Hankintoja vauvalle?

Minisanni mä oon myös kattonu tekonahkasia valkosia vaunuja pikkuselle ja kysyinki kun kävin muksutallissa että miten ne saa pidettyä puhtaana nii se nainen sanoi että helpommin ku ajattelis :D Niistä saa pyyhittyä harmittomasti vaan kaikki moskan pois ja on hyvin hengittävät ja sopii siis kesällä ja talvella :) Mä oon emmaljungalta kattonu samoja vaunuja mutta jotenki tuo muksutallin uusin malli on enemmän makuun ;) Mutta ne on mahtavat!! Aivan niiin mun tyyliset ;) Pakko varmaan niihin investoida, saa äiti semmoset vaunut ku haluaa pikkuselle ;)

Meillä on vaatteita vasta osteltu joitain pientä , ku noista mummoista ei tiedä mitä ne on ostellu, tai ainaki anoppi tuli aivan hulluksi ku sai kuulla edes asiasta :) Samantien lähteny katteleaan vauvanvaatteita ku sai asiasta tietää, sillon samana päivänä ku raskaustesti näytti plussaa :D Kovasti vaunuja pitäis mennä vielä kattelemaan, mutta toisaalta, ku tietää jo mitä haluaa :P Sängyn saisin patjoineen päivineen ostettua serkkulikalta, sänky 3v vanha mutta kukaa ei oo kertaakaa nukkunu siinä, että periaattees uus :) Kaukalo, sitteri ja muuta pitäis vielä alkaa kattelemaan, josko huutonetti myis hyvään hintaan kaukalon telakalla =)
 
Heippa!
Meillä alkaa olla aika paljonkin jo hankintoja tehty. Hyvin on onnistunut kun ajateltiinkin että käytettynä hommaillaan pikkuhiljaa tavarat niin on varaa mistä valita eikä tarvii sit kiireellä ostaa joko uutta ja kallista tai sit menettelevää käytettyä. Listaanpa vähän tähän mitä on jo hommattu:

- Gracon Matkarattaat
- niihin yhteensopiva Gracon turvakaukalo ja telakka
- Emmaljungan Duo Edge yhdistelmävaunut
- Aika paljon vaatetta, lähinnä 50-68 kokoisia sisävaatteita:
Bodyjä, potkuhousuja, velour ja college-housuja, pari sisäkäyttöön tarkoitettua haalaria.
-Kestovaippoja, nb-kokoisia sellainen paketti että niillä pärjää kyllä sen iän kun ne vaan mahtuu, joitakin yhdenkoonvaippoja ja sit pari vähän isompaa.
-Pinnasänky patjoineen
Nämä kaikki (Paitsi pinnasänky, sen osti tuleva mummi Lastentarvikkeestä joululahjaksi <3) siis hankittu käytettyinä, täältä vau.fi-kirpparilta, kaverilta vaunut ja vaatteita joitakin kaupasta alennusmyynnistä ja suurin osa kirpputorilta, mm käyttämättömiä äitiyspakkauksen vaatteita parilla eurolla yms. Kestovaipat on suurin osa täältä vau.fi-kirppikseltä, pari uutena huutonetistä ja muutama ihan kirpparilta.

Aika iso osa tarvikkeista nyt jo siis hankittuna, vielä pitää kuitenkin hommatakin, mm. hoitopöytä ajateltiin ostaa uutena, ihan joku kunnon lipasto jonka päälle sitten hoitotaso niin ei jää sit käyttöikä lyhyeks vaan voi käyttää lipastona sit vauvaiän jälkeen.
 
