Heinäkuisten rakenneultrakuulumiset

Täällä 11.3. jollonka viikkoja 20+2.

Kivasti nyt vasta laitan mutta kun en muistanu tarkkaa päivää ja nyt jaksoin raahautua kalenterille :D
 
Huomenta pitkästä aikaa! Täällä saamaton rakenneultralistan päivittäjänne... [:(]
Kariina olikin jo päivittänyt omalta osaltaan, ja minä nyt päivitin Anskuliinin, Bixion, Muiian ja MiniMöön tiedot.



Rakenne:

4.2. niiva rv 20
10.2. baby86 20+1, Pumpuli82
11.2. Pisara rv 20
12.2. Nina_ rv 19+5
15.2. JoLi, heidikki
17.2. Rila rv 20
19.2. Bixio rv 19+6
22.2. Muikku80, wagana rv 19+6, Jasmiini rv 20+3
23.2. Millinen rv 20
24.2. Pihlajainen rv 21+2, hetao, Anskuliini
25.2 Kedorla rv 20+4, Tiger rv 20+6
26.2. päivänkakkara rv 20, Tolteekki rv 20+6, kitano rv 20+3, j3nni rv 18
1.3. Mipu76 rv 20+2, Satsu73 rv 20+6, Anna Elina rv 21+4
2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20, MiniMöö rv 20+5
3.3. TyhjäSyli rv 20+5
4.3. Mickey.Mouse rv 20+1
5.3. Nonunen rv 21+5, Sädetikku84 rv 19+6, Ellen80 rv 20+1, Heidikki UUSINTAULTRA
8.3. Pepi rv 20
9.3. Elaisah rv 21+2, Sanni86 rv 20+6
10.3. Maisis rv 21+1, Mallukka90 rv 20+5
11.3. HKL rv 20, Luppa82 rv 20+1, Taiga rv 20, Samala rv 20+4, Muiia rv 20+2
15.3. Kariina rv 21+3
16.3. Yppy rv 21+0
26.3. Tintsu82 rv 21+6
29.3 bambi rv 24



Bixion rakenneultrapäivä tuli ja meni ennen kuin ehdin edes listaamme päivittämään. Anteeksi...

Tänään on vuorossa "kolmen kopla" Muikku80, Wagana ja minä [;)] Lycka till meille! Ilmoitelkaahan tuloksista kun kerkiitte. Minäkin yritän mahd. pian.

Koska me saatiin lapsivesitutkimuksesta puhtaat paperit, en pelkää tänään ultraan menoa. Pelkäsin ihan tarpeeks sen lapsevesitutkimuksen takia joten se sai riittää [&:] Menen nyt lähinnä vaan katselemaan tytärtäni ja hämmästelemään kuinka on kasvanut [:)]
 
Huomenta mammat,
laitanpa tännekin samaa tietoa mitä jo kirjoittelin tuonne heinäkuisten "yleiseen osioon"!

Eli tänään aamulla kävin rakenneultrassa - ja kaikki oli HYVIN! Vauva oli hiukan ujo, piteli käsiään naaman edessä lähes koko ajan, mutta välillä piti pienen jumppatuokion ja haukotteli niin ihanasti että!

Kätilö kävi lävitse aivot ja sen osat, sydämen ja sen suurimmat suonet, keuhkot, selkärangan, jalan suurimmat luut, munuaiset, istukan paikan (joka on vatsan etuseinämässä ei lähellä kohtua) ja ehkä jotakin muutakin - keskityin niin kuvien katseluun että jotakin saattoi mennä ohitsekin enkä muista.

Ihme ja kumma, tämä kätilö olisi kertonut sukupuolen (tai arvion) jos olisimme halunneet - mutta etukäteen olimme jo päättäneet ettemme halua sitä tietää.

Nyt on taas helpottunut olo, kun saatiin kuulla että vauveli kasvaa hyvää vauhtia ja kaikki on kunnossa! IHANAA!
 
Muikku sulla on mieletön itsekuri kun maltoit olla kysymättä sukupuolta[:D][:D] kiva että kaikki oli kunnossa!
 
Päivänkakkara - jos olisin ollut itsekseni, olisin varmasti kysynytkin ja nytkin oli koko ajan lipsahtaa ulos et TAHTOO TIETÄÄ! Mutta, miehen kanssa oltiin näin sovittu - joten pakkohan se oli ponnistella ja pitää suu supussa [:D] Tiukkaa se kuitenkin teki!
 
