Heinäkuisten esittelyt

Moikkamoi vaan kaikille odottajille! :) Elikkäs esikoista odotellaan ja onkin tässä jo kohta vuosi yritetty. Tänään poks 6+0. Minä olen 26v ja rakas avopuolisoni on saman ikäinen, yhteistä taivalta takana yli 4vuotta ♥ Asumme helsingissä. Tosiaan pelot ovat kovat kun aiempi raskaus meni kesken kesällä. Nyt kuitenkin tämä tuntuu etenevän ja kaikin puolin kaikki on erilaista ja on oireita jne joten luottavaisin mielin toivotaan et saadaa vihdoin nyytti syliin kesän paahteessa :rolleyes:
 
Hei kaikille! Täällä taas, onneksi. Olen 35-v savolainen, mies on saman ikäinen. Tämä on nyt toinen raskaus, mutta ensimmäistä lasta odotellaan. Keväällä tuli yllätysraskaus piiitkän tjottailun jälkeen. Valitettavasti tuo raskaus jouduttiin keskeyttämään kromosomivian takia. Nyt siis onneksi taas täällä ja toiveissa kovasti saada tämä nyytti heinäkuussa syliin asti. Ihan rauhallisin mielin ei uskalla olla ennen npultraa (siinä kun narahdettiin viimeksi), mutta siis hyvillä mielin kohti tulevaisuutta mennään.
 
Moikka! Olen 39-vuotias helsinkiläinen odottaja. Kotijoukoista löytyy mies (ollaan oltu yhdessä lähes 25 vuotta) ja kaksi alakouluikäistä lasta (tyttö ja poika). Arkisin käyn töissä ja iltaisin ja viikonloppuisin ajan vie mm. lasten harrastukset. Ystävä-/tuttavapiiri pitää myös huolen siitä, että vapaapäivät ja -illat täyttyy nopeasti. Itse harrastan lähinnä ulkoilua ja lisäksi tykkään lukea ja täyttää sudokuja.

Mulla tää raskaus on kuudes. Vuonna 2014 meillä todettiin np-ultrassa kkm (sikiö oli kuollut rv 8+), vuonna 2015 meiltä kuoli tyttövauva rv 17 ja tänä vuonna mulla todettiin kkm rv 6+6 (vastasi kokoa 6+1). Todella toivon, että tällä kertaa meillä on onni myötä. Nyt mulla on ekaa kertaa käytössä Klexane-piikit istukan kiinnittymistä ja toimintaa avittamassa. Täällä näyttää olevan muitakin kovia kokeneita, joten varmaan löytyy puolin ja toisin vertaistukea.
 
Tervehdys! Olen 24-vuotias lappeenrantalainen ja esikoista odotan. Miehen (29v) kanssa ollaan oltu yhdessä yli 4 vuotta ja naimisiin mentiin viime kesänä. Asutaan omakotitalossa ja norjalainen metsäkissa tuo kivaa piristystä arkeen :) Ammatiltani olen sairaanhoitaja ja mulla on määräaikainen työsoppari. Harrastuksiin kuuluu mm bodypump ja -attack. Väsymys on kyllä aika paljon hidastanu menoa tunneilla jo näin alkuvaiheessa :D Meillä kävi niin onnekkaasti, että ekasta kierrosta tärppäsi ja kovasti toivotaan, että matkalainen pysyis mukana sinne heinäkuuhun ja sieltä ihan syliin asti :)
 
Moikka! Täällä odotellaan viidettä lasta. Maalla asutaan omakotitalossa ja tänne mahtuu hyvin lisääkin porukkaa:D Jos tämä vauva nyt syntyis heinäkuussa niin elokuussa aloittaisi esikoinen eskarin. Jännää! Pienehköillä ikäeroilla on siis meillä kaikki lapset, huolimatta siitä että joka raskaus on mennyt pahoinvoinnin ja oksentelun merkeissä alusta ihan loppuun saakka. Kaikki lapset vielä kotona hoidossa, 3 isompaa käy kerhossa muutaman kerran viikossa. Tämä raskaus tärppäsi yk2, tosin ekassa kierrossa meni ajoitukset ihan pieleen miehen töiden takia:D Neljä aiempaa raskautta on tärpännyt yk1. Yhtään keskenmenoa ei ole taustalla joten aika varovaisin mielin ollaan liikenteessä.
 
Moi! Oon 33-vuotias 2-vuotiaan tytön (synttärit tänään!) äiti ja 38-vuotiaan miehen vaimo :) Meidän perheeseen kuuluu lisäksi kaksi koiraa joista toinen on metsästysopissa, sekä kaksi viljakäärmettä. Mä oon ollu esikoisen kanssa kotona koko ajan, vaikka kitkuttaen mennään, mutta koen asian tärkeäksi. Koko ajan on puhuttu että toinen lapsi vielä haluttaisiin ja nyt sen aika sitten tuli. Tai oikeastaan olen nyt vaan kovin luottavainen haaleaan mutta selkeään toiseen viivaan, aion toisen testin tehdä nyt alkavan viikon keskiviikkona vielä...

