudestaan katselemaan pientä!

Pikapäivitys:

Rakenneultrassa kaikki hyvin ja ?pikkuÄIJÄ? on tulossa[:D] 

Aivan ihanan kuvan saimme mukaamme, siinä vauvan kasvot selkeänä (3d ja 4d) ja nyrkit pystyssä. Kuva lähti jo kännykällä multimediaviestinä pitkin maailmaa. Isän piirteet huulissa ja leuassa selkeät, uskomatonta tekniikkaa nykyään...

?Onnea teille kaikille muillekin, onneksi tuntuu kaikilla olevan positiivisia juttuja ja onnellisia tapahtumia?

no niin on rakenneultra takana täälläkin ja kaikki oli hyvin[:)] mitat vastasi viikkoja, paino arvio oli 330g. Kovasti heilutteli käsiä , sormet näkyi ja pienet jalkapohjat..huokailen täällä.Hyvän profiilikuvan sain mukaanmieskun ei päässyt matkaan niin on jotain näytettävää.En muuten saanut kuin 2 kuvaa..Sukupuolta ei pystynyt sanomaan oli pimennossa se kohta, tuumasi että tämä haluaa olla salaperäinen[:D] pahinta just mulle kun en millään malttais oottaa..lapsivettä oli hyvin ja istukka hyväsää paikassa,olikohan se takaseinämässä..?en nyt pysty muistamaan. Mutta kaiken kaikkiaan kaikki ok jokohan sitä nyt pystyis rentoutuun silleen oikeesti ja vaan nauttis. Tämä tyttö suuntaa myös ikeaan huomenna vähän tutkailemaan..[:)] oon kyllä vähän kateellinen jasmiinille siitä valtavasta lastentarvike liikkeestä..sen verta viellä että pienessä kaupungissa asun ja meillä ei ole mitään 4d tai 3dultralaittetta tuolla sairaalassa että ei niin tarkkoja ole nuo kuvat.Sisko kävi tampereella 4d ultrassa ja se oli kyllä tosi mahtava se kuva minkä se sai kasvoista

ai niin ONNEA Tolteekki pojasta[:)]

Tuosta yksityisestä 4D-ultran hinnasta ja Kelakorvauksesta vielä... Kiitos Pisara, kun vinkkasit asiasta!

Aloin selvittää asiaa, niin kävi ilmi, että Kela on vasta muuttanut kantaansa ultrakorvauksista. Ilmeisesti nykyään ei korvata ultrasta mitään automaattisesti. Kelakorvausta saa vain, jos ultraava lääkäri kirjoittaa papereihin jonkun perustellun syyn ylimääräiselle ultralle. [>:]

Ymmärsin, että tämä koskisi koko maata. Mutta en sitten tiedä, jos teille Pisara on toisin kerrottu...? Itse en nyt jaksa noista kustannuksista välittää, maksan sitten kokonaan omasta pussista, jos täytyy. Mutta muillekin tiedoksi, että ei ehkä kannata laskea sen varaan, että kela korvaa... Harmi. [8|]

Ja onnittelut pojasta Pisaralle, Pumpulille, Waganalle, Mielle, tigerille ja Tolteekille! Ja Jasmiinille ja söpsöttimelle tytöistä!Olikohan muita, jotka ovat paljastaneet pienokaisen sukupuolen? Toivottavasti en unohtanut ketään. Tällä hetkellä mennään 7 poikaa/2tyttöä tilanteessa. [:D] Ja onnea samalla tavalla myös kaikille muillekin, jotka eivät halua paljastaa tai eivät vielä tiedä sukupuolta!

Tolteekille onnittelut terveestä pojasta & Milliselle terveestä tytöstä! [:)]
Ja Tigerille sekä Päivänkakkaralle terveistä tytöistä TAI pojista [;)]

Hyviä rakenneultrakuulumisia tuntuu onneksi riittävän. Onnea poika- ja tyttöuutisista tiedon saaneille!

Mekin viimein eilen kävimme ultrassa ja kaikki tuntui olevan kohdallaan. Kovasti pieni heilutteli jalkojaan, mutta oli selvästi löytänyt mieleisen asennon ja piti tiukasti meille selän käännettynä. Välillä pidimme taukoa ja käveleskelin ympäri huonetta, jotta saataisiin vauva kääntymään. Lopulta kääntyi sen verran, että tarvittavat kuvat saatiin. Painoarvio oli 307 g ja tosiaan rakenteiden osalta kaikki oli ok.

