Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

No mut paistettu ja hyydytetty juustokakkuhan nyt on täysin eriasia! :D jossiö himoitset grillimakkaraa ni et siä sen tilalta syö porkkanaa tyydyttääkses makkaranhimon.. :wink

Mutta tämä keskustelu on minun osaltani käyty ja jään miettimään minkä makuisen juustokakun seuraavaksi teen. :)
Nonni nyt rupes tekee makkaraa mieli :P
 
Vetäsinpä tossa iltapalaksi kiukaalla paistetun original Wilhelmin ja riisipuuroa.. ;D

Eilen kaks tikun päässä paistettua takkamakkaraa.. ;D Huiluntuhtia ja tunnelmaa.. ;p
 
Miul on tuol chilijuustomakkaraa mut ei nyt viiti avata pakettii, pitää jotain muuta keksii :wink
 
Mä söin jouluna juustokakkua ja graavilohta sukulaisilla. Sen enempää ajattemelatta. Viimeviikolla tein uuniperunoita savulohitäytteellä. Valion tuorejuustoa ja prisman tiskiltä savulohta luottaen siihen, että niitä uskaltaa syödä. Mutta ei siitä sen enempää. Jokainen tekee omat ratkaisut mitä syö ja mitä ei:) Mä oon taas pikkuhiljaa opetellu syömään terveellisemmin. Ennen plussatestiä olin dieetillä kun pudottelin ylimääräisiä kiloja ja nyt kaikki on tullu takaisin kun kroppa on niin sekaisin. Mä muutenkin tykkään "opiskella" ravintotietoa ja luin tossa juuri porkkanasta 25terveysfaktaa muistaakseni kuinka porkkana auttaa sikiötä kehittymään jne.. jokainen uskoo ken tahtoo:wink mä ainakin aijon jatkossakin mussuttaa porkkanaa:wink
 
Tavallisessa savulohessahan ei olekaan mittää, kylmäsavulohissa voipi olla se listeria.
 
mitään kypsennettyä lihaa ei suositella, kun se on kylmettynyt, ei myöskään savulohta :D Olikohan jossakin aikarajana 2 tuntia jos on seisonut pöydällä/tiskillä/where ever :D

Ei, en ollut tosissani tän kanssa, mutta totta tuo kyllä on :D Syön kyllä esim kahvilassa kanaleipiä. Ei saisi tai kannattais, kuulemma :p
 
Ja muuten muistaakseni just jostain luin että maitorahka luetaan juustoihin ja sitähän käytetäänkin samoin ku tuorejuustoa eli rahkatkin pannaan :wink nim. just vedettiin viikonloppu miehen kanssa isot satsit hedelmärahkaa :D
Ite vaan oon sitä mieltä että jos alkais listoja ja suosituksia lukemaan tarkasti niin jäis syömättä. Vai mites ravintoloissa tai pizzerioissa noi salaattipöydät. Ettehän te voi olla varmoja kuinka hyvin ne on pesty :wink ite mietin tätä sillon alussa mutta sitten totesin että helkkari jos nyt jotain tapahtuu sen takia että syön "ählyjen" pilkkomat kurkut ja salaatit niin sitten se on niin tarkoitettu.
 
Joo hei kiitti vaan lolamon nyt täälläkin himoitaan hiillosmakkaraa!! :P söisin ennemmin nyt sitä makkaraa kuin matkalla olevaa pizzerian (varmasti hyvinkin listeriapitoista xD) pizzaa!!! :P
 
Pakko kyl sanoa että oli tosi hyvvee! Ja se tunnelma vielä siihen päälle. Miehen sukulaisten kanssa (veli+veljen vaimo, mummi, serkku+serkun miesystävä) oltiin vuokrattu mökki ja siellä takka, siinä istuskeltiin tuvan lattialla paistamassa takassa makkaraa ja naureskelemassa kaiken maailman jutuille. :D
 
Pakko kyl sanoa että oli tosi hyvvee! Ja se tunnelma vielä siihen päälle. Miehen sukulaisten kanssa (veli+veljen vaimo, mummi, serkku+serkun miesystävä) oltiin vuokrattu mökki ja siellä takka, siinä istuskeltiin tuvan lattialla paistamassa takassa makkaraa ja naureskelemassa kaiken maailman jutuille. :D
Ai hitsi. Minäki haluun jonnekin mökille takassa makkaraa paistamaan :D miehen kanssa on kahestaan useampia kertoja vuokrattu mökki Rukan seudulta viikonlopuksi ja nautiskeltu takkamakkaraa :D nyt se vaan on taas jäänyt.. Pari vuotta vissiin tulee syksyllä edellisestä kerrasta.. :/
 
Makkaraa mustaksi kärtsättynä ja ketsuppia :Heartred sinappiaki iha vähäse 8) namnamnammm!!!
 
Ai hitsi. Minäki haluun jonnekin mökille takassa makkaraa paistamaan :D miehen kanssa on kahestaan useampia kertoja vuokrattu mökki Rukan seudulta viikonlopuksi ja nautiskeltu takkamakkaraa :D nyt se vaan on taas jäänyt.. Pari vuotta vissiin tulee syksyllä edellisestä kerrasta.. :/
Tepä kauniista maisemista ootte ruukannu vuokrata mökin, vähän kyllä kateeks käy. :wink
Itte oon viettäny lapsuuteni Posiolla ja sitä myöten Kuusamossa.
Meil oli mökki nyt Keuruulta, ei ihan niin vetävät maisemat ku lapissa mut kyl tosta kelpais uudelleenki vuokrata. ;p
 
En tiedä millä seudulla illu asustelet. Mut täältä Kymenlaaksosta ei viitti viikonlopuksi vaan Rukalle asti lähtä .... :sad001 harmi sinällää.
 
Juu eipä sieltä varmastikaan viitsi. Meillä on semmoinen noin 3 tunnin ajomatka rukalle. Kai.
 
Suomen listeriatapaukset on tietääkseni kaikki tulleet salaattipöydästä ja margariinista, ei tuorejuustosta :) Ja ei todella kannata asiasta panikoida, on niin älyttömän harvinaista! Muuten pitäisi vältellä kaikkea mahdollista ja syödä raskausaikana vain siemeniä (jotka nekään ei kai oo täysin turvallisia :D).

Itse oon syönyt esim. sushia. Suomessa sanotaan, että merilevää ei tulis syödä, mutta Japanissa taas on suositeltu ruoka raskaanaoleville :) Hyvinkin maakohtaisia nämä suositukset, Euroopan sisälläkin eroaa hurjasti!
 
Margariinistä :D? Vai sekin vielä.

Lappimökkiloma olis ihana, en oo edes käynyt ikinä Lapissa vielä. Pitää mies joku kerta viedä..

Just varasin ajan perjantaille siihen sokerimikäliekokeeseen. Sanoivat, että normaali ruokavalio 3 päivän ajan, eli minulle normaali. Hitto ku vedin tässä just lounaan päälle 3/4 keksipaketista, mut hei sehän on mulle nykyään normaalia.. Voihan sokeririippuvuus kun se saa mut aina niin helposti nalkkiin, varsinkin ku oon yksin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top