Hankintoja vauvalle?

Työkaverilta ostetiin juuri pinnasänky. Sai patjan,petarin,peiton,laitapehmusteet ja hyppykeinun samaan hintaan :) Sitte tietysti kirpputorilta on muutama vauvanvaate tullu mukaan.
 
Täällä kanssa ostettu jo hieman vauvanvaatteita ku ei ole voinut vastustaa [:D] ja veli lupas antaa ikean syöttötuolin ja äiti ostaa pinnasängyn + vermeet siihi.. Yhdistelmät on jo hommattu ja turvakaukalo.. nytten viel sitte leluja ja kaikkee muuta kivaa pitäis hommata + muuttaa tää tietsikkahuone lasten huoneeks.. (typerää edes olla tietokone huone kun molemmilla kannettava eikä edes omisteta pöytäkonetta [:D])
 
Mä luulen että meille ei tule mitään ainakaan ennen rakenneultraa, edes vauvalehtiä joita kaveri on yrittänyt tyrkyttää jo nämä muutamat kuukaudet. Olen hieman taikauskoinen ja perinteinen hellannappulantuijottaja ja sängynaluksentarkistaja (kaltaiseni tietävät ehkä mitä tarkoitan), niinkun sillä että liitynkö vau.fi:n tai ostanko ekat pöksyt olisi jotain merkitystä sille mitä massussa tapahtuu, mutta varmuuden vuoksi venaillaan vielä vähän aikaa. [:)]

Koska sen äitiyspakkauksen muuten voi hakea ja miten nopeasti se sitten tulee? Olis vaan kiva komppailla yhdessä sitä ennen kuin mies lähtee toispuolelle maapalloa. Sen jälkeen voisi ehkä alkaa katsomaan muitakin hankintoja. Faija ja äitipuoli on luvanneet ostaa vaunut, joten ei onneks tarvi katsoa hintalappua. [:D] Kaverilla on käytetty rintareppu jonka ajattelin lunastaa (on ite ostanut sen käytettynä jo) miehelle kun se ei suostu edes yrittämään kantoliinaa. Muutenkin olen valmis ottamaan käytettyjä niin paljon kuin mahdollista, ainoastaan noi vaunut on kiva saada uutena kun tykkään lenkkeillä ja sitten kun mulla ja miehellä on 40cm pituuseroa niin täytyy olla hyvin säädettävät systeemit.

Miten iso hoitopöydän muuten täytyy olla? Ajattelin tehdä vanhasta miehen tekemästä kirjoituspöydästä hoitopöydän mutta mietin onko se liian kapea...
 
Sofi: Kelan sivuilta kopsattua:
  • Liitä hakemukseen neuvolan todistus siitä, että raskaus on kestänyt 154 päivää ja että olet käynyt terveystarkastuksessa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä.
  • Hae avustusta viimeistään 2 kk ennen laskettua synnytysaikaa.
Eli tuosta vois päätellä, että 154/7=22, eli viikon 22 jälkeen... kunhan on käynyt neuvolassa ja saanut todistuksen sieltä. Ainakin 2 vuotta sitten äitiyspakkaus tuli muistaakseni parissa viikossa. Kelan sivuilta voi katsella etukäteen kuvina miltä tuo näyttää. Mehän tullaan saaman vuoden 2010 äitiyspakkaus, tuo vaihtuu yleensä vasta joskus huhti-toukokuussa. Muistan kun viimeksi viivyttelin lappujen laittoa, kun halusin seuraavan vuoden pakkauksen. Ja tuolloinhan mulla oli LA 15.7.

Mä olen käyttänyt hoitopöytänä kodinhoitohuoneen pöytää, joka on 60 cm syvä. Siihen hankin semmoisen pehmusteen vaan (joka oli näköjään n.65cm, eli pikkuisen tulee yli). Viralliset hoitopöydät taitaa olla syvempiä, mut me on ihan hyvin tuolla pärjätty.

