Harjoitussupistukset

Kyllä vauva meneekin etusijalle, mutta tulee vaan paska fiilis kun plussan jälkeen ollut yhtä sun toista vaivaa ja oon ollut enemmän poissa töistä kuin töissä. Ja kun vielä tiedostaa sen sijaistilanteen mikä meillä on niin se lisää stressiä ja pahaa oloa. No mutta nyt tosiaan saikulla taas maanantaille jolloin uus yhteys neuvolaan ja todennäköisesti lääkärikäynti. Meni tuo viime yökin supistusten takia ihan harakoille, onneksi on päiväkoti ja nyt tällä hetkellä siis tyhjä koti niin saa oikeesti levätä.

Suski, ymmärrän täysin ton paskan fiiliksen. Itse saikuttanut supistusten takia ja sairastanut vielä siihen päälle influenssan ja jonkun keuhkotaudin. Tulee sellanen vuoden työntekijä- fiilis. Toisaalta, mikään ei mene vauvan edelle, mutta en vaan voi tälle tunteelle mitään. Huomenna töihin ja tiedän että pari päivää kotona tekisi ihan hyvää... Mutta saikkua enää vaan tämä päivä niin menen kokeilemaan..

Mäkin lähdin into piukeena eilen kokeilemaan töiden tekoa, on oikeesti ikävä työkavereita ja vanhuksia 5 viikon jälkeen. Mutta ei auta kuin kuunnella omaa kehoa ja ottaa iisisti. Onneks pomo ei sentään räjähtänyt vaan totes että ainakin tulit kokeilemaan. 4 viikkoa jäljellä niin alkaa kesäloma ja siihen perään äippäloma että en varmaan enää töihin pääse muuta kuin käymään.

Miunki tekis mieli mennä kokeilee maanantaina mut ku tiiän et jos supistuksia tulee ja se lopulta aukoo paikkoja, ni bakteeri pääsee etenee mahdollisesti ja se ei oo hyvä. Ni siks on pakko viel ens viikko levätä jos ei supparit lopu viikonloppuna. Tänään tullu jo neljä, eilen 10. Ei tuo hoitotyö vanhus-/kwhitysvammapuolella kuitenkaan oo mitenkään kevennettävissä, ku on miehitys mikä on. Sijaisia onneks saa ottaa ja hyvin ovat pärjänneet, että sen puoleen voin olla rauhallisin mielin. Ainoo vaan et vaippatilaukset täytyy opettaa jolleki ja sit pari omahoitajuusasiaa pitää hoitaa ku ne jäi kesken saikun takia.

Ens viikon jälkeen alkais miulaki talvilomaviikko ja sit ois enää 5 viikkoo töitä ennen kesälomaa ja äitiyslomaa.

Mullakin tänään tullut 5 supistusta ja kaikki ihan levossa. Tosin on vähän stressiä ja väsymystä niin siinä varmaan syy supistuksille.

Jos supistuksia tulee levossa, niin silloin lepoa lisää!

Just kerkesin kehuu hyvää työmotivaatioo, mut sain just uudet talviloman jälkeiset työvuorot. Ilta-aamu-ilta-ilta-ilta-aamu ja muita vastaavia vähän lyhyempiä putkia. Eikä yhtään viikonloppuvapaata kuukauteen. Vappuna töitä vaikka toivoin vapaata ja helatorstai vapaa vaikka toivoin töitä. Ja tuo kuuden päivän putki yhellä vapaalla. Millähän tuollastaki putkee jaksaa supistelematta... just viimeks tiistaina oli listan tekijän kaa puhetta että oli liikaa viiden päivän työputki yhwn vapaan jälkeen,ja siksi supistaa. Sanoi että pitää ottaa rauhallisemmin jatkossa. Sen jälkeen teki sit kuuden päivän putken näköjään. *tähän tuhottomasti voimasanoja!!!*

Onpa karmean kuuloinen työvuorolista Pinkkiksellä.

Mä olen nyt akuuttiosastolla hommissa ja jooh... kyllähän se työ pistää välillä supistelemaan ja nilkat on kun pallot kun juokset joka vuorossa koko ajan. Fyysisesti työ ei ole niin raskasta (ei ole vuodepotilaita tms.) mutta toisaalta kova kiire ja hätätilanteet yms. käyvät tämän raskauden takia kyllä myös fyysisesti raskaiksi. Kotiin kun tulee niin ei voi muutakuin nostaa jalat ylös ja makoilla loppupäivän.