Oho Simppu, ootpa ollut tehokas! :) Me odotellaan vielä keskiviikon rakenneultraa ainakin ennenkun ostetaan mitään. Ollaan käyty katsomassa vaunuja ja tod näk ostetaan Teutonian oliko se Prestige? Normi nelipyöräiset yhdistelmävaunut siis pehmeällä kantokassilla, on pienet ja kevyet, mutta hyvät säädöt. Noi Emmaljungat on vähän ronskimmat ja meinaan kulkea bussilla mahd paljon, niin ajattelin sitten notta otetaan pienimmät mitä on. Ja mahtuu meidän porrasperäfoortiinkin sitten... Kuulemma "auto vaihtuu tänä vuonna", mutta sitä odotellessa. :D Onko teillä se kova koppa? Täti vaunukaupassa sanoi, että se olisi kesävauvalle paras, mutkun asutaan hissittömän talon toisessa kerroksessa ja mulla on tätä vartta ihan 160cm, olis aikamoinen suoritus kannella sitä koppaa kasvavan kersan kanssa. Siks päätymässä tuohon pehmeään kassiin (mies kysyi että saako sen repuksi kans emoticon juu ei...). Ja väri vihreä kert maavoimien kavereita ollaan (paitsi minä olen kyllä merivoimien mutta tummansininen ei houkuta).
Meinaan maalailla vanhan kirjoituspöydän hoitopöydäksi, vauvasänky saadaan lainaan kavereilta kuten myös ilmeisesti Britax Baby Safe kaukalo (mikä sopii myös noihin kärreihin, kätevää).
Vaatteita ei ole vielä yhtään. Katsotaan mitä tapahtuu ultran jälkeen, killistääkö aivossa niin että käyn samalta istumalta ostamassa jonkun kuteen jos kaikki on ok. :)
Pinnasänkyä ja matkarattaita katotaan sitten joskus... Varmaan joudutaan siitäkin maksamaan sitten kun vasta tarpeen tullen hankitaan. Mutta minkäs teet kun ei pää anna myöten.
Mut hei, on mulla toi vauvakirja!
 
Sofi, joo meillä ei oo autoa ollenkaan ja vähän senkin vuoks haluttiin tommoset panssarivaunut niin pääsee sit niillä kulkemaan mettässä ja maalla :D Busseihinkin täällä Jyväskylässä ainakin mahtuu ihan hyvin ja on suurin osa jo noita matalapohjasia bussejakin niin niihin pääsee kun työntää vaan :) Tietenkin ne vie tilaa siinä vaunupaikalla mutta vie ne pienetkin :) On meillä sit tosiaan noi matkarattaat että niillä pääsee vähän näppärämmin sit jos tarvii esim kaupoissa paljon kulkee, mahtuu paremmin :) Nuo on kovalla kopalla juu, testattiin ja mahtuu meidän pikkuruiseen hissiinkin kun heittää aisan ylös. Ei vaan parane paljon lihoo että mahdun niiden rattaiden viereenkin sit :D Ja se koppa on suhteellisen helppo kyllä irrottaakkin että jos tuntuu paremmalta vaihtoehdolta niin aletaan sit pitää niitä vaunuja alakerran vaunuvarastossa ja kantaa sitä koppaa mukana. Ja tosiaan käytettyinä noi ostettiin, on ne kyllä tosi isot kooltaan mut kyllä mää uskon että ihan pärjätään niiden kanssa. Sitäpaitsi maksettiin koko setistä hoitolaukkuineen 250euroa että vaikka sit ratasvaiheessa haluis vähän ketterämmät niin voi sit vaihtaa :)
 

Mulla on jo ihan hirmuinen pesänrakennusvietti!! Mitään(no okei yksi potkari) ei siis kyllä olla ostettu, kun ootetaan mekin sitä rakenneultraa vielä..Mutta kauhea halu olisi päästä tyhjentämään työhuonetta, eli siis siirtää toinen tietokone olkkariin ja korvata toinen läppärillä. Haluaisin myös repiä tapetit pois ja maalata seinät, mulla on jo sävykin päätetty. Tässä on nyt vaan pieni este mun projektille kun meidän kämppä on myynnissä:D. Eipä siis auta kuin odottaa, että myyntiaika umpeutuu tai jos myydään, niin siinä tapauksessa uuden asunnon ostoa. Kaksi kuukautta ainakin mun olisi siis vielä itseäni hillittävä.

