Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Joko olitte risteilemässä? Mä olin esikoisen kanssa Viking Gracella kun hän oli 4kk ja meidän hyttiin, jonka nimeä/luokkaa en nyt muista (siinä oli parivuode ja ikkuna ulos), mahtui yhdistelmävaunut joten kuten...
Juu, oltiin. Hyvin meni matka. :) Kyllä sinne just mahduttiin, mutta hieman taiteilemista se vaati.:rolleyes:

Tämän raskauden jälkeen sulkasato on paljon maltillisempi. Esikoisesta tuntui, että olin melkein kalju jossain välissä. Imetykseen hiusten lähtö ei kuitenkaan vaikuta, vaan nyt synnytyksen jälkeen tippuu vain ne hiukset, jotka raskausaikana jäi tippumatta :)

Voi mulla lähtee kyllä!! Aina lähtenyt kun vauvan saanut vaikka minkälaiset vitskut koittanut syödä. Suihkussa kun käy niin näyttää kuin lattiakaivon päällä olis tapettuna joku elukka :hilarious:

Mulla ei ois yhtään ylimääräisiä hiuksia :arghh:
Ensimmäisestä lähti ripset mut ei hiukset ja nyt taas toisinpäin.

Arvatkaapa mitä, mä haluisin töihin. Oon ollu kolme vuotta kotona ja nyt on tullut sellanen olo et ei haluis olla enää kotona. Yhden lapsen kanssa oli kivaa, mut kahden kanssa ei niinkään:grin

Arvatkaapa mitä, mä haluisin töihin. Oon ollu kolme vuotta kotona ja nyt on tullut sellanen olo et ei haluis olla enää kotona. Yhden lapsen kanssa oli kivaa, mut kahden kanssa ei niinkään:grin

Mä niin ymmärrän :)

Itse oon nyt pari viikkoa käynyt "töissä", poissa kotoa aikuisten maailmassa noin 4-5h/viikko. Kyllä kelpaa, pienin askelin sano. Mies hoitaa tuolloin vauvaa ja esikoinen on päiväkodissa sen 3pv/vk. Se päikky on kyllä taivaan lahja, joskus on ihan helisemässä näiden pitkien viikonloppujen ajan. Vaikka esikoinen on lopettanut pikkusiskosta oireilun ja on oma ihana itsensä, on aktiviteettien keksiminen työn ja tuskan takana.

Tuolla se nyt kattoo piirrettyjä kun mä tulin nukuttamaan vauvan. Nukkuisin itsekin mutta kun mieskin vielä koisii en uskalla jättää esikoista "yksin" vaan pidän korvat auki, tukehtuu muuten vielä omenaan...

Ei kellään sattus olemaan hyviä poppaskonsteja, millä sais tiehyttukoksen tuosta rinnan päältä aukeemaan? Oon koitettu lämpöä (saunaa ja kauratyynyä) ja hierontaa ja tihheesti oon vauvan antanu imeä siitä. Nyt on ei tunnu olevan ihan niin pinkeä ja arka kuin eilen. Yritän viimeseen asti päästä kotikonsteilla tästä, ettei menis rintatulehuksen puolelle :rolleyes:

Ei kellään sattus olemaan hyviä poppaskonsteja, millä sais tiehyttukoksen tuosta rinnan päältä aukeemaan? Oon koitettu lämpöä (saunaa ja kauratyynyä) ja hierontaa ja tihheesti oon vauvan antanu imeä siitä. Nyt on ei tunnu olevan ihan niin pinkeä ja arka kuin eilen. Yritän viimeseen asti päästä kotikonsteilla tästä, ettei menis rintatulehuksen puolelle :rolleyes:
Kaalinlehtiä ja imetät kaikissa eri asennoissa niin pitäis lähtee liukenee. Tsemppiä:)

Nuo mainitut keinot ja saunan päälle sitten kuumaa suihkua rintaan ja hierot kunnes helpottaa. Ja sitten vaan imetystä ja lämpöä. Tsemppiä!