Onnittelut Muikulle hyvistä ultrauutisista! [:)]

Meilläkin meni hyvin, oli lääkärin mukaan täysin terve ja normaali... ...suomalaistyttö! [:D] Hää on huumormiehhii ja tälleen vähä peljästytti miestäni [:D][:D] joka mietti että meinaako se nyt sitten täysin normaalia vaiko vähän epänormaalia [;)]

Mekin käytiin läpi kaikki ruumiinosat ja hienosti jaksoi lääkärini selittää mitä osaa milloinkin tarkastaa; minulle englanniksi ja miehelleni paikallisella kielellä. Hienoa oli se että lääkäri ihan aluksi sanoi että kun hän ultraa, hänen ilmeensä on vakava siksi koska hän keskittyy, eikä siksi että hän löytää jotain hälyyttävää. Tuo oli niin huomaavaista että kiitin häntä oikein erikseen tuon asian mainitsemisesta. Ja kehuin hänen viiksiäänkin. Hän oli ajanut pois charmikkaan Jean Connery -partasänkensä ja muuttunut viiksekkääksi Charles Bronsoniksi [:D]

Minä en ultrauksesta paljon irti saanut, koska ei ollut 3D eikä 4D vaan joku muu laite ja hyvin epäselvä. Saatiin kyllä koko ultraus DVD:lle ja voidaan sitä nyt kotona katsella uudestaan ja arvuutella mitä milloinenkin kohta näyttää... Noh, pääasia että kaikki oli kunnossa. Ja selostihan lääkärini hyvin koko ajan mitä tyttösemme siellä touhusi. Niin on äitinsä tyttö kun olla voi; koko ajan potki ja käsiä piteli nyrkissä [&:] [:D]

Lapsen kokonaismittaa lääkäri ei mitannut. Mutta tarkka paino on 346 g. Pään mittaa en muista mutta sanoi olevan normaalikokoinen, ehkä enemmänkin pieni kuin iso pää.

Painoni oli noussut runsaasti ja siitä väänsimme kättä. Ensin kieltäydyin kertomasta painoani [;)] Tohtori vaati että kerron, ja kun kerroin, hän aloitti saarnansa [:(] Väitin tälle "Charles Bronsonille" kiven kovaa että olin vaa´alla kengät jalassa ja siksi lukemasta tulee vähentää 5 kiloa! Hän oli tiukkana ja sanoi että nyt et yhtään enempää liho, olin kuullemma sallitut lihomiseni jo lihonut. Rautatabletteja hän määräsi, ja niitä tulee minun syödä aina siihen asti kunnes on kulunut kuukausi synnytyksestä.

Homma muuttuu tästä eteenpäin nyt sellaiseksi että käyn kerran kuussa, ja joka kerta katsotaan painoni, verenpaineeni ja virtsanäyte. Niin ja normaali ultraus tietysti. Jos eivät sokereitani automaattisesti ala seuraamaan verinäyttein, niin sitten pyydän sitä erikseen, edes joskus. Ja ensi kerralla kuullemma katsotaan istukkaani uudestaan, kun on kuullemma takaseinässä hieman liian alhaalla. No, onneksi se voi siitä vielä hyvinkin siirtyä.

Lekurin jälkeen mentiin isoille ruokaostoksille ja minä meinasin pyörtyä siellä! Sellainen on minulle hyvin epätavallista, mutta nyt tosiaan alkoivat hyllyrivit lainehtimaan silmissäni ja aloin hapuilemaan tukea. Karjuin mieheni nimeä ja onneksi hän kuuli heti ja tuli auttamaan. Olivat onneksi tuoneet juuri uusia puutarhakalustesettejä kauppaan, niin pääsin niille tuoleille lepäämään. Viitisen minuuttia istuskelin, ja sitten olo parani.

Sitten ajeltiin kaupungista kotiin maalle, syödään, siivoan vähän, ruokin eläimet ja sitten taas mennään. On klinikalla luento vastasyntyneen hoitamisesta ja siksi pitää taas takaisin kaupunkiin porhaltaa. Päätettiin mennä sinne mieheni kanssa tänään, koska seuraava olisi kesällä, ja se voisi olla liian myöhään (jos synnytänkin etuajassa), ja kesällä olisi tuskasempaa kuumuudessa jättimahan kanssa.