Ekat 'hankinnat' tehty. Eli sain siskon vanhat vaunut. Edellisetkin oli käytetyt, mut ne alkoi olla jo niin kulahtaneet, että halusin 'uudet'. Vielä ei olla kyllä hinnasta sovittu, 2 lapsen käytössä olleen Emmaljungat. Turvakaukalon haluan uuden. Edellinen oli sekin käytetty ja aika kurjassa kunnossa nyt.

Mä oon vähän pohtinut, etten ottais äitiyspakkausta. Vaatteita kun on jo nyt ekaksi vuodeksi riittävästi (jäänyt esikoiselta + saan siskolta&kaverilta pojan vaatteita, jos poika tulee). Makuupussejakin pari kpl, ulkohaalari hyväkuntoinen. Hiusharja, hammasharja, pyyhe: siinä ehkä kaikki, mitä tulis hankittavaksi.
 
Me käytiin tänään hakemassa vaunut muksuille.
Kaverilta saatiin yks pinnasänky ja parvekevaunut..
Onpahan ainakin jotain jo hommattu.

Mutta jumankauta että saa maksaa ittensä kipeeks yksistä vaunuista ja kantokopista!!!!!
 
Mä olisin halunnut ostaa jo ajat sitten vaunut, löysinkin huuto.netistä ihanat emmaljungat. Mies onneks esti mun aikeeni, sanoi, että turhan aikasta ja saattaa tulla myöhemmin eteen halvemmalla. On kuitenkin vielä muutto edessä ja turhaan veis vaan säilytystilaa. Mistä sitä tietää vaikka joku ihana sellaset meille lahjaks ostaski, on monta mummia ja pappaa lapsella :)
Morkain kanssa oon kyllä samaa mieltä, hitto kun saa maksaa puolen kuun palkan pelkistä kärryistä! Huh huh. Saan onneks kaverilta jolla on nyt pieni lapsi paljon kaikkea tavaraa. Esim kaukalon ja äitiyspakkauksen yms.
 
Olin eilen kirjakaupassa ja ostin melkein vauvakirjan "kun olen pieni" tms (tosi ihania runoja ja lauluja välissä ja tilaa jo raskausajan muistiinpanoille, lisäksi sopis sekä pojalle että tytölle (oh god nyt mäkin olen alkanut välittää siitä minkä värinen pitää olla milläkin sukupuolella [8|]) mutta kun olin kävelemässä kassalle tuli paha aavistus ja oli pakko viedä se pois. En uskaltanut...

Voisiko joku ottaa minun aivot ja nollata sen taikausko-osion? No, onneksi se rakenneu on jo 5.1... Sitten.
 
Me ostettiin just nuo emmaljungan oisko ollu twin city cross tuplahyökkäysrattaat niin saatiin maksaa 900€.. Tosin tuohon hintaan sitten kuulu myös kovapohjaset kantokopat.

Mut sellanen mulla laitto silmään että lähestulkoon kaikissa vaunuissa on nykyään kääntyvät etupyörät.
Mä en sellasia halunnu ja sen takia sainkin sitten maksaa itteni kipeeks..oisin kuitenkin ekana talvena ajanu ojaan niillä.

Ainoo ongelmahan tietty on se että nyt pitää sitten laittaa autokin vaihtoon koska nuo vaunut ei mahu meitin autoon ilman että takapenkki heitetään kumoon ja matkoilla on toisinaan mukana myös poika puoli..Ei mahu ei..
 
Meillä töröttää nyt eteisessä kaverin tuoma turvakaukalo (yhdellä lapsella ollut, erittäin hyväkuntoinen, eikä varmasti ole kolaroitu). Muuten en suostuis ostamaan käytettyä, mutta kun tuon tietää varmasti miten se on pidetty jne..

Tänään mennään katsoon vaunuja ja kokeileen miten sopii kyytiin. Siskon ystävä myy yhdellä lapselle olleet Emmaljungat (Edge sportit erillisellä vaunukopalla) jotka vastaa täysin mun unelmavaunuja. Oon nähnyt kuvatkin mutta halutaan tietty nähdä livenä ja testata ennenkun tehdään lopullinen ostopäätös vaikka kyllä mä jo tiedän että mun on pakko saada noi. Se kuosi on vielä niin ihana mitä ei nyt saa uutenakaan mistään.

