Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Oho, minkä ikäisenä? Esikoinen hylkäsi pullon 3,5kk iässä. Sitä ennen oli juonut viikoittain useamman kerran ja yhtäkkiä näin. Sit sai tissiä, lähin salille ja sai, kun tulin takaisin.

Aloitettiin sille pulloa mun harrastusten aikaan joskus 2,5kk ikäisenä ja tää omatoimisuus alkoi vissiin 3,5kk kohdalla. Ja samaa jääräpäisyyttä katellaan edelleen 3,5-vuotiaana :D

Aloitettiin sille pulloa mun harrastusten aikaan joskus 2,5kk ikäisenä ja tää omatoimisuus alkoi vissiin 3,5kk kohdalla. Ja samaa jääräpäisyyttä katellaan edelleen 3,5-vuotiaana :D

Eli olis meidänkin pitänyt kokeilla tota omatoimisuutta ennen luovuttamista :D

Meillä esikoinen hylkäs pullon kokonaan vajaa pari kk iässä. Neljän kuun iässä siirryin tavan nokkamukiin koska neiti ei suostunut pullosta imemään ollenkaan. Tämä johtuu siitä että minulla on suihkutissit eikä tarvitse juuri tehdä muuta kuin nieleksiä. Kukapa sitä turhaan imeskelisi pulloa jos helpommin tissistä saa. Osas jo heti melkein itse nokkamukista juoda mikä helpotti tosi paljon. Tuttia ei ole kumpikaan ikinä syönyt.
Tämä nuorempi on nyt ruvennut pulloa hylkimään, varmaan samasta syystä. Nyt tarkoitus joululahjaksi ostaa niitä nokkamukeja ja purulelu kun aina käsiään syö. Hän on siinä suhteessa helpompi vauva ettei ota tissiä jos ei ole oikea nälkä. Aamulla tissiä tarjosin ja kun suuhun sitä yritin laittaa niin alko vaan hirvee puheen pumpatusta eli ei kiinnostanut. Aion joulunseutuun alkaa maistatella soseita niin helpottuu sit muille hoitoon jättäminenkin. Ihanaa kun ei ole tissitakiainen niin kuin esikoinen oli. :) uni alkaa tulla niin ei tissiä halua vaan ottaa peukun suuhun ja itsekseen nukahtaa kun vain pääsee johonkin sänkyyn rauhassa makaamaan. Esikoisen perusteella en osannut tällaisesta haaveillakaan. Hänellä se nukkuminen oli kaikista vaikeinta ja sen kanssa taisteltiin uuden tulokkaan syntymiseen asti. Vähän ennen kuopuksen syntymää koki varmaan jonkin valaistumisen kun alkoi osata itse nukahtaa omassa huoneessaan. Loppui vihdoinkin se useamman vuoden nukutusrumba. Neiti nyt tammikuussa 4v.
Kuvittelin että elämä hankaloittuu toisen tulon myötä mutta se on ennemminkin helpottunut hyvin radikaalisti kun ei tarvitse kummankaan nukahtamisen kanssa taistella. Toki esikoinen silloin tällöin aamuyöllä kömpii vielä meidän huoneeseen viereen mutta se hänelle sallitaan.

Ei hitsi, pitäsköhän meijänkin käydä nokkamuki ostoksilla ja kokeilla sillä. :confused: Miekin miettinyt että josko jo joulun tienoilla alkais maistella kiinteitä, 2. päivä kun jo kumminkin sen 4kk täyttää :eek: mihin tää aika menee, vastahan hän syntyi <3

Kannattaa kokeilla jos ongelmia pullon kanssa. Meillä helpotti kummasti kun osas sit itse siitä juoda ja eipähän tarvinnut miettiä vieroitusta tuttipullosta :) itse ostan niitä muutaman euron normi nokkiksia pukinkonttiin niin päästään sit kokeilemaan onnistuuko yhtä hyvin kuin esikoisella. Niistä on sit hyvä niitäkin kaupan valmisvellejä juottaa( kun ovat aika ohutta) jos niistä tykkää.