Kaikki siis hyvin: tyttömme täysin terve - ja ehkä lääkärinikin muuttuu pian uudestaan "Sean Conneryksi" [:D]
 
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa; ne hämmästyttää, kummastutttaa...

Tänään oli rakenneultra. Kätilö ei huomannut mitään poikkeavaa, vaan kaikki näyttäisi olevan kuten pitääkin (sydän, aivot, sisäelimet, verisuonet, vatsalaukku, silmät, nenä, suu, kädet, jalat...). Mitoiltaan pienokainen vastaa laskettua aikaa (viikot 20+0). Lapsivettä on normaali määrä, istukka takaseinässä...

Sitä on ultrassa jotenkin niin hämillään, ettei oikein ymmärrä mitään kysyäkään... Hämmästelee vain.

Ihanaa. Onnellinen olo.

Sukupuolikin selvisi, mutta pidetään tieto toistaiseksi itsellämme...
 
Noniin ultrassa käyty ja pienipäinen poika olisi sieltä tulossa[:)] Ihmeen rauhallinen oli tälläkertaa, käytiin läpi osat ja hyvältä näytti, reisuluun mitta vastasi viikkoja mikä on nyt mutta pään mitta oli viikon liian pieni ja se pitää mennä katsomaan kahden viikon päästä uudestaan[&:] Heti tuli sellainen olo että onkohan sen suhteen kaikki kunnossa mutta niin ainakin vakuutteli.
Kovasti toivoin tyttöä mutta itselläni on jo pitkän aikaa ollut tunne että poika tulee ja niinhän se taitaa olla, toki voi olla mahdollisuus että tytöllä on vain tosi turvonneet häpyhuulet[:D] Mutta itse sen huomasinkin että pieni pippeli siellä on ja kysyin sitten asiaa niin vahvisti sen oikeaksi havainnoksi[:)]
Käytiin miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä ja ostettiin turvakaukalo ja varattiin vaunut kun ihastuin niihin[:)]

Nyt vaan taidan olla tulossa kipeäksi, kurkku on ollut kokopäivän vähän kipeän tuntuinen[:(]
 
Loistavaa - koko "kolmen koplalla" oli hyviä ultrauutisia! Nyt voimme olla kaikki helpottuneita ja jos seurantaan pitääkin vielä mennä, ei saa liikaa huolestua, yleensähän niitä tehdään kuulemma ihan pienestäkin syystä ja kasvuerosta! Kaikkien vauvat olivat kuitenkin hyvässä voinnissa ja rakenteellisesti ok! Jihuu! [:D] 
 
Pakko kommentoida myös, että itselläni on ollut tuota huimausta ja tuntuu et silmissä sumenee. Mutta menee sit ohi, kun käyn hetkeksi istumaan. Verenpaine arvot ovat hyvät.

Loistavaa et on kuulunut hyviä rakenneultra uutisia [:D]!
 
En ole paljon tällä foorumilla kirjoitellut, mutta käynyt lukemassa kyllä. Muiden ultrakuulumisia on ollut niin kiva lukea, että kirjoittelen nyt sitten itsekin. Ultra oli tänä aamuna, rv 19+4, mutta kooltaan vauveli vastasi jo 20+1. Inseminaatiolla aikaan saatu, joten sinänsä päivämäärä tarkkaan tiedossa, mutta oli kasvanut pikkuisen keskimääräistä vauhdikkaammin. Kuulemma vielä ihan normaalia, vaikka tulikin mieleen, että pitäisiköhän sitä herkkujen syömistä vähentää, kun se ilmeisesti voi vaikuttaa vauvankin painoon.

Lääkäri, hoituri, kumpi lieneekään, oli sama kuin ensimmäisessä ultrassa. Tosi mukava ja muisti jo edelliseltä kerralta, mikä sekin teki osaltaan käynnistä kivan. Kaikki rakenteet olivat kunnossa, mikä oli alkanut ihan viimeisinä päivinä jännittämään. Pitkään oli päällimmäisenä tuntunut, että ultraan mennään selvittämään lapsen sukupuolta. Näitäkin juttuja täällä lukiessa muistui kuitenkin selvästi mieleen, että rakenteestahan siinä on kysymys ja joku voisi olla pielessäkin. Mutta onneksi ei. Oli jännä katsella, kuinka selvästi esimerkiksi aivolohkot ja sydän näkyivät. Ja pienet kädet ja jalat. Pituutta ja painoa ei uskallettu tarkkaan sanoa, mutta arviona n. 20 centtiä ja vähän yli 300 grammaa.

