Hankittua...

Mää oon tämmönen hempeilijä ja suurin osa vauvan vaatteista onki ihan hempeän värisiä/tyylisiä. Toisaalta tykkään myös uusretroista vaatteista, tiettyyn pisteeseen saakka. Heh, näköjään mahakin päässy tuon yhen kuvan alanurkkaan mukaan xD

a.jpg b.jpg

Äh miks noi tulee aina joko noin isolla tai sitte miniminikuvakkeena? En oo onnistunu laittaan kuvia tuon yläpalkin "kuva"-jutun kautta,ne ei vaan näy. Pitää sit aina lisätä tuolta alhaalta "lataa tiedosto"

MammaMaria voi olla kyllä ettei enää oo. Sillon kun ite ostin niin niitä tais olla 2 jäljellä enää Tampereen h&m:llä et en tiiä millon ne on ollu oikeesti valikoimassa :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Dulu, mistä oot noin ihania mekkoja löytänyt? Mitä kokoa ne on? Itse oon yrittänyt etsiä 56 senttistä mekkoa ristiäisiin...

Nuo kaks ylintä on kirppislöytöjä ja kaks alempaa kappahlin newbietä. Noita farkkumekkoja on vielä kappahlissa mutta valkosia en oo nähny, vähän tuon tyylisiä kylläkin. Ylin muistaakseni 68, sitte muut 62. Tuo farkkumekko on kyllä niin pieni että menee varmaan 56.

Joo, ihan "ohi" vaan, tuo on kuultu ennenki :grin

Mulla taasen on etsinnässä 56cm jumpsuit/collegehaalari. Nyt vaan 62-68cm. Ei mistään tunnu löytyvän!

Mä en pysty käymään kappahlissa ostamatta samalla jotain... Tänäänkin kävin ihan vaan kattelemassa. Tai sit en.

Hymykuoppa, silmäni tunnistivat nallepyllypökät kappahlista "käteen tarttuneiksi" :grin. Tuo kappahl on kyllä tosi tosi paha!

Juu sieltähän ne. Uudet vaatteet on kaikki kappahlista tai h&m:ltä, äitin ostamat kai lindexiltä. Loput vaatteet onkin sit tutuilta ja kirppiksiltä :)

Onneks on 40km lähimpiin henneseihin ja kappahleihin :) Meilläkin laatikot pursuaa noita vaatteita ja noi pienet housut on niiiin pieniä, etten voi käsittää <3 Kohta pikkunen niitä jo käyttää iloisena ja onnessaan! ...ja sit jos se on OIKEESTI tyttö, ni käyn ehkä yhen pienen mekon ostamassa...tai kaks...

Mä oon yrittäny hillitä itteeni noiden mekkojen kanssa. Ajattelin et ostan niitä sit jos se tulokas on varmasti tyttö! Ja kun tiiän minkäkokosia mekkoja kannattaa ostaa! Mä oo jotenkin niin kuutamolla noista koista. Eihän sitä tiiä tuleeko vauva iskään vai äitiin tossa kasvamisessa :)

Voi ei miten ihania vaatteita!!! Meillä vaatteiden hommaaminen on jäänyt NIIN vähäiseksi. Ehkä sen vuoksi just, kun ei tietoa kumpi tulee ja sitten kun esikoispojasta jäi vaatteita talteen jonkin verran. Eilen, kun niitä vaatteita silitin ja lipastoon viikkasin, niin kyllä tuli ihania muistoja pienestä kääröstä. Hommattiin pojalle ristiäisiin tommonen farkkuhaalari Polarn O. Pyrettiä. (Ja siis mähän kannatan muutoin mahdollisimman halpaa, mieluiten ale-vaatetta, siks oli ihan pakko mainita, et meilläkin jotain merkkikudett :D). Ehkä mullakin lähtee ostaminen lapasesta, kunhan pääsen synnytyksen jälkeen kaupoille. Nyt on hyvä, kun en jaksa paljoo mihinkään liikkua, niin ei tule osteltuakaan mitään :D Toi toinen kuva on Me&I:n ruokalapusta, mikä saatiin vau.fissä olleesta mainoksesta, mistä sai tulostettua lapun, millä sai hakea Lastentarvikeliikkeestä ilmasen Babyboxin, jossa se oli. MITEN VAIKEA LAUSE xD

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    798.3 KB · Katsottu: 31
  • image.jpg
    image.jpg
    765.2 KB · Katsottu: 27
Munkin pitäis hakea se babybox. Oon unohtanu sen ihan täysin!

Tilasin eilen illalla nyt vielä 4 pitkähihasta kietasubodya h&m:ltä siinä puuttuvassa 56 koossa. Ne on onneks alle kympin 2kpl joten en menny vararikkoon vaikka ostin uutena :) 2 vaaleenpunasta, vihree ja valkonen tulossa!