Meillä oli/on myös tuo suihkutissi-ilmiö eli tissistä saa helpommin kuin pullosta, siksi pulloon tartutaan pitkin hampain vasta kun äiti on poissa. Ei kyllä ollut pelkoa että pitäisi pullosta vieroittaa eikä tuttiakaan kummallakaan ollut. Nokkamukiin siirryttiin kun osasi olla istuma-asennossa. Tää syysvauva on nyt samanikäinen kuin esikoinen tossa kuvassa enkä kyllä näkisi hänen itseään ruokkivan samaan tyyliin. Näin ne on erilaisia.

Meilläkin on esikoinen itseohjannut itsensä omaan huoneeseensa jossa on alkanut nukkua enemmän ja enemmän. Iltariehumiset kuitataan "jos ei väsytä niin leiki omassa huoneessa ettei muut herää" ja sinne hän on lopulta itsensä peitellyt. Välillä vielä nukkuu omassa sängyssä meidän sängyn vieressä mikä on myös ok. Nukkumaanmeno kun kestää meille hampaidenpesusta sen pari kolme tuntia riekkumista ja iltasatuja niin tää on meillekin askel parempaan suuntaan. Normaalisti hyvin nukkuva vauva itki eilen illalla hetken vatsaansa johon esikoinen (joka oli koko illan meitä häirinnyt ja mölynnyt) tuli huoneestaan kurkistamaan "äiti, minä en voi nukkua tässä metelissä". Ookoo :D

Vitsi miten en oo tajunnutkaan että voisi kokeilla nokkamukia jo vauvalle. Meillä ei huoli tuttia, ei pulloa, ei siis muuta kuin tissiä. Oikein mihinkään ei pääse kuin lähi prismaan. Tytön ruokailuvälit päivällä on ihan max 2 h. Huoh. Nyt lähtee nokkamuki kokeiluun :)

Vitsi miten en oo tajunnutkaan että voisi kokeilla nokkamukia jo vauvalle. Meillä ei huoli tuttia, ei pulloa, ei siis muuta kuin tissiä. Oikein mihinkään ei pääse kuin lähi prismaan. Tytön ruokailuvälit päivällä on ihan max 2 h. Huoh. Nyt lähtee nokkamuki kokeiluun :)

Meillä ihan sama, nokkamukiakin testattiin, sama tulos muutaman kulauksen otti ja sitten raivotaan.. :D
Niin joo ja hyvää ja rauhallista Joulua kaikille!

Onko muita, joiden syyskuiset saivat alkunsa joulun aikaan viime vuonna? Meidän tomera neiti sai alkunsa jouluaattona. Eevaa pyöriteltiinkin hänelle pitkään nimeksi, vaikka toiseen nimeen sitten lopulta päädyttiin.

Mangusti, meillä ainakin :grin hassua ajatella, että periaatteessa viime vuonna tähän aikaan vauva ei ollut edes vielä kunnolla mahassa! Muistan lisäksi, kun olin loppiaisena ystäväni synttäreillä ja mietin, että uskaltaakohan sitä juoda tervetulomimosan, jos olisikin tärpännyt. Testit ei kuitenkaan olisi vielä näyttänyt mitään :rolleyes:

Meillä sai alkunsa itsenäisyyspäivänä :)
Mulla muuten testi näytti positiivista yhdeksän päivän jälkeen jo eli jäi graavit viime vuonna syömättä. Tilanne on nyt korjattu:grin

Meillä oli myös "Suomi100-vauva" :D Samoin plussasin 12 päivää myöhemmin aavisteltuani oireita jo viikon verran. Ei tullut pikkujouluista tai joulupöydän graaveista mitään. Hassua että siitä on jo vuosi.

Meillä sisu sai alkunsa joulun tienoolla mutta plussa tuli vasta uuden vuoden jälkeen:) kerkesin siis syömään graavit ja juomaan lasin viiniä joulupöydässä ennenku sisusta sain tietää o.O morkkis!

Meillä poitsu sai alkunsa jossain joulukuun puolen välin tienoilla. Plussasin uuden vuoden jälkeen kun aavistelin olevani raskaana.

Takaisin