Vähän minua jäi huolestuttamaan se, että vauvan koko oli joitakin päiviä jäljessä arvioiduista viikoista. Näin on tosin ollut koko ajan, mutta laskettua aikaa ei muuteta koska ero ei ylitä 5 päivää. Kurjaa kuitenkin aina kuulla ja lukea neuvolakortista, että viikkoja on kasassa 20+3, mutta vastaa viikkoja 19+jotain. Nyt vielä jotenkin vaikutti siltä, että väliä olisi jokunen päivä enemmän kuin aiemmin. Tai sitten kuvittelen... Kortissa tosiaan lukee vain 19+. Tiedätte varmaan, millaista tämä on! Tiedän kyllä, että tärkeintä on tasainen kasvu, mutta mutta... Kätilö vakuutti kaiken olevan hyvin ja puolisokin sai minua lopulta rauhoiteltua. Ehkä nyt vain yritän unohtaa huolehtimisen, keskityn vauvan kasvatteluun ja muistutan itseäni, että rakenteiden osalta kaikki hyvin.

Sukupuoli jäi meille avoimeksi yllä kuvatusta syystä, pikkuinen piti selän käännettynä suurimman osan ajasta. Vähän oli kätilö näkevinään merkkejä tytöstä, sanoi kuitenkin asian olevan iso kysymysmerkki.

Aagh, onpas mukava lueskella teidän kokemuksia, etenkin kun on noin hyviä nuo uutiset!

Paljon onnea kaikille! Ei millään malttais ootella sitä omaa aikaa, etenkään kun täällä käy vielä hymyilemässä teidän jutuille...

Mutta Pihlajainen, kylläpäs raivostuin sun puolesta (ja niin vauvakin tais raivostua kun alkoi potkiskella pontevasti..)! Olis kyllä sopinut tutkia ian viimesen päälle kunnolla kun tuommonen sössi käynyt ja toiset joutui sen takia odottamaan.. ARGH!! No yksityisellähän sitten on varmasti hyvä palvelu, jää tuo kerta omaan arvoonsa.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

onnittelut kaikille tyttö / poikalupauksista ! [:)]
itselläni oli rakenneultra perjantaina viikolla 18+0, ja kaikki näytti pienellä olevan hyvin, rakenteet ok ja vastasi viikkojakin, mutta painoa pienellä oli reippaasti enemmän noihin viikkoihin verrattuna sanoi lääkäri. Pienellä painoa siis 255g. Kovin oli vilkkaalla päällä pikkunen, ja hävis aina ku saatiin kohdalle. [:D]
Itse en ollut kovinkaan tyytyväinen, enemminkin pettynyt koko reissuun. Olihan se hienoa nähdä pikkuinen, mutta jäi harmittaan kun ei sukupuolta saatu edes minkäänlaista epäilyä ja yhtäkään ultrakuvaa ei saatu mukaan. JA lääkäri oli myöhässä 40 min ja ultras vaan ehkä 10min. Nopea reissu mutta kaikki hyvin. Olisin vaan tahtonut saada edes yhden kuvan tai edes vihjeen sukupuolesta, mutta.... [&o]
NIIMPä me miehen kans päätettiin et tilataan 4D-ultra [:)]
tässä nyt täytyis katsoa joku paikka, että oisko TRElla tai Ikaalisissa sellasta mahdollisuutta... [:)]

Mekin käytiin tänään rakenneultrassa. Täytyy nyt hehkuttaa, että kyllä oli mukava kokemus! Ultraaja oli asiasta oikeasti innostuneen oloinen, ja kaikki oli loistavasti. Vauvan koko oli kyllä vähän isompi kuin mitä viikot antaisivat olettaa, mutta toisaalta, sekä minä että mieheni olemme aika pitkiä ihmisiä, sekin voi vaikuttaa... Vauva oli pää alaspäin, ja minulla istukka vasemmalla puolella etuseinässä, ilmankos olen viime päivinä niitä ekoja varmoja potkuja tuntenut niin kummallisessa kohtaa välillä, että olen jo välillä epäillyt itseäni [:D]

Sukupuolesta ei saatu mitään selkoa, ei edes arvausta - ja ei kyllä edes kysytty, mutta epäilenpä että vaikka olisimme kysyneet, ei sitä olisi näkynyt. Eli arvoituksena pysyy.

Vauvalla vaikutti olevan kaikki hyvin, ja painoarvio oli reilut 400 grammaa.