Kävin naistenklinikalla ja siellä kysyttiin oma-aloitteisesti, haluaisinko tietää sukupuolen. Ennen raskautta olin aina ajatellut, että en haluaisi tietää, mutta nyt oli jo mieli ehtinyt muuttumaan. Olin odottanut tyttöä. Kaikki netin leikkimieliset testit olivat näyttäneet siihen suuntaan ja ajattelin, että olisi ehkä helpompaa lapsellekin, kun sillä ei nyt tule olemaan isää. Mutta poikaan siellä kaikki viittasi, vaikka muistutettiinkin, ettei koskaan voi olla täysin varma, ennen kuin itse luonnossa näkee. Hetken oli yllättynyt olo, mutta vaikka olin niin tyttö-orientoitunut, niin minuutin sisällä muuttui positiiviseksi kihelmöinniksi. Täytyy vaan ryhtyä selvittämään, miten ne pojat ajattelee. Olen tosi tyytyväinen, että kysyin sukupuolen. Vauva tuntuu nyt jotenkin paljon konkreettisemmalta ja kävin heti uutisen kunniaksi ostamassa H&M:ltä vauvalle vähän pojanväriä. Tähän mennessä en olekaan vielä mitään uskaltanut hankkia.  
 
No niin, vihdoin ja viimeinen pääsimme tänään rakenneultraan. On se kumma miten taas jännitti hirveästi etukäteen. Joka tapauksessa vauvalla kaikki on kunnossa [:D][:D][:D][:D]

Tärkeimmät elimet/ruumiinosat käytiin läpi, ja yllättävän tarkasti, mutta hyvä niin!! Koko oli sitä luokkaa mikä näillä viikoilla on ok (334g). Suurin osa pituuksista ja muista asioistakin meni ohi, koska keskityin niin niihin kuvien katseluun, mutta onneksi sentään tiedot saatiin paperille mukaan[:)] Vauva liikuskeli niin kovasti, ja potki jaloillaan, että taitaa futari tulla [:D]

Sukupuoli selvitettiin myös, mutta meinaamme pitää sen salassa kaikilta, joten enpä sitä viitsi täälläkään mainita.. sori äipät!!

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille [:D][:D]
 
Siis voi herranjestas minkälainen rakenneultrapäivä meillä on ollut!

Älkää turhaan huolestuko silti: Pikkuisella vaikutti olevan kaikki kunnossa ja sukupuolikin näkyi: meille tulee poika! [:)]

Mutta kun muut olette kertoilleet (onnea paljon kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille), miten tarkkaan on tutkittu rakenteita ja olette saaneet paino- ja pituusarvioita yms., niin meillä meni vähän toisin.

Meillä oli varattuna aika aamupäivällä ja mentiin hyvissä ajoin paikalle. Aulassa luki lapulla, että "ei ilmoittautumista, istukaa aulaan odottamaan". No mehän teimme työtä käskettyä. Aikaa kului ja muita meidän jälkeen tulleita huudeltiin sisälle. Joskus reilun puolen tunnin päästä yksi nainen nousi ylös, kun jotakuta paria taas huudettiin ja kysyi, koska mahtaa hänen vuoronsa olla, kun on odottanut jo yli tunnin. Lähtivät siitä sitä selvittämään ja meillehän valkeni myös viimeistään siinä kohtaa, että nyt on jotain hämminkiä.