Mulla jäi oottamaan vakkaripaikka sosiaalialan töissä, mutta saas nähdä palaanko sinne enää koskaan kun ajatusmaailma on niin toinen näin äitinä, enkä ehkä ihan nauttinut tän paikan työstä ihan täysillä. Lisäksi me haaveillaan maalle muutosta ja mahdollisuus siihen on olemassa, kun mun tänään 89v täyttävä pappani siirtyy tästä ajasta pois, ja talo sekä iso työverstas etsivät uusia asukkaita. Mies opiskelee innoissaan metallialan artesaaniksi, eli tulevaa varten tässä satsataan.

Mä harrastan kädentaitoja kaikissa muodoissa perus virkkuu-neule-jutuista huovuttamiseen, lusikkakoruihin ja polttopiirtämiseen. Kaikenlaista väkerrän itse ja jonkunverran kierrätän. Ois ehkä hienoa saada siittä elantonsa joskus tai ees joku osa, tällä hetkellä myyn jotain pientä aina toisinaan. Lisäks on luonto ja eläimet lähellä sydäntä.
 
Moi Oon 25v, mies 26v. Yli 5 vuotta ollaan oltu yhdessä ja omakotitalossa asutaan Pieksämäellä. Ammatiltani oon lähihoitaja. Täällä ootellaan esikoista Rv6+6, 3v ollaan yritetty, takana 3 inseminaatiota, joista negat ja nyt vihdoin ja viimein tuli kauan odotettu plussa Ivf hoidossa ekasta alkionsiirrosta Ei tätä meinaa vieläkään ymmärtää vaikka testit näyttää plussaa Tiistaina on eka ultra kysissä, toivotaan että siellä on kaikki hyvin, on tätä niin pitkään toivottu.
 
Moikka kaikille!
Mäkin uskaltauduin jo tänne mukaan, vaikka aivan alkuvaiheessa vielä (tänään 4+0). Olen 31-vuotias, mies 35 ja meillä on 1v2kk ikäinen tytär. Pirkanmaalla asutaan. Olen juuri palannut takaisin töihin ja lohdutuksena kaikille imetys/työ-yhdistelmää pohtijoille, että edelleen imetän esikoista. :) Ennen esikoista yksi kkm. Alkusyksystä jätettiin ehkäisy pois ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Ollaan kumpikin todella innoissamme tästä, tuon kkm myötä ei vielä ihan täysillä kuitenkaan uskalla iloita. Ehkä nt-ultran jälkeen helpottaa. :)
 
Tervetuloa!
Kiva kuulla käytännön kokemusta imetyksen jatkumisesta töistä huolimatta. :)

Mua ei kyllä yhtään huvittais mennä tammikuussa töihin. Mut nyt onneks lohduttaa ajatus, että ei tarvii olla kauaa töissä. :)
 
Kiitos! :) Pilvikirsikan kanssa ollaankin esikoiden osalta jo tuttuja samasta ryhmästä. :)
 
Moi!

Täällä on 32 vuotias (kohta 33v) Likatsu Lappeenrannasta. Perheeseen kuuluu mies, esikoispoika 1v2kk (Minzin ja pilvikirsikan kanssa samasta la-ryhmästä tuttuja ennestään.. :D ) ja kaksi veteraani-ikäistä (11,5v ja 9v) koiraa.

Tällä hetkellä olen vielä hoitovapaalla, mutta töihin olen palaamassa helmikuun alussa. Tulee pikainen käynti, jos kaikki nyt sujuu hyvin. Laskeskelin nimittäin jo, että kesäkuun puolessa välissä alkais sitten uusi äitiysloma. :D

Esikoinen sai alkunsa inseminaatiohoitojen (4 kiertoa) jälkeen kun pidettiin yksi hoitotaukokierto ennen jytympiä hoitoja. :) Toiselle annettiin lupa tulla nyt kesällä/syksyllä, kun olu tiedossa, että saattaa taas olla hankaluuksia. No, onneksi sitten tärppäsi jo muutaman kierron jälkeen. :) Ennen esikoista oli yksi kkm kesällä 2014. Kaikkinensa tämä nykyinen on kolmas raskaus.
 
Moikka vaan kaikki odottajat! :)
Plussasin vasta tänään eli viikkoja ei taida olla kasassa, kun vasta 3, mutta ajattelinpa silti tulla tänne jo kirjoittelemaan :) Täällä siis 34v nainen, asustellaan mieheni sekä 2-vuotiaan poikamme kanssa Espoossa. Kovasti on haaveissa muutto pois pk-seudulta, nyt kun perhekin kasvaa. Oulu, Jyväskylä sekä Tampere on olleet vaihtoehtoina. Vinkkejä saa antaa, jos täällä joku joka asuu jossain noista paikkakunnista :wink

Kotiäitinä olen ollut esikoisen syntymästä lähtien ja en ole töihin menossa tässä ennen toisen syntymää :) Toimistoassistenttina työskentelin aikaisemmin :)
 
Tervetuloa Likatsu ja Kenkkis! :)

Tosiaan Likatsukin samassa aiemmassa la-ryhmässä :D

Kenkkis oon asunut Tampereella ja nytkin puolen tunnin ajomatkan päässä, joten multa peukku Tampereelle :wink Jyväskyläkin vaikuttaa kyllä hyvältä, siellä suunnalla asuu paljon sukua.
 
