Harrastaminen raskauden aikana

Itsellä ei ole vielä kokemusta siitä miten liikunnan harrastaminen onnistuu raskauden edetessä, mutta urheilupiireissä olen seurannut sivusta muiden raskauksia ja liikkumisia. Moni juoksee ihan lähes loppuun saakka, jos se vain tuntuu edelleen hyvältä. Itse toivon, että pystyn elämään aktiivista raskausaikaa ja juoksemaan ja suunnistamaan mahdollisimman pitkälle. Siskoni osallistui vielä Venlojen viestiin 2kk ennen laskettua aikaa ja hyvin suoriutui. Toivon siis, että pystyn itse samaan, mutta saa nähdä kuinka raskaus sujuu, voihan olla että itsellä juoksu loppuu hyvinkin varhain.

Neuvolassa sain mielestäni oikein hyvät ohjeet liikkumiseen. Kaikkea saa tehdä ja kuulemma omia lajejani voin hyvillä mielin harrastaa ihan niin pitkään kuin siltä tuntuu (säbä, juoksu, kuntosali, suunnistus). Loppuraskaudessa kannattaa kuulemma vähän keventää sykkeitä ja kun maha alkaa kavaa välttää iskuja.

Tällä hetkellä aktiivinen raskaus on ollut vaan haaveissa. Pahoinvointi on vienyt kaikki halut juoksemisesta ja hyppelystä. Odotan kovasti että pahoinvointi väistyisi ja voisin olla se aktiivinen odottaja joka ajattelin olevani :D Kuukauden päästä olis ekat suunnistuskisat ja sinne kovasti haluan, joten toivottavasti olot sitä ennen väistyvät...o_O
 
Mulla sanottiin, että kaikkea saa harrastaa mutta esim. Baletissa hypyt kannattaa jo jättää pois :) aikuisbalettia siis harrastan. Sanoi myös, että raskaus ei oo se aika alottaa uusia liikuntamuotoja vaan mielummin tutut ja kävely.
 
Onko täällä mopoilevia odottajia? Kausi lähenee kovaa vauhtia (tai alkanut jo) niin olisi kiva kuulla muiden mietteitä... Itse meinasin alkukaudesta käydä vielä ajelemassa, jos hyvältä tuntuu. Urheillessa ainakin kroppa/pää kertonut kun on ollut aika himmailla...
 
Onko täällä mopoilevia odottajia? Kausi lähenee kovaa vauhtia (tai alkanut jo) niin olisi kiva kuulla muiden mietteitä... Itse meinasin alkukaudesta käydä vielä ajelemassa, jos hyvältä tuntuu. Urheillessa ainakin kroppa/pää kertonut kun on ollut aika himmailla...

En itse mopoile, mutta niiiiin mieluusti istuisin miehen kyydissä. :) Viime raskaudesta käytiin kyl parit kerrat ajelemassa keskiraskaudesta, kun vielä mahduin varusteisiin. :D
 
Takaisin
Top