No juu, Falpony, hoitotyö on tosiaan raskasta kentästä riippumatta.

Miust tuntuu et ku nykyään kävelen ihan mummovauhtia ni tuskin kerkeen tekemään mitään kun on nopeemmat työkaverit jo menettäneet hermonsa miun pakosti verkkaiseen tahtiin ja juoksevat miun eellä tekemässä työt. Ja sit kaiken sen kyykkimisen ja juoksemisen takia ku viel alkaa supistella niin siinä sit taas ollaan.

Hei, entäs jos vaan Pinkkis jäät suosiolla saikulle äitiyslomaan asti (jos siis lääkäri vaan suosittelee)? Työpaikalle se voi olla helpompaa niin että voi sitten palkata suoraa sijaisen sairaus ja äitiysloman ajaksi.

Supistelut on niin arvaamattomia, onko ne harmittomia vai ei. Koskaan ei tiedä. Työpaikalla jokainen on korvattavissa, mutta kukaan ei voi sun vauvaa kohdussa kasvattaa sun puolesta! Vauvalla on vain yksi turvallinen paikka kasvaa tässä vaiheessa...

Suosittelen sairaslomaa pinkkis, kyllä niitä töitä kerkee tekee myöhemminkin. Ja jos neuvolan lääkäri ei myönnä niin mee tk lääkärille sieltä irtoo aina. Mullakin eilinen iltavuoro oli ihan normaali mut kun kaiken joutuu tekee niin hitaasti niin ei ehdi pitää taukoja juuri ollenkaan.

Mä niin toivoisin, että lääkäri määräisi mut saikulle äitiysloman alkuun. Tavallaan asia olisi sitten poissa mun päätännästä ja olisi pakko vaan tyytyä kohtaloonsa. En vaan voi myöntää, että duuni on liian raskasta jo nyt :/ Onneksi reilu viikon päästä kontrolli, eli en tästä kovapäisyydestäni huolimatta ole heitteillä.. Ja mulla on ihana lekuri, eli varmasti puuttuu tilanteeseen jos en itse tajua puhaltaa peliä poikki.

Mä niin ymmärrän teidän fiilikset... Ite kans väkisin käyn koulussa, vaikka välillä tajuissaan pysyminen on vaikeeta ja supistuksia tulee paljon. Onneks mul on hirveesti tukea ja apua ihanista ohjaajista <3

Voi mä niin kans tiedän ton syyllisen olon saikuista.... Tänään oli taas huonompi päivä töissä ja oon ihan paskana nyt töiden jälkeen suoraan sanottuna. Särkee ja kivistää joka paikkaan, supistuksia tullut. Onneksi saa nyt viikonlopun levätä.

Me ollaan lasten kanssa flunssassa. Eilen mun oli kuitenkin pakko pienessä kuumeessa pyöräillä hakemaan kaupasta viikonlopun ruoat. Koko loppupäivä meni melkolailla levätessä kun tuli kivuttomia supistuksia ja flunssa väsytti. Yöllä heräsin kipeämpiin supistuksiin, oli pakko ottaa särkylääkettä, että sain jatketuksi unia. Aamulla oli parempi olo. Tänään kävin pienellä kävelyllä niin koko loppupäivän ja illan on supistellut. Taas otin särkylääkettä. Ruoankin valmistin tuolilla istuen. Ei vaan pysty tehdä yhtään mitään! Pelkkä makuulta nouseminenkin aiheuttaa sen, että vatsa on pitkään pinkeä pallo. :sad001 Turhauttaa, koska olisi paljon kaikkea tekemistä, mutta en vaan kykene. Onneksi on nuo pikkuapurit, vievät koiran ulos ym. Pelottaa nuo kivut, vaikka edelliskerralla eivät olleet aiheuttaneetkaan mitään muutoksia.
Hurjasti tsemppiä kaikille! :Heartpink

Eilen suppareita 7, tänään aamupäivällä ei yhtään ja nyt ku käytiin rauhallisella lenkillä, sen aikana tuli jo kerran ja nyt sen jälkeen tullu jo kolme, nää kolme on tullu 10 min. välein. Soitin töihin etten ole huomenna aamuvuoroon menossa ja laitoin pomolle viestin että ilmottelen kun tiedän huomenna mitä neuvolasta sanotaan.