No kun se nainen tuli takaisin vähän hermostuneen oloisena ja hoitaja hänelle vakuutteli, että pääset kyllä johonkin väliin, niin minähän menin sitten myös kysymään meidän aikaa. Täti otti minut huoneeseen ja rupesi katselemaan listoja: eihän täällä kyllä teidän nimeä ole... Selvisi, että meille ja sille edelliselle naiselle oli tietokannassa varattuna aika 24.3.![:o][:@]
Täti sanoi vaan, että tälle päivälle nyt ei kyllä ole aikoja ja ensi viikolle ehkä voisi mahtua. Minultahan paloi hermot ja itkukin pääsi. Jännitetty oli valtavasti ja odotettu ja töistä järjestetty vapaata ja...[:(][:@] No se täti sitten lopulta lupasi rutistaa meidät johonkin väliin iltapäivää, kun sanoin etten millään voi järjestää enää toistä kertaa töihin sijaista saman asian takia. Lähdimme välillä käymään syömässä, mieskin oli jo vähän hiilenä, kun olis ollut kiire takaisin töihin. Sitten palattiin takaisin odottelemaan ja lopulta päästiin sisään n. kolme tuntia myöhemmin, kuin alunperin olis aika ollut. Ja sitten äkkiä pöydälle ja geelit masulle ja pyöritellään ja juu juu, kaikki kunnossa ja sopivan kokoinen on. Kysyin näkyykö sukupuoli ja lääkäri sanoi, että poika se on. Ja siinä se. Vajaa kymmenen minuuttia ja kaksi tosi surkeaa kuvaa.

Kyllä meinasi pistellä vihaksi ja suuria ponnistuksia vaati olla purkamatta sitä paikalla olevaan henkilökuntaan. Heidän vikansahan se ei ollut ja pyysivät kohteliaasti anteeksi ja myönsivät tapahtuneen virheen, mutta harmitti silti, että ei saatu kunnolla rauhassa keskittyä tutkimukseen.

Taidan kyllä varata vielä johonkin vaiheeseen ajan yksityiselle ultraan. Jotenkin jäi itselle vähän sellainen halju olo, että kerkesiköhän tuossa kaiken katsoa kunnolla. Ja vähän höpömpi syy on se, että haluaisin kyllä muistoksi muutaman kivan ultrakuvan. [;)]
 
Pihlajainen sulla on kyllä ollu tosi huono tuuri ton ultran kans, harmittaa ihan sun puolesta...mutta pääasia kuiteski että kaikki ollu hyvin.Olis varmaan kyllä kiva käydä vielä vaikka yksityisellä ultrassa että sais ihan rauhassa ja ajan kanssa katsoa, raha kysymyshän se aina on..
 
Moikka! Meillä rakenneultra on 11.3. Onko muilla ollut yleensä lääkäri tutkimassa vai vaan kätilö? Ajattelin kun meillä pitänee tutkia hieman tarkemmin seulonnan tulosten takia... Niin kun se uusi vastaanottotäti äippäpolilla ei edes osannu laskea rv 17 + 4 vkoa, jotta päästään viikolla 21 rakenneultraan... vaan meinas väkisin panna meidät vasta viikolla 25! [;)] Eikä hevin myöntänyt laskeneensa väärin... sitä vaan että luotto ei ole kovin korkealla, vaikka pyysin lääkäriä mukaan tutkimuksiin..

äh kovin sekavaa, mut joo.[:)]
 
Meillä oli kanssa tänään se kauan odotettu rakenneultra [:)]
Eilen illalla rupes todella jännittämään, kun rupesi ajattelemaan että sinne ultraan mennään ihan muun asian takia kun katsomaan kumpaa sukupuolta vauveli on [:)]
Kaikki oli vauvalla hyvin ja hän oli kehittynyt ihan normaalisti! Ja hän oli vilkas pikkuinen! [:D] Saatiin muistoksi 6 kaunista kuvaa!
Jotenkin vaan tuntui, että en osannut niin paljon iloita siitä hetkestä "niin paljon kun olisi tarvinnut", koska mieheni ei ollut mukana, niinkuin ei ollut ekassa ultrassakaan [&o]  En mä siitä osannut yksin niin paljon iloita..
Mun mies ajaa rekkaa työkseen niin sen työajat on ihan pyllystä!!! Kai se on jossain toisella puolella suomea kun synnytyskin alkaa[&:] äh, ärsyttää [;)]
 
Meilläkin oli se rakenneultra tänään, vaik en sitä teille ollu sanonu. Mua ei ees jännittäny(ois varmaa maanantaina jo lääkäri sanonu ylimääräses ultras jos jotai outoo ois nähny) mut miestä jännitti munki puolest.
 No kaikkihan oli hyvin ja mitat vastas viikkoja. Painoarvioks 320g. Ja vaikka kuinka oli ollu poikaolo, nii tyttöhän se taitaa olla. Se kätilö kun sano että ei näy pippelii mut ehkä pimpin viiva ja sen nyt näki ittekki ku oikeen metsästettiin[:D] No olinhan mä niitä tytön vaatteita katellukkii alust asti[:)]
 Mies oli niin helpottunu ja onnellinen siit et kaikki ok, et se osti mulle kauniin kukkakimpun ku kotia päästiin[:)]
 
Listaan päivitetty seuraavien tiedot: Smik, Söpsötin, Pevi & Mie.