Meillä on huomenna esikoisen 2 wee synttärit. Eilen jo vähän siivoilin (ihan turhaa kun elukat ja lapset jo sotkeneet eli huomenna hätäsiivous ennen vieraita :hilarious:) ja tänään leivon. Kaikki viä pitäs gluteenittomana niin saapi olla tarkkana. Nyt pohdin että riittääkö syötävät kaikille. On tää niin vaikeeta kun ei oo vielä pahemmin järjestäny mitää lastenkutsuja ja eipä noita vieraita nyt niin suurta määrää ole tulossa mut kuitenkin. Ja pelottaa miten saan kaiken mahtuun jääkaappiin 

Niin ja tänään pitäs ekan kerran mennä koko perheen voimin ravintolaan syömään. Saas nähdä mitä siitä tulee. Vauva on viime aikoina ollut levoton eikä viihtyis kun sylissä. Yötkin olleet haastavia, vissiin tuo liikkuminen tehnyt levottomaks. Onneks viime yönä nukkui suht hyvin, mutta parin tunnin unillq täällä on viime viikot menty. Lähinnä siksi, että kun vauva nukkuu niin esikko valvoo ja toisin päin. Halleluja mä odotan niitä aikoja kun kunpikin nukkuu yönsä heräämättä,..

Jaksamista Emppuli! Toivottavasti juhlat menee mukavasti :)

Oletteko ostaneet syöttäreitä vauvoille jo? Pohditaan tällä hetkellä kuumeisesti, mikä syöttötuoli ostettaisiin vauvalle. Kiire ei toki vielä ole, mutta mieluummin himpun ajoissa eikä kiireessä :D

Jaksamista Emppuli! Toivottavasti juhlat menee mukavasti :)

Oletteko ostaneet syöttäreitä vauvoille jo? Pohditaan tällä hetkellä kuumeisesti, mikä syöttötuoli ostettaisiin vauvalle. Kiire ei toki vielä ole, mutta mieluummin himpun ajoissa eikä kiireessä :D

Just olin tulossa kyselemään että onko joku jo hankkinut syöttötuoleja tai olisiko aiemmista lapsista heittää kokemuksia.
Haluaisin tukevan ja sellaisen jossa olisi tarjotin. Mielenrauhan vuoksi myös valjaat ois kivat ja pehmusteet. Muovinen tuntuis putsauksen ja kasaan laittamisen takia kätevältä mutta ovatkohan ihan vempuloita... käytettynä ajattelin hankkia.
Meillä alkaa olla ajankohtaista kun parin viikon päästä on 6kk täynnä ja nyt jo popsitaan sosetta ja vähän sormiruokaa.

Onnea emppuli sankarille! Meillä täytti viime viikolla muksu3 5v ja ensiviikolla muksu2 täyttää 6v. Juhlat on ens viikonloppuna :)
Meillä on ikean antilop syöttötuoli seisonut pöydän päädyssä jo muutaman tovin, löytyy tarjotin ja turvavyöt;)

Me ostettiin Stokke babysetillä. Hyväks havaittu ja menee pitkään. Hintaahan sillä tosin on..

Täällä oltiin tosiaa tänää ravintolassa. Jäi kyllä sellaset traumat, että ehkä ens vuosikymmenellä uudestaan Esikoinen yllättäen käyttäytyi kovin kauniisti, mutta tän 4kk vaavin paskahalvauksen takia en kyl toviin kyseisessä paikassa naamaani näytä.

Harmittaa kyllä, että niin iloisesta ja tyytyväisestä vauvasta on kuoriutunut viime aikoina ihan mahdoton. Ja kun ei nuku. Tänään herätty klo 6 lopulta ja sen jälkeen nukkunu yhdet vartin torkut miehen sylissä ja 10 min autossa. Huoh. Alkaa äiti olla loppu. Pakko varmaa ens viikol soittaa sinne kotipalveluun, että helppiä, että sais viikolla edes sinä yhtenä päivänå tehtyä kotihommia tai otettua päiväunet. Nyt jos jotain teen niin joko vauva kirkuu tai sit ois vaan sylissä jollon ei tietenkään mitään pysty tehä. No, sain mä onneks sen ekan 3kk sentää nukkua ja nauttia.

Takaisin