Hankintoja

Joo ei vauvat toimi kellolla, voi käyä turhauttamaan käyttää jotain vekotinta ajastamaan toimia, kun vauva voi kakata milloin vain ja vauvantahtinen imetys (mikäli aikoo imettää) ei myöskään katso kelloa. :)

Vinkkejä sen muistamiseen kummasta imetti viimeksi: ponnari/koru sen käden ranteeseen tai pinni/hakaneula sen puolen rintsikan olkaimeen kummasta imetti viimeksi! :)

Hannakan kanssa samaa mieltä, kyllä ne tissit kertoo kumpi kaipaa enemmä tyhjennystä. Ja joskus meni kummatkin rinnat. En kans nää mitään vauvanhoitoajastinta muutaku rahanhukkana :D
Voi ku tulis poika, just järkkäilin kaikki meidän 50-74 kokoiset vaatteet ja miten pieniä ne oli! ♡ toki onneks aika unisex värejä pitkälti.

Me myytiin kaukalo jo pois, koska meidän poika vaan huuti kaiken aikaa siellä ja ei ollu kyllä kovin pitkälle ikää säätövarojakaan. Haluan siis jonkun aivan muun kaukalon, kun mikä meillä oli.

Mun on pakko syöttää joka syötöllä molemmat rinnat, maitomäärät ei nouse isoiksi, vaikka teen kaiken niin hyvin kuin imettäessä "pitää" tehdä. Merkkasin itelle kummasta aloitin imettämisen edelliskerralla, että tulis tasaisemmin tyhjättyä. Vaikka no, vauvat imi kyllä tyystin tyhjiksi nämä. :rolleyes:

Kyllä se telakkakin vanhenee. Muovi haurastuu ajan kuluessa ja etenkin, jos on vaihtelevissa lämpötiloissa autissa.

Kiitos :) Näin mä vähän päättelinkin, mutta hyvä oli saada varmistus, kun kaikkialla aina puhutaan vain itse istuinten käyttöiästä :)

Miksi muistan jostain lukeneeni, että Liikenneturva antaisi jalustalle pidemmän iän..?

Nyt löysin sieltä vaan tällaisen vastauksen: "Turvaistuimen käyttöiän suositukset vaihtelevat 3-vuodesta 7-vuoteen, riippuen valmistajasta. Jos sellaista ei ole ilmoitettu, suosittelemme maksimikäyttöiäksi 5-7-vuotta. On mahdotonta ilmoittaa tarkkaa ns. viimeistä käyttöpäivää turvaistuimille, koska niiden käyttötarkoitukset (vauva/vanhemmat lapset) vaihtelevat. Jos istuin on ehjä ja hyvässä kunnossa voi sitä vielä pari vuotta käyttää. Liikkeen antama vastaus on sinänsä oikea. Lasten turvaistuin on yleensä alttiina suurille lämpötilavaihteluille ja aika heikentää istuimen runkoa, jonka tärkein tehtävä on vaimentavaa törmäyksen aiheuttamia voimia."

Kannattaa kysyä asiaa myös vakuutusyhtiöltä, että mihin ikään asti korvaavat.

Meillä on paljon vaatteita lasten jäljiltä, enemmän tyttöjen vaatteita kun pojan vaatteita oon antanut pois serkuille. Eli pitää varmaan ihan yrittämällä pysyä poissa vaatekaupoista. Meidän lapsilla on aina liikaa vaatteita... :nailbiting:
Meillä oli erikoisella Emmaljunga CityCross vaunut, tykkäsin kovasti mutta sitten ostin Bugaboo Donkey vaunut kun esikoinen syntyi (ikäeroa vain 21kk) ja täytyy sanoa että me rakastettiin niitä vaunuja! Mun miehenkin mielestä ne oli parhaat. Meillä on koira joten liikutaan sekä kaupungissa että metsässä ja noilla vaunuilla pystyi liikkumaan myös rannalla! Nyt harmittaa että myin ne vuosi sitten (mun mies pehmeni kolmoselle vasta syyskuussa). Eli käydään varmaan katsomassa onko Buffalo yhtä hyvä ja sitten mun mies saa metsästää hyvät vähän käytetyt meille. Niin ja Maxi Cosin kaukalo hankitaan taas uutena, paljon parempi kuin meidän eka (britax).

Niin meillä istui molemmat pitkään vaunuissa, varsinkin esikoinen. Tyyliin änkesi sinne vielä 5 vuotiaana.

Sitten pitää hankkia pienempiä juttuja; babysitteri, kantoreppu, imetystyyny, itkuhälytin, pumppu, hoitoalusta jne.

Me kannettiin eilen pinnis lasten makkariin :D Se on muutosta lähtien (yli 3v.) ollut alakerrassa leikkihuoneessa sohvana. Eilen toteutettiin mun idea kantaa yläkerrasta iso työpöytä leikkihuoneeseen piirrustus- ja tulevaksi koulupöydäksi leikkihuoneeseen, mutta pinniksen uudelleensijoituspaikka vaihtui autotallista makkariin. Vähän pojat ihmetteli, mutta sanottiin vaan, että autotalli on nyt niin täynnä, ettei sänky vielä mahdu sinne (mikä on kyllä tottakin).