Sit kantoliinan hommasin kanssa jo kun halvalla sain ja sisko on jo reilun vuoden laittanut sivuun mulle pikkuvaatetta ja semmosta pientä kivaa.

Kuis moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen? Mä meinaan ottaa kun ei oo oikein mitään enää jemmassa, edellinenkin lapsi kun täyttää kesällä jo 8v.
 
Olettepas te olleet aikasessa. Meillä ei ole edelleenkään tehty yhtään hankintaa vauvalle vielä vaikka viikkoja nyt 18+4. En ole vielä kokenut aiheelliseksi. Kohta olis muutto isompaan asuntoon josko sitten. Ajattelin kumminkin odottaa rakenneultran vielä joka on 20.12. Josko sitten alkais katteleen jotain pientä. Aikaa kumminkin on vielä reilusti laskettuun aikaan ja edelleen olen kovin varovainen ajatuksissa, mitä jos vielä sattuu jotain ja kun muutenkin olis aivan musertunu ja maassa niin siihen alkaa purkaan pinnasänkyjä tms.
 
katra: Mä kanssa periaatteessa ajattelen samalla lailla. Mut siskoni sanoi, ettei heillä ole tilaa säilyttää noita vaunuja, joten joko otan ne nyt, taikka sitten ne viettää talvensa pihalla. Ajattelin, että parempi siis ottaa heti. Eli mä suostun ottamaan vastaan tavaroita jo nyt, mutten ostele vielä pitkiin aikoihin... ainakaan tämä vuoden puolella yhtään mitään!
 
Oon aina pitäny itteeni ei-pinnallisena, mutta kuinka ollakkaan, lastenrattaat on pakko olla viimesenpäälle. Kuinka typerää :D Unelmat olis ne emmaljungan valkoset tekonahkaset oiskohan ollu duo edget. Mut siinäki ku rupee miettimään yhtälöitä (vauva + loska + valkoset kärryt) niin ehkä käytännöllisyys vie sittenki myös tän pelin..

Oottekos ajatellu ite tehä pikkusille jotain? Mulla on ollu mielessä kaikenlaista, mutta suoritukset viel nollissa. Onneks on sisko ja kavereita jotka saa jotain aikaseks ja on luovia. Ehkä sitä innostuu sit ku pääsee äitiyslomalle.
 
Mä teen ite pinnasänkyyn reunapehmusteet. Kangaskauppaan meen vasta sen rakenneultran jälkeen [:)]
Anoppi on jo kutonut ens talveks sukat ja tumput, seuraavana sillä tais olla työlistalla potkupuku. [:D]

Me hommataan kans noi Duo Edget, mut väriä ei olla vielä päätetty. Ehkäpä ruskeet [:)]
 
Joo sillä on todellakin vauhti päällä. [:D] Se oli heti seuraavana päivänä lähdössä kangaskauppaan, kun oltiin kerrottu sille että meille tulee vauva (hakemaan tarvikkeet tilkkupeittoon). Se ehtii kyllä moneen kertaan ennen toukokuuta täyttämään meijän kaapit vaatteilla ja pehmoleluilla [:)]

Mulla on kans sama noissa rattaissa, että jos en löydä sellasia kun haluun käytettyinä niin sitten ostetaan uutena. Kuitenkin niille tulee paljon käyttöä [:)]
 
Me ei olla hankittu vielä mitään. Viimeksi muutamia vaatteita ehdein ostaa ja sit kävikin huonosti. Ne on jossain kätkössä, tarvii ensi vuoden puolella etsiä. Rakenneultran jälkeen voi sit alkaa hankkia jotain pikkuhiljaa. Tänään posti toi dopplerin [:)] vaikka liikeet tuntuu lähes päivittäin niin silti sen vielä halusin ostaa. Siellä pieni sydän laukkaa <3
 
