Hankkiudutaan yhdessä turhasta tavarasta eroon!

Jee nyt on ihan mulle sopiva ketju! :smiling face with heart-eyes:
Meille tulossa esikoinen kesällä, ja tässä havahduttiin siihen että ei tämä meidän kämppä niiiiin tilava ole että tänne enempää tavaraa viitsisi kantaa. Niin tässä varasin helmikuun alkuun kirppispöydän ja käydään mahdollisimman laajasti tavarat läpi että on sitten tilaa uudelle tulokkaalle ja hänen tavaroille :red-heart:
Oon nyt saanut käytyä (melkein) kaikki omat vaatteet läpi, tarkoituksena olisi saada vaatteet tiivistettyä hieman pienempään kaappiin ja hankkiutua vaaterekistä eroon.

Mä laitoin roskiin turkoosin kalanmuotoisen silikonisen pannunalusen. 🤣 Koskaan sitä ei ole meillä käytetty, mutta se on sitkeästi matkannut mukana jo 12 vuotta, koska se on mummini jäämistöstä. Nyt sai kamala kala mennä, koska muisto mummista ei ole sen rasvaisessa silikonipinnassa. 🤭

Lasketaan! Pisteet vielä luovasta kierrättämisestä. 😊 Tosin jos rättejä on jo kaapillinen, voit harkita vanhempien kokonaan hävittämistä.
Sain tästä päivän naurut kuin luin pikaisesti vaan, että "voit harkita vanhempien kokonaan hävittämistä". Aika extreme tapa karsia sotkua 🤣

Mä olen meillä se, jolla on liikaa tavaraa, eikä niille paikkaa. Onneksi sain yhden projektin loppuun, joten nyt ois keväällä aikaa pistää koti kuntoon 😅 Me päätettiin miehen kanssa, että meidän lapsiluku on täynnä. Sen kunniaksi jokainen pieneksi käynyt vaate menee kierrätykseen paitsi yksi sen koon edustaja. Tai jos esikoisella ja kupuksellanon ollut eri "lemppariasu", niin sitten säästän kaksi. Koska let's face it, Omar lapset tuskin pukevat omia lapsiaan niihin heidän vanhoihin vaatteisiin, joten muutama vaate riittää.

Ah! Ja me päästään kohta puoliin siirtymään istuinosaan, eli hyvästit toisille vaunuille jotka ovat päiväunivaunuina olleet parvekkeella. Juuri sopivasti kesäksi ❤️

Sain tästä päivän naurut kuin luin pikaisesti vaan, että "voit harkita vanhempien kokonaan hävittämistä". Aika extreme tapa karsia sotkua 🤣

Mä olen meillä se, jolla on liikaa tavaraa, eikä niille paikkaa. Onneksi sain yhden projektin loppuun, joten nyt ois keväällä aikaa pistää koti kuntoon 😅 Me päätettiin miehen kanssa, että meidän lapsiluku on täynnä. Sen kunniaksi jokainen pieneksi käynyt vaate menee kierrätykseen paitsi yksi sen koon edustaja. Tai jos esikoisella ja kupuksellanon ollut eri "lemppariasu", niin sitten säästän kaksi. Koska let's face it, Omar lapset tuskin pukevat omia lapsiaan niihin heidän vanhoihin vaatteisiin, joten muutama vaate riittää.

Ah! Ja me päästään kohta puoliin siirtymään istuinosaan, eli hyvästit toisille vaunuille jotka ovat päiväunivaunuina olleet parvekkeella. Juuri sopivasti kesäksi ❤️
Haha, meillä omat vanhemmat on yks paha syyllinen tavaran kertymiseen 😆 milloin mikäkin meidän lapsuuden vanha lelu, uusi "voi tää oli ihan sun näköinen" -ostos, tai muovikassillinen vaatteita lykätään mukaan 😅 että sinänsä olis kyllä tehokas tapa vähentää tavaran kertymistä, mut jospa löytyis joku lempeämpikin keino 🤣🤣

Voi miten ihana ketju! Karsintalinjalla täälläkin kuljetaan, pikku hiljaa hyvä tulee. Oon tehnyt nyt somesta tuttua 31-päivän karsintaa, missä karsitaan sen päivän mukainen määrä tavaraa. Tosin kun pieni lapsi talossa ja motivaatio vaihtelee niin teen poistot vuoden aikana. Jo toki jos en lopulliseen lukumäärään en pääse niin väkisin en ala hävittämään (todennäköisesti toki pääsen😂)

Meillä lapsi myös hamstraa roskia ja kiviä ja mitä lie huoneeseen. Nyt osasta edes päästy eroon. Mä oon keräillyt kaappien perusteella hirveet määrät askartelu ja käsityökampetta ja vaatekaappi täynnä kaikkea. Tuntuu että neliöt loppuu kesken ja rompetta on. Jotain jo saatu pois mutta matkaa on vielä.

Kiitos päivän nauruista. 🤣

Me saatiin aikaiseksi siivota kuiva-ainekaapit. Ei ne aikoja sitten vanhentuneet jauhot ja miehen gluteenittomat näkkärit yms. nyt varsinaisesti tavaraa ole, mutta roskiin meni yhtä kaikki ja kaappeihin tuli tilaa. Tonnikalapurkki saatiin syötyä.

Lusikkalaatikosta sai lähdön miehen perua olevat pihvihaarukat (ei ole ikinä käytetty) ja mustunut entinen hieno lusikka (ei ollut mitään arvokasta ainetta edes).

Lasten pienten vaatteiden suhteen sen sijaan ei ole tapahtunut edistystä eikä kirpparipöytääkään varattu.

Heitin pois 5 kulunutta ja osin rikkinäistä paistinlastaa/kauhaa ja vaan 4 ostettiin sit tilalle järkevillä spekseillä eli 1 vähemmän🤣 samalla siistiytyi pari keittiöväline laatikkoa kuitenkin. Edistys se pienikin edistys...

Pihviveitset meille saikin jäädä. 😁 Ne on kieltämättä näppäriä ja käytetään milloin mihinkin. Haarukat vain sai lähtöpassin.

(No nyt tän voi tulkita niin, että heitettiin kaikki haarukat menemään. 😂)

Tää onkin hyvä ketju nyt mulle, ollaan ehkä muuttamassa ensi kuun alussa niin toivon mukaan tulee paljon kaikkea karsittua. 🤣 Vaatteista ainakin, koska vaikka isompi kämppä näytti vaan että kaappitilaa makkarissa vähemmän ja se voi tulla ongelmaksi. Mulla nimittäin nytkin monta hyllyä pelkästään mun vaatteita + sitten miehen vaatteet joita vaan tosin 2 hyllyä. 😂 Oikeastaan 1 kokonainen makkarin kaappi vaan mun vaatteista täynnä.

Keittiössä aika vähän mitään turhaa koska ihan mahdottoman pieni keittiö nyt meillä vielä niin niistä ei varmaan mitään tuu karsittua. Niin sinne nyt ei ookkaan paljoa mitään mahtunut. Mutta silloin kun mies tänne asuntoon muutti puolitoista vuotta sitten niin tuli silloinkin jo jotain heitettyä pois ja annettua pois. Aika runsaastikin. Niin nyt varmaan suurimmaksi osaksi lähtee vaan vaatteita ja elektroniikkaa pois. Mm 1 rikkinäinen tv, 2 vanhaa tietokoneen näyttöä joista molemmat myös rikki.

Takaisin