Hankintoja

Mulla löytyy jo nurkista monenlaista vauvailuun tai mammailuun liittyvää kamaa, sillä aattelen, että käyttöön ne pääsee jossain vaiheessa.. osa ostetuista jutuista on jo parin vuoden takaisesta vauvakuumeesta, jolloin ei tosin vielä yritetty :grin. Hankinnat ovat pysyneet vielä suht pieninä. Tavaroiden jemmailua auttaa se, että saan piettyä ne piilossa lastenhuoneen lipastossa. Toistaiseksi ollut vierashuoneena, mut oon alkanu pikkuhiljaa järjestelemään tavaroita maaliskuuta varten.

Söpöjä bodyja yms. on jo tarttunut mukaan, ku ovat olleet niin syötävän söpöjä ja oon voinut ostaa "sokkona", sillä mun maku on luonnostaan suht neutraali ja meinasin pukea lasta hankkimiini väreihin, oli vauva kumpi tahansa. Väreinä mm. vihreää, ruskeaa, oranssia, jne. Oon ihan ihastunut tän vuoden äitiyspakkaukseen, eli paan sen heti vetämään, ku saan paperit Kelaa varten puolen välin jälkeen :happy:.

Äitiysvaatteita (paitoja/tunikoja) on kaapissa jo jonkun verran ja oon niitä salaa jo pitänyt ennen raskautta, kun on niin kivannäköisiä ja mukavia, eikä ollenkaan äitiysvaatteiksi tunnistettavia :grin

Periaatteessa tiedän jo, minkä merkkisen pinniksen, yhdistelmärattaat tai turvakaukalon ostan, mut viel oon niitä lykkäilly, ku esim. pinnis saattaa löytyä jostain käytettynä ja sit noista rattaista ja kaukalosta kyyläilen hyviä tarjouksia. Ja voihan se ajatus lennossa muuttua, kun käy konreettisesti tutustumassa tuotteisiin, eikä vaan netissä pläräile :)

Tänään tein viimeisimmät hankinnat: kävin H&M:stä hankkimassa mukavat äitiyshousut, sillä omat farkut alkaa jo tuntua epämukavilta :). Ja sit kävin Lidlistä hankkimassa edullisen jättivartalotyynyn nukkumista varten, ku nukkuminen puoliksi kyljellään ja mahallaan ei enää onnistu. Suosittelen, näyttää todella muhkealta ja kutsuvalta! (pääsee tänään testaukseen). Mikäli jotakuta kiinnostaa: http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?id=580
 
Vau ihana tyyny! :) varmaan hyvä raskaana ku maha painaa niin tuolla voi saada asennon mukavaksi :)
 
Ja mä kävin kans hennesissä tänää, itseasiassa kahdessa hennesissä enkä löytäny hyviä äippähousuja, kaikki oli jotain extra slim mallia, niillä on epämukava tehdä töitä jne. :S
 
Ninni22, täytyy mun myöntää, et en löytäny äitiysfarkkuja, joita olin etisimässä (tyhmiä slimmejä vaan rekissä, pläääh), mut sen sijaan sit suht siistit suorahkolahkeiset mustat housut :). Täytyy netistä tai muista liikkeistä kurkkia kaappiin vielä ne farkut.. tuli meinaan testattua, että ponnariviritelmä kyllä toimii, jos ei pal liiku, mut heti jos käppäilee pidemmän matkaa, alkaa jossain vaiheessa valumaan ja si saa nykiä ylöspäin :grin
 
Jep netissä isompi valikoima, mamalicious merkillä ihan siistejä housuja. Jotkut mamma leggingsit vois kans hankkia. :)
 
Nyt tulee ens viikolla iso tili, lomarahat ja kaikki, niin laitan vauvatilille säästöön muutaman satasen :) kiva sitten mennä joskus ostamaan vauvakamaa miettimättä riittääkö rahat, kun on säästänyt etukäteen.. ja onneks veronpalautukset kerkee tulla ennen niin siitäkin sitten saa vähän ylimääräistä. :)
 
Mul oli edellises raskaudessa toi tyyny ja se oli hyvä laittaa jalkojen väliin loppuraskaudesta ku tuntu et lantio räjähtää.
 
Owlet, mä hain tänää lidlistä sen tyynyn ja siihen sopivan tyynyliinan :D kiitti vinkistä!
 
Ihanaa kuulla et muutki on jo rattaita katellu. Mäkin löysin käytetyt Emmaljungat tosi hyvään hintaan ja ihastuin heti. Hyvä etten jo käyny ostamassa niitä :D onneksi on tuo mies vähä toppuuttelemassa. Harmittaa vaan jos ne kerkee mennä!
 
Mulla on ennestään -70 luvun vaunut, joihin oon kankaat uusinu. Matkustukseen yms. on tarkoitus hankkia helpommin kasaan menevät. Meillä on myös pinnasänky nurkissa, jäänyt talon vanhalta omistajalta. On erittäin hyvässä kunnossa, maalata sen saatan.