Aattelin jo et ois helpottamaan päin mutta jos jo rauhallisen ulkoilun jälkeen supistaa ni mitä se on töissä kun 8 tunnin päivästä 7 tuntii on jaloillaan ja tekee potilassiirtoja ja juoksee paikasta toiseen. Ei ehkä ihan passaa viel mennä.

Pinkkis, joo kuulostaa siltä ettei kannata vielä töihin mennä.
Ite tänään aamuvuorossa totesin, että alan olla liian raskaana tähän hommaan :/ Jalat huutaa hoosiannaa ja selkä ei kestä enää mitään. Hetkellisen avun saa tukivyöstä, mutta ei sekään ihmeisiin pysty. Ja mun duuni on kuitenkin aika iisiä, mutta kävelyä ja autossa istumista tulee paljon. Ja haavojen hoitoja :/

Oot kotihoidossa? Autossa istumista melkein suositellaan joissain neuvoloissa välttämään loppuajasta kun turvavyö ainaki miul ärsyttää alavatsan hermoja ja lisää supistuksia, ja yks kaveri sai pitkämatka-kiellon harjotussuppareiden takia (tärinä pahensi).

Haavojen hoidot on tosiaan välillä ergonomisesti haasteellisia tapahtumia. Melkein istuallaan ois paras tehä ja haava ois silmien korkeudella, mut ku kaikki riippuu niin monesta eri asiasta. Huomasin kans ite töissä että haavanhoidot on hankalia sekä p-tuolissa istuvalta että vuoteessa olevalta, jos eivät itse pysty itseään pitämään jossain tietyssä asennossa. Ite joutuu olemaan kaksinkerroin ja se ei oikein onnistu enää. Maha painaa ruokatauon eväät kätevästi takas suuhun ku kumartelee... ihanaa :D

Joo tavallaan kotihoitoa.. Ei onneksi ns perushoitoa, koska siihen mä en kyllä enää kykenisi. Ite teen arviointeja ja sairaanhoitajan töitä, eli onneksi sillai kevyitä töitä. Mutta toi autossa istuminen kyllä pahentaa supistuksia.

Oon nyt seurannut puhelimen askelmittarista, että jos päivässä tulee yli 4km kävelyä niin illalla olo on ihan karmea.. Toi kävely tulee ihan salakavalasti, koska oon oikeesti helvetin laiska ja kuljen kyllä autolla kaikki matkat :D

Aika monella vaikuttaa olevan supistuksia jo, mulla eka raskaus meneillään niin en ihan tiedä mitä odottaa, mutta tähän menneessä en ainakaan luule että minulla olisi harjoitussupistuksia ollut. Pitäisikö niitä tulla joka raskaudessa ja missä vaiheessa? Vai onko ihan normaalia että ei tule vaikka kuormittaa itsensä fyysisesti, menossa nyt 24+1.

Mie oon sitä mieltä että kroppa ilmottaa sit ku on liikaa rasitusta. Itselläkin eka raskaus. Kehoani tosin oon oppinu kuuntelee ja tarvittaessa neuvoa kysyny raskaana olleilta kavereilta. Kaikille ei tuu harjotussupistuksia, paitsi ehkä loppuvaiheessa. Seki on normaalia. Ja harkkarit on myös normaaleja jos ne ei oo kipeitä, niitä ei tuu usein ja jos ne tulee vaan selkeesti suuren rasituksen jälkeen ja häviää levolla. Mut jos tulee myös levossa ja usein, ni sit kannattaa huolestuu. Miul nimenomaan levossa esiintyny ja toki myös rasitus provosoi. Välillä tullu tunnin välein, välillä jopa 19 min väliä. Ja parhaimpina päivinä yli 10 päivässä. Joka päivä joka tapauksessa nyt puoltoista viikkoo. Siihen asti ei mitään. Harmittaa, koska muuten oisin viel iha hyvässä lenkkeilykunnossa ja salilla kövisin normisti. Nyt en oo puoleentoista viikkoon käyny salilla ja lenkit on menty niin et rollaattorimummot on porhaltanu vihasesti ohi torvee soittaen ja karvanopat heiluen... huoh... mutta oon jo oppinu vähä hölläämää. Parempi näin ku et tulis totaalinen vuodelepokomennus.

Takaisin