Oon niin ahkerasti käynyt lukemassa täällä toisten kirjoituksia ja ultrakuulumisia, että pakko nyt laittaa omakin lusikka soppaan [:)] Eli tänään oli rakenneultra, viikkoja kasassa 21+5 (laskettu aika 7.7.). Oon ollut niin jotenkin huolissani että onkohan kaikki kunnossa ja normaalisti pikkuisella, että en oikeestaan ole edes huomannut nauttia tästä raskaudesta, mut nyt ajattelin että nautiskelu saa alkaa [:D][:D] Siis asiaan: pään (ja mahan) ympärys mitattiin ensin, vastasivat viikkoja 21+6. Heh, reisiluun mitta oli aika pitkä, vastasi viikkoja 22+4 suurinpiirtein. Kätilö vain naurahti, että saattaa tulla pitkä vauva, että onkohan sillä suvussa pitkiä ihmisiä (minä 175 cm ja mies 195 cm hymähdettiin vieressä [:)]). Kaikki oleellinen löytyi ja näytti olevan kunnossa. Että ilmeisesti on ihan ok, vaikka jalat onkin "liian pitkät" muihin ruumiinosiin verrattuna ja viikkoihin nähden. Sovittiin etukäteen että kysytään sukupuolta, mies sit kysyi ja kätilö sanoi eka että vauva on vähän jalat ristissä mut sit se sai oikeat paikat kuvaan. Poikahan sieltä on tulossa, ihan niinkun mun unessa jo monta kuukautta sit [:D][:D] Todistusaineistoksi saatiin yksi erillinen kuva, joka käsittääkseni siis esittää pikkuherran sukukalleuksia [;)][:D] Painoarvioksi saatiin pikkuisen yli 500 g, varmaan kylläkin hiukan yläkanttiin tuon "ylipitkän" reisiluun takia. Istukka on etuseinässä, kuulemma aivan hyvässä paikassa.

Aivan hyvä mieli jäi tuosta käynnistä, niinkuin kyllä np-ultrastakin aikanaan jossa oli siis sama kätilö. Hän oikein sanoikin siinä kun sisään kutsui, että mehän ollaan ennenkin tavattu, tietty näki ä-kortin merkinnöistä mut itselle tuli hyvä mieli kun hän halusi sen sanoa. No nyt on kyllä muutenkin niin hyvä mieli, että ei sitä oikein vähällä saa pilattua [:)] Jos tästä vaikka uskaltautuis pikkuhiljaa tosiaan nautiskelemaan olostaan ja ostamaan jo pikkuherrallekin vaikka jotain kivaa. Tähän mennessä oon ollu vähän sillä mielellä, että JOS ei kaikki kuitenkaan ole kunnossa niin ei ole viitsinyt ihan 100 prosenttisesti intoilla.

Onnea kaikille tyttö-/poikavauveleista!! [:D]
Ihanaa lueskella rakenneultra tarinoita ja muistella omaansa...vielä pitäisi suunnitella koskas sitä menisi yhdelle ylimääräiselle käynnille yksityiselle. Ei raaski jättää menemättäkään vaikka (ONNEKSI) kaikki on ollut tähän mennessä kunnossa. [:)] Haluan vielä kuitenkin nähdä kehityksen kulkua ennen synnytystä.

Moikka!

Meilläkin oli ultra tänään ja kaikki on kunnossa. Mitat vastaavat laskettua aikaa, painoa oli 337g, kaikki siellä missä pitääkin, eikä poikkeavuuksia löytynyt. En kyllä sellaista edes epäillytkään. Niin pontevasti on tuolla masussa antanut merkkejä itsestään, ettei sillä kai mitään hätää siellä ole. Istukka olikin nyt takaseinässä [:-], kun eka ultrassa sanottiin, että se on etuseinässä. No kaipa sen vaellus sitten on mahdollista. Hyvä näin. Pikkuinen näytti pyllyä melkein koko ajan. [:D] Ja sitten se sai hikan. Olipa hassun näköistä, kun se siellä nytkähteli. Voi toista. Saatiin jopa 5 kuvaa mukaan, joita saa ihailla.

Ja sukupuolta ei edes selvitetty. Jännitetään loppuun saakka.

Listaan päivitetty vain Sunny82:n ultrapäivä, joko olikin jo.