Muuta ei sitte ookkaa, toki tulee varmaan käytyä ostoksilla kun tyyppi osoittautuu eläjäksi :)

5+2(3)
 
Lildlin tyyny testattu, antoi hyvät unet! :happy:

Tuhinamurmeli: mulle siitä tuntui olevan apua jo nyt alkuvaiheessa, mutta taatusti hyötyä erityisesti mainitsemaasi loppuraskauden lantiokipuun :).

Ninni22, eipä mitään, kiva jos vinkistä oli hyötyä :). Ja hyvä, että niitä vielä riitti.. meidän paikkakunnan Lidlistä tyypit tuntui kantelevan niitä reippaaseen tahtiin jo aamulla, kun kävin omani hakemassa :D
 
Itse olen nyt keväällä ostanut alesta pari vauvanvaatetta, kun halvalla sain :wink vaikka varsinaisesti ei ollutkaan yritys päällä.
Kaapista löytyy myös esikoiselta säästetyt helmet, ehkä noin 6laatikollista vaan :D
Mutta varmasti joka ostosreissulla tulee nyt eksyttyä sinne vauvanvaatteiden sekaan ☺
 
Mä aion kyllä jotain ihan pientä kivaa ostaa jos ar-ultrassa löytyy tällä kertaa ne sydänäänet. Sitä ennen, en uskalla.... En oikein luota raskauden jatkumiseen ennen kuin nään. Jotenkaan ei ole tullut oltua vielä mukana et masussa joku kasvais. Pojasta tunne kuitenkin oli heti tikutuksesta asti. Mut se olikin esikoinen :Heartred
 
En muuten oo ees uskaltanu kahtoo kaupassa vauvanvermeitä... olen jotenkin kiertänyt kaukaa ne hyllyt.... Mut toivotaan ettei tartte pitkään kiertää :D
 
Mä ostin tänään kirpparilta ekan kestovaipan! Meinattiin siis kokeilla kestoilua ja kun kirpparilta löytyi uusi all in one kestovaippa edullisesti niin ajattelin olevan ihan fiksu ostos, vaikka näin alussa ollaankin.

RV 6+3
 
Tuli toissapäivänä vilkastuu niitä ihan pieniäkin vaatteita ku kävin esikolle jotain kattomassa ja olivat siinä vieressä. On ne vaan niin ihania ❤️ vielä en kyllä sortunu ostamaan.
 
Voi kuinka ihanaa etten oo ihan yksinäni höpsähtänyt vauvanvaatteisiin ehkä "vähän" turhan aikaisin :D Jo ennen plussaa oon vauvahuuruissa käyny shoppailemassa yhden syötävän suloisen bodyn joka sopii molemmille sukupuolille:) Lisäks kun tykkään omilla käsillä värkätä niin samalla kun neuloin ystävän vauvalle villamyssyn niin neuloin itsellekkin kaappiin pari vauvan myssyä, lapaset ja villapaidan ❤❤ heh... Nyt ajattelin olla ostamatta mitään ennen np-ultraa tai sitten maltan odotella vaan ar-ultraan ja jos kaikki on hyvin niin saattaa lähteä vähä käsistä :')
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on jonkin verran vaatteita säilössä, mutta aina tulee ostettua lisää.. ja vanhoja hävitetään.. osan vaatteista teen itse :Heartred ja voisi melkein neuloa villapuvun vauvalle kun tulee talvivauva.. tai alkukevään miten sen nyt ottaa..
vaunut on, en vaan tykkää niistä kun on yli 10 vutta vanhat.. jos mies antaa luvan ne menee kyllä vaihtoon. Tuttipullot yms on jemmassa, samoin rintapumppu, kantoliina, kanroreppu löytyy myös. Pinnasänky on kun kuopus nukkuu vielä siinä, mutta hankin varmaan ensisängyksi jonkin korisängyn tms. Hankintoja alan tekemään vasta np-ultran jälkeen, mahdollisesti vasta rakenneultran jälkeen.
 
Mä en uskalla ennen nt-ultraa ostaa mitään. Edellisen keskeytyneen aikana otin jotakin omia vanhoja vauvajuttuja äidiltäni itselleni, mutta siloinkaan mitään ostoksia en tehnyt. Jonkin verran ompelen, niin keskeytyneen jälkeen voi sanoa olleen terapiaa kun ompelin yhdet housut, tumput ja tilkkupeiton. Kankaita vauvanvaatteita varten olisi varastossa, mutta täytyy malttaa mielensä. :happy:
 
Oi olispa ihanaa kun itse osaisi neuloa vauvalle vaatteita :Heartred Yritän olla ostamatta mitään ennen sukupuolen varmistusta. Poikavauvalle löytyisi kaikki jo valmiina. Saa nähdä maltanko kuitenkaan.... :)
 
Takaisin
Top