Harjoitussupistukset

Mulla supistelut tehnyt paluun. Kohdunsuu pehmeä ja auki alusta yhdelle sormelle :/ Kaksi viikkoa saikkua ja lepoa määräsi tohtori.

Täällä sama homma, 2vko sairaslomaa. Kohdunkaula oli kait ok mutta vauva laskeutunut, joka on osasyy myös kaikkiin kipuihin.

Huoh... tänääb ei mitään ihmeempiä suppareita ollu havaittavissa koko päivänä, kerkkesin jo kehua neljältä iltapäivällä ettei oo tullu. Sithän ne alko taas. Mitään rasittavampaa en oo tänään tehny. Tuntuvat välillä melkoisen voimakkaita puristuksia olevan, edelleen kuitenkin kivuttomia. En tiedä voiko sitä pientä kipristystä kivuksi sanoa... normaalistikaan kun en pientä kipua edes kivuksi luokittele... :(

Mulla aiemmin ollut myös melko kivuttomia supistukset. Tai epämiellyttäviä joo, mutta en mä sitä kivuksi sanoisi. Eilen tuli kolme kipeää supistusta ja mies oli varma, että nyt lähdetään synnyttämään. Ei onneksi sentään, mutta veikkaan että noi kipeät supistukset on syynä tohon aukeamiseen..

Toi on just et minkä laskee kivuliaaksi ja minkä ei... Minusta mun supparit ei oo kipeitä, mut joku sanoo et menkkakiputyyppisiä tuntemuksiakaan ei saisi olla! Nekin joku laskee kipeiksi... Ja sit ku on jo synnyttäny ni tietää koska ne oikeesti on kipeitä ni pieni juiliminen tunnu missään! :) Mut toki tarkkana täytyy olla!!

Kun on elänyt endon kanssa niin ei paljoa pikku tuntemukset tuolla alapään alueella hetkauta :D Mun eiliset kipeet supistukset oli sellasia, että piti keskeyttää lause ja keskittyä hengittelyyn... Mutta uskon, että ne ei silti ollut lähelläkään synnytys-supistuksia. Tai mistä mä tiedän :D

Kun on elänyt endon kanssa niin ei paljoa pikku tuntemukset tuolla alapään alueella hetkauta :D Mun eiliset kipeet supistukset oli sellasia, että piti keskeyttää lause ja keskittyä hengittelyyn... Mutta uskon, että ne ei silti ollut lähelläkään synnytys-supistuksia. Tai mistä mä tiedän :D

Juuri endon takia minäkääm en koe ihan mitä tahansa kipuna. Kivuliaat kramppimaiset ja jalat alta vievät menkat joiden aikana oksensin ja pyörtyilin kivusta, ja niin kipeet endokivut et iv-kipulääketipassa oon joutunu makaa sairaalassa yön, kun en pystyny olee kotona kipujen kanssa. Että en tosiaan tiiä miltä pitäs tuntuu jos supistukset on kivuliaita. Voisin kuvitella et synnytyskivut ei voi olla enää pahempia ku nuo menkkakivut...

Mullekkin tuttua toi sairaalassa ramppaaminen kipujen takia. Ja oon vielä huono ns hoitamaan itseäni, kovempaa kipulääkettä lähdin hakemaan vasta kun taju lähti ja joku pakotti hankkimaan apua.
Viime kesän keskenmenossa kipu oli lievempää kuin normi menkoissa... Tietenkin sydän itki verta, mutta ne supistukset ei kyllä muuten tuntunut missään.

Kunhan ei kävisi niin kuin kaverille kävi. Sille aina painotettiin että "kyllä sä sitten tiedät kun synnytys alkaa" ja sanottiin että se on kovinta kipua ikinä. Kaveri sitten kotona odotteli ja odotteli, että koska se oikea kipu alkaa. Vauva syntyi sitten ambulanssiin kun yhtäkkiä hälle oli tullut tunne, että nyt voisi vaikka ponnistaa. Onneksi tajusi tossa vaiheessa soittaa apua, eikä esim yksinään lähtenyt sairaalaan ajamaan. Myöhemmin tietenkin tajusi, että ehkä ne supistukset jonkin verran kipeämpiä oli, mutta ei kuulemma mitään maata mullistavaa.

Muoks. Ja tosiaan terve vauva syntyi lähes täysiaikaisena. Mutta kyllä se varmaan olisi mukavampi sairaalassa synnyttää :D

Täällä odotellaan lähetettä äitipolille kun alkanut tulee tosi kipeitää supistuksia levossa ja myös yhdynnän jälkeen:/

Olette varmaan lopettanut seksin?
Mulla viime raskaudessa alkoi säännölliset supistukset yksi kerta rv33 seksin jälkeen. Kätilö käski lopettamaan muutamaksi viikoksi. Rv38 asti oltiin ilman ja sitten vauva syntyi samana yönä...
Viime raskaudessa kohtu oli muutenkin supistusherkkä.

Nyt ei sitä ongelmaa ole onneksi.