Rakenne:

4.2. niiva rv 20
10.2. baby86 20+1, Pumpuli82
11.2. Pisara rv 20
12.2. Nina_ rv 19+5
15.2. JoLi, heidikki
17.2. Rila rv 20
19.2. Bixio rv 19+6
22.2. Muikku80, wagana rv 19+6, Jasmiini rv 20+3, Smik
23.2. Millinen rv 20, Mie
24.2. Pihlajainen rv 21+2, Hetao, Anskuliini
25.2 Kedorla rv 20+4, Tiger rv 20+6, Söpsötin
26.2. päivänkakkara rv 20, Tolteekki rv 20+6, kitano rv 20+3, j3nni rv 18
1.3. Mipu76 rv 20+2, Satsu73 rv 20+6, Anna Elina rv 21+4
2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20, MiniMöö rv 20+5
3.3. TyhjäSyli rv 20+5
4.3. Mickey.Mouse rv 20+1
5.3. Nonunen rv 21+5, Sädetikku84 rv 19+6, Ellen80 rv 20+1, Heidikki UUSINTAULTRA
8.3. Pepi rv 20
9.3. Elaisah rv 21+2, Sanni86 rv 20+6
10.3. Maisis rv 21+1, Mallukka90 rv 20+5
11.3. HKL rv 20, Luppa82 rv 20+1, Taiga rv 20, Samala rv 20+4, Muiia rv 20+2, Pevi
15.3. Kariina rv 21+3
16.3. Yppy rv 21+0
26.3. Tintsu82 rv 21+6
29.3 bambi rv 24

 
Smik, myöhästyneet onnittelut rakenneultran hyvistä uutisista!

Söpsöttimelle onnea myös, mahdollisesta tytöstä!

Hetao, onnittelut teillekin! Joo, ymmärrän miltä tuntuu jos joutuu yksin olemaan noinkin tärkeässä ultrassa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, ja toisihan se mies siinä vieressä tukea ja turvaa jos olisi jotain huolestuttavaa ilmennyt. Ja tuollaiset tärkeät hetket myös yhdistävät pariskuntia, ainakin meitä. Kai siinä ihastellaan ja ihmetellään että "Katsopas tuota, tällainen ihme me ollaan yhdessä saatu aikaan". Tai sitten aatellaan että "O-ou, siinä se nyt on, nyt myö ollaan lirissä" [:D] Mutta, jos tuollasen hetken haluaa jakaa puolison kanssa, niin voihan sellaisen yrittää vaikka järjestää sitten ihan ite myöhemmin kotona, eikö? Mukavan rauhallinen koti-ilta, parit kynttilät pöydälle ja hyvää ruokaa ja ultrakuvat esille, esim. [;)]

Mie, onnea hyvistä ultratuloksista! Minäkin mietin tuota vauvan painoa. Itse asiassa, mikäli muistan muiden lukemia niin näyttäisi siltä että minulla olisi painavin vauva täällä... [8|] Rakenneultrassa siis sanoivat että on 345 g. Mutta onneksi kuullemma normaalien mittojen rajoissa.