No mutta ensi viikon rakenneultran jälkeen jos kaikki on hyvin, niin olisi tarkoitus laittaa vaunut tilaukseen. Josko se sitten vähän auttaisi tähän malttamattomuuteen:) Meille tulee Emmaljungan Duo Edget myös, kun olen omilta kavereilta ja tutuilta kuullut paljon kehuja ja sopii muutenkin meidän tarpeisiin parhaiten. Tulevat isovanhemmat ovat kyllä onneksi luvanneet avustaa vaunuhankinnassa. Aika paljon saadaan sukulaisilta kaikkea tarpeellista, joten eipä meille jää oikeastaan kuin pinnasänky ja kaikenlaista pikkusälää itselle hankittavaksi. En ole kyllä vielä päättänyt tuleeko meille ollenkaan matkarattaita ja ne jääkin varmaan vasta vauvan synnyttyä ostettaviksi jos tarvetta ilmenee.

 
Olipa hyvä kauppa vaunuista! :) Mä olen niin laiska että en tiedä jaksanko etsiä ja käydä katsomassa käytettyjä... Mut ehkä tossa ens viikolla anoppilassa käytän hetken netin selaamiseen josko hyviä käytettyjä löytyis jos ultra minulle sen suo. Meil kans isi (mun isä siis) on luvannut sponssata, joten jos joutuu ostaa uudet, ei se ole NIIN iso rahareikä.
Turun busseissa jokainen sentti on tarpeen kun ihmiset ei tajua miten niissä väliköissä ollaan ja jos menet jotain sanomaan että siirry (ihan normi ruuhkabussissa ilman rattaita) saat vihat päällesi. Mitä vähempi vien tilaa sitä parempi. :)
 
Me käytiin tänään ostamassa vaunut. Hommattiin emmaljungan duo egdet, sport rungolla ja värinä ruskea. Olihan ne aika kalliit, mutta löytyy kyllä sitten kaikki ominaisuudet mitä haluttiinkin :)

Pinnasänky ostettiin pari viikkoa sitten huuto.netistä ja jonkun verran oon jo ostanut vaatteitakin. Vaatteita ei paljoa tarvi ostaa kun saadan niitä niin paljon sukulaisilta. Nyt pitäis alkaa kestovaippoja bongaileen kirppiksiltä. Hoitopöydäks mekin ajateltiin vain hommata joku lipasto jonka päälle saa tason laitettua, niin on sitten jatkossakin jotain käyttöä sille.
 
Anni86, meillä on aika samanlaiset hankinnat :D Meilläkin on sport-rungolla, kävin jo testaa siskonpoika kyydissä ja kulkee kun unelma kyllä tuolla hangessa <3 Plus se heittoaisa toimii tosi hyvin kun vaan hetken harjottelee sen käyttöä :) Alkuun oli vähän käyttäjässä kankeutta, mutta kyllä se sit alko luistaa kun muisti tekniikan. Meillä on beiget joissa on sitä ruutukuosia. Noi on kyllä vanhempi malli, ei varmaan ihan tota kuosia oo tarjolla enää.
 
Simppu mä testailin niitä kärryjä tuolla hangessa (matka parkkipaikalta sisälle) sillai että oli ratasistuin vaunukopan kyydissä, hyvin kulki :D  Sisällä sitten tutkailin että kaikki muu toimii niin kuin pitää :) Laitoin ton sadesuojankin päälle ihan varmistaakseni että ei ole ylimääräisiä reikiä. :D Muutaman kerran piti yrittää sitä heittoaisaa kääntää ennen kuin onnistuin siinä (luovutin ja katoin ohjekirjasta lopuks), mutta sitten kun se tajus niin sehän on tosi helppo käyttää :)
 