Me ei olla vielä osteltu vauvalle yhtään mitään..Jotenkin ei oikein vielä uskalla ja toisaalta ootellaan myös rakenneultraa, jos sais vaikka tietää kumman merkkinen sieltä on tulossa[:)]. Serkku kyllä laittoi viestiä, että voitais tulla heiltä hakemaan sitteri, turvakaukalo, ynnä muuta tarpeellista. Heille ei kuulemma lisää lapsia enää tule ja haluavat kaappeihin tilaa. Ensi viikolla ois tarkoitus mennä, mutta tuntuu jotenkin pelottavalta näin aikaisessa vaiheessa.

Vaunut on mulle ne tärkeimmät, mitkä uutena halutaan ja joihin panostetaan. Tarkoitus olisi lenkkeillä PALJON, jos vaan vauva on vaunuissa viihtyvää sorttia. Duo Edgeihin ollaan mekin päätymässä, mutta tosiaan vasta rakenneultran jälkeen laitetaan ne tilaukseen, jos kaikki on hyvin[:)].
 
Meillä on jäljellä kaikki vielä tuolta 4v takaa, paitsi vaunut, jotka myin pois. Joten vaunuostoksille on lähdettävä. Ajattelin tällä kertaa hankkia käytetyt, kun ei tartte ajatella että kestäisivät useammalle lapselle (tämä taitaa olla viimeinen). Ä-pakkauksen ajattelin siis ottaa rahana ja käyttää summan kärryihin.

Palikka
 
Sain eilen veljeltä joululahjaksi vauvalle pinnasängyn patjan  peiton ja syöttötuolin emoticon  Nytten ei puutu enään kun ikeasta 2 lipastoo 2 hyllyy ja sitte jostain hoitopöytä ja tietenkin lastenhuoneen matto jotai verhoja , leluja , ruokailuvälineet + tutit.. Kaikkee muuta on.. Sitten perjantaina saan sellasen vauva kiikun joka toimii patterilla .. kiikuttaa sitten vauvan uneen niin ei tartte aina itte jos on paljon tekemistä emoticon
 
Me ostettiin täältä vaun kirpparilta just Gracon matkarattaat ja turvakaukalo käytettyinä, tosi hyvä diili saatiin ja kaukalokin on tän vuoden tammikuussa ostettu uutena ja luotettavanoloinen myyjäkin :) Kiva kun tulee varmaan vauva-aikana jo matkustettua junalla niin helpompi sit ottaa turvakaukalo ja matkarattaat kun isot vaunut mukaan, nuo oli yhteensopivat siis.

Anopin kanssa käytiin eilen myös Lastentarvikkeesta ostamassa vauvalle pinnasänky ja siihen patjat, ihana kuultovalkoinen pinnis löyty niillä ominaisuuksilla mitä toivottiinkin <3 Ihana anoppi, tuo oli kyllä hurjan mieleinen joululahja!

Pikkuostoksia on tullu myös tehtyä, pikkuvaatteita ja muuta :)
 
Me ostettiin täältä vaun kirpparilta just Gracon matkarattaat ja turvakaukalo käytettyinä, tosi hyvä diili saatiin ja kaukalokin on tän vuoden tammikuussa ostettu uutena ja luotettavanoloinen myyjäkin :) Kiva kun tulee varmaan vauva-aikana jo matkustettua junalla niin helpompi sit ottaa turvakaukalo ja matkarattaat kun isot vaunut mukaan, nuo oli yhteensopivat siis.

Anopin kanssa käytiin eilen myös Lastentarvikkeesta ostamassa vauvalle pinnasänky ja siihen patjat, ihana kuultovalkoinen pinnis löyty niillä ominaisuuksilla mitä toivottiinkin <3 Ihana anoppi, tuo oli kyllä hurjan mieleinen joululahja!

Pikkuostoksia on tullu myös tehtyä, pikkuvaatteita ja muuta :)
 
Takaisin
Top