Joo ei oo tullut sen jälkeen enää harrastettua seksiä. Molemmat säikähti siinä Ku tuli ja oli ni kipeitä etteii voinu liikkua ja piti vaa puhista. Nyt viime yönä heräsin kun oli kipeitä supistuksia taas ihan levossa ja levollisen päivän jälkeen tuli vielä

Mites muilla mennyt suppareiden kanssa? Ite aattelin tänään ottaa ylös, että paljonko niitä tulee, kun tuntuu että paljon ja on myös hiukan kivuliaita välillä ja tulee levossakin. Tän päivän saldo tähän mennessä 4kpl.

Perjantaina lääkäriin taas kohdunkaulan tarkistukseen. Mieli on vähän jo huojentunut, kun mennään jo 29+2 ja ei merkkejä että ihan just olis syntymässä kuitenkaan :)

En oo laskenut suppareita, mut edelleen niitä tulee levossa sekä rasituksessa päivittäin. Tänään soittoaika lääkärille, ois 2 viikkoo vielä ennen ku kesäloma alkais ja siitä äloma. Avaimet oon käyny palauttamassa ja kaapin oon käynyt tyhjentämässä kun pomo ei huoli mua enää kahdeks viikoks töihin :-D itellä vielä kyllä huoli on kun on 25+6 menossa ja on ollut kipeitä suppareita ja välillä sukkapuikko vihlaisuja. Eniten tää toimettomuus alkaa ottaa aivoon. Oon pessyt vauvan vaatteita ja järjestellyt hänen tulevaa huonetta.

Mulla tuli illalla useita ihan makuuasennossa ollessa. Kipeitä eivät ole, mutta eihän ne mukavalta silti tunnu. Just äsken todettiin kontrollikäynnillä, että kohdunsuu kiinni ja kaulaa 3,5 cm, eli kaikki kunnossa tällä hetkellä rv 24+6.

Lääkäri soitti ja sairaslomaa jatkettiin tuoksi kahdeksi viikoksi, eli mun työt on tältä vuodelta taputeltu :-) mitään kontrolli käyntiä tai soittoa ei laitettu tällä kertaa, sanoi vaan että heti jos supistukset alkaa olemaan säännöllisiä ja tulemaan useampi tunnin sisällä on hyvä olla yhteydessä ä.poliin tai synnärille. Ja halutessa voin hälle varata aikaa kohdunsuun tsekkaukseen. Eli tässä saa nyt sitten todenteolla yrittää keksiä tekemistä mikä ei rasittais mutta ettei aika kävis pitkäksi :-D

Miul päivittäin edelleen supistelee myös levossa, ollu siis jo yli kolme viikkoo. Eilen piti töihin palata kun ei lääkäri (eri lekuri ku aikasemmi) jatkanut saikkua, kun ei oo paikat auennu tähänkään mennessä ni ei ne varmaan aukee jatkossakaan. Eilen iltavuoron aikana tuli n. 10 supistusta, tänään suht sama määrä. Kotona tulee samalla tahdilla, välillä 5 min ja välillä 1 h välein. Mut töissä oon saanu keventää, en nostele enkä ees vuoteessa pyörittele asukkaita, syöttelen vaan ja autan itse käveleviä. Lisäksi sain yhen tappotyöputken katkastuu eli kuuden päivän putki muuttui et onkin kolme töitä, yks vapaa, kaks töitä ja kaks vapaata. Jippii! Töissä on ollu mukavaa ja on ollu kiva huomata et työkaverit on kaivannu minuu, on kuulemma tuntunu et jotain puuttuu. Toivon että supistukset ei aiheuttais mitään muutoksia kohdunsuulla ja voisin sit olla töissä viel tän 5 viikkoo, kyl tulee työkavereita ikävä kun pois jään sit aikanaan.

Ei mullakaan oo tapahtunut mitään muutoksia mutta näillä viikoilla ei haluta ottas riskiä että jotain alkais tapahtumaan. Ikävä on töihin ja työkavereita, lupasin leipoa heille jossain vaiheessa ja jos samalla sais kuulumisia vaihdettua :-) ite tosiaan olin 5 viikkoa poissa ja yhden päivän kävin kokeilemassa ja sen jälkeen oon taas ollut parisen viikkoa poissa.

Miul on 27+1 ja streptokokki aktiivinen ja silti lääkäri pisti töihin. En voi ku toivoo ettei käy mitää.

Mulla tänään 26+0. Kait ne lääkäritkin on vaan erilaisia, meillä saa ilmeisesti sitten helposti s.lomaa. Enkä kyllä ois halunnut alkaa asiasta kinamaan lääkärin kanssa. Itse kuitenkin tietää ja tuntee oman kehonsa parhaiten :-)

Mulla nyt rv 29+4 ja eilen kävin kontrollilääkärissä kun edellinen saikkuloppu. Supistuksia tulee jos joudun istua pitkään. Kotona nyt saanut supistukset vähenemään. Lääkäri eilen kirjoitti sitten saikkua äitiyslomaan asti, ei kuulemma kannata enään riskeerata tätä viimeistä kuukautta ennen ä-lomaa.

Ite en oo ehdottanut missään vaiheessa että jäisin sairaslomalle ja täällä päin ainakin lääkäri aina ehdottanut mulle itse ja oon sitten tehnyt miten se on parhaaksi nähnyt. Mutta nyt pitää ottaa vaan rauhallisesti ja yrittää keksiä jotain tekemistä loppuajalle :wideyed:

Takaisin