Ostinpa juuri sellasen pinnasängyn kuin haluan alle kahdellakympillä! emoticon
Noutaessa sen sitten näkee mitä tuli ostettua... Peukut ylös. :)
 
Aivan kateellisena tulin lukemaan näitä teidän hankintoja.. Vitsit, me etitää sitä isompaa asuntoa täs kovasti mutta mitää "kotia" ei oo tullu vielä vastaan.. :( Niin ja tosiaan, tämä vanhakin asunto vielä myymättä.. Kova hinku olis päästä laittamaan vauvan huonetta. Tuntuu että aika menee nii nopeaa. Enää 11 viikkoa jäljellä!! Ja alkaa iskemään paniikki uudesta kodistakin. 

Ikealta jotain pinnasänkyjä oon kattonut ja ihmetellyt ja samoin kaikkea muuta mitä pitää hankkia. Huh, eihän meijän tytölle oo vielä kun vaunut ja vaatteita! Kaikkia pitäisi vielä saada ostetuksi ja ensinnäkin paikka minne laittaa kaikki :/ Äähh.. Eikö tämä tästä, kai se koti jossain tulee vastaan ja joku pohatta ostais tämän pikkukaksion tästä.. Suunnitelmat on juuustiin päässä miten aion pienen huoneen laittaa ja mitä sinne laitetaan.. :) Onneksi on kuitenkin aikaa suunnitella ja miettiä miten ja kuinka mitäkin laittaa :) 
 
Joval, ei meilläkään ole muuta kuin vaunut ja ehkä parikymmentä vaatekappaletta (joista itte ollaan ostettu yksi body, muut on tulleet "väkisin" kun on tarjottu nurkista makaamasta, ihan kiva kyllä kun ei niitä pieniä viitti paljoa uutena ostaa, käyttökausi on niin lyhyt) ja nyt sitten tuo pinnasänky kun halusin tietynlaisen ja tuli vastaan halpa ja JUST semmonen niin oli pakko ostaa pois kuleksimasta, vaikka toisaalta ajattelin ennen että vasta sitten ihan vähän ennen. Vaatteita meinasin mennä kiertelemään toukokuun alussa kirppareilta. Kuka niitä ennen sitä pitää? :) 
Kannattaa käydä katsomassa tuolta huuto.netistä, siellä on myynnissä PALJON pinnasänkyjä etenkin jos kelpaa ihan perussänky. Ikean vähänkäytettyjä sänkyjä sais varmaan ihan kympillä... Kaikenvärisiäkin vielä, et on mistä valita. :)
 
Joo no joskus huutonetistä kattelinki sänkyjä tuossa mutta isukki meinas että ostetaan uutena nyt ku saadaan asunto myydyksi nii saan semmosen minkä haluan :) Ja ihan kivaaha se on, saahan sen aina myydyksi eteenpäin sitte ku muksut on tehtynä ;) 

Alkaa vaan vähän stressaamaan tämä kun ei ole edes sitä paikkaa minne laittaisi vielä sänkyä pienelle.. Tämä meidän asunto on niin pieni että tänne ei oikein mahdu makkariin mitään :/ Vaunautkin vein mummolaan säilytykseen.. Noooh, josko tänään tulisi tarjous tästä kämpästä ja saataisiin aivan tosissaan lähteä etsimään uuttta kotia :) "Toivossa on hyvä elää" :D Meinaan tulee joku mummeli bussilla 40km päästä välttämättä kattomaan tätä asuntoa :D
 
Voi isukkia. :)
Tsemppiä myyntiin! Se on kans yks projekti, t. nimim. meinasi tulla äitiä ikävä viime elokuussa omaa myydessä.
 
Joo eipä tää hääviä oo ja ku koko ajan saa sitte olla hinkkaamas hammasharjalla paikkoja :D No jos se kolmio löytyy niin saadaan ainaki hetken asua siinä sitte vaikka tuliski pikkukakkonen jossain vaihees ;)
 
Takaisin
Top