Minulla on jäänyt tämä kirjoittelu vähän vähemmälle viime aikoina, joten oiskohan jo aika päivittää kuulumisia :)

Ensimmäinen hankinta taisi olla kantokoppa Emmaljungan rattaisiin jo heti silloin kun raskaustesti näytti positiivistä! Meillä on siis vuoden 2008 City Cross- rattaat (siihen kuuluvan City-koppakin on vielä esikoisen jäljiltä, mutta jonka koin aika hankalaksi irroittaa jos halusi ottaa kopan sisälle ettei se homehdu. Siis tämä City- koppa tulee kiinni rattaiden runkoon ja se malli on jo niin vanha ettei siinä ole niitä kantokahvojakaan) Niin, siis hommasin, muistaakseni tori.fi käytetyn Emmaljungan Baby Lift- kovan kantokopan. Turvakaukalo ja pinnasänky meillä olikin jo jemmassa.

Toinen hankinta taisi olla rakenne ultran jälkeen, kun oltiin varmistuttu siitä että meillä odotetaan poikaa. Pitihän sitä vähän fiilistellä ostamalla parit bodyt ja housut :grin varsinkin kun esikoistytön vaatteet piti lahjoitella/myydä pois. Sen jälkeen en ole tainnutkaan ostaa yhtään poikien vaatetta uutena. Ollaan saatu ostettua tosi paljon kavereilta käytettyjä vaatteita, ihan niitä pienimpiäkin. Pesin ja laskostelin ne vaatehuoneeseen ne vasta tässä muutama viikko sitten.

Hoitopöytää ei hommata ollenkaan, koska kodinhoitohuoneessa kuivurin päällä on ihan näppärä vaihtaa vaipat ja siitä on lyhyt matka pesupaikallekkin kylppäriin. Kuivurin yläpuolelle hommattiin Ikeasta hylly ja sellainen seinäsäilytyslokerikko, jossa säilytetään muutamia vaatteita, vaippoja, rasvoja jne... Lisäksi hommasin pienimmän koon vaippoja, rintakumit, tutteja, liivinsuojuksia ja sitä Lansinoh- rasvaa nänneille. Niin ja Aventin SCD505 itkuhälytin.

Ai, meinasi kokonaan unohtua. Tuleva isosisko halusi ostaa veikalle Ainu- pupun. Vaaleansinisen tietysti!

Nyt kun on vielä 4 viikkoa laskettuun aikaan, niin nyt on vielä hyvää aikaa hipistellä kaikki valmiiksi ennen vauvan tuloa.

Ihmettelinkin tuossa että minuun ei ole oikein missään vaiheessa puraissut kunnolla se pesänrakennuskärpänen joka pistäisi pesemään ja silittämään kaikki vauvan vaatteet kolmeen kertaan, siivoamaan hullun lailla, pesemään ikkunat ja kasaamaan pinnasängyn jo raskausviikon 20 tienoilla, (niinkuin tein esikoisen kanssa) vaan tulihan se sieltä!! Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Hyvä minä!! :dance008

On kyllä niin ihania vaatteita teillä! Mullaki tuli puettua tyttöä välillä siniseen ja turkoosiin, kun on mun lempparivärejä :) Nyt sit poikaa ootellessa onkin noita värejä kertynyt ihan urakalla :p

Meillä on aika hyvin vaatteita hankittuna melkein sinne kokoon 74 saakka. Tuotakin kokoa on ihan vaan muutama ja tuosta suurempia todella vähän. Suurin osa vaatteista on hankittu hyväkuntoisina käytettyinä kirpputoreilta tai olen saanut siskoltani. Ihan muutaman vaatteen olen ostanut uutena, jos on vastaan tullut joku ylisöpö mitä ei vaan ole voinut kauppaan jättää (ja näitähän olisi vaikka miten paljon, mutta ihmeen kaupalla olen ainakin toistaiseksi pystynyt hillitsemään ostamishimoni).
Mutta suurimmista hankinnoista meillä on vielä tekemättä vaunojen osto ja vauvan vaatteille vaatekaappi (samaan kaappiin tulee myös talon liinavaatteet ja henkaria vaativat juhlavaatteet). Sitten olisi vielä tarkoitus katsella sitteriä kirpputoreilta, itkuhälytin ja Manduca-kantoreppu. Sitten varmaan alkaisi ollakin kaikki kasassa.

Lisätäänpä tähän vielä kysymys, että onko kellään ideaa millä saisi valkaistua virkatun ajan saatossa kellastuneen kastemekon? Saatiin miehen äidiltä sen virkkaama kastemekko, joka on ollut jo siis miehelläni käytössä vauvana, sekä monella muulla sukulaisella. Mutta se on tosiaan vuosien saatossa ottanut itseensä hieman keltaisuutta ja nyt mietin miten sen saisi valkoiseksi.

Muokattu viimeksi:
neida mulla on sellasta luonnonmukasta puhdistus- ja tahranpoistoainetta kun All TipTop. Sillä oon aina saanu kaikki tahrat, hajut ja kellertymät vaatteista pois. Esikäsittelen siis käsin sillä ja sen jälkeen pesen normaalisti niin tulee säihkyvän valkosta kyllä :)

Takaisin