Rakenne:

4.2. niiva rv 20
10.2. baby86 20+1, Pumpuli82
11.2. Pisara rv 20
12.2. Nina_ rv 19+5
15.2. JoLi, heidikki
17.2. Rila rv 20
19.2. Bixio rv 19+6
22.2. Muikku80, wagana rv 19+6, Jasmiini rv 20+3, Smik
23.2. Millinen rv 20, Mie
24.2. Pihlajainen rv 21+2, Hetao, Anskuliini
25.2 Kedorla rv 20+4, Tiger rv 20+6, Söpsötin
26.2. päivänkakkara rv 20, Tolteekki rv 20+6, kitano rv 20+3, j3nni rv 18
1.3. Mipu76 rv 20+2, Satsu73 rv 20+6, Anna Elina rv 21+4, Sunny82 rv 21+5
2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20, MiniMöö rv 20+5
3.3. TyhjäSyli rv 20+5
4.3. Mickey.Mouse rv 20+1
5.3. Nonunen rv 21+5, Sädetikku84 rv 19+6, Ellen80 rv 20+1, Heidikki UUSINTAULTRA
8.3. Pepi rv 20
9.3. Elaisah rv 21+2, Sanni86 rv 20+6
10.3. Maisis rv 21+1, Mallukka90 rv 20+5
11.3. HKL rv 20, Luppa82 rv 20+1, Taiga rv 20, Samala rv 20+4, Muiia rv 20+2, Pevi
15.3. Kariina rv 21+3
16.3. Yppy rv 21+0
26.3. Tintsu82 rv 21+6
29.3 bambi rv 24

Tänään vuorossa Durina, Vaavi2010 & MiniMöö; ONNEA MATKAAN! [:)]

Sunny82:lle onnittelut POJASTA! Ja potra poika onkin tulossa kun on jo puolikiloinen. Hienoa, kuten itsekin totesit, nyt tuli varmistus sille että kaikki on kunnossa, ja voit alkaa rohkein mielin nauttimaan raskaudesta [:)]

Satsullekin onnittelut rakenneultrakäynnistä. Potra tyttö / poika sielläkin kun on 400 g [:)]

Kitanolle perheineen onnittelut hyvistä tuloksista [:)] Ei minusta tuosta tarvitse murehtia onko kasvu arvioitujen viikkojen mukaista vaiko eikö, kun rakenteet ovat kunnossa ja painokin on hyvä (307 g), eikö niin? Minullahan lääkäri ei esim. edes mitannut koko pituutta, vaan kun kysyin että paljonko olisi niin hän heitti hatusta että joku 18-20 cm! Aattelin mielessäni että eiköhän tässä vaiheessa tulisi olla sellaset 20-25 cm ennemminkin... Mutta, luotan lääkäriini, hän sanoo jos on jotain hälyyttävää. Luota siis sinäkin Kitano [;)]

J3nnillä olikin vähän ikävä kokemus, harmi. Tuollaisia hätähousukääkäreitäkin valitettavasti löytyy... Minun lääkärini on siitä ihana että vaikka hänellä olisi kuinka kiire, hän pysyy rauhallisena, ja hän AINA löytää aikaa tärkeisiin asioihin. Ei haittaa vaikka olisi juuri tullut hätäsektiosta ja ovensa ulkopuolella 15 naista jonossa hänelle. Joko J3nni saitte varattua ajan 4D:hen?

Olen vähän kade teille 4D-ultraan meneville, kun minäkin olisin niin halunnut... Mutta hyvällä tavalla vain olen kade [;)] Kertokaahan kokemuksistanne kun olette siellä käyneet! Näin netistä jotain esimerkkivideoita ja -kuvia ja 4D:ssä vauva näkyy niin selvästi kaikkine piirteineen että voisi kuvitella katselevansa lastaan lasisen vatsansa lävitse [:D]

Meillä oli rakenneultra eilen. Ja jännitin tuota etukäteen aika paljon. Saatiin 2 kuvaa mukaan.

Oli aivan mahtavaa nähdä pikkuinen [:)]. Kaikki olivat rakenteellisesti kunnossa ja koko vastasi vikkoja 21+ 5.
Paino oli 412 g. Minä olisin halunnut tietää sukupuolen mutta avomies oli eri mieltä asiasta. Hän sanoi et kyl sen sit
synnytyksessä näkee. Oli ihanaa nähdä miten hän säteili ku näki vauvan monitorista.

Vauveli ei ollut kovin kuvaukselinen, mutta heilutti kättään melkein koko ajan.

Minäkin mietin et varaisin jossain vaihees yksityiselle 4D ultra ajan, mutta haluan vähän aikaa odotella et vauveli kasvaa.

Minun lääkäri oli tosi ihana ja rauhallinen.

