Hankkiudutaan yhdessä turhasta tavarasta eroon!

Aloitin äitiysvaatteista. Muutamia vaatteita päätyi tekstiilikierrätys-pussiinkin (semmoisia pikkuvikoja, että itse olisi voinut vielä käyttää, mutta joista tietää ettei ne mene edes postien hinnalla kaupaksi). Vintediin laitoin parit vaatepaketit ja esim imetysrintsikat paketteina. Muutama kassin päällä ollut mekko oli vähän pölyssä, ne lähti vielä pyykkiin ennen myyntikuvia.

Hienosti pääsit alkuun @litranmitta 👍 Vaikka ikävää, kun ei niille enää olekaan käyttöä.

Meillä karsiminen on melkein tyssännyt lasten kesäloman myötä. Kokoajan (olevinaan) niin paljon tekemistä ja lapset kaipaa huomiota. Kuopuksen kanssa sentään saatiin hiljattain vähän katsottua hänen leluja ja kirjoja. Kirjoista luopui monista, jotka hänelle jo liian pienten kirjoja. Ne tosin siirtyi vielä kaappiin jemmaan. Voisi ainakin siisteimpiä koittaa myydä eteenpäin. Ainakin ihan pienten kirjat on tehneet hyvin kauppansa kirpparilla. Leluista ei luopunut mistään, mutta joitain roskia sain napsittua niiden joukosta roskiin. Kuopuksella on vähän rasittava tapa kerätä roskia aarteikseen (siis saattaa napata vaikka tyhjän pakkauksen, karkkipaperin tai wc-paperin hylsyn jemmaan) ja rikkinäisistäkään leluista tai niiden osista ei halua luopua.

Meille ei nyt vissiin sitten yritetäkään kolmosta (💔🥺) alle 3-v ikäerolle, joten vois varmaan hankkiutua vaatteista eroon. Jaksaiskohan ottaa kirpparipöydän vai yrittäiskö vain vintedöidä.
Vintedissä on käynyt kauppa lastenvaatteista tosi hyvin. Laitoin meidän vauvan 56-senttiset myyntiin ja myymättä on enää kaksi juttua, joista toinen on sellainen, että halvemmalla varmasti menisi, mutta oon hinnoitellut siihen hieman tunnearvoa. 😂 Mutta oikeasti kyllä kannatan (lastenvaate)kirppistä, kun ostajana ois tietty kivempi sieltä ostaa kuin Vintedistä. 🤭

Vintedissä on käynyt kauppa lastenvaatteista tosi hyvin. Laitoin meidän vauvan 56-senttiset myyntiin ja myymättä on enää kaksi juttua, joista toinen on sellainen, että halvemmalla varmasti menisi, mutta oon hinnoitellut siihen hieman tunnearvoa. 😂 Mutta oikeasti kyllä kannatan (lastenvaate)kirppistä, kun ostajana ois tietty kivempi sieltä ostaa kuin Vintedistä. 🤭
Mä kerkesin sinne nyt ekat vaatepaketit laittaa, mut ne nyt ei ainakaan vielä lähteny algoritmissä lentoon (ei oo siis tullut katseluita oikein, vaikka on tekstit ja kuvat kohillaan 😅) Tuntuu olevan aina vähän tuurissaan, mikä nousee katseluihin ja mikä ei. Ja joskus jotkut vaatteet saa miljoona tallennusta muttei kukaan osta, et ei sekään takaa 😂

Hei tää aihe innostaa nyt kun on joku kesävimma päällä ja siivoillaan koko ajan siellä täällä! Käydään nurkka ja tavara kerrallaan kotia läpi. Oon lähiviikkoina myynyt hiljakseen vaatetta Vintedissä, olisko noin neljä lastenvaatetta ja omia vaatteita tai asusteita ehkä saman verran. Aika nopeasti laitan Toriin annetaan-osastolle tai vien kierrätyskeskukseen jos ei ala liikkua. Pitäis joku takaraja asettaa itselle siihen!

Just aamulla laitoin annetaan-osastolle myös yhden lyhdyn ja heti löytyi sille ottaja. Lisäks laitoin kokonaan pois jotain turhia purkkeja ja pakkauslaatikoita, rikkinäisiä ja muotonsa menettäneitä sukkia viisi paria jne. Tykkään listata paljonko tavaraa tulee sisään ja mitä pistän samalla pois. Esikoisen synttärit oli juuri ja sai hirveästi kaikkea sukulaisilta, muutenkin vieraat kesällä ja pitkin vuotta ovat halunneet tuoda lapsille kaikenlaista joten kertyyhän sitä.

