Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
0inas tilattiin babyland.fi, siellä oli tuo tarjous että autoistuin ja jalusta samaan pakettihintaan. Mutta nuo vaunut on kyllä monessa paikkaa 599€!
Me ostetaan varmaan ikeasta hoitopöytä, mutta alko mietityttämään tuo vesipiste.. Ei ole lähellä...

Me ei olla vielä ostettu mitään, voitteko uskoa. :) Edellisiltä lapsilta on tallessa niin paljon vaatetta ettei vastasyntyneelle ostetakaan vaatetta. Luulen että mummut hoitaa uusien pikkupikkuvaatteiden oston.
Ensin ei ostettu mitään koska molemmat jotenkin pelättiin (vuosien vauvakuume joka nyt toteutui. Meidän eka yhteinen) pahinta. Ultrassa kaikki hyvin mutta odotetaan vielä rakenneultraan. Sitten voidaan kertoa mummuilleni ja lapsille.
Isi kyllä saa isänpäivänä ultrakuvan kehystettynä ja lempijääkiekkojoukkueensa logolla varustetun bodyn ja tutin.
Mutta luulen että jouluostoksilla ja viimeistään välipäiväalessa yks mamma sekoaa ;)

Eilen tuli käytyä mammavaateostoksilla. Kattelin H&M:ssä farkkuja ja niitä oli siinä rivissä noin viittä eri väriä. Jotenkin vaan oletin, että ne on kaikki samaa mallia ja väri on vaan eri ja katsoin sitten vaan jostaki lapusta hinnan (40e). Siitä sitten valkkasin omaan silmään sopivan värin ja sovituksen kautta kassalle. Kassalla vähän ihmettelin, että kuinkas nämä mun ostokset nyt näin paljon oli, mutta mulla oli pari muutaki ostosta, joten aattelin vaan et niistä nyt tuli sit noinki paljon. Kotona sitten huomasin, että ne maksoki 60 e, auts :oops:. Oon nyt lohduttautunu sillä, että ne kaksi muuta ostosta on sellaisia, joita voin käyttää raskauden jälkeenkin, pitkä neuletakki vyöllä ja neulemekko, joka venyy sitten masun kasvaessa ja varmasti kiva ilman masuaki.

Kappahlissa kävin ihastelemassa sitä Newbie-mallistoa, mutta en vielä malttanu ostaa, oli kyllä ihania :Heartred

Daisy mulle kävi H&M raskausfarkkujen kanssa sama! En ois ees sovittanu 60€ housuja... Mutta ihastuin niihin sovittaessa ja ostin sitten hetken tuumailtuani... Toivottavasti mahtuvat vielä raskauden loppuun! Mulla on tapana lihoa just pepusta ja reisistä... Ja hyvä kun muistutit newbie mallistosta, oon joskus katsellu että ovat söpöjä, niin täytyy nytkin käydä ihastelemassa <3

Haluttais niin kyllä tietää jo sukupuoli, niin vois ostaa jotain ei unisex vaatettakin! 2viikkoa ja 6vrk rakenneultraan! Tosin ois sekin aika jännää kun ei selviäis sukupuoli niin ois jännitettävää... Oon katsellu pojalle harmaata pikkuvanhaa neuletakkia, jossa kyynärpäävahvikkeet... Ja vähän isommalle tytölle jossain vaiheessa semmoinen valkea "turkis" -liivi ! (vauvalla paksu liivi ois varmaan epämukava...)

Tänään tilasin Zalandosta vielä 5 kpl trikoopaitoja yhteensä 50e. Oli pitkää ja lyhyttä hihaa. Mun mielestä ihan hyvä hinta uusista, siellä oli aika paljon äippävaatteita, kannattaa tsekata ale-puoli :)

Munkin pitäis hankkia joku kantoliina tai -reppu, mutta en oikein tiedä minkälainen. Liinassa mietityttää lähinnä se sitomisen hankaluus, vaikka ne perusjutut on kuulemma kyllä ihan simppeleitä ja netistä löytyy varmaan hyvin ohjeita. Repuista olen miettinyt Ergoa, pitää yrittää vaikka Torista katsella käytettyä, kun nekin on uutena aika hyvän hintaisia.

Mä iskin silmäni Emmaljungan mondial-malliin. Aivan ihanat! Tommosen herkun kun saisi tummanruskeana... :Heartred Ei vaan oo ihan rahaa ostella, kyttäilen nyt tota lähikirppistä missä on paljon käytettyjä vaunuja, muutamat Emmaljungatkin nähnyt, mutta ikävästi vaan sitä mallia missä on ne pienet etupyörät... Sellasia en kyllä ota missään nimessä, yyh.

