Hankintoja vauvalle?

Simppu

Näppärä viestien naputtelija
Heippa!
Onko muitakin alkuvaiheen odottajia joiden tekis jo kamalasti mieli ostella juttuja vauvalle? [:D] Oon vielä hillinnyt itseni, yhden bodyn ostin jo ennen plussaa ja toisen aikalailla juuri plussaamisen jälkeen, kaupoissa on niin ihania värejä nyt <3 Mies halusi ostaa kirpparilta mustan hihattoman Batman-paidan joka on sit kyllä vähän isommalle lapselle, jos meille ei tuu poikaa niin voidaan sit antaa se siskon kohta syntyvälle pojulle [:)] Maksoi hurjat 0,5euroa [:D]

Mitä hankintoja ootte tehny ja mihin asti meinasitte malttaa?
 
saa nähdä jääkö meille vaan vaunujen osto :D koska on vähän turhan innokas anoppi joka on ostanu jo heti ku sai tietää, iiiison kasan vaatteita ja suunnittelee jo rintapumppua, itkuhälyjä, tturvakaukaloa, sitteriä ym.... :D välillä vähän ärsyttää mutta minkäs teet. ostelkoon vaan :D eipä tartte ite niin paljon ostella ja saa rahaaki enemmän säästöön :) onhan sillä kuukausia vielä aikaa :D
 
Jotenki itellä sellainen olo ettei tässä vaiheessa viel osta mitään ja mullahan on kaikki vauva jutut viel itellä käytössä ku toi junnu on vasta 3kk.Kaksostenrattaat ostan sit keväällä tai katellu oon jo käytettyjä[:D]

Niiva masukki 6+5
 
Kyllä tekisi mieli ostaa jo kaikenlaista. Yritän kuitekin pitää pään vielä kylmänä.
Kirppiksillä oli hyvä laatuista vaatetta, ehkä syssymmällä uskaltaudun sijoittamaan killinkejä niihin :) .
 
Meillä taas on sattuneesta syystä kaikki vauvalle valmiina [;)]
Kaksosten rattaat ostetaan ens kesäksi ja vaunuihin Onnille sisaristuin.

Tietty JOS tyttö tulee, niin sit pitää ehkä uusia vaatteet, niin poikavoittoista on tuolla vaatekaapissa.
 
Minä ostin viikko sitten muutamat pienen pienet sukat [:D] Oli pakko kun näytti niin suloisilta [:)]
 
Mä ostin heti plussan jälkeen eli noin kuukausi sitten sellaisen vauvakirjan, johon voi täyttää kaikkia ensijuttuja, muistoja jne. Se on sellainen keltainen, jonka nimi on Kulta pieni. En ole kuitenkaan vieläkään uskaltanut siihen mitään kirjoittaa! Ostin samalla päiväkirjaksi sopivan kirjasen, johon olen laittanut joka päivän fiilikset. Siitä on kiva katsoa, että milloin alkoi mitkäkin vaivat, missä ollaan raskausaikana oltu jne.

Muuta en ole kyllä vielä ostellut. Lastenhuonetta olen kyllä jo mielessäni sisustanut, miettinyt mitkä seinät maalataan, mistä hankitaan pinnasänky (kävin jo vanhempien vintilläkin kurkkaamassa, onko mun vanha pinnasänky vielä tallessa ja olihan se! Sitä voisi vähän tuunata..), mistä tulevan lastenhuoneen huonekaluista täytyy hankkiutua eroon ja huonekaluliikkeissäkin olen jo käynyt etsimässä isoa lipastoa vauvatarvikkeille [:)] Tänään ajattelin alkaa tyhjentämään tulevan lastenhuoneen kaappeja kaikesta turhasta, kuten järkyttävästä määrästä vanhoja opiskelumateriaaleja jne... Taidan viedä pois jotakin kirjoja ynnä muuta jo sinne vanhempien vintillekin.. [:)]

Ihan höhläähän tämä on, mutta on pakko valmistella ja tehdä jotakin! En mä vaan pysty olemaan paikallani ja odottamaan [:D]
 
Ensimmäiset omat hankinnat tehty :) Vauva lankaa, vsinistä, vpunasta, valkoista ja vihreää lankaa :) Ajattelin kutoa omatekemät pienet töppöset pikkuselle :) Onneksi on aikaa vielä, sillä mooooonta sukanvartta on jo tehty, mutta kaikki on joutunu purkamaan.. huoh, onneksi on Pirkka sivut missä selkeät ohjeet tyhmälleki :DD
 
Minä kävin eilen taas lastentarvikekirpparilla ja pakkohan sieltä oli jotain mukaan ottaa kun kaikki oli niin ihanaa [;)] Ostin siis yhden kuorivaipan, kahdet lyhytlahkeiset villahousut (vaippailuun) ja ihanat uudet luumunväriset velourhousut [:)] Pikkujuttuja mut kyllä tulee onnelliseks kun niitä nypeltää [:D]
 
Hehe, pidätte mua varmaan ihan höpönä kun ostelen jo nyt tavaraa mutkun rahatilanne on kerrankin hyvä niin tekee mieli ostaa jo etukäteen tarpeellisia juttuja [:D]
Tilasin siis Huutonetistä Babylandin Paavo Pesusieni taskuvaipan joka menee koko vaippaiän. Aivan ihana, oon nyt sitä hypistelly täällä koko päivän, oi [:)] En jaksa jotenkin enää pelätä keskemenoa, oon jo kuitenkin aika pitkällä ja oireet on niin vahvat. Jos jotain käy niin ei sille mitään voi, olen varma että meille kuitenkin lapsi jossain vaiheessa tulee niin on sitten valmiina [:)]
 