Ja noi lastenvaatteet! Just laitan pieniä kokoja sivuun mutta kokonaan en raaski karsia vielä muita kuin jotain jotka ei ole käyttöön tulleet. Kolmonen kovasti toiveissa vielä joskus, mutta vanhassa talossa säilytys on vähän ongelma...

Mulla on ne 30 banaanilaatikkoa muuttojen jäljiltä yhä vuosien jälkeen ja ne pitäisi purkaa. Joulukoristeita, vaatteita, vanhoja päiväkirjoja, sit johtoja ja roinaa. Varmaan suurin osa roskaa?

On myös "vauvojen leluja" ja pieneksi menneitä vaatteita. Veisikö laiska ja uupunut ne vaan UFF:lle?
Kunhan eroon pääset! Varsinkin uupuneena hyvä vaihtoehto vain viedä pois käsistä lahjoitukseen, jos on sinne kelpaavaa. 🩷 Niin mäkin olen monet kerrat tehnyt sit kuitenkin lopulta. Ei sillä tavaralla ole mitään arvoa siellä omassa kaapissa seisomassa, päinvastoin! Maksat niistä säilömisneliöistä jotain kuitenkin aina, joko vuokrassa tai vastikkeessa jne😁

Laitoin just tässä vauvan päikkäriaikana yhden uuden mutta kertaalleen lukemani kirjan myyntiin, yhtään en tiedä miten uutuuskirjat tekevät kauppansa Vintedissä. Pitäiskö jakaa muuten Vinted-vinkkejä täällä? Vaikuttaako ajankohta jolloin myynti-ilmoituksen luo? Hyvät kuvat tietysti, entä millaisia hintoja suositte? Mulla on lastenvaatteet ollut 1,50-4 euroa nyt aikalailla. Setit jotain 3 euroa maksimissaan. Tuon neljä euroa pyysin jostain Gugguun kollarista ja se meni heti. Omissa vaatteissa olen myynyt vain merkkiä ja laatua, Leviksen farkut, Marimekon kosmetiikkapussi ja jotain tollasta. Perusvaate ei kyllä liiku, pitää olla jotain spessua. Pyrin kuvaamaan päällä jos vain vaate itselle mahtuu😅 Eihän se homma kyllä niiden eurojen väärti ole mutta kiva saada edes vähän rahaa.

Valtava määrä meneekin sit kavereille, kiertsiin jne. MLL:n toimipisteellä on täällä semmonen vaatevaihtopiste minne vois joskus syksyn perhekerhojen yhteydessä viedä kassillisen tai pari. Jos joskus siis sais aikaiseksi käytyä siellä, viimeks kävin esikoisen vauva-aikana kolme vuotta sitten😅

Isommat vauvakamat – Stokken newborn set, kaksi leikkimattoa, vauvan kehto – menevät meillä jo kolmatta tai neljättä kierrosta lainaan loppukesästä😍 Palautuvat sitten kun meillä toivottavasti taas tarvetta. 🩷 Tosi kätevä systeemi. Vastaavasti mulla nyt kaverilta ollut lainassa swaddle upeja, raskaus- ja imetysvaatetta sekä rintapumppu. Noi vaatteet voisikin jo palauttaa. Ja viedä mukana vaikka suklaata tms vaivanpalkaksi, onhan ne tavarat meillä käytössä kuluneet🩷

Muokattu viimeksi:
UFF:lle vieminen on mustakin oikein hyvä vaihtoehto. Varsinkin jos voimavarat on kortilla eikä jaksa lähteä myymään. Pääsee eroon ja ainakin osa saa uuden elämän.

Ehdottomasti kannattaa vaan viedä kierrättykseen, ja itse kyllä heittäisin surutta myös roskiin jos muuten vaan kertyy nurkkiin, koska sekaiset kasat joka puolella tai pursuavat kaapit tuskin auttaa kenenkään voimia.

Ite tykkään myydä, jotta sais ees pari euroa takas rahoja. Ja kyllä siinä tulee voittajafiilis jos saa jostain omat takaisin tai joskus jopa jää voitolle jos on tuotteen hankkinut erityisen halvalla.

Mulla meni kasa bikiniyläosia roskiin, hillonnu niitä vuosia ja aina käyttää vasn yksiä kuitenkin.

Takaisin