Pihlajainen, olen lähes sanaton! [:(] Kyllä oli pettymys tuollainen ultrauskokemus. Jos harkitsette yksityisellä käymistä, niin kerron omasta pienestä kokemuksestani suomalaisesta yksityisklinikasta. Silloin kun minun piti mennä lapsivesitutkimukseen ja aloin panikoimaan, soitin hätäpäissäni myös suomalaiselle klinikalle. Halusin näet ottaa selvää josko sillä 4D-ultrauksella voisi korvata sen silloin pelkäämäni laosivesipunktion. Ja maa jossa nyt asun, niin täällä ei ole 4D-ultria. Soitin helsinkiläiselle Femada-klinikalle. Ihan eka asia joka teki minuun vaikutuksen, oli se että puhelimeen vastannut henkilö osasi vastata kaikkiin kysymyksiini asiantuntevasti! Soitin siis keskuksen numeroon ja luulin että puhun jonkun vastaanottovirkailijan kanssa, mutta tämä rohkaisikin minua esittämään asiani hänelle, ja kertoi todella selkeästi ja asiantuntevasti kaikki tarvitsemani tiedot, kuin lääkäri! No, niinhän se oli että ei 4D-ultralla voi korvata lapsivesipunktiota, mutta sain selville sen että tällä klinikalla 4D-ultraus maksaa eur 235, josta te Suomessa asuvina ja Kela-kortin omaavina saatte osan takaisin. Netissä surffaillessani ja muiden kirjoituksia aiheesta lukiessani sain sellaisen käsityksen että näiden ultrien hinnat ovat ehkä hieman halvempia eteläisessä kuin pohjoisemmassa Suomessa. Muistan myös edelleen sen eron minkä huomasin terveyskeksen ja yksityisklinikan välillä silloin vuosia sitten Suomessa ollessani. Terkkarissa / sairaalassa olo oli kuin numeroidulla kojeella liukuhihnalla. Lääkärit kireitä ja kiireisiä. Ja kerrankin gynegologisen tutkimuksen suorittivat siivouskopin kokoisella luukussa, jossa ovena oli pelkkä verho! Ja kyllä, jos olisi verho heilahtanut kunnolla niin kyllä se olisi ollut vain ja ainoastaan meikäläisen haaraväli joka olisi siitä ekana ulos näkynyt, niin oli se tutkimussänky siihen koppiin aseteltu [:@] Sen jälkeen menin kokeilemaan yksityistä, vaikka se maksoikin enemmän. Ja ah, mikä kokemus. Joka kerta yksityisklinikalla ollessani tunsin että olen kuningatar! henkilökunta oli niin huomioivaa ja ystävällistä. Lääkärit samaten. Tilat asianmukaiset ja mukavat. Kyllä siitä ilosta mieluusti maksoin, ja sainhan tosiaan Kelalta takaisin osan, olikohan se silloin peräti 60% muistaakseni.
Jos kiinnostutte yksityiselle menosta, niin voittehan selvittää hintahaarukkaa netitse ja puhelimitse. Minä olisin niin halunnut kyllä tuollaisen 4D-tasoisen ultrauksen nyt rakenneultraan. Niin oli aataminaikanen koje tuolla meijän klinikalla että melke sama jos oisin tuijottanut "lumisadetta" telkun ruudulla. Mutta, minä en saa tuosta eur 235:sta takaisin Kelalta penniäkään ja lisäksi joutuisin maksamaan lentoliputkin siihen päälle! [&:] [:D] Ja varmaan joutuisin ottamaan vielä lisäksi majoituksen Helsingissä 5 tähden hotellissa viikoksi [:D]

Anna Elina, tuosta huimauksesta vielä. Silloin kun minua yllättäen huippasi ostoksilla ollessamme niin mieheni lukaisi heti kotona ostamastaan raskauskirjasta siitä. On normaalia näinä raskausviikkoina, ja siinä meidän kirjassa oli käytetty esimerkkinä myös huimausta juuri ostoksilla käydessä! Eli voipi olla normaalia, mutta ollaan varovaisia - ja kävellään seinien vierustoja! [:D]

Muoks: Anskuliinillekin perheineen paljon onnea [:)]
 
Rakenneultra meilläkin takana... Toissapäivänä oltiin. Kaikki oli oikein hyvin ja vauvan kehittynyt niinkuin pitääkin. Päästiin lääkärille tarkastukseen, kun suvussa on ollut synnynnäistä sydänläppävikaa. Mutta kaikki näytti olevan kunnossa... Oppikirjamaisen mallikas, sanoi lääkäri [:D]
Niin saatiin vauvan kasvoista 4D/3D (onko noilla ees mitään eroa) kuva, niin ja tyttö sieltä näyttäisi olevan tulossa.

Olo on onnellinen, on se jännä miten tuo ultra todentaa sitä vauvan tuloa!
 
Takaisin
Top