Käytiin kaveripariskunnalla istumassa iltaa viikonloppuna. Sieltä löytyi kaikenlaista kivaa meidän omaan kotiin, jahka viikot etenevät.
Postista tuli vaukirjan albumi ja pieni pehmosydän tekstillä Baby. Siinä ensimmäiset hankinnat <3
 
Ite en oo ostanu vielä yhen yhtä asiaa. Vanhan kansan uskomusten mukaan vauvalle ei saa ostaa tai tehdä mitään hankintoja ennenkuin äiti on tuntenut ensimmäiset vauvan liikkeet. Ajattelin odotella siihen saakka, sen verran taikauskonen olen :D
 
Kiva poutis että oot löytäny kavereilta hyötytavaraa, meille siunaantuu varmasti myös siskolta tavaraa, hänen vauva syntyy tässä kuussa, joten pienimmät vaatteet vapautuu sopivasti meille ;)

Tilasin tänään hetken mielijohteesta Angelsoundsin kotidopplerin Huutonetistä, saa nähdä milloin tulee ja saadaanko ääniä kuuluviin milloin :) Onko kellään muulla kokemusta tai aikomusta hankkia laitetta?
 
Me saadaan siskolta ja sen miehen siskolta ja kavereilta tavaraa...Nyt vaan menee esim rattaiden hommaaminen uusiks kun muksuja tuleekin kaks. tietenkin mä oon sitten jo liittyny kaiken maailman kerhoihin että saan kaikkia kivoja kirjoja sieltä! :D
 
muaki vaivaa taikausko, mitään en ole vielä ostanu.
voin kyllä paljastaa et kaapissa on vauvan leluja ja kypärälakkeja muutama, siltä varalta et jos sattuu tuttu/kaveri/sukulainen saamaan muksun, mut taitaa jäädä omaan käyttöön, kun kaverit ei ole olleet sängyssä vielä nii hirmu ahkeria [:D] olen tietojeni mukaan ainut tässä meidän piirissä, mutta vauvailuhan on todistettavasti tarttuvaa laatua!
 
Simppu: Juuri olen lainannut kaveriltani dobblerin :) Ihanasti ne äänet kuului sieltä kunhan vain ensin löysin ne :) Oli aika piilos kaveri illalla :) Päivemmällä se oli helpomas paikas ja löytyi nopempaa.. Tosin toiselta puolelta vatsaa...[8|] JA mielikuvitukselle ku antoi valtansa nii aloin miettimään josko sielä kuitenki oli 2 asukkia??? :D
 
Voi ei olipas tosiaan positiivinen yllätys tuo doppleri! Kovasti siellä hevosenlaukka jumpsutti ja saman tien saatiin äänet kuuluviin. Tähtäsin siihen samaan kohtaan vaan missä neuvolantätiki piti sitä ultrakapulaa ja siellä jumpsutti! [:)] Aika ihanaa oli ekan kerran kuulla kahdestaan kotona pienen sydänäänet. Mut aika paljon se kyllä jo liikkuu, ihan sai seurata perässä pitkin masua [:D] Suosittelen kyllä lämpimästi kojetta, meilläkin varmistu että uskalletaan nyt puhua ennen ultraa jo kavereille tästä kun ultra on _vasta_ rv12+4 [;)] Ei vaan, ollaan menossa miehen mummolaan ens lauantaina ja sillon on 11+6 niin uskalletaan siellä sit puhua kun jotenkin nyt on varmempi olo hommasta taas. Sen tietää että mummille kertomisen jälkeen ei tieto kauaa pysy salassa muutenkaan [:D]
 
Meillä isoja hankintoja tulee oleman ehkä vain rattaat. Sisko on omat lapsensa tehnyt niin sieltä saa kaiken tarpeellisen imetystyynystä turvakaukaloon. Heidän nuorimmalla ja meidän pallerolla tulee olemaan melkein tasan vuosi ikäeroa, niin vaatteiden koot menee aikalailla yksiin vuoden aikoihin nähden [:)]
Itse olen jo ostanut vauvakirjan ja muutamat todella söpöt sukat [:)]
 
Me oltiin niin innoissaan et hommattiin jo yhdistelmät ja sitten turvakaukalo.. Vaatteita mulla on kasapäitten ja äiti lupas pinnasängyn ostaa.. Matkasänky on jo aikaisemmasta lapsesta eli ostettavaks jää vielä syöttötuoli ja hoitopöytä ja jotai vauva astioita [:)]
 
Ei ole tullut tehtyä minkäänlaisia hankitoja vielä. Vaunut täytyy laittaa uusiksi, kun isoveli ehtii vasta 1,5 vuoden ikään, muuta tuskin laitetaankaan, kun on olemassa. Viimeksikin saatiin käytännössä kaikki veljen pojalle pieneksi jääneinä. Vasta puolen vuoden ikäiselle piti alkaa ostelemaan, kun huomattiin, että kesäksi on vain pitkähiaisia paksuja vaatteita. Kirpputorilöytöjä tosin teen välillä vaikkei tarttiskaan, kaupasta en ole ostanut Eemelillekään mitään muuta kuin talvikengät ja kosteutta pitävän haalarin, kun niitä ei saanut käytettynä.
 
Takaisin
Top