Myös poikien makkariin hankitut 4 vaatelipastoa koottiin eilen ja päätin, että siinä on 1 lipasto jokaiselle muksulle ja 1 kiertoon menoa odottaville/harvemmin käytetyille.

No voi hyvä ihme kun olette tehokkaita!! Toisaalta, tein mäkin ekan konkreettisen asian lapsen tuloa varten kun aloin ehdottaa 6v:lle että äitiä ei saa herättää yöllä. Jos onnistuu 3 yötä niin ettei herätä niin saa pienen lelun. Meillä tosiaan 6v ja 3v useimpina öinä vähintään jompikumpi tulee viereen. Eka mahtuu sivuvaunuun, mutta toka tunkee parisänkyyn meidän väliin.. laitettiin nyt patja meidän makkarin lattialle isommalle että siihen sopii tulla. Meillä vissiin suvussa tää huonosti nukkuminen; yksi sukulaislapsi alkoi nukkua yksin ymmärtääkseni jossain 6lk-7lk taitteessa.

Mä oon tehnyt vähän samallai kuin Mater Amat eli oon saanut kolmevuotiaan nukkumaan nyt melkein viikon verran omassa sängyssä :) Sitä ennen hän nukkui lähestulkoon joka yö mun vieressä. Nukkuu hän tavallaan nytkin, mutta omassa sängyssä. Muuten kumpikin nukkuu ihan hyvin yönsä, mitä nyt viime yönä heräsin sikeästä unesta kolmen aikaan enkä tiennyt, kumpi halusi peittoa, joten peittelin varmuuden vuoksi molemmat ennenkuin jatkoin unia :grin

Hankintoja hankintoja..

Menin jo aleista ostamaan muutaman äitiyspaidan ja imetyspaitoja.

Tällä kertaa ajattelin panostaa imetysvaatteisiin. Viimeksi mulla oli synnäriltä kotiutuessa imetysliivit ja yksi imetystoppi. Pelkäsin, että imetys ei onnistu ja ne on turhia. Mutta se oli ihan tyhmä ajatus, koska ei se ainakaan helpottanut imetystä, että vaatteiden kanssa turaaminen oli alussa niin vaikeaa.

Viimeksi maha oli niin pieni ja niin myöhään pullahti esiin, että äitiyspaitoja en juurikaan hankkinu ja housujakin oli vaan parit. Se meni sitten niin, että kuljin loppuraskauden miehen isojen t-paitojen kanssa. En tiedä miksi se itseen panostamattomuus oli mulle joku "saavutus". Nyt oon tajunnu, että äitiysvaatteet menee kivasti kiertoon kirpparilla, kun niitä ei enää tarvi. Nyt en nuukaile turhaan, vaikka en tuhlailekaan sen enempää. Sitäpaitsi jos tästä turvotuksesta voi jotain päätellä, taitaa tällä kertaa olla aika paljon isompi maha tulossa.

Ainiin ja ostinhan mä jotain jo vauvallekin. Nyt jo! Unipussin :D Pientä kokoa. Ollu ihan hitti esikoisen kanssa, otan tulevallekin vauvalle alusta saakka käyttöön. Pieniä unipusseja ei oo esikoiselta jäljellä ollenkaa.

Mä oon ollu haukkana äitiysvaatekirppareilla ja bongannut jo hyvän kavalkaadin äitiysvaatteita ja imetyspaitoja! Ei tarvi sit mikä mahtuis päälle, musta tulee kunnon valtamerialus mahoineni. :D

Vauvalle on unipesä hankittu.

Oi mäki haluun unipesän :)

Esikoisella ei ollu ja oon kuullu puolesta ja vastaan juttua unipesistä, mutta ajattelin sellasen kumminki hommata.

Lisäks ajattelin hankkia jonkun uuden kantovälineen. Esikoiselle oli manduca, mutta ne säädöt ei ollu mulle ideaalit. Silti ei ois selvinny ilman kantoreppua ylipäänsä. Nyt on esikoiselle kirpparilta vanhan mallin ergo-reppu ja se istuu mulle paremmin, mutta siinä ei oo vauvatukea. Pitäs semmonen hommata. Oisi kyllä kiinnostunu jostain liinahommista myös.

Kannattaa googlata, onko omalla paikkakunnalla liinalainaamoa. Sieltä saa hyvin kokeiltavaksi ja opastustakin. Vaatiihan liinat harjoittelua, mutta kun homman saa haltuun, se on tosi kivaa. Esikoista me kannettiin vain liinassa ja se oli aina yhdellä solmulla sopiva, toisin kuin just se Manduca. Toiselle sit taas Manduca oli parempi, että ota siitä sit selvää. Nyt haaveilen jostain ihanasta liinasta ja rauhallisesta liinamötkylästä joka nukkuu siellä selkäpuolella tyytyväisenä..

Mikä on uniopesä?

Pitää pyrkiä salaselle, kun viestimäärä täyttyy.

Oon ymmärtäny, että unipesää on mahdollista käyttää myös oikein ja turvallisesti?

Takaisin