Tervehdys vaan kaikki kanssasisaret! Mullakin raskaus vasta ihan alussa :). Tänään soittelin neuvolaan ja viikkoja 4+4. Meillä siis 8kk poika ja ei kyllä ihan näin pian aateltu että tärppäis. Mutta hups vaan heti ekasta kierrosta:eek:. Nyt täytyy vaan toivoa,että kaikki menisi hyvin. Tsemppiä myös teille muille! Kiva kun on tämmönen ryhmä olemassa :)

Niin ja töihin en ajatellut mennä tässä välissä. Jos ei sitten jotain viikonloppuja tee lähihoitajan hommissa. Eikös se niin ole etteivät vkl hommat vaikuta tukiin? :)
 
Mitkään työt ei vaikuta kotihoidon tukeen, sen saa jos lapsi ei oo kunnallisessa hoidossa. :)

Mä oon asunut koko ikäni Tampereella (pl opiskeluaika Hämeenlinnassa). ite tykkään kyllä ja täältä en muuta kuin korkeintaan johonkin ympäryskuntaan. Tampereella on mun mielestä hyvin toimiva joukkoliikenne ja vaunuilla pääsee kulkemaan ilmaiseksi koko treen seudulla. :)
Kysy ihmeessä jos on jotain mitä erityisesti haluat tietää. :)
 
Heippa kaikille!! :joyful:

Olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla lapsettomien puolella, ja nyt uskaltauduin tänne viimein.

Meillä on lasta toivottu neljä vuotta, pari vuotta vierähtänyt lapsettomuushoidoissa. Tämä on mun toinen raskaus, kesällä tuli keskeytynyt keskenmeno. Takana kaksi IVF/ICSI -hoitoa. Varovaisin mielin nyt tähän raskauteen, tänään 5+3. Varhaisultra on ensviikon perjantaina, kun täyttyy 7+0. Pelottaa kyllä, kun edellisellä kerralla juuri varhaisultrassa saatiin huonoja uutisia. Alkio silloin kyllä eli ja sydänkin sykki, mutta oli viikon pienempi, kontrolliultrassa sitten kasvu todettiin pysähtyneen juuri tuon ensimmäisen ultran aikaan. Täytyy nyt vaan koittaa luottaa, että tällä kertaa tilastot on meidän puolella ja tää tulee syliin kesällä. :Heartbigred

Olen 29-vuotias ja mies 30. Molemmat lähdettiin tänä syksynä opiskelemaan uudet ammatit. Lapsettomuustausta ja keskenmeno opettivat, että kaikkeen ei elämässä pysty vaikuttaa, mutta niihin asioihin, mihin voi vaikuttaa, kannattaa tehdä muutos mieleisekseen. :) Meillä on myös kaksi koiraa, 4- ja 6 -vuotiaat. Luontoasiat ja jooga on mun henkireikiä. Käsitöitäkin teen mielelläni. Asutaan pk-seudulla, mutta toiveissa on muutto pikapuoliin takaisin kotipaikkakunnalle, kunhan miehen opiskelut alkaa joustaa enemmän.
Ihanaa huomata, että täällä on moni muukin lapsettomuudesta kärsinyt viimein raskaana!:love7 Näitä keskusteluja on tullut haikeana aikaisemmin seurattua ja nyt tuntuu uskomattomalta olla itse mukana plussanneissa! Mulle ainakin on tärkeää, että on tätä vertaistukea näinkin, myös toisista pitkän tien kulkeneista. Tuntuu hyvältä myös tuntea olevansa osa "normaaleja" odottajia, kaikki me raskaana olevat ollaan varmasti yhtä ihmeissämme uuden elämän edessä ja täynnä kysymyksiä. :Heartbigred
 
Liityin tänne foorumille just kun luin nää kaikki viestit! Siis mahtavaa jos täältä saa vertaistukea kun en sitä ekan kans tajunnut yhtään edes etsiä

Ja vielä ei tietenkään tiedä miten tässä raskaudessa käy, pysyykö vauveli mukana loppuun asti.

Elikkä täällä Uudelta maalta 25v odottaja, plussasin lauantaina ja nyt ois menossa 5+0 kierron mukaan! Mies kans 25v.

Esikoinen syntyi 1/16 joten tää aika äkkiä ja lievästi sanottuna yllätyksenä tuli!
Ehkäisy oli (huonosti) käytössä, esikkoa tehtiin 3,5vuotta. Kärsin ovuloimattomuudesta joten suuuuuuri ylläri oli raskautuminen

Laskureiden mukaan la 17.7.17
Viikolla 7 ois tarkoitus mennä varhaisultraan!
Miten saan seurattua tätä ketjua, tai liittymään johonkin muuhun mukaan?
 
Takaisin
Top