Hankintoja

Onko jollain hälytin jota voi seurata älypuhelimella? Miten sellaiset toimii?

Joo, Nappy-merkkisessä itkuhälyttimessä vanhempien yksikkönä toimii juuri kännykkä, josta kuuluu tietty vauvan äänet ja sitten voi seurata esim. lämpötilaa. Se vauvan yksikkö on tosi pieni, ehkä joku 4cm×7cm tms. Meillä on tuo ja muuten kyllä ollut tyytyväinen, mutta välillä katkoo yhteyttä (toimii bluetoothilla), en tiedä onko vika mun kännykässä vai onko laitteessa vaan suht lyhyt kantama. Hinta taitaa olla n. 150e

Mullakin vaunut hankinnassa tai yhdistelmät. Haluatteko suositella jotain?

Meillä on nyt esikoisella käytössä Brio Go -yhdistelmät ja oikein itkettää, että joudun niistä luopumaan, kun tarvii varmaan tuplat hankkia tilalle. Ne on todella jämäkät, mutta samalla ketterät kun etupyörät kääntyy. Tavarakori iso, työntöaisan korkeutta saa näppärästi säädettyä (Meillä miehen kanssa 25cm pituuseroa), ratasosan saa kiinnitettyä kumminpäin vaan ja helppo muuttaa suuntaa vaikka kesken lenkin, kaukalon saa kiinnitettyä ja mikä parasta, kääntyvien eturenkaiden tilalle saa vaihdettua talveksi isommat ei kääntyvät renkaat, niin pääsee liikkumaan säällä kuin säällä. Tulipas kunnon myyntipuhe, mutta me ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä, enkä vaihtaisi jos ei olisi pakko :(

Onko kenellekään kokemusta niistä Emmaljungan Viiking -tuplista? Miten se toinen lapsi viihtyy, kun ainakin kuvista päätellen joutuu olemaan siellä toisen "alla"? Näkeeköhän sieltä kunnolla ja onkohan riittävästi tilaa? :rolleyes:

Mulla on brio go:n yhdistelmät lähdössä myyntiin. Ne on siis olleet kyllä super hyvät mutta halajan bugiksia [emoji85]

Hirveesti vaunuvaihtoehtoja joista valita! Onneksi tässä on aikaa, mutta toisaalta aika menee horveen nopeesti...

Mun vaunutoiveet on
- pienet, taitettavat?, turvalliset (koska kerrostalo ja pienehkö auto)
- irrotettava kaukalo?
- helppo kulkea sekä asfaltilla että hiekkatiellä

Jos jollakulla tulee jotkut nappivalinnat mieleen, saa vinkata! Mä en tiedä näistä vielä mitään :D

Hirveesti vaunuvaihtoehtoja joista valita! Onneksi tässä on aikaa, mutta toisaalta aika menee horveen nopeesti...

Mun vaunutoiveet on
- irrotettava kaukalo?

Jos jollakulla tulee jotkut nappivalinnat mieleen, saa vinkata! Mä en tiedä näistä vielä mitään :D
No just noi Teutonian Cosmot. Täyttää sun kriteerit. Niihin saa adapterit myös turvakaukalolle, niin on esim kauppareissulle kätevä ottaa vaan se tosi pieneen läjään menevä runko. :)

Teutonia be you yhdistelmä ollut meillä kyllä hyvä pienessä hississä ja autossa. Ja kaukalolle adapteri oli kyllä niin hyvä silloin vauvavaiheessa.

Mun vaunutoiveet on
- irrotettava kaukalo?

Kannattaa katsoa myös Easywalker Mini & Mosey mallit. Meillä ollut vanhempi Mini malli esikoisella ympärivuotisessa käytössä ja jää nyt sitten vauvallekin.
Mineissähän idea suunnitellessa ollut se, että mahtuu Mini Cooperin takaluukkuun eli ovat todella kompaktit, mutta kuitenkin ihan kunnon rattaat :happy:

Hei kannattaa käyttää alennusmyynnit nyt hyödyks ku ostaa äitiysvaatteita ! Esikoisen aikana löysin h&m kasan äitiysfarkkuja tuubilla ni 5e/kpl :)

Meillä on esikoinen odotuksessa ja olen aika pihalla suoraan sanoen kaikesta näistä välinehommista. Olisikohan jollain kokeneemmalla suositella yhdistelmä vaunuja/rattaita, jotka todettu käteviksi, helppokäyttöisiksi kaupungilla (myös lumessa) ja menisivät pitkään lapsella? Hintahaarukkaa en osaa sanoa, en välitä merkistä muuten mutta laadukas pitäisi kuitenkin olla.

Olen tehnyt jonkinlaista listaa itselleni hankinnoista, googlaten löytyy myös esim bloggaajien listoja joita olen käyttänyt pohjana omalleni. Suosittelen, varsinkin jos tulokas on eka :-)

ootteko kukaan ommellu tai tuunannu itte äitiysvaatteita? edellisissä raskauksissa ostin kaikki, mutta oon jo hävittänyt ne. vaatekaapissa olis paljonkin turhaa. tuli mieleen jos niistä muotoilis jotain uutta. onnistuuko helposti esim farkkuihin lisätä itse se resoripussi masua varten?
Voisin kuvitella et jos saumurin omistaisi ni masutuubin vois helposti ommella vanhoihin farkkuihin. Joko leikkaa vetskarin alapuolelta tai poistaa vetskarin ja ompelee vetoketjuhalkion kiinni pieneltä matkalta. Täytyy vaan muistaa päätellä kaikki ompeleet saumoista jotka leikkaa.

Itsellä on vaan kahdet farkut tällähetkellä, toiset hajoo hetkenä minä hyvänsä. Aattelin et säästän ne toiset raskauden jälkeiseen aikaan ja ostan sit mammafarkkuja.

Haaveilen lappuhaalareista mut nyt kun mietin niin aika vähän käytän farkkuja (töissä urheiluvaatteissa). Eli aattelin et ostan yhdet farkut kevääksi, jotain perus valkoisia tai raidallisia äippäpaitoja. Katotaan sit kesää kohti mihin sitä haluaa pukeutua. Meillä on tulossa parit juhlat joihin ajattelin hankkia äitiys/imetysmekon jota voin pitää myös vauvan ristiäisissä.

En usko että ompelijallakaan masutuubin kiinnitys housuihin maksaa kauheen montaa kymppiä. Eli jos omistaa jotku superhyvin istuvat farkut eikä äippäpuolelta löydy niin varmasti kannattavaa!

Äitiysavustuksen määrä suurenee. Äitiysavustuksen määrä on 170 euroa, jos laskettu aika on 1.6. tai sen jälkeen. Nykyään se on 140 euroa. Perhe voi valita avustukseksi joko äitiyspakkauksen tai verottoman rahasumman.

Meinasin ottaa rahana ku meillä on esikoisen jäljiltä kaikkea muuten mutta uusi kaukalo tarvitaan.

Takaisin