Öh, Kappahlin lastenvaatealessa lähti tänään mopo käsistä :oops: Kaverin vauvalle piti ostaa jotain pientä, mutta hullaannuin täysin Newbie-mallistosta!!

Ostin pikkuiselle ihanan pehmeän kotiutumishaalarin ja potkupuvun ja pipon samaa sävyä :Heartred

Kertokaapa viisaammat mitä pitäisi huomioida vaunuja ostaessa? Asutaan maalla eli hiekkateitä ja talvella jäätä ja lunta riittää. Minkälaiset vaunut toimisi parhaiten?

Meillä on jemmassa yhdistelmävaunut maastossa kulkemiseen. Ilmakumipyörät varmaan hyvä olla ainakin ja mahdollisesti molempiin suuntiin kääntyvä työntöaisa jos tulee esteitä tielle... Tavarakori ei kannata olla sellainen joka on ihan maassa kiinni..

Vinkkinä mammavaateostajille. Löysin mark&spenceriltä (Treellä Sokoksella)paljon kivoja vaatteita ihan normaalilta naisten osastolta koska niillä on tosi laaja kokoskaala koko mallistossa! Varsinaista mammamallistoa ei ollut mut tosiaan kaikissa vaatteissa löyty kokoja tosi isoon.. Mikähän se isoin edes oli.. 48/50!! Ostin kaks mekkoa/mulle tunikaa ;) ja ihanat yövaatteetkin ja kellomallisen paidan! Nämä ovat ehkä sit joskus normaalina taas isohkoja mutta ainahan ne voi sit kaventaa vaikkapa

Mä niin rakastan sitä että meillä on uudessa kodissamme kodinhoitohuone! Sinne tulee siis myös tuo vauvan hoitopaikka. Ei tarvi muuta kuin hoitoalusta laittaa tason päälle ja pesupiste on vieressä. Ajattelin pistää siihen pieniä koreja vaipoille, topseille/vanulapuille, vaihtovaatteille ja rasva/talkkiputeleille. Pyykkirumba mua hirvittää valmiiks jo, kun se on nyt jo kolmihenkisessäkin perheessä huomattava..
Tulee varmaan kuivausrumpu hommauslistalle ettei ne pyykkivuoret pääse kasvaan ihan holtittomiks. :D

Huhtivauva, myös kappahlissa on tosi reilun kokosia vaatteita ja lindexissä on gene mallisto mistä oon ostanu. :) ja muistaakseen seppälässä on kanssa tää isojen naisten puoli.

Munkin pitäis hankkia joku kantoliina tai -reppu, mutta en oikein tiedä minkälainen. Liinassa mietityttää lähinnä se sitomisen hankaluus, vaikka ne perusjutut on kuulemma kyllä ihan simppeleitä ja netistä löytyy varmaan hyvin ohjeita. Repuista olen miettinyt Ergoa, pitää yrittää vaikka Torista katsella käytettyä, kun nekin on uutena aika hyvän hintaisia.
Ergoissa on se hyvä puol, ainakin vanhoissa malleissa, että niillä on markkinoiden suurin painoraja, n 25kg. Eli aika pitkäkäyttöinen. Moni on ottanut ergon mukaan jos päivä /ilta venyy ja muksun voi kantaa sinä kotiin/hotelliin eikä tartte raahata kärryjä. Tai vanhemman / nuoremman ergoon ja toinen kärryyn. Toivottavasti löydät sopivan.

Kertokaapa viisaammat mitä pitäisi huomioida vaunuja ostaessa? Asutaan maalla eli hiekkateitä ja talvella jäätä ja lunta riittää. Minkälaiset vaunut toimisi parhaiten?
Ehdottomasti isot renkaat. Ilmatäytteiset paremmat
(meillä ei sellaiset ja olisi pitänyt hankkia ja kiroilla se muutama kerta kun pitää niitä täyttää). Ja toiset ovat pitäneet pyörivistä eturenkaista- mutta ne täytyy saada lukituksi ainakin lumessa (ja epämääräisessä maastossa). Niin kauan kun myös siis etupyörät ovat isot.

Ja mitä huhtivauva totesi, tavarakorin ei ole hyvä viistää maata. Muut ovat sitten mieltymyksiä ja mitä haluaa... Ja mitä valmistaja on keksinyt.

Takaisin