Anna Elinalle onnea hyvistä uutisista [:)] Jaa että heilutti kättään? Elikkäs siis vilkutti teille! [:D]

Tuo on muuten toi lääkärin rauhallisuus yksi lääkärin tärkeimmistä piirteistä, huomasin juuri sitä miettiessäni. Minä olen kuullut esim. omasta lääkäristäni seuraavaa... Toinen lääkäri (omaa lääkäriäni vanhempi ja oletettavasti myös kokeneempi!) on kutsunut minun lääkärini apuun jossain leikkauksessa. Kun he tulevat molemmat salista pois, on leikkauksen aloittanut lääkäri naamaltaan aivan punainen ja hikeä valuva. Ja sitten minun lääkärini, leikkaukseen apuun mennyt ja sen loppuun vienyt, on aivan normaalin näköinen, ja vaatteet vaihdettuaan istuu jatkamaa tietokoneellaan kesken jääneitä töitään aivan rauhallisesti. Ei haittaa vaikka tietämättömyyttäni meninkin silloin aikoinaan valitsemaan alueemme kalleimman lääkärin, kun tuollaisen "rautahermon" käsiin vain haluankin itseni ja lapseni laskea [;)]

Noniin =) Nyt on sitte käyty siellä pitkään odotetussa rakenneultrassa! Ihanalta tuntu nähdä vaavi pitkästä aikaa <3 Siellä se kovasti potki ja heilutteli, pyöri ja hyöri, eikä millään tahtonut olla paikallaan. Hetkeksi kumminkin rauhoittui ja lääkäri sai otettua hänestä tarvittavia kuvia. Mulla on sattunut myös käymään hyvä tuuri henkilökunnan kanssa. He olivat taas todella mukavia ja kertoivat asiat rauhallisesti ja vastasivat kysymyksiimme. Istukka on oikealla edessä (tai näin ainakin ymmärsin). Hyvin oli kasvanut ja kaikki näytti olevan täysin kunnossa (huh helpotus!)! Olen hieman pettynyt kuviin jotka saimme mukaamme, koska ne eivät ole kauhean selkeitä.. mutta voipi johtua siitä ettei pikkunen tosiaan tahtonut pysyä paikoillaan..
Hieman sekava olo jäi kun "kirjuri" sanoi että laskettu aikahan on 12.7.. siihen sitte miehen kanssa yhteen ääneen, että ai se on muuttunut?? Sitte hän katsoi toiselta koneelta jossa luki se 15.7 ja jossain papereissa taas 12.7.. no mutta sanoivat että ero päivissä on niin pieni että pysytään siinä 15.7 ajassa. Sukupuoli sitten kysyttiin kun mies sitä halusi tietää ja minulle oli ihan sama, niin lääkäri siihen tokaisi että "poikahan se selvästi on" [:)] Eli pikkuprinssiä tässä sitten odotellaan [:)] Äidinvaistot oli oikeassa, vaikka moni onkin sanonut että ihan selvä tyttövatsa tuo on.. pahh[:D]  No kumpikin olisi ollut ihan yhtä tervetulleita meille <3!! Lapsivettä oli paljon että on pojalla ainakin missä uiskennella. Potra poika taitaa olla tulossa kun nyt jo painoa oli arviolta 431 [:-] huih.. millasenkohan jöötin mä joudun heinäkuussa ulos pusertamaan. Onnellinen olen ollut ajatellessani että minä ja siskoni painoimme molemmat alle kolme kiloa.. mutta anoppi palautti minut maanpinnalle sanomalla että mieheni ja hänen siskonsa olivat molemmat reilusti yli neljä ja puolikiloisia[:o].. Lääkäri sanoi minulle ettei lapsen paino kumminkaan ole ollenkaan liikaa, että monet painavat tässä vaiheessa paljon enemmänkin kuulemma[8|] Naurahti vielä päälle että ei tarvitse pelätä ettei lasta ulos saataisi.. että yksikään lapsi ei ole vielä sisään jäänyt =D !
Helpottunut olo että kaikki oli hyvin ja nyt voi varmaan rauhallisemmin mielinkin alkaa valmistautumaan tulevaan =) Ahh..mammalomaa odotellessa! Sais jo loppua noi lumi/räntäsateetkin ja kevät alkaa! Miettikää.. kohta meillä on ihan omat pienet nyytit sylissä <3 <3 <3

Haluisko joku kertoa vähän tarkemmin tosta 4D